Första pay and jump för Kommander 4år. Allt summerat, bra erfarenhet! Två ritter, 60-70cm.

Första gick kanon, kollade läget på första hindret bara och sen felfritt. Andra rundan gick allt bra men att hoppa över ett plank var för läskigt vilket förde med sig ett brall efter hinder och det ledde till att piloten flög av och fick hjärnskakning..

För envis för mitt eget bästa, för såklart skulle det inte ringas ambulans utan upp igen och rida färdigt ritten efter att jag suttit en stund. Och då gick allt bra, en fin runda men nu är hästen och jag trötta och hungriga, huvudet gör ont, dock inget som lite mat och vila inte kan bota.

Blir en lugn promenad på vårruset imorgon...

Mamma ställer upp som hästskötare som alltid.💕

Galet så skön polare man har som ska säsonga på Öland. Själv så stor trivs man redan i husvagnen dock ska jag ju då hem och jobba hela sommaren, men kommer åka hit så fort jag får en ledig tid.
Så uppmanar alla som åker till Borgholm i sommar, in och köp på Ebbas café🍧 Den bästa står i baren🍸🍹

Redan två veckor sedan hemfärden från Thai landet började och det har gått såå fort! Jobbat, kalasat och levt loppan sedan dess.
Det som ligger i fokus nu är att sätta igång hästen efter den långa vilan. Fast det stadiet vill jag typ hoppa över och börja direkt med att utveckla hoppningen. Dock går det ju inte riktigt till så.. Fick därför dra med hunden idag på en långpromenad i det extremt fina vårvädret!

Sista dagarna i rislandet har ju såklart varit lika underbara som resten av resan! Var på Phuket FantaSea show vilket var ganska mycket, verkligen mycket av allt! Njöt av några extra massager och åt på favoritställena. Körde vattenskoter och sen pang bom så var det dags att börja en lång hemresa med två mellanlandningar. Var av en där vi fick vänta i åtta timmar och andra på tre timmar. Tjuhoooo, det var inte så kul!

Höll ett så späckat schema den dagen! Hanna och jag stack iväg på rafting mm. Sofie vägrade att följa med så hon fick roa sig så bäst hon kunde hemma i Karon. Vilket var tur för hon hade nog haft men för livet, det var helt galet alltså! Haha

Vägen dit och hem med privatchauffören Ken var bäst. Han tripplade hastighets begränsningen och körde som om vi var med i "Fast and the furious" och dunkade musik, bästa Ken! Han lyckades även dra på sig en fortkörningsböter, vilket han verkade vara van vid!!!

Stannade vid ett vattenfall men eftersom det är torrperiod så var det inte mycket att ha. Fint iallafall. Var vid en Monkey cave och vid något berg (vad det nu va). Åt innan det var dags för en fjuttigt zipline och en galen tur med rafting (för lite vatten och för många båtar!) Det vältes båtar, ett barn drogs över i vår båt i all kaos och stor grät såklart. Själv var man 30cm från att flyga in i en klippvägg och helt plötsligt stod det en grupp människor på en sten mitt i allt och var helt chockade 😂 Sedan dags för hemfärd och lika fort gick det då! 🚐💨💨 Go Ken!

Gjorde direkt iordning oss för Thai boxning och en sen utekväll!🍸Hotellpersonalen som vi börjat känna skrattade åt oss när vi väl var hemma och la oss direkt i solstolarna. Kan bara säga att vi inte rörde oss i onödan den dagen!

Dem som fortfarande läser kan ju få veta att vi ska på Phuket Fantasea show nu. Hadeeee

Puss och kram

Låg på Kata beach som tre paddor. Där vi åt gott och drack gott. Hängde vid poolen eftermiddag/kväll och gjorde upp vad i hundan vi skulle göra resterande dagar.
Blev faktiskt lite bokningar så nu ska jag försöka sova i väntan på en grymt rolig och lång fredag med mycket på schemat! Tjuhoooo👏🏼
Puss och kram

Äntligen zipline!! Som jag har velat göra detta, typ sen i somras men som såklart aldrig blivit av..

Tack och lov så blev det inte hemma i dem svenska skogarna utan här i den thailändska djungeln. Tror inte att det finns banor som är 400m långa och inte heller ett fritt fall på 45m från två plattformar i Sverige! Inte för att överdriva men det var såå coolt att bara sträcka på armarna och rent av flyga genom naturen!

Tur i oturen att jag inte fick några pinsamma bilder från detta för satan va man svettades under hjälmen, haha!

Guiderna fortsätter att chocka en och visar att dem är riktigt duktiga på det dem gör, men på ett grymt roligt vis!

En riktig kick i hela kroppen fick man och av detta vill jag bara ha mer!!!

Puss och kram

Igår fick vi lov att gå upp tidigt, vilket inte heller var så värst jobbigt! Vi hade en två dagars intensiv resa framför oss vilket jag nu kan säga var en succé!!!

Dag 1 Åkte kanot, var på James Bond ön, åt på sea gypsy village (där vi fick se en skola och ett helt samhälle som låg i vattnet), snorklade mm. När vi checkat i på hotellet på kvällen i Krabi var vi på eld show på beachen. Kan alltså inte släppa detta. Dem kunde f** allt! Kastade eld och gjorde värsta akrobaterna, var hur jäkla viga som helst! En gick limbo som var nere på typ 30cm med en människa som låg i knät. Liksom hur är det möjligt?!?

Dag 2 Trötta och goa så åkte vi iväg på snorkling, Monkey beach och annan go sightseeing. Lunch och sen häng på Bamboo island. Hade en privat engelsktalande guide och satt på bästa platserna på speedboaten hela resan. Helt perfekt!
Är också grymt impad av dem som jobbade på båten. Såg så coolt ut när de satt på utsidan av båten i maxad hastighet, med vågor och svängar!

Nu ligger vi i på utflykts fronten och nästa grej är bokad!

Puss och kram

Nu är det typ slut på sjukstugan! Nästa gumma han bli dålig när jag blivit kry så vi har tagit det lugnt nu ett par dagar.. Alltså har vi desto mer att göra sista veckan!!!

Haha! Vi började dag med en livsfarlig runda med fyrhjulingar. Dem hade typ inte några bromsar och så körde vi i värsta konstiga terrängen. Lyckades faktiskt INTE välta, men grymt nära var det.. Körde bara in i ett träd (inte var jag själv om det heller), körde in i Sofie som var framför, sladdade som satan i nedförsbackarna och aa det var galet kul iallafall!
Sammanfattning- min körde hur fan den ville själv!

Eftersom jag inte kunde kolla på naturen när vi körde så var jag ute på en powerwalk när solen började gå ner. I öronen hade jag Isabel Adrians och Rebecca Stellas podcast, så bra!

Tog klassikern pasta carbonara till middag! Sen packade vi till två dagars utflykten imorgon.

Puss och kram

Började dagen med ett snabbt och ett sista besök hos sjukan! Sen direkt ner till Patong beach såklart och hade det bara helt gött(svennebananer överallt). Hem och tog en timmes massage och en banan split på det👌🏼

Alla säger såklart att jag ska dricka mycket så ikväll blir det ett ställe med fri bar!🍻 skål på er och gla fredaaa🎉