Vårat schema har verkligen vart fullspäckat sen 14/11 när vi åkte hemifrån, så det har inte funnits tid till att uppdatera. Men hittills har vi besökt regnskogen ovanför Cairns, daintree rainforest i Cape Tribulation. Där såg vi en himla massa djur, de flesta på ett zoo dock haha, men en vild krokodil och alldeles för många spindlar iaf!

Just nu befinner vi oss på en båt ute i stora barriär revet. Vi har precis klarat av två dagar teori inför dykcertifikatet och två av fyra dyk ute i revet. Detta toppar listan på de ballaste saker jag gjort och bättre kommer det bli! Massor med fiskar, hajar och stingrockor har vi sett. Imorgon väntar nattdyk, sjukt.

Äntligen fick jag tag i en lussebulle, som jag så väldigt gärna ville ha innan jag åker till varmare breddgrader. Vi missar ju både lucia och alla adventsfikor, så jag har även druckit massa glögg och ätit pepparkakor för att hinna få i mig det rekommenderade årliga intaget!

I skrivandets stund sitter jag alltså med en lussebulle och en kopp te för att lugna mina nerver. Jag har vart konstant nervös sedan i söndagskväll, haha. Värsta resfebern jag vart med om, helt onödigt egentligen. Så fort vi sätter oss på första flyget så tror jag dock att det släpper ;) Eller kanske redan när jag får träffa Niklas på flygplatsen, han har en enormt lugnande effekt på mig!

Flyget avgår 20:25 ikväll. Vi kommer mellanlanda i Helsingfors och sedan Hongkong innan vi kommer fram till Cairns vid kl6 på torsdagsmorgon.

Livet rullar förbi med världens fart för tillfället så jag har knappt hunnit reflektera över att resan börjar närma sig. Utöver jobb och träning, som tar upp nästan all tid, så har tiden som blivit över liksom bara spenderats till det där tråkiga som att se över alla dokument vi har fått/flyg/ESTA/visum/packlista osv. Jag har egentligen inte ens tänkt på hur häftigt detta kommer bli! Tänk vad mycket vi kommer få se, så mycket sol & bad, alla personer vi kommer träffa... Alltså, bara det att vi ska dyka i stora barriärrevet om 24 dagar, hur coolt? Jag är till och med taggad på vår 17h långa flygresa innan vi kommit fram till Cairns (första stoppet på resan).

Om du vill veta mer om vad vi ska göra under resan kan du kolla in min kategori "Jorden runt" - LÄNK

Nu har vi dock läget under kontroll, så det vi behöver göra nu är bara att packa och längta! (+ringa dykcentret och bekräfta att vi kommer, för det behöver man tydligen göra..)

Nu ska jag sätta mig och leta reda på en snygg bikini att beställa hem, hihi!

Resan börjar i Cairns, sedan åker vi längs med östkusten till Sydney, tar flyget till Cook Island (till ön Rarotonga) och tillsist flyger vi till Los Angeles:

Contains affiliate links

Byxor och tröja är från Gina tricot

Vart sjuk i en månad och blev frisk först igår så jag tog det lugnt med alkoholfritt 😊

Carro, Erik(brorson), Sebbe(tvilling) & Niklas

Igår var jag på kräftskiva med släkt och vänner. Hade en underbar kväll och jag är definitivt en lycklig tjej nu när jag fyllt på med skaldjur och kärlek så det räcker ett år framöver ❤️

Min brorson kom hem från Brasilien denna veckan, han har spenderat sommaren där för att hälsa på sin morfar och andra släktingar. Två månader äldre var han när han kom hem och nu har han nästan lärt sig att gå <3 Vi tog en promenad till Slottskogen i veckan och lekte lite, så mysigt och jag är så glad att han är hemma igen.

Var i stan med Josse igår. Vi tog varsin räkmacka (öh hur god??) på Brogyllens uteservering och njöt av sommarens sista solstrålar. För över en månad sedan flög hon iväg för att skapa nya minnen i Italien så vi hade definitivt en sjukt massa att catch up on! Så mysigt ❤️

Contains affiliate links

Idag är en sån dag då jag spelar Adele i högtalarna och ägnar mig helt och hållet åt att bli människa igen. För mig innebär det brun-utan-sol, måla naglarna och hårinpackning varvat med kaffe. Efter att ha vart sjuk i två veckor så behöver man detta, i alla fall jag. Pappa tyckte jag såg blek ut när jag kom hem igår, och då visste han inte att jag var inne på mitt andra lager med BUS, så idag strök jag på det tredje lagret. Jag måste vart genomskinlig innan. Nu skulle man dock snarare kunna tro att jag vart utomlands dessa veckor.

kram, Emelie

Contains affiliate links

Banangröt toppat med jordnötssmör, riven kokos, hallon och Barebells protein crisps(länk i bild).

Fortfarande sjuk, andra veckan hemma från jobbet nu. Varje morgon går jag upp i hopp om att jag ska må bättre men denna förkylningen är envisare än mig. Idag börjar jag känna att det går åt rätt håll i alla fall och imorse orkade jag till och med lyxa till morgongröten lite extra mycket ❤️

Så jag vaknade med feber och ont i halsen men det löste sig med några koppar honungste och värktabletter. Dessutom blev jag full på två cider. Med andra ord gick det ganska bra på Way out west men fan asså, det var blött och lerigt och det går inte riktigt att förneka. Vi hann se Oskar Linnros och äta varsin quorn-kebabtallrik (mitt mål med kvällen var att få Niklas att äta vegetariskt - check) innan vi var genomblöta trots våra mysiga regnponchos.

Tre timmar innan Lana Del Reys uppträdande åkte vi hem, ställde fram godis och cider och satte igång ett liveframträdande med henne på tvn istället. Jag skulle säga att vi gjorde det bästa av situationen ❤️

Imorgon ska jag ta med mig Niklas till Way out west! Det är första gången vi går på festival någon av oss så varför inte göra en lite festival-dejt av det? Fylla vår tid tillsammans med ytterligare ett minne att bära med oss ❤️

Jag önskar jag kunde säga att jag taggar som fan men just nu är jag mest glad över att jag inte köpte biljett för torsdag-fredag med för jag har legat hemma sjuk sen i tisdags :( såhär sjuk är jag ungefär var tionde år och jag antar att det aldrig kommer lägligt.. Nöjd är jag så länge jag är frisk tills imorgon dock *fingers crossed*

Fram tills dess får det bli soffläge med en tidning och honungs-te varvat med en kopp kaffe.