Nu är vi på Hong Kongs enorma flygplats med hela 530 gater... Här kommer de sista bilderna från Sydney 😊😘

Tjenis!
I söndags anlände vi till Bondi Beach efter en kämpig tunnelbana-tur samt busstur efter det, våra väskor väger fett med kilon nu. Vädret var underbart i söndags men igår och idag är det bara molnigt och det har regnat hela tiden. Vi hoppas det vänder snart för vi vill sola och bada den sista veckan här nere!!!

I söndags checkade vi in på det nys stället, la oss på stranden, åt en go lunch ute och såg sedan solnedgången på två olika stränder här, jättemysig dag 🌅👭 Igår firade man Australia Day här nere så HAPPY AUSTRALIA DAY på er där hemma! 💙❤️ Eftersom det var så dåligt väder så gjorde vi inte särskilt mycket under dagen. Vi stack in till Bondi Centrum och storhandlade middagar och frukost för hela veckan 👏 På kvällen gick vi ut och åt på restaurang (BBQ kyckling, sås och bakpotatis 😍) och sedan planerade vi för att gå ut. Vi fick även med oss vår rumskompis, som hade tänkt gå och lägga sig på den här speciella dagen. Alla på det här stället är gamla, han var 29 år och resten ser inte ut att vara mycket yngre heller 😄 När vi sedan gick ut (i ösregnet) så upptäckte vi snabbt att Bondi inte är någon höjdare när det gäller nattliv... Det fanns ingenstans att gå verkligen. Receptionisten på vårt hostel (en ung kille som såg ut att ha koll på läget) rekommenderade två ställen att gå till, men dom såg urtråkiga och stela ut 😒 Så dessvärre blev det ingen höjdardag!

Idag är vädret också dåligt som sagt. Vi har bara gått på stan och spenderat cash! Lite sista minuten shopping innan pengarna är helt slut 😁 Nu ska jag snart väcka Elinor som ligger och sover och så ska vi göra middag, pasta och tomatsås för nu finns det inte mycket pengar kvar på våra konton haha! Pussar och kramar, här kommer bilder 😘

Hola! Igår var vi på Taronga Zoo här i Sydney 😊 äntligen fick vi se kängurus! 😄

Tjena!
Idag har vi upptäckt Sydney. Vi köpte biljetter till "Sydney Explorer" bussarna som även kallas för Hop on hop off. Det var ganska expensive så vi utnyttjade det till fullo och åkte runt med dom hela dagen 😄 Först åkte vi till Sydney Opera House och Harbour Bridge, det var jättefint verkligen! Vädret blev även bättre där så det var kul. Sedan gick vi till ett café i närheten och käkade lite lunch, jag tyckte det var jättegott, Elinor tyckte det var sådär (hon är så kräsen). Efter lunch åkte vi på The Bondi Tour, tjoho!!! Bondi Beach såg så nice ut!! Vi såg även vårt nästa hostel på vägen, det ligger verkligen på stranden, vi kommer antagligen ha havsutsikt på rummet 😍 En minut promenad till stranden också, kommer bli en bra plats att avsluta den här underbara resan på 😊👍 Nu har vi precis ätit middag på hostellet och ikväll ska vi bara chilla. Imorgon ska det ösregna hela dagen så vi får se vad vi hittar på!

Här kommer en bunt med turistbilder 😄😘

Harbour bridge

Sydney opera house

Här är vi på hop on hop off bussen

BROWNIES ❤️

Lunch

Påväg till Bondi 😎

Idag spenderade vi vår sista dag i älskade Byron bay! Tyvärr fick vi bara uppleva två soliga dagar på en hel vecka, men dom har varit underbara! ☀️🌊 Idag lånade i cyklar och bikade ner till stranden för att sola och bada i några timmar. Elinor fick smörja in en kille med solsalva också, det gillade hon! När hon var klar med honom bikade vi vidare till Woolwhorts och köpte mängder med mat! Till middag blev det pasta med pesto, tomat och kyckling, mmm! När vi var tillbaka på hostellet gjorde vi middag, duschade, packade ihop våra grejer, checkade ut och nu sitter vi på bussen som ska ta oss till SYDNEY!! Kul 😃 Det är en nattbuss på 13,5 timmar.. Alla sover utom vi, vi äter mat 😊

Nästa gång hörs vi alltså i Sydney 😘

En hand på cykeln, en hand med kokosnöten

Elinor letar solplats på Main Beach

Elinors cykel

En bild precis innan Elinor ramlar med cykeln

Hola!
Igår var en av de varmaste dagarna hittills, då bestämde vi oss för att vandra upp till Byron Bays fyr (det är den mest östliga platsen i Australien). Det blev en heldagsaktivitet, inte riktigt vad vi hade tänkt oss med tanke på hettan och alla miljoner trappsteg och uppförsbackar det krävdes för att ta sig dit 😄 vi fick dock se väldigt många fina ställen på vägen upp! Utsikten uppe vid fyren var helt klart sevärd också. På vägen tillbaka stannade vi och badade på de fina stränderna längst vägen. Sedan gick vi till en jättefin restaurang som låg vid vattnet för att ta något att dricka. Som vanligt blev vi hungriga när vi såg menyn och bestämde oss för att äta upp oss lite 😁 tyvärr fick man extremt lite mat för extremt mycket pengar! Ingen hit för oss som snart inte har några pengar kvar... Vi hade tänkt att gå ut på kvällen men istället köpte vi hostmedicin och såg på film med ett gäng på hostellet 😄

Här kommer lite fina bilder från vår utflykt, enjoy 😘

Så många som surfar här i Byron 🏄

Här ser vi Elinor som kämpar på i backarna

Här har vi fyren! The Lighthouse in Byron

En fin selfie på mig ska ni också få se såklart! Här har jag bränt mig i ansiktet och jag tror aldrig jag känt mig så svettig någon gång förut, fresh

Här kunde man se sköldpaddor!! ​

Ännu ett livsfarligt djur här nere!