För 5 dagar sen kom vi hem ifrån Florida. Veckan där var underbar och det var så himla fint där! Men det kändes samtidigt skönt att återvända tillbaka till Chicago.
I helgen som varit besökte vi en strand i Indiana. Vattnet var så himla kallt, det var bara Axel & Fredrik som badade. Jag fattar inte hur dom klarade det!! Det var alla fall skönt att ligga och slappa på stranden. Stranden var jättefin och det var klarblå himmel. Massor med båtar som var ute och åkte & på andra sidan såg man Downtown lite svagt.
När veckan började så blir det lite tråkigare. Axel går i skolan om dagarna & Linda jobbar. Så det blir Fredrik & jag som får roa oss på egen hand då. Under veckan nu så har vi varit i parken, shoppat lite, fixat i trädgården & lekt med Axel.
Idag ska Fredrik & jag åka och leta efter resväskor. Den Fredrik hade med sig har gått sönder typ överallt & den jag hade med mig ska lämnas kvar här eftersom det är mosters. Jag tänkte köpa en jättestor, tror det behövs om allt ska få plats och fraktas hem! Ikväll skulle vi alla åka ut till lite affärer också.

Efter 1 vecka i Wisconsin så åkte Fredrik & jag vidare mot Florida. Här ska vi spendera 1 vecka, så två dagar har vi kvar här. Vi har det verkligen helt underbart! Än så länge har vi besökt Miami och Key West. Det är verkligen helt underbart vackert, detta är verkligen något man måste uppleva och allt kan verkligen inte fångas på kort.
Key West var något helt otroligt! Jättevacker utsikt och små byar med småbutiker! Vi hade kanon väder under hela resan, nästan lite för varmt om man får säga det, haha! Det vart lite jobbigt efter ett tag och gå runt i 35 graders värme och stekande sol. Detta är absolut ett ställe som måste utforskas mer på! Påväg hem stannade Fredrik och jag på en restaurang, det var verkligen ingen restaurang som jag skulle besökt om jag inte läst gott om den på internet. Det var en väldigt ful restaurang men oj så god maten var och personalen så himla trevliga.
Idag tog Fredrik och jag en promenad till en liten kakbutik. Det var nog det sötaste jag varit med om, en lite butik som låg på en bakgata. När vi kommer in är det en jättegammal gumma och säkert hennes man som driver det stället. Kakorna var verkligen i toppklass jättegoda!! På väg tillbaka till hotellet tog vi en strandpromenad. Hittade massor med inringade plättar i sanden där sköldpaddor lagt ägg. Stod även att går man innanför avspärrningen kan man gå upp till 60 dagars fängelse och $500-$1000 i böter, inte illa! Men bra att lagarna finns! Nu inväntar Fredrik och jag att det ska sluta åska så ska vi ägna kvällen i poolen.

Två bilder från första dagen som spenderades i Miami.

Bilder från Key west resan.

Lite bilder som jag tagit under promenaderna.

3 bilder från dagen.

Under i stor sätt hela denna resan har jag letat efter den perfekta storleken på en Michael Kors väska, men inte hittat den.. Men igår när Fredrik och jag tog en promenad till shopping mallet hittade jag den!! Såklart fick jag beslutsångest om jag skulle köpa den eller inte.. Efter att Fredrik poserat med den och jag velat lite vart den äntligen MIN! Jag är verkligen jättenöjd!
Idag när vi var på promenad så överraskade Fredrik mig även med en ny jättefin ring, jag bara älskar min pojkvän! Det är verkligen min bästa vän, livskamrat och mannen i mitt liv!

Oh, mycket har hänt sedan sist jag skrev här. Idag lägger jag bara upp från förra veckan. Så får det bli mer imorgon!

1 vecka i Wisconsin Dells
Förra veckan åkte Linda, Axel, Fredrik & jag på en semester tillsammans. Vi åkte till ett vattenhotell i Wisconsin Dells. Wisconsin Dells består i stort sätt bara av vattenland. Det var ett jättemysigt ställe och perfekt för att ha roligt i. Vi badade massor, spelade minigolf på en jättefin minigolfbana med 95 hål. Det tog verkligen hela dagen att spela på den banan och det var jätteroligt. Vi var även och bowlade och påväg hem därifrån hittade vi ett stort shopping mall med massa roligt butiker, självklart spenderades det några timmar där! Wisconsin är väldigt känt för att ha goda ostar & fudge, så på väg hem mot Chicago stannade vi på en liten butik. Jag köpte en hel del fudge sorter, helt klart det absolut godaste jag någonsin ätit. Vi stannade även till på Jelly Belly fabriken påväg hem och köpte med oss massa olika goda sorter. Faktiskt även äckliga sorter, dom gör massa knasiga smaker som exempelvis snor, ruttet ägg och rutten ost. Jag var ju bara tvungen och prova!

En fredag spenderades i Naperville, verkligen en sådan otroligt mysig & fin stad! Det kryllade av människor och vädret var verkligen på topp!! Direkt vi kom dit så gick vi till en jättegod italiensk restaurang, där satt vi på deras uteservering och njöt av maten och vädret. När vi hade lunchat färdigt gick vi till en kryddaffär och köpte lite kryddor. En jättemysig butik. Jag kommer ihåg sen jag var liten att vi alltid åkte till Naperville när vi besökte Chicago för att mamma, mormor & moster köpte med sig kryddor därifrån. Igår köpte jag mina egna kryddor hem till oss. Vi hann även med en lite promenad längst vattnet och i stan, kikade in i lite småbutiker också.
När vi kom hem från Naperville och hade hämtat Axel i skolan åkte vi till parken. Vädret var verkligen underbart. I väntan på att Axels fotbollsträning skulle börja satt vi där och njöt medan Axel lekte. Vädret gjorde verkligen att humöret var på topp! Efter träningen åkte vi och åt middag för att sedan spela minigolf, perfekt dag!

Äntligen lördag! Egentligen spelar det ingen roll längre vilken dag det är, jag bara njuter av semester! Men det är ändå extra roligt med helg, det innebär att Axel är hemma. Idag försökte Fredrik & jag hjälpa Axel att lära sig cykla. Gick väl sådär vi är ju inte direkt experter på att förklara hur man gör, haha.. Efter cykelturen så tog Fredrik och jag med Axel på en liten shoppingrunda. Vi skulle fixa en morsdag present till moster & handla lite mat. När vi kom hem från shoppingrundan åkte vi till ett ställe som heter Hollywood Park. Ett ställe där man kan spela spel & minigolf. Självklart spelade vi lite spel och tog en runda minigolf idag med. Nu inväntar vi att maten ska bli klar, ser verkligen fram emot grillat!

Idag bjuds det på strålande sol i Burbank vilket känns underbart! Vi är precis hemkomna från en lite shoppingrunda. Skulle egentligen bara till target och handla lite till middagen, men som vanligt vart det några affärer till! Jag hittade ett par jättegulliga shorts och ett par supersnygga & sköna Tommy Hilfiger skor.
Nu ska vi nog vara hemma resten av dagen. Tror planen är att fixa lite i trädgården, och kanske leka lite utomhus sen när Axel kommer hem från skolan.

Igår hade vi jättefint väder & relativt varmt, runt 20 grader och lite blåsigt! Linda, Fredrik & jag åkte in till downtown och spenderade dagen där. Vi åkte upp i Willis Tower på 103 våningen. Det var sån otrolig fin utsikt!! Vi var där uppe ett tag och jag kunde inte få nog av att ta massa foton, för det var så himla vacker!!
När vi hade spenderat tid uppe i Willis Tower så gick vi ner mot Navy Pier. På vägen dit ner stannade vi till i Millennium park och tittade på bönan, för att sedan vandra ner mot Navy Pier igen. Verkligen älskar Navy Pier, det ligger så otroligt fint vid sjön! Vi åt lunch där på Bubba Gump, vi satt på deras uteservering med utsikt över sjön! Supergod mat verkligen! Dock började det komma in moln över downtown när vi var där och det vart relativt kallt. När vi hade lunchat klart så gick vi och tittade runt i lite småbutiker och köpte lite småkrafs. På väg hem köpte vi med oss jättegoda och fina cupcakes från ett jättegulligt bageri!

Idag är en riktig chilldag. Fredrik har åkt på någon förkylning, och jag har ont i halsen, så alla här hemma är helt slöa idag! Men det känns inte som det gör så mycket, vädret är inte det bästa idag. Vi laddar helt enkelt upp batterierna inför kommande veckor. Nästa vecka åker vi till Wisconsin Dells och bor där & veckan efter det åker förmodligen Fredrik & jag till Florida i några dagar. Vi har kikat lite på resor idag, så vi får se vart vi hamnar!

I torsdags hade vi inga speciella planer så vi åkte till ett köpcentrum. Axel fick göra ett eget gosedjur, sån himla rolig idé! Han fick välja vilket gosedjur han ville ha, sen fick han fylla upp gosedjuret med fyllning, han stoppade sedan ner ett hjärta i gosedjuret sen syddes det ihop. När gosedjuret var klart kunde man "bada" det och sedan göra ett födelsebevis och klä på gosedjuret de kläder man ville. Himla rolig idé och tror det är väldigt populärt för barnen!
Det vart inte sån lång visit i köpcentrumet då vi var hungriga och Axel & Fredrik hade inte sådär jätteroligt, hehe! Men efter åkte vi till en restaurang som serverade så himla goda hamburgare!!

I fredags bestämde vi oss för att åka till ett ställe som heter Aurora när vi lämnat Axel på skolan. Det är ett outlet mall utomhus. Jättemysigt och jätteroliga butiker. Jag hittade så mycket fint och självklart kom det med en del saker hem. När vi hade spenderat ett ex antal timmar i Aurora, åkte vi hem för att hämta Axel på skolan. På kvällen stod fotbollsträning på schemat för Axel. Jätteroligt att se när han spelade!

Idag har vi inte gjort speciellt mycket. Axel har varit i skolan & Linda skulle på en arbetsintervju, så Fredd och jag var själv på dagen. Fredrik och jag tog en promenad i kvarteret bara, sen fixade vi här hemma, utomhus och inomhus. När Linda kom hem åkte vi och åt lunch och var till några affärer. När vi var klara åkte vi och hämtade upp Axel, och sedan åkte vi till parken för att leka lite och skulle ha picknick. Dock var det alldeles för blåsigt och molnigt för picknick ute, så det slutade med att vi åkte hem och hade picknick på golvet i TV rummet.

Idag hade Axel filed trip till mataffären med sin klass, detta var något som vi åkte med på. Jätteintressant att vara med i hans skola en liten stund på morgonen & sen att få uppleva filed tripen med klassen.
När vi var klara i mataffären med klassen åkte vi till skolan och släppte av Axel och hans kompisar. När vi gjort det åkte vi sen vidare till en annan mataffär. Att gå i mataffärer i USA är så himla roligt, det finns verkligen ALLT! Vi började där med att äta lunch och sedan handlade vi med lite mat och lite goda kakor från affärens bageri, yammiii!! Väl hemma så däckade moster & jag i soffan och sov middag någon timme tills det var dags för oss att hämta Axel.
Idag har det varit dåligt väder och kallt. Vi alla har varit lite halvslöa och inte gjort speciellt mycket. Det har varit rätt skönt att bara haft en slappardag. Nu ska vi fortsätta slappa i soffan framför TV'n.

Dagen började med att jag och Fredrik vaknade jättetidigt på grund av jetlag.. Det var tillslut ingen idé att somna om, som tur var vaknade Axel strax efter oss så vi kunde umgås med honom. Vi åt frukost tillsammans och gjorde oss iordning, för att sedan köra Axel till skolan. Medans han var i skolan tog Fredrik, Linda & jag det lugnt hemma, åkte till ett mall i närheten och handlade lite småsaker och strosade runt i butiker, åt lunch och fikade. Linda & jag hade även bokat tid för att vaxa ögonbrynen. Det behövdes verkligen och tjejen som fixade ögonbrynen var superduktig och jag är så nöjd!
Vid 15.00 hämtade vi Axel från skolan & åkte hem och tog det lugnt. Linda fixade en jättegod middag med recept från Art Smith & sedan åt vi en god efterrätt. Nu är klockan bara 20.30 men jag är verkligen så himla trött så jag ska nu göra mig redo för natten. Imorgon ska vi iväg på en rolig sak så då vill man ladda upp batteriet!
Just ja en rolig sak jag bara måste flicka in med, så typiskt Amerika! Jag och moster var i mataffären idag och bara sprang förbi hyllan med kattmat & kattgodis. Här i USA kan man alltså köpa kattgodis med martinismak, mojitosmak & rött vin smak.

Första hela dagen i Chicago börjar nu lida mot sitt slut. Vi har verkligen haft en jättehärlig dag. En aningens jetlaggade men vi har inte gjort speciellt mycket. Startade dagen med att lämna Axel på skolan, under tiden han var där så strosade Fredrik, Linda & jag runt i butiker. Jag hittade lite småsaker, och favoritköpet idag var definitivt mina Michael Kors glasögon!! Så sjukt snygga och kunde verkligen inte motstå dom!! Vi åt även lunch på mitt absoluta favvoställe Applebee's, som jag längtar efter deras mat.
När Axel slutade skolan åkte vi och hämtade honom sen hem. Tog det lite lugnt hemma och lämnade av alla dagens inköp. Sedan åkte vi vidare igen, Linda skulle jobba lite så vi passade självklart på att åka till Target och strosa runt där under tiden. För att sedan avsluta dagen med middag på Cracker Barrel. Så himla god mat och jag bara ÄLSKAR deras Orange'n cream dricka och deras lilla mysiga butik innan restaurangen! Nu ska vi snart gå och förhoppningsvis få sova hela natten och ladda om batteriet inför morgondagen!