Häromdagen fyllde Min värdmamma år så det firades med ballonger och tårta på morgonen! Himla mysigt!

I torsdag rullade bilen ner till Los Angeles. Vi hade en underbar helg, en av de bästa helgerna någonsin. LA är ett ställe all borde besöka och jag kommer absolut åka dit igen. Fredagen spenderade vi på Venice beach, vi åt lunch strosade runt och bara njöt. Vi gick bort till Santa Monica, bort till piren och satte oss ner. Jag var så lycklig, sitta med sina bästa vänner och höra vattnet, härlig känsla. På kvällen gick vi ut och åt och sedan fortsatte kvällen fram till ca 3 am då vi var hemma igen..! Lördagen vaknade vi upp och tog de lugnt, jag och cassandra gick för att handla frukost i en mat affär. Påvägen dit såg vi Hollywood skylten och gick walk of fame, Hahah bra frukost promenad helt enkelt! Det började sedan regna så vi bestämde oss för att åka till ett köpcenter lite utanför. Det var mycket trevligt och man fick allt lite julkänsla! Även denna kväll blev lång och minnesvärd kväll!
På söndagen var vi alla väldigt trött men vi tog oss till Hollywood skylten, två av oss skaffade tatueringar innan bilen började rulla hem till San Fransisco igen. Vi åkte highway 101 hem, sååååå vackert!!!!

Tack denna resan och tack underbara vänner, en resa jag inte kommer glömma.

thanksgiving middag, så annorlunda men så kul. Cassie firade ävan med oss då hennes familj var iväg!

I tisdags var jag med saknade Cassie som jag inte träffat på över en vecka. Vi åt frukost ihop kollade Grey's och sedan åkte vi till Tiburon. Vi tog med hennes hund och var ute och gick en timme. Sedan körde vi och köpte Juice.

I Måndags var det åter igen dags för pyssel och då gjorde vi Turkey's till Thanksgiving. Jag älskar och pyssla vilket är perfekt nu när dexär så mycket högtider.
På kvällen körde jag över till Marinan, vilket innebär att jag körde över Golden Gate Bridge!!! Jag som då är höjdrädd och hatar att köra över broar har varit lite fast på grund av detta. Men så i Måndags gjorde jag de, känner mig så stolt!
Jag åkte till en restaurang för att fira Emmas 21 årsdag,de känns konstigt när hon tog sin första lagliga, igen haha. Men kul hade vi!

Hej! Jag har nu varit sjuk ett bra tag med både hosta och diverse. I måndags blev jag värre, på Onsdagkvällen åkte vi hela familjen till doktorn. Alla i familjen har varit sjuka under en längre period och vi var såå trötta på det. Jag fick medicin för hostan och fick även beskedet om att jag har bihåleinflammation, vilket var förväntat. Så nu äter jag medicin och hoppas på att bli bättre snart. Detta har gjort att jag mest varit sängliggandes och inte haft något och blogga om!

Kram

Denna helgen har jag jobbat både fredag och lördag kväll vilket har gjort att jag varit hemma denna helgen. Men idag (söndag) åkte jag julia och Judith till Tiburon vilket är en stad 20 minuter ifrån där vi bor. Det ligger precis vid vattnet, där finns en hamn som gör stället så vackert. Vi åt mat på en restaurang precis vid havet, jättefint väder och underbart sällskap.

Torsdag, igen, tiden går såå snabbt..! Idag har jag varit ledig hela dagen och jobbar bara kväll. Jag och Cassandra bestämde oss därför för att ta oss upp på våra cykla och ut på äventyr. Vi träffades klockan 9am i korsningen, vi började då cykla mot San Anselmo vilket är en liten stad en bit bort. Vi hade inget riktigt mål så vi cyklade bara på, vi kom sedan fram till ett café som cassandra varit på tidigare. Vi bestämde oss för att stanna där, vi tog en kaffe och scones så mysigt var det. Vi gick sedan in i en mysig liten bok affär, strosade runt en stund innan vi begav oss hem. Bra dag helt enkelt!

Nu har USA fått en ny president som ni nog alla vet, Donald Trump. Detta kom som en chock för många och så även för mig... Helt ofattbart att det är så många som röstar på en människa som honom. Jag är själv inte så insatt i själva politiken men hans personlighet, uttalande och agerande gör det väldigt tydligt för mig att han inte bör vara ansiktet för USA. Så hur har vi det nu här i USA? Jo, de flesta är väldigt chockade, besvikna och oroliga. Nyhet och övriga kanaler sänder nästan bara om valet. Det har repeterats om en del protester, många ledsna människor och även om ekonomin.

AJA, hoppas att han gör ett bra jobb!!

I lördags åkte jag och mina vänner in till stan vid 4 tiden. Vi vandrade lite i affärerna innan vi åkte till union square! där hade de satt upp en isrink julgran och hängt upp belysningar i palmerna och övriga träd, så mysigt!! kvällen fortsatte sedan hos lea och vidare ut!