KNOCKALONG, DELEGATE

Sista heldagen på farmen spenderades med god mat, massa crosskörande en rundvisning av alla ägor/all mark och en utflykt till en närliggande flod. Bara rundturen för att inspektera ägorna tog ca 1.5 i enduro terräng, men attans vad coola utsikter och djur där finns.

Vägen till floden var allt annat platt den med, vi körde genom X-antal ko- och fårhagar innan vi 1.5h senare äntligen kom fram. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det är galet vad detta fantastiska land har att erbjuda - allt från milslånga kritvita ständer till orange jord i the Outbacks. Jag älskar varenda del av det!!

På kvällen gick vi ut i trädgården för att mata Posseums som bor i träden precis vid husen, så himla söta djur. Inte visste jag att de älskar vindruvor.

KNOCKALONG, DELEGATE

Efter en massa resande och go middag var det onekligen skönt att sova i en ordentlig säng, väl uppe strosade vi runt bonadshuset och inspekterade ägorna. Tog inte många minuter innan Fille hittade två hojar i carporten!

Innan något annat tog Rowan med oss på en "kort" trip (baaaaara 45mins bilfärd, haha) bort till ett naturreservat och en regnskog, vi gick en fin runda. Liknade Springbrook ganska mycket, men alltid coolt med tropiska regnskogar!

Resterande tid av dagen spenderades med brodern och jag på vars en motorcross körandes runt på Rowans tomt. Helt galet att köra runt bland vilda kängurus, får, kor, ödlor, ormar och allt annat som finns på dessa vilda fält! Sjukt cool upplevelse och riktigt galna vyer, så häftigt land jag valt att flytta till - tröttnar aldrig på hur det ständigt lyckas överraska mig med det ena mer fantastiskt än det andra! Dessutom oslagbart att få möjligheten att se och göra allt detta tillsammans med min bästaste storebror, du är bra du.

De flesta bilderna finns för tillfället i min GoPro kamera, tänkte att jag gör ett 'extrainlägg' i "Meisner på vift" serien när de är redo.

SYDNEY -> CANBERRA -> KNOCKALONG, DELEGATE

Vi steg nästan upp med tuppen på morgonen för att få mer tid att utforska det sista av Sydney. Frukosten käkades ovett ombyggt garage med härliga inredningsdetaljer innan vi sedan begav oss vidare tillbaka in i stan, blev några shoppingturer där Fille stod för mestadels av handlingen.

Bussen till Canberra var snabb, smidig och väldigt bekväm! Rekommenderar starkt att åka med Murray's, tog endast 3h från Sydney till Canberra. Väl framme hämtade Rowan oss för ännu mer resande, 4h rätt ut i ingenstans för att vara exakt. Vi åkte därmed till Knockalong, deras farm utanför Delegate.

SURFERS PARADISE -> BRISBANE -> SYDNEY

Vid 05.45 begav vi oss till tågstationen och vidare därifrån till Brisbane AirPort, idag var det nämligen dags att dra till Sydney! Vi kom fram till en stekande het stad mitt under en värmebölja, haha 37 grader i en storstad utan vind är helt klart litta löket!

Vi besökte Harbour Bridge, The Opera House, Darling Harbour och The Botanical Gardens idag. Tillbaka för att byta om på hotellet nu innan middag i stan väntar. Imorgon åker vi vidare på vårt lilla äventyr.

Idag tog jag mig äntligen tid att fixa det där 'lilla extra' på mitt rum, sånt som gör att rummet verkligen känns som mitt, bara bara mitt. Har satt upp bilder på alla mina käraste, ställt fram små saker som jag fått eller minnes saker jag samlat på mig - allt sådant som påminner mig ända in i benmärgen om hur lyckligt lottad jag är.

PS. Hur grym är inte min avokado tröja? Cred till mamsen för den!

... men det är samma gamla tjej med ett härligt flow #mangeschmidt!

Dags för fredag och i vanlig ordning då även dags för Waxys! Jag, Camilla, Tom och härlig mix av vänner samlades i vår lägenhet för gemensam marsch till puben. På agendan stod en av Australiens största boxningsmatcher så där var proppat med folk! Kom inte hem förrän vid 4 inatt, så hade en solklar kväll.

Det är med stor lycka och stort lugn som jag är tillbaka på kusten. Med Camilla, en ny rumskompis Tom och en glädjefylld och solig atmosfär är det svårt att göra annat än att älska livet. Min fräknarnas tillbaka, min hud är härligt sol-kysst och mitt hjärta skuttar av lycka varje gång jag under vart jag befinner mig. Äntligen är jag hemma igen!

Snart kommer dessutom min familj på besök, ser så fram emot att få visa dom mitt älskade Surfers. Längtar!

Jag kom inte tillbaka ensam, utan min kusin Linda hängde med mig. Vi gick längst hennes 'memory lane' och upplevde många nya härliga saker tillsammans. Det var riktigt härligt att de hennes sida av Surfers, samtidigt som jag fick visa henne min.

Tänker man på det är det rätt häftigt ändå, att hon som alltid varit min förebild kom tillbaka 10 år senare för att hälsa på mig!

Då vi inte fick tillbaka nycklarna till min lägenhet (I Focus) så hängde vi på hotell första veckan, åt gott med mat, umgicks, hängde mycket på stranden och spenderade välbehövlig tid i värmens lugn. Så tacksam för denna älskade människa!

WIIHOO! Dags att flytta in i Focus igen!! Som jag längtat efter att kompatibla la till min lägenhet, alla mina saker och min fantastiskt bortskämda vardag!

När det var inflyttningsdags hyrde jag och Linda en bil så vi lättare kunde få med alla saker, plus göra lite utflykter som vi trånat på. Vi åkte bl.a. till vår gemensamma favoritstrand The Spit, Springbrook, lite olika shoppingcenter och Billabong outlets. Massa mys!

När vi var på The Spit gick vi längst udden och plockade snäckor när ett helt gäng delfiner plötsligt började leka i vattenbrynet, bara meter ifrån där vi stod!! Så himla häftigt med vilda delfiner, de är verkligen ett oerhört vackert djur! Såg även pelikanerna som bor på stranden, det är mig ett bra ställe det där.