Vi trivs verkligen sååå bra här!! Det är så himla fint och njutbart på högsta nivå. Eftersom det är vår första kväll här nere bestämde vi oss för att ta en taxi till Igrane som ligger en bit bort, så vi gick runt där ett tag och sedan promenerade vi tillbaka istället. Supermysigt och så otroligt fint!

När vi satte oss på restaurangen för att äta middag lyckades vi pricka in solnedgången och första dagen/kvällen har varit super! Nu ska jag krypa ner tätt intill min pojk, sov så gott! ❤️

26 maj 2017. Åh herregud vilken dag vi har haft! Givetvis lyckas vi först och främst försova oss, något bara vi två lyckas med. Så med plattan i mattan lyckades vi komma till Landvetter med 10 minuter kvar tills incheckningen stängde, bara det att vi mitt i allt parkerar där vi inte fick och sedan inte hittar ut ur parkeringshuset haha! Dagen började alltså på språng från alla håll och kanter MEN vi hann och det är huvudsaken, vi lyckades också växla pengar i sista sekund genom att smita förbi kön & där inser vi att mitt kort ligger kvar hemma. Tack och lov för swish!

Dagen började med andra ord helt kaotiskt och fortsatte så även på flyget, jag har alltid varit flygrädd men den senaste tiden har det gått väldigt bra eftersom jag flugit så många gånger per år. Men idag var inte en sån dag, så min älskling fick handen sönderklämd och jag bröt ihop. Så mycket på en och samma dag haha.. Dock måste jag säga att flygvärdinnan var helt underbar och gjorde allt för att det skulle kännas så bra som möjligt, det är INTE vanligt att få det omhändertagandet trots att man sitter med 1000 känslor på utsidan.

Flygresan tog bara 2 timmar och 15 minuter så vi har spenderat nästan hela dagen här på hotellet, så underbart fint är det här! Jag är så lycklig som får spendera en vecka här med mitt livs kärlek! ❤️

Igår hade jag som sagt frisörtid och gissa vem som blev korthårig? Eller ja, nästan i alla fall. Eftersom att jag har både tjockt, långt och lockigt hår känns det så himla skönt att bli av med hälften! Jag älskar dock Christoffers reaktion "men, det är ju ingen skillnad alls", uppenbarligen är han en typisk man min pojkvän haha. Men 15 cm var det som klipptes bort och jag är nöjd! 💇🏼

Bilder från vår underbara helg med sol, båt och kärlek!

Dagarna bara springer förbi nu och om bara tre dagar är vi i Kroatien, jag och min kärlek. Om fyra dagar fyller dessutom min älskling år och det ska bli så underbart att få åka iväg på vår första semester ihop och spendera en vecka tillsammans bara vi två!

Innan resan är det som vanligt så himla mycket som behöver fixas och det känns just nu bara stressigt men så är det bara ibland.

Måndag: Igår hade jag en dag helt off, spenderade nästan hela dagen i sängen och hade en av mina sådär ruskigt trötta dagar. Jag MÅSTE boka läkartid när vi kommer hem igen!

Tisdag: Idag är en riktig pluggdag, innan resan måste jag skriva ett hemprov och en inlämning & jag blev alldeles nyss godkänd på mitt prov. SÅ HIMLA SKÖNT! Tidigare idag var jag på ett möte på skolan och jag kom därifrån med så mycket positiv energi & dessutom är hela min studietid planerad.

Onsdag: Klockan 12 har jag en frisörtid inbokad, lyckades få tag på en tid med väldigt kort varsel. Mitt hår växer så otroligt snabbt så denna gången vill jag bli av med hälften av det haha. Sedan är det som sagt bara en massa fix inför resan. En tvättmaskin till måste sättas igång, mitt pass måste hämtas hos polisen och min resväska måste hämtas och packas.

Torsdag: Dagen innan resan måste jag helt enkelt bli klar med all packning, skolarbete och så. Mysa som en galning med Hugo står nog högst på listan, för den lilla älsklingen kommer vi sakna!

Fredag: Resdaaaagen! Någon gång vid klockan fem på morgonen sätter vi oss i bilen och åker till Landvetter, sååå himla underbart!! 😍

Godmorgon!! Sommarvärmen verkar hålla i sig och det känns faktiskt helt underbart, i alla fall här i skuggan haha.. Nej men det är riktigt varmt idag också och jag hoppas verkligen att det håller i sig tills imorgon så att vi kan spendera dagen på sjön! Jag och min lilla familj! 👩🏼👱🏼🐶

Nu är min lilla rast över snart och jag fortsätter jobba i tre timmar till! 😇

JAG DÖR AV VÄRME!! Jag förstår inte ens själv hur jag tänkte när jag valde svarta jeans och jacka, det är helt otroligt varmt. Jag har en hatkärlek till värme och idag när jag klätt mig för vinter och svettas ihjäl är det nog bara hat haha.. Jag har i alla fall precis varit på ett möte på skolan och ÄNTLIGEN kan jag helhjärtat längta efter resan som är om exakt en vecka! Allting har ordnat sig och nu är min första kurs av utbildningen snart avklarad, det känns grymt! Hur som helst så har jag även pluggat och ska försöka hinna plugga lite till innan C kommer hem & då ska vi förhoppningsvis åka ut med båten för att njuta av vädret ännu mer!

Det ser ut att bli en riktigt bra fredag och i helgen är det enbart jobb som är planerat, resten är oklart just nu men det blir nog mys hur som helst! 😍

Även idag startar vi dagen med en 5 kilometers promenad och om det är möjligt så är det faktiskt ännu varmare idag än igår, helt sjukt varmt men såå skönt verkligen! 😍🚶🏼‍♀️