View tracker

Gårdagen spenderades med att flytta flytta flytta! Herregud vad mycket skit man samlar på sig. Fattar inte, haha! Men skönt att rensa också.

Idag blev det en lugn dag med familjen. Lekt, badat, varit ute i kylan & tränat! Idag var det Grit Cardio som stod på schemat. Hade 14 fantastiska medlemmar som kämpade på otroligt bra. Härlig känsla att leda en grupp :)

Nu är alla matlådor färdiga och ska strax sova. Från och med imorgon jobbar jag varje dag fram till julafton, 31 dagar, nu kör vi!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Har varit på jakt på bea pyjamas till Felicia ganska länge nu & ikväll hittade jag dessa på H&M! Såg bra ut :) Hon behöver ha med långa ärmar & ben, då hon alltid sparkar av sitt täcke. Lilla tokiga tjejen :)

Tröjorna var ett riktigt fynd, 50kr styck! Blev tre stycken som hon kommer ha liggandes på dagis. Där går det ju åt ett och annat ombyte ;) Tofflorna var ju helt underbara så de fick självklart följa med.

Likes

Comments

View tracker

Nu kunde vi inte hålla oss längre! Vi har blivit med tomt och bygger vårt drömhus 2016. Ska bli en helt fantastisk resa! Nu kör vi :)

Likes

Comments

Mycket som behövs för Felicia inför denna vintern. Overall, fleece, vinterjacka, vantar, mössor, halsduk osv. Det sista vi behöver ordna nu är vinterskor. Hittar inga jag tyckt om ännu, men ska kika runt lite till. En del är inhandlat iallafall & det känns skönt :)

Några inköp från H&M

Likes

Comments

Hittade en rör underbar vinterkappa till Felicia igår på KappAhl! Hon var så sjukt söt i den & den var verkligen hur mjuk & go som helst. Kommer bli perfekt i vinter :)

399:-

Likes

Comments

Nu är det klart.

Vecka 44 (26 oktober) tillhör jag istället Nordic Wellness i Uddevalla. Jag är så sjukt taggad inför detta & ser så fram emot att anta massa nya utmaningar! Jag kommer sakna STC, det kan inte inte sticka under stolen med. Men jag känner att jag behöver gå vidare för att utvecklas mer & hitta ännu mer motivation till att bli så mycket bättre i mitt yrke. Jag vet att jag kommer lyckas väldigt bra.

När den helt nya lokalen öppnar i januari kommer jag även ha reception. Det har jag saknat tidigare. Men nu kommer jag ha lite av varje. Reception, pass, PT, kost, PT-grupper etc. Kommer bli en rolig höst.

Nu kör vi! :)

Likes

Comments

Det är inte alltid så lätt som man hade velat det skulle vara, tyvärr. I dagens samhälle stressar otroligt många, både på jobbet & privat. Det gör i sin tur att många även fallerar när det gäller sin kost. Äter för mycket, äter "fel", äter inte tillräckligt. Ja, som ni ser, listan kan göras lång. Detta blir tillslut som en ont cirkel. Det är svårt att ta sig ur & bryta dessa mönster. Vi har så mycket vi vill göra idag, ibland försöker vi även för mycket. Som småbarnsmamma vet jag hur det kan vara. Man sätter sitt barn framför sig själv, alltid. MEN man får inte glömma bort sig själv. Om du själv inte mår bra, hur ska du då orka få din familj att må bra i längden. Till slut kanske det säger stopp & kroppen orkar inte mer. Där är det viktigt att lyssna på kroppens signaler, vad försöker den säga?

Hur ska man då bära sig åt för att hitta motivationen & ta ett första steg mot ett mer hälsosamt liv?

1. Det allra viktigaste är att man har bestämt sig. Går man inte in med rätt inställning från början brukar det oftast inte vara hållbart. Frestelser lockar överallt & man är då ett enkelt byte. Så bestäm dig för att göra en förändring. Går man runt & tänker på något varje dag, ja då ska man se till att ta tag i det. Det äter upp en inifrån annars.

2. Ta dig tid. "Jag har inte tid", "Det är för tidigt", "Det är försent". Ja, detta är nog den vanligaste bortförklaringen vi idag använder oss utav. I många fall (jag säger inte alla) handlar det oftast om hur vi prioriterar. Vi behöver inte vara på gymmet i 3H & träna. 30 minter kan räcka alldeles utmärkt! Här gäller det att hitta några tillfällen som man faktiskt kan ägna åt att komma iväg & träna. Har man fullt ös på eftermiddagar/kvällar hemma, ja då kanske man kan hitta 60 minuter på morgonen/förmiddagen istället, osv. Vill man hitta tid, så kommer man att göra det, på ett eller annat sätt.

3. Skapa rutiner. Kroppen mår bra av det. Känner man att man är trött, ja testa då att gå & lägga sig lite tidigare på kvällarna. Se om det gör någon skillnad? Bestäm dig för 2 eller 3 dagar i veckan som du vill träna & försök hålla dig till detta. Resultat av din träning kommer även gynnas av att ha rutiner!

4. Ha ett mål. Ställ dig frågan: Vad har jag för mål med detta? Vad vill jag uppnå? Varför gör jag detta? Besvara sedan dessa frågor & gör upp en plan för hur du ska uppnå dem. Vare sig om det handlar om träning, kost eller kanske båda delar. Sträva ALLTID efter ett mål, då blir det lättare att fortsätta.

5. Be om hjälp. Känner du att, shit, detta är svårt. Våga då be om hjälp! Kanske har du någon vän, bror/syster eller sambo som är duktig inom ämnet. Var då inte rädd för att be om hjälp. Alla kan vi inte vara bäst på allt :) Tränar du på gym tycker jag verkligen att du ska ta kontakt med en PT & be om hjälp. Vi besitter kunskap för att kunna hjälpa just DIG med DINA mål. Visst, det är inte billigt, jag håller med. MEN se det istället såhär. Detta är en investering i din hälsa som du kommer ha gott av resten av ditt liv. Man lär sig mycket saker av en PT & under de timmar man träffas så passa då på att ställa massa frågor. Vi svarar så gott vi kan på dem :)

6. Ge inte upp. Du har nu kommit igång med din träning & börjat göra mer hälsosamma val i din dagliga kost. Men efter 1 vecka eller 2 börjar det bli lite jobbigt. Du är så sugen på den chokladen i affären eller kanske börjar bli lite snuvig. Vi kommer alltid stöta på fällor i alla dess form. Men håll dig på rätt spår ändå. Det är ju detta du vill! Startsträckan är den som är den absolut jobbigaste. När du väl har kommit in i detta & allt rullar på kommer det kännas 100 gånger enklare. Håll ut, det är värt det!

Hoppas att detta inlägg kan inspirera & hjälpa någon i den riktning som den personen vill, Alla startar vi på olika ställen när det kommer till träning & kost. Vilja kommer man långt med & planering är nyckeln till framgång.

Lycka till :)

Likes

Comments

Har haft en underbar träningsvecka. Jobbar mot nya mål, när gamla är nådda :)

I söndags filmade jag Grit Strenght, samt körde ett Grit Cardio pass 2h senare. Var helt slut i ryggen efter det kände jag. Man kör verkligen så det ryker under dessa HIIT-passen!

Blev vila i måndags med en PW på 5km. Hade mycket att fixa just den dagen så hade ändå inte hunnit med någon träning.

I tisdags blev den ordentlig genomkörare av ryggen. Herregud vilken träningsvärk jag har haft (fortfarande har) efter det mördarpasset. Satte ett ny PB i chins, 12st! Nu är målet på 15st nära :) Hade som mål från i januari att klara 10st. Vid det tillfället klarade jag 1-2st. Det går bara man vill! Snart sitter 15st också :) Blev även lite latsdrag med en arm åt gången, rodd, superset i t-rodd & australian push-ups, raka mark, rehabövningar för skulderpartiet osv. Resten av dagen bestod av 7h jobb!

Igår (onsdag) tränade jag tillsammans med Jessica på Nordic Wellness. Alltid skönt med lite miljöombyte. Blev ett tugnt benpass! Körde det även förra veckan tillsammans med henne & båda fick jordens hemskaste träningsvärk efter det. Helt sinnes. Men sjukt bra pass :) Körde en favorit i repris med lite högre vikter. Några övningar vi körde var knäböj, utfall i smithmaskin, höftlyft i smithmaskin med vikter, halvliggande benpress, kick-back i kabel, sittande press för höfter/insida lår.

Hade inte så farlig träningsvärk efter denna gång, som tur är ;) Så idag körde jag bröst & axlar. Kände att jag var lite sliten i axlarna idag dock, så fick ta det lugnt. Men blev lite bänk, flyes i kabel, dips, militärpressar, rotatorcuff (rehab) med arhävningar som vila. Hela passet avslutades med 15/15 HIIT på löpbandet. 4% lutning, 16km/h, * 30 stycken. Jag var rädd för att jag inte skulle klara av det. Jag hatar att vara ute & springa. Gör det verkligen aldrig. Tänkte att min kondition måste vara i bott. Men oj vad fel jag hade. Hade bättre kondition än vad jag haft på mycket länge! Sprang utan problem & återhämtade mig supersnabbt. Jag får tacka alla Grit-träning för detta! Det är en så sjukt rolig & grym träningsform som alla borde testa.

Imorgon blir det ett Grit Cardio pass på eftermiddagen + en långpromenad med Felicia medan bilen får sig en invändig & utvändig tvätt :)

Hade lite pump efter dagens pass :)

Likes

Comments

Åh äntligen är det filmat & klart! Kändes väldigt bra & jag är nöjd med min film när jag tittar på den i efterhand. Kunde gjort lite snyggare burpees bara, men annars är jag sååå nöjd! Skickar in den redan ikväll & håller alla tummar & tår för att jag blir godkänd :)

Likes

Comments