En båttur på 3 dagar till Withsundays öarna är avklarad.
Undrade först hur det skulle gå när man fick se att där man skulle sova var en liten lucka ner till en säng. Väggar precis intill sängen och en halvmeter upp till luckan från madrassen.
Att vara lång var ingen fördel. Men så himla mysigt det var, öppnade luckan och sov under bar himmel.

Vi åkte runt öarna, snorklade vid barriärrevet & åkte sedan till den näst finaste stranden i världen, whitehaven beach.
Efter det fick vi åka till ett resort på Long Island och hoppa i en jacuzzi. Efter det dricka gott till bra livemusik.
Festen fortsatte på båten där det blev lite lekar & även lära känna gruppen.

Det var så avkopplande att komma ut på en båt i tre dagar med härliga människor och underbar natur. Bland det bästa jag har gjort och fått sett!

Bilder på whitehaven beach kommer senare.

Många bilder är tyvärr på andra mobilen och på kameran.

Det här med att hitta bra fungerande internet är inte det lättaste.

Vi lämnade iallafall mission beach och tog oss ner till Townsville.
Vi hade hört mycket dåligt om den staden innan. Och mycket riktigt så var det inte mycket bra med den staden.
Bodde på ett hostel fullt med lustiga typer, som egentligen hela staden bestod av.
Det var inte en stad för backpackers med andra ord.

Men vi tog en dagstur över till Magnetic Island, och det ångrar jag inte en sekund.
Där besteg vi ett berg och fick en otrolig utsikt över ön och havet. Ett stort plus i kanten var att se vilda koalor när man kollade upp i träden.

Efter det kunde vi äntligen lämna Townsville för att åka vidare till Airlie Beach, där vi håller till just nu.
Här trivs man så otroligt bra, fullt med härliga människor och en jättemysig liten stad.
Imorgon tar vi och hoppar på båten som tar oss till withsundays där vi ska spendera två nätter på båten och åka runt öarna.

Har varit dålig på att uppdatera vad som händer här i Australien.
Det som har hänt är att jag bokade en tur i lördags till regnskogen norr om cairns.
Vi stannade först på ett zoo, där man fick se bland annat koalor, kängurur och krokodiler.
Regnskogen var väldigt torr så det var en liten besvikelse.
Vi åkte även till vackra Cape tribulation, där barriärrevet möter regnskogen.
Efter det var det dags att leta krokodiler i daintree river. Blev rätt besviken när vi endast hittade en lite större och två små.

I söndags tog vi bussen ner till ett ställe som heter mission beach.
Det är väldigt litet om man jämför med cairns som vi var i innan, men otroligt vackert med stränderna.
Här har vi stigit upp på ett stort berg och det var en rätt fantastisk utsikt över mission beach därifrån! Sedan har vi bara solat och badat vid stranden.
Vi beger oss imorgon ner till townsville där vi förmodligen ska stanna i 2-3 nätter.

Blev inte riktigt som vi hade tänkt oss.
Vi fick börja prioritera lite och valde att imorgon ta oss neråt och uppleva alla fina stränder och allt annat fint östkusten har att visa.
Att göra äventyr är inte billigt och vi har nu bokat en resa på båt i två nätter till withsundays. Vi ska även stanna till i mission beach och townsville.
Känns bra att börja röra lite på sig neråt!

Vilken underbar dag att vakna upp till.
Från att ha världens ångest till att börja känna lyckorus i hela kroppen över att vara här.
Har aldrig varit med om jetlag innan & tänkte att nu är det kört, nu är det bara en hemresa i huvudet. Men inatt fick jag ordentlig sömn och idag känns allt helt enkelt så himla fantastiskt!

På torsdag åker vi eventuellt längre norrut för att se världens äldsta regnskog, vilda krokodiler och mycket mer.
Idag har vi bara tagit det lugnt vid poolen, gått en runda på stan med två killar vi träffade i London och njutit av värmen.
Blev även en promenad för mig själv för att bara koppla av och slippa tänka så mycket!

Nu är jag mer redo än någonsin för min livs resa

Efter en 40 timmars lång resa är vi nu framme i Cairns. Och för att inte prata om vilken jetlag man åkt på..
Det har tagit sin tid att landa och både fysiskt och psykiskt. Kan inte säga att det varit enkelt. Jag har iallafall kommit i underfund med att jag tänker bara ha semester denna tid i Australien.
Så det ska bli en tid med äventyr och annat roligt.
Min form börjar sakta men säkert bli bättre för varje dag som går vilket också är ett plus i kanten. Vi har en vecka här i Cairns sedan drar vi eventuellt neråt i landet.
Vädret här i Cairns är förresten kanon, väldigt varmt, dock lite fuktigt! Men riktigt bra!

Då var den stora dagen här.
Den där dagen jag drömt om så länge nu.
Dagen som ska ta mig till Australien.

Efter några väldigt stressade dagar med packning och "på återseende" så har vi nu kommit iväg.
Både Maja och jag är nervösa, precis som man ska vara. Vi ska ju trots allt till andra sidan jorden och göra vår livs resa.