Au pair life

Nu är jag äntligen hemma igen! Tycker det är såå skönt att vara i mitt eget hus, spendera tid med min familj osv. Såklart saknar jag London lite, men jag ångrar verkligen inte att jag åkte hem. Här kommer iallafall min Bucketlist igen!

​                          Sevärdheter,event och annat kulturellt:

· Fira St. Patricks Day med alla andra inne i staden på Trafalgar Square.

· Gå på musikal.

· St. Paul's Cathedral.

· Buckingham Palace​ med vaktutbyte. Vaktutbytet hanns inte med...

· Besöka Winter Wonderland i Hyde Park när det öppnar för säsongen 2016.

· Warner Bros Studio Tour London - The making of Harry Potter.

· Besöka Science Museum.

· Besöka Imperial War Museum.

· Besöka British Museum.

· Besöka Natural History Museum.

· Besöka Museum of London.

· Tate Modern Museum.

· God's Own Junkyard.

· Gå på bio där man sitter i soffor och myser framför duken.

· Besöka MadameTussaudes.

· Shoreditch.

· Notting Hill.

· Primrose Hill.

· Kensington Rooftop Gardens.

· Covent Garden.

· Shoppingcentret Westfield i Shepherd's Bush.

· Oxford.

· Brighton, och bada i havet.

· Victoria Park

· Någonstans utanför Englands gränser.

· Greenwich.

Mat, dryck och kulinära upplevelser:

· Köpa Fish n'chips i ett lagom sunkigt gatustånd och få det serverat i tidningspapper.

· Äta Sunday Roastpå en pub.

· Äta scrambled eggs och bacon till frukost.

· Äta hamburgare och dricka någon maffig milkshake på Shake Schack.

· Bruncha på The Breakfast Club.

· Bruncha på Ed's Diner.

· Bruncha på Le Pain Quotidien.

· Bruncha på Bill’s.

· Fika på svenska gottigheter så som kanelbullar.

· Dricka Afternoon Tea samt äta scones med clotted cream och sylt.

· Borough Market.

· Camden Market.

· Äta kinesiskt på en restaurang i Chinatown.

· Smaka Bubbletea i Chinatown.

· Äta flingor på Cereal Killer Café i Camden/Shoreditch.

· Äta en cookie från Ben's Cookies.

Att göra:

· Fira midsommar i Hyde Park med övriga svenskar som råkar befinna sig i London.

· Besöka Lush's enorma trevånings-butik på Oxfordstreet.

· Åka till Camden Town, gå på marknaden och köpa massor av onödiga nödvändigheter i matväg.

· Gå över Tower Bridge. Gå över kändes som överkurs då vi gått hela dagen haha...

· Ta klassiska turistfoton vid exempelvis Big Ben.

· Åka dubbeldäckare.

· Åka och deltaga i Remembrance Day, vid Tower of London.

· Portabello Road Market.

· Columbia Road Flower Market.

· Old Spitafields Market.

· Second Hand-shoppa i Shoreditch och på Brick Lane.

· Se pannkaksracet på Pancake Day.

· Gå på en London Dungeon-tur.

· Åka högst upp i The Shard och dricka en drink.

· Besöka Primark oändligt med gånger. Oändligt med gånger för att vara i London i tre veckor...

· Klubba på de fetaste klubbarna och dricka massor av nya drinkar.

· Picknicka i diverse parker.

· Ha sleepovers.

· Gå på en konsert eller spelning.

· Gå till en Rooftop Cinema.

· Uppdatera underklädesgarderoben på Victoria’s secret.

· Bestiga the O2.

· Promenera, promenera och promenera längst med the Thames och i diverse parker.

· Äta Brick Lane Curry.

· Besöka Harrods.

Känner ändå att jag hunnit med hyfsat mycket på tre veckor! Som sagt London finns ju kvar & jag kommer garanterat åka dit igen!

Au pair life

På 139 Brick Lane i Shoreditch ligger Cereal Killer Cafe. Älskar idéen med att ha ett café specialinriktat på flingor! När man klev in där så var det som att man sögs tillbaka X antal år i tiden, som ni kan se på bilderna nedan...

Gillar ni flingor så är detta ett måste! Gillar ni inte flingor, så gå hit ändå, köp en toast eller något och sitt i en säng med klistermärken på & titta på flingpaket från 70-talet & gamla pojkbandsaffischer!

Sara beställde Unicorn Poop, Elin The Lion King & jag Bowloccino. Var lagom sockerchockade efteråt men det var det helt klart värt!

Jag har precis spenderat några timmar tillsammans med Elin & Sara. Vi köpte dominospizza & kakor, & slog oss ner i Wandsworth park för lite picknickmys. Det är ca 28 grader i London idag så det gäller att försöka ta tillvara på sommaren så länge det går...
Nu sitter jag på bussen påväg tillbaka till Tooting. Ska hämta barnen i skolan om ca 1,5 timme & ska sedan vara barnvakt ikväll.

Au pair life

På min bucketlist hade jag listat X antal museum som jag ville besöka i London. Eftersom jag nu väljer att åka hem har jag fått prioritera vilket/vilka jag vill besöka, och idag hade jag en helt oplanerad dag där jag valde att lägga ca 2 timmar på Imperial War Museum. Älskar att gå på museum helt själv då man kan titta på allt i sin egen takt & inte behöver ta hänsyn till någon annan. Känner oxå att det är bra för mig att öva på att vara ensam, något som jag väldigt sällan är...
Är man intresserad av krig så är detta museum verkligen toppen. Finns allt från första världskriget till nutid. Jag tyckte att sektionen med Förintelsen var mest intressant. Det fanns massor av saker bevarade & videoklipp med människor som upplevt detta & sedan berättade om det.

Au pair life

Bilderna är tagna förra året, då det regnade i lördags när vi var där. Tänkte att det kanske hade varit lite kul att se ändå... Verkligen värt ett besök om ni är i London!

Au pair life

Besökte idag Covent Garden & Neal's Yard. Planen var egentligen att endast åka till Neal's Yard & ta lite foton då jag hört att där skulle vara väldigt fint. Det visade sig vara en gränd... Visserligen supermysigt & foton fick jag ju, men jag förväntade mig att det skulle ta någon timme iallafall, inte två minuter... Kan rekommendera att gå igenom Neal's Yard om ni är i närheten av Covent Garden.

Eftersom Covent Garden låg precis intill så passade jag på att kika lite där oxå, mest för att döda lite tid, men oxå för att det stod på min bucketlist, hehe...

Au pair life

... är att jag inte alls trivs med jobbet som au pair. Jag vet att jag endast varit här i två veckor & många tycker att jag borde ge det lite längre tid, men jag är säker. Jag älskar London & jag har träffat så många härliga människor här som jag absolut hade kunnat tänka mig att spendera det kommande året med (speciellt Elin & Sara!!) Men jag trivs tyvärr inte alls med familjen jag bor med eller arbetssysslorna. Jag känner verkligen inte att detta är människor som jag hade velat spendera ett år med. Alla säger att det blir lättare med tiden, att barnen testar en i början osv. men jag har bestämt mig för att inte ge detta mer tid. Jag är nöjd.

Jag har precis bokat flyg hem till min familj som jag saknar sååå. Jag åker på fredagkväll! Så denna veckan ska jag försöka maxa till 1000 så jag hinner stryka lite på min bucketlist!

Au pair life

Jag har tagit ett beslut om att jag ska åka hem. Jag kommer att lämna London nästa helg. Tänkte berätta mer om varför jag ska åka hem i ett annat inlägg då detta endast ska tillägnas åt den fantastiska dag jag haft!
Eftersom jag endast har en vecka kvar i London vill jag utnyttja tiden till max & iallafall lyckas bocka av en del saker på min bucketlist. Så i förmiddags mötte jag upp Elin, Linnea, Anna, Hanna & Sara i Camden Town. Vi trotsade regnet & gick på Camden Market där vi åt världens godaste falafel, tittade på alla fina (& fula, underliga & annorlunda) saker, & drack lemonad. På eftermiddagen åkte vi vidare till Oxford street där det blev en hel del shopping. Vi besökte bland annat Lush (aka himmelriket), & Victoria's secret. Vid 16:30 ungefär bestämde vi oss för att testa på afternoon tea, något man måste göra i England!

Efter någon timme på caféet, & ännu lite mer shopping var det bara jag & Elin kvar. Vi spenderade en låååång stund inne på Selfridges där vi förundrades över 25 000 kronors priser på hemska kläder, och blev starstrucked över alla underbara väskor som fanns där inne.
På något sätt hamnade vi i Hyde park där vi promenerade runt ett bra tag för att sedan gå ett annat håll tillbaka med målet inställt på Buckingham palace, Trafalgar square, London eye & Big Ben. Allting är så vackert på natten. Vi åt även en sen kvällsmat vid 22:30-tiden på en italiensk liten restaurang. Pasta & cheesecake, kan det bli bättre? När klockan passerade midnatt stod vi framför Big Ben & såg den stora klockan släckas ner som i ett "dags att gå hem".
Nu är klockan ca 01:50 & jag måste sova. Ska upp tidigt imorgon på en tour med alla de andra au pairerna. Vi ska se alla "turistställen" vilket antagligen är ungefär samma som jag & Elin besökt inatt, men men, allt ser ju annorlunda ut på dagen. Ska bli super mysigt iallafall, & om det inte regnar ska jag ta med min kamera så ni får bättre bilder än dessa (speciellt Big Ben bilden... Min mobil + natt fungerade tyvärr inte...)

På bilden längst ner till höger kan ni se hur vi har gått idag från att vi hoppade av tunnelbanan på Oxford street. Jag undrar hur många kilometer detta är...