Jag picklade (lade in) rödkål, fänkål och rödlök på lite olika sätt. Väldigt enkelt och väldigt gott!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Yummmmmmm!!!! Supergoda veganburgare, så löjligt gott! Dock råkade jag tappa mandelmjölken i smeten så den först blev alldeles för lös. För att lösa det problemet fick jag slänga i maizena och hirsflingor då jag hade gjort åt allt annat man egentligen borde lägga i till bröden. Så resultatet blev inte så bra som det brukar. Här nedan kan ni i alla fall läsa ingredienserna som egentligen ska vara i.

Burgarna
Svarta bönor
Mandel
Valnötter
Havregryn
Gul lök
Vitlök
Soja
Jalapeños
Paprikapulver
Mynta
Koriander
Dijonsenap
Spiskummin
Salt
Peppar
(Liiite mandelmjölk om smeten är för torr)

Dressingen
Oatly iFraiche
Majjo (vegan)
Chilisås
Rödlök
Vitlök
Ättiksgurka
Vitvinsvinäger
Lite råsocker eller annan sötning
Paprikapulver
Salt + svartpeppar

Likes

Comments

1. Utsiktsbild från mitt sovrumsfönster
2. Crossfit Highway
3 & 4. Smoothie med spirulina och pitaya

Likes

Comments

Till kvällen åt jag en varm potatissallad med ugnsnypotatis, vegostrimlor, svartkål, sparris, fänkål, rödlök, fänkålsdill, vanlig dill, rostade pumpa- och solroskärnor, vegomajo, chilisås, tomatpuré och sambal oelek. Salt och peppar också så klart. Mm, gott!

Likes

Comments

Hur skönt är det inte att vara ute före alla andra på morgonen? Första bilden tog jag mot solen precis när jag kom fram till Rydskogen när jag skulle börja springa min runda. Jag sprang 5 km på tid och hamnade på precis 20 minuter (inkl. två stopp för att knyta skorna och att jag sprang en liten omväg en gång så sträckan blev aningen längre).

Jag är nöjd med att springa 5 km på precis 20 minuter faktiskt. Mitt mål är att bli betydligt bättre men jag har ännu ett par saker att bocka av för att kunna bli vassare på att springa. Mitt mål för just denna rundan var att orka hålla högsta tempot sista kilometern och spurta de 500 sista metrarna. Ni ser ju på andra bilden här i inlägget att jag var lite trött efter slutspurten...

Likes

Comments

Imorse gjorde jag ett pass ute vid utomhusgymmet i Rydskogen. Det var ett snabbt pass på 20 minuter då man ska hinna göra så många varv man kan av:

- 5 jumping pull-ups
- 10 armhävningar
- 15 squats

När man gör pass liknande dessa, med så hög intensitet, blir det verkligen jobbigt. Man måste pusha sig själv att hålla tempot och inte tappa rytmen. Testa! Det bästa är att man kan göra det igen och försöka slå sitt föregående antal man hann att göra.

Likes

Comments