Hejsan!

Igår blev planet försenat såklart så jag var inte hemma förens vid halv 12 ungefär. Flygresan gick bra, sjukt konstigt bara att ligga på stranden o sola på dagen och komma hem till minusgrader på kvällen. Somnade ganska sent igår ändå och idag skulle jag upp tidigt för att åka till skolan vid 8.15. Dagen gick sjukt segt, höll på att somna hela tiden. Efter skolan hann jag hem en snabbis och sen åkte jag och lunchade med Evelina. Kom precis innanför dörren och ska bara byta om och fixa, dax för jobb ikväll. Är så otaggad så det finns inte men får väl lida mig igenom denna dag. Första dagen efter semester är ju trots allt värst.

Jag hoppas ni haft en fin dag!

Bild från hemresan igår.

God kväll!

Sista dagen i paradiset imorgon, eller åker till flygplatsen vid 13 och landar i Sverige igen 10 på kvällen. Skönt bara att det är direktflyg och att man kommer kunna sova hela vägen hem.

Igår var vi på Amadores stranden hela dagen, sen åkte vi hem o duschade och åt middag. Efter det spelade vi minigolf med farmor och farfar och deras vänner. Vem tror ni vann? Jag såklart! Skojade bara, det var ren tur att jag vann för suger verkligen på minigolf haha. Efter att vi spelat och druckit lite drinkar gick jag och Moa hem och fixade oss, sedan tog vi taxin in till stan och alla nattklubbar. Vi träffade några assköna skåningar där och hängde med dom hela kvällen. Sen innan vi skulle hem köpte vi varsin kebab, har ätit på det stället förut men denna gång var det så sjukt starkt att det inte gick o äta. Det bara rann i ögonen och det kändes som jag hade eld i hela munnen i flera timmar efter mina 2 tuggor jag tog. Hemskt var det, aldrig ätit något så starkt i hela mitt liv och jag är absolut inte känslig när det gäller starka maträtter, älskar sånt. Vi hade i alla fall en sjukt rolig kväll, kanske lite för rolig haha. Kom hem vid 6 på morgonen och sov lite längre idag och vi har tagit det lugnt exakt hela dagen. Drog upp till centrum en snabbis och annars har vi bara suttit på balkongen. Vid 8 drog vi till en restaurang här bredvid och åt sjukt god mat. Satt där och snackade och hade det trevligt. Nu har vi precis lagt oss och ska upp igen imorgon vid 8 för att hinna sola lite innan vi åker till flygplatsen.

Jag hoppas ni haft en bra dag! Här är lite bilder från gårdagen och dagen.

Ursäkta den dåliga bildkvaliteten men hade inte med mig kameran varken på minigolfen eller nattklubbarna.

Hejsan!

Idag åkte vi till öknen, promenerade nästan hela dagen. Vi låg och solade i ungefär 2 timmar men annars promenerade vi från 11 till halv 6 på kvällen. Det är sjukt lång väg att gå men det är så skönt att verkligen promenera, och ännu bättre att man kan gå i bara bikini. Vi stannade även på ett café och fikade lite längs med vägen. Vi kom hem till farmor och farfar vid halv 6 som sagt, fick supergod mat och sedan duschade och fixade vi oss lite. Vi drog sedan vidare till centrum för att spendera kvällen med lite shopping och nån drink. Det var egentligen tänkt att vi skulle spela minigolf men det blir imorgon istället.

Imorgon blir det upp innan 8 igen för att åka till stranden, bara att pressa de sista dagarna nu.

Här kommer lite bilder från öknen idag, det var sjukt soligt halva dagen och sedan kom det lite oönskade moln men skönt var det ändå. Ca 32 grader så jag klagar inte!

Hallå!

Kom precis hem, har som sagt varit på stranden hela dagen idag. Vi beställde pizza och drinkar och käkade lunch på stranden för vi kände för och lyxa till det lite. Åkte hemåt vid 5 och sen duschade vi och fixade lite sedan drog vi ut och käkade med farmor och farfar och deras vänner. Efter maten gick vi vidare till en uteservering/bar och satt och myste där allihopa. Blev jättetrött och frusen så vi gick hem igen. Tror jag har lite solfrossa, har varit så sjukt varmt båda dagarna vi varit här. Ca 30-37 båda dagarna, inte konstigt att man blir frusen på kvällen haha.

Har ni haft en bra dag? Min har varit helt perfekt i alla fall. Imorgon ska vi nog ta oss ner till öknen och kanske rida kameler, vi får se hur det blir med det men till öknen blir det nog. Nu ska jag sova, ska upp igen vid 8 och är helt slut. Godnatt på er!

God morgon!

Sitter på stranden idag igen, ovanligt va? Idag ville jag visa Moa en annan strand så vi åkte till Amadores i puerto rico. Ett av mina favoritställen verkligen.

Planerna idag är väl att bara ligga och pressa i solen och sen ska vi ut och äta ikväll. Jag hoppas ni får en fin dag, uppdaterar er ikväll igen!