Funderat ett par veckor på om jag ska börja skriva blogg. Har ju instagram och MyFitnessPal för att hålla koll på mina framsteg men skulle ibland vilja ha ett ställe där jag kan skriva av mig mer, och då är ju blogg det rätta stället.

Började med MyFitnessPal 1 mars. Försöker skriva ner vad jag äter varje dag men missar ibland men tar då bara nya tag när jag kommer ihåg det. Känner att jag tänker mer på vad jag äter och äter nyttigare när jag vet att jag måste skriva ner det så tycker att det är ett bra verktyg för mig.

Sedan började jag också med BBG, Body Bikini Guide, av Kayla Itsines den 6 mars. Jag är på vecka 4 nu och har hittills kört alla träningar. Har bytt ut LISS (Low Intensity Steady State, typ promenader) mot löpning istället. Har siktat på 3 löppass i veckan men bara blivit 2 hittills pga olika omständigheter. Förra veckan började ex mitt knä krångla och jag har även känt mig stel i vänster baksida, både lår och vad, så har endast kört 2 löppass då. Men är ändå helt okej tycker jag, måste ju starta någonstans och komma igång långsamt för att vänja kroppen.

Är nu som sagt inne på vecka 4. Denna vecka har jag enbart kört ridning då jag passar en häst, vilket jag normalt sett inte brukar göra. Men idag blir det vilodag för både mig och hästen så då ska jag köra ett BBG-pass. Känns allt bra med mina ben (förutom världens träningsvärk från ridningen...), så ska jag försöka mig på en löprunda imorgon. Så blir nog bara 2 löppass denna vecka med men ska hålla mig till BBG-passen (3 st/vecka) och sedan blir det minst 2 ridpass till. Så ingen vilovecka här inte!

Ska också tänka mer på vad jag äter. Fick igår redan på att den 24/4 är det dags för en hälsoprofilbedömning, och det är ju nästan exakt 4 veckor dit räknat från igår så tänkte köra lite extra fokus på kosten. Mindre kolhydrater och fett, mer protein, mer frukt, bär och grönt samt minimalt med socker och onyttigt snacks. Tillåter mig själv att äta liiiite socker (typ en bit kaka på middagsbjudning eller en näve godis) 2 dagar under påsk samt att äta lakrits den 22/4 (lakrits- och vinprovning med min syster).

Känner mig riktigt motiverad till att köra på med ett bra upplägg med både träning och kost! Jag ska klara detta!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments