Mysigt att se att ni är ett litet gäng som kikar in här dagligen trots uteblivna inlägg de senaste månaderna. Har inte haft speciellt mycket att dela med mig av den senaste tiden och har egentligen inte det nu heller, men blev lite småsugen på att skiva av mig igen. Kanske blir det ännu ett uppehåll efter detta, eller får jag feeling och delar med mig av mina djupaste hemligheter kommande veckor. Troligtvis inte, men man vet aldrig.

Är hur som helst tillbaka i Kalmar igen efter några månader på vift. Har viftat runt i både Europa och på väl valda platser i svea rike. Från en tågluff med mig själv till x antal Carola-konserter till häng i Noras djupaste skogar till ölhäng på Hermans hemma i Fbg till mys med familjen i Stenastorp. Allt har sin charm, right? Sommaren blev inte alls som jag hade tänkt mig, men det blir den väl o andra sidan aldrig.. Jag har svävat på fluffiga moln av lycka, skrikit mig hes på feta konserter, fått rynkor från både skratt och irritation, lärt mig sova länge utan att få dåligt samvete, träffat fantastiska människor och druckit vin till solen har gått upp igen. Första sommaren på 10(?) år som jag inte jobbade. Så JÄVLA SKÖNT och underbart, men samtidigt så brutalt tråkigt vissa dagar. De två första veckorna efter tågluffen i ett regnigt Falkenberg där varenda människa i min närhet jobbade heltid var inte superparty direkt. Rastlös, småsjuk och allmänt bitter efter hemkomst från en grymt bra resa och Fbg gav mig en rejäl käftsmäll. En käftsmäll som kan vara det bästa som har hänt på länge.

Hela förra året sneglade jag hela tiden på schemat, kollade tågtider och hade alltid en liten plan på när nästa hemfärd skulle äga rum. MEN, för fyra veckor sedan när jag flyttade tillbaka till Kalmar flyttade jag hit på riktigt och det känns så fantastiskt jävla asskönt. Falkenberg i all ära, men just nu är mitt liv här och jag trivs läskigt bra med det. Falkenberg kommer alltid vara hemma på ett eller annat sätt, men nu är det dax att carpa Kalmar-livet som aldrig förr. Ibland behöver man ha tråkigt och bli lite besviken för att fatta vad som är bäst för en själv.

Hejhejhej. Här rullar dagarna på och består av strandhäng, balkonghäng och sova typ. Ibland blir det en öl eller två också. Hade egentligen tänkt åka vidare igår, men ändrade planerna och bokade några extra nätter här. Jag trivs sååå bra på hostelet, stranden och med folket här. Personalen & folk som bor här på hostelet är helt fantastiska och vi har blivit ett superhärligt litet gäng som hänger på stranden på dagarna & sitter och snackar på kvällarna.

Imorgon är det midsommarafton och för första gången i mitt liv kommer jag spendera denna dagen utomlands och utan familjen. Trots mina 24 vårar har jag aldrig firat midsommar utan mamma och pappa. Kommer sakna dom lite extra imorgon!

Vilken dag! Vaknade av regn och trodde dagen skulle bli det tråkigaste på länge. Ack så fel jag hade! Tog en cykeltur längs med stranden, käkade en gudomlig lunch med Lisa & sen blev det strandhäng när solen äntligen bestämde sig för att titta fram. Kvällen har spenderats med finfint folk på hostelets takterrass. Dumt att klaga..

Hittills har Rimini varit helt fantastiskt! Tog en strandpromenad igår eftermiddag när jag anlände och sen var det förfest på hostelet och utgång. Hade verkligen världens roligaste kväll! High five med mig själv för att jag reser själv och är lite smått tvingad att gå fram till främlingar och lämna min gosiga, trygga comfort zon. Hade jag rest med en kompis hade jag varit alldeles för bekväm för att börja snacka med nytt folk som jag måste göra nu.
Idag är jag helt slut. Tog det lugnt med alkoholen igår men kom i säng vid 05:30 så energin är inte på topp just nu.. Käkade pizza innan med två tjejer från hostelet och nu ska vi strax ner till stranden och kolla när hostel-boysen spelar volleyboll.

Puss på er fina människor, och en extra kram till alla er finisar som hör av er och bara är allmänt fina!

Igår spenderade jag dagen i Formia, ca 1,5 timmes tågresan norr om Napoli. Strandhäng & strålande solsken hela dagen. Nu är det dax att lämna Napoli och åka vidare. Östkusten och ett riktigt sol & badställe väntar.

Idag rann den lilla bägaren över. Jag är inte den som bryr mig supermycket om onödiga kommenterad från främlingar och har lätt att skita i blickar och när folk är jobbiga. Jag tycker det har fungerat bra att resa själv den senaste veckan och trivs faktiskt i min ensamhet. Jag tycker det är skönt att ligga på stranden själv med en bok, strosa runt i stan och välja när jag vill vara social och inte. Jag är inte den som längtar hem speciellt ofta utan trivs med att vara ute på äventyr. Men idag sköljdes en brutal jävla hemlängtan över mig.

Jag har aldrig varit speciellt nojig över att folk ska behandla mig illa eller försöka stjäla saker, men Moas försiktighet i Amsterdam smittade av sig lite på mig (tack & lov) och jag har därför haft stor koll på väskor osv den senaste veckan. Tidigare ikväll stod jag vid ett övergångsställe, väntade på grön gubbe och var djupt koncentrerad på kartan i min mobil när jag märker att någon står obehagligt nära mig. Jag kollar bak och ser att detta idiothuvud till människa försöker öppna ett fack i min ryggsäck. Jag vänder mig om och han tar några steg åt sidan precis som att ingenting har hänt. Som tur var hann denna satans man inte öppna väskan tillräckligt mycket för att ta något, men jag fick ändå panik. Jag har alltid sagt att om någon försöker skada mig, stjäla något, blir våldsam eller liknande kommer jag bli så jävla förbannad att jag kommer slå idioten och göra vad som krävs för att jävelskapet ska fatta att det är fel. Tji fick jag. Jag blev helt stum. Handlingsförlamad. Sa inte ett ord trots att han stod 1 meter ifrån mig i flera minuter efter att jag avbrutit hans jakt på något i min ryggsäck. Jag blev så jävla rädd, ledsen och osäker. Jag blev inte kaxig och arg som jag alltid inbillat mig att jag kommer bli, jag blev istället världens minsta människa och kände mig så fruktansvärt ensam och rädd.

Detta är ju verkligen inte världens största grej och det hände ju egentligen ingenting, men jag blev ändå sjukt ledsen och osäker. Jag gick med gråten i halsen till hostelet och blev mer och mer irriterad för varje äcklig gubbe som glodde och flinade när jag gick förbi. Jag fick psykbryt på alla jävla mopeder som kör alldeles för nära och tutar sönder mina öron. Jag blev äcklad av killarna som visslade, gick lite för nära och la skabbiga kommentarer när allt jag ville var att vara ifred.

Hur jävla svårt ska det vara? Låt bli andras saker. Sluta vara på, närgångna och äckliga när man säger NEJ. Sluta tro att det är okej att vissla, peka, tuta, följa efter, tjata och slänga iväg äckliga kommentarer, för det är det inte! Förstå att ett nej är ett nej, oavsett vad det handlar om. Små saker som stora. Ett nej är ett nej!

Jag älskar att resa och se nya platser, hänga med intressanta människor och allt det där, men just idag skulle jag fan göra mycket för att sitta hemma i Stenastorp med familjen och klaga på att majsen på åkern är för hög och förstör solnedgången.

Det är bannemej semester när man inte har en aning om datum, veckodag eller vad klockan är. Idag tog jag tåget ner till Salerno, ca 40 min söder om Napoli, i hopp om att hitta en fet strand att hänga på. Hittade strand, men fin var den icke.. Men det hindrade inte mig. Det gjorde inte heller de tunga molnen, regnskurarna och lite för pratglada italienare. Jag övervann även en liten rädsla idag. Har fått en enorm respekt för höga vågor de senaste åren och övervägde lääänge om jag skulle våga ta mig ett dopp. Vi snackar alltså jävligt höga vågor som slog omkull allt i sin väg. Efter några timmars funderande och när jag redan var halvt dränkt i min egen svett hade jag inget val. High five med mig själv och resans första dopp är gjort! (Om vågorna är lite mindre på kommande stränder är det helt ok...)

Nu ska jag sova & ladda inför morgondagen. Tror jag ska käka pizza till frukost, är löjligt hungrig!
Puss

Hade nästan glömt hur mycket jag älskar Italien- vädret, miljön, maten, stämningen.. Kom fram till soliga Napoli strax efter lunch idag. Den lilla tågresan från Belgien tog ca 24 timmar.. Låter verkligen fruktansvärt länge, men det gick väldigt bra och smidigt. All kärlek till nattåg säger jag bara. Man dödar många timmar när man sover och thank god for that. Hade den finfina turen att hamna i samma minimala lilla hytt som 5 hyfsat storväxta män som snarkade mer än vad jag tror är normalt. Sov trots detta ganska bra tack vare svinhög musik i hörlurarna, hela natten..

Under eftermiddagen har jag hunnit vandra runt på massa fantastiskt mysiga gator, käkat den godaste pizzan i mitt liv, läst ut en bok och chillat i hamnen. Finfin Italien-start!

Bryssel var onekligen en regnig plats. Tror aldrig jag varit så blöt som i måndags.. MEN roligt hade jag. Bodde i samma rum som två tjejer från Australien som gjorde min vistelse i Belgien väldigt trevlig! En liten guidad tur i stan som avslutades med en öl på en av alla uteserveringar. Därefter åkte jag till ett ställe där lite svenskar samlades för att kolla Sverige-Irland matchen. En härlig liten tillställning trots ösregn. På kvällen drog jag med Australientjejerna till en pub och kollade ännu en fotbollsmatch som var helt galen. Galna fans & massa öl. En rolig kväll med andra ord!