Bakom denna dörr gömmer sig en restaurang med Magisk pizza! Det kan man inte tro.. Jag och Lisa trodde att vi först hamnat fel när vi hamnade utanför denna dörr… Ta dig till 261 Moore St, Brooklyn och leta upp Roberta´s och njuuut!

Hamburgare från ShakeShack är ett Måste om man vill få i sig något snabbt här i NY!

Om bara några timmar landar en av mina bästa vänner I New York med sin familj för att sedan spendera en hel vecka här <3

Så länge lägger jag upp några bilder från när Lisa var på besök här i staden! VårVeckan hade precis börjat här i NY. Japp våren var endast här i en vecka typ.. Nu så fort solen lyser blir det alltid upp emot 25-30 grader, helt sjukt!!!

PUSS

Jag och Stina gick ju som sagt på magdans hos Irina. Efter första lektionen stannade vi kvar och snackade med henne ett tag och hon övertygade oss om att stanna kvar i Samara två dagar längre än planerat då hon tyckte att vi missat två fina stränder under våra dagar vi varit i Samara. Vi blev övertygade och dan därpå promenerade vi bort till Irinas och hennes pojkväns hus och hade en mysig halvdag med henne på en strand som hette "La Buena vista". Bilden längst ner är en sjö som man var tvungen att vada igenom för att komma till Buena Vista. I den sjön finns det krokodiler!!! Tyvärr såg vi ingen men Irinas pojkvän var där senare på kvällen när det var mörkt och såg en krokodil! Det är tydligen vanligast att man ser dom på kvällarna.

Andra dagen spenderade vi förmiddagen med Irina på La Barrigona Beach. Vi fick skjuts av hennes pojkvän och kom fram till en av de finare stränderna vi besökt här i Costa Rica. Vit sand och turkost vatten <3

Vårt favvo-häng i Samara!

Bouticafé Bohemia är världens härligaste ställe! En blandning av lunch/café samt en dans/yoga/träningsstudio! Alla klasser var dessutom betydligt billigare än vad man kan hitta på andra ställen här i Costa Rica! Jag och Stina var på några olika yoga-pass men testade även på magdans två gånger!! Magdans var faktiskt sjukt roligt, och inte bara på grund utav hur man såg ut när man försökte göra som läraren.... Utan det var faktiskt roligt på riktigt och dessutom riktigt jobbigt!​

Samara är ett väldigt lugnt, mysigt och härligt ställe. Perfekt alltså då jag och Stina har blivit ett par riktiga tanter här i Costa Rica... Dagarna går mest ut på promenader, strandhäng, matlagnig och möjligtvis en öl hit eller dit. Men vi tar igen allt det dära i new york är planen.

Här i  Samara spenderade vi 6 nätter och vi gillade stället bara mer och mer för varje dag. Det är nog ett av de bästa tipsen när man är ute och reser runt - att ge det nya stället tid om man inte har helt fel magkänsla från första start ( typ som vi hade i Monteverde samt La Fortuna.. )​ Jag tyckte inte om Samara så mycket från början men det kom efter några dagar :)

Stina + socker!

Här är lite bilder från när jag och stina hikeade på vulkanen Arenal med guiden Jesus. Härligt namn och härlig guide! Gruppen var med mysig.

Vädret gick från sol, molnigt och regn vilket var rätt skönt då vi gick långt och ibland väldigt brant för att komma så nära vulkanen som möjligt. På vägen upp stannade vi till lite då och då och fick reda på lite fun facts! Vi fick se socker, hål i marken som bildats av vulkanutbrottet som senast var år 1968 då även närmare 100 personer omkom, en giftig gul orm och baby-ananas (som faktiskt inte är en frukt utan en blomma). Lite allt möjligt fick man reda på helt enkelt. Efter detta var det dags att bege sig till buffén som ingick. Buffén var mycket god och fanns på ett närliggande hotell. På hotellet fanns även 25 olika typer av varma pooler som man kunde bada i.

Efter denna dagen somnade vi gott på hostlet i La fortuna och gjorde oss redo för nästa dags resa som gick mot Samara!

Efter två underbara veckor i Santa Teresa stack jag och Stina vidare mot nya äventyr - Monteverde! Monteverde är mest känt för alla sina upplevelser så som costa ricas bästa canopy, hästridning, turer i djungeln, rafting osv! Utöver det är det en rätt tråkig stad skulle jag vilja säga... Vädret är också väldigt konstigt då det duggar konstant! Inget för mig och Stina helt enkelt.

Själva resan till Monteverde visade sig bli helt onödig då vi i själva verket åkt dit för att hikea på en vulkan! Väl på plats insåg vi att vulkanen låg typ tre timmar från Monteverde och att den krävde övernattning i en annan stad... Alltså fanns det inget för oss i Monteverde då vi redan gjort hästridning och canopy! Så vi stannade en natt endast och åkte sedan dagen därpå bussar och båtar mot la Fortuna och vulkanen Arenal!

Efter våra 10 dagar med Surfakademin stannade jag och Stina kvar i Santa Teresa i fyra dagar extra med våra nyfunna härliga vänner Daniel, Niclas, Karin och Freddan. Jag och Stina bodde i en lägenhet med Niclas och Daniel medans Karin och Freddan bodde en bit bort. Vi hade väldigt mysiga kvällar med goda middagar.

Dessa dagar gick mest åt till att chilla och vila kroppen efter allt surfande. En dag hyrde vi dock tre stycken fyrhjulingar och körde med dom till Montezuma för att klättra i djungeln och bada i ett vattenfall som finns där. Mycket härlig dag som jag skriver mer om senare! De andra dagarna spenderades på playan eller strosandes runt bland alla härliga kafér och restauranger.

Sista dagen innan Stina och jag tog vårt pick och pack vidare hyrde vi faktiskt brädor för att testa på vågorna utan någon som helst hjälp... VÄLDIGT kämpigt och svårt men nyttigt då man inte kan ha en instruktör hängandes vid hälarna hela livet... Det gick sådär för mig men jag lyckades faktiskt att ta en "grön våg" (obruten våg) ute vid "lineuppen" för att sedan lyckas ställa mig upp och åka ända in till  stranden. Världens bästa känsla och sedan dess har jag inte surfat... Tänkte att det var bra att sluta på topp och att jag kan leva på den vågen tills nästa gång jag surfar.

Har aldrig tidigare sett så fina solnedgångar som i Santa Teresa <3

En eftermiddag åkte vi ett gäng och red på hästar!
Turen gick genom djungeln (där vi även såg små söta apor), över stora fina ängar med betande kor, genom bäckar och längs med stranden. Efter halva turen stannade vi till på ett ställe där vi drack öl och coca-cola samt blev bjudna på lite fajitas! När turen närmade sig slutet var vi tillbaka på stranden där vi hade börjat vår tur. Solen höll på att gå ner och vi alla fick pröva att galoppera med våra hästar. Att galoppera i ett varmt land på stranden i solnedgången var och är precis lika magiskt som det låter. Helt fantastiskt var det verkligen.