Semester Pics. Solar, badar och njuter av vänners fina sällskap. Just nu uppdaterar jag mer på insta (@emsastemo) så följ mig där om in är sugna på att se vad jag hittar på i sommar ✌🏻️

Vilken dag vi har haft. Efter en promenad följt av frukost packade vi in oss i bilen och hämtade upp Aleks och Milos. Vi tog sikte på Västervik. Vi käkade lunch nere vid hamnen och strosade runt. Efter en glass på campingen åkte vi vidare till Loftahammar och kikade på båtarna i hamnen. Vi fikade och glasade oss i solen. Nu har vi precis kommit hem och krupit ner i sängen. Sista bilden med solnedgången är magisk. Tänk att Sverige är väldigt fint på sommaren.

Halloj.
Vilken underbar lördag vi har haft. Vi började med sovmorgon och efter frukosten gick vi ut på en långpromenad. I 1h och 45 min var vi ute. Vi gick längs ån hela tiden. Det bästa stället att gå ut och gå på här i stan. Resten av dagen har jag fortsatt att rensa och organisera här hemma. Nu är det bara garderoben kvar. Det känns så bra och nu känns det mer som hemma istället för ett ställe vi bara bor på. Nu har jag wrapat in mig, min sommarpresent till mig själv, och krupit ner i soffan. House of Cards för hela slanten.

Äntligen äntligen äntligen semester. En välförtjänt sådant. Första gången någonsin som jag och M har riktigt semester tillsammans. Något som definitivt var värt att fira med skumpa när vi kom hem. Vi firade även en framgångsrik vår och förhoppningsvis en ännu mer framgångsrik höst. Ser så fram emot hösten. Men först välförtjänt vila.

Har glömt att visa dessa snygga pjucks som jag köpte när vi var i Köpenhamn. Hade på mig mina Adidas allstars och höll på att svettas ihjäl. Hittade dessa på rean så tvekande inte att köpa dom och byta till dom direkt. Dessa kan bli sommarens mest använda sko.

Nu är det bara en dag kvar att jobba innan det är time att gå på semester. Jag har absolut ingen semesterkänsla alls. Jag hoppas den infinner sig. Jag hoppas även att solen och värmen hittar tillbaka.

Tog en tredje promenad hem från jobbet den här veckan och planerade det sista som ska göras innan veckan är slut. När jag kom hem tog jag äntligen tag i att göra iordning i köket. När vi flyttade in fick allt mest en plats i ett skåp eller en för att det inte skulle synas. Så började med den organiseringen. Skönt att försöka få det gjort innan semestern.

Igår på påbörjade jag sista jobbveckan innan semestern. Jag hade riktigt måndagsångest och kände mest för att dra täcket över huvudet. Det löser ju inte saken så det var bara att pallra sig iväg. Jag lyckades rucka om mina arbetstider lite och fick samtidigt ett samtal från Mikael att han skulle komma och hälsa på efter jobbet och då försvann ångesten ganska snabbt. Vi lyxade till det med att gå en på stan och käka. Det blev dock ett projekt eftersom nästan varenda resturang hade sommarstängt eller stängt på måndagar. Ytterst knepigt. Tillslut fick vi iallafall bord på Pinchos och kunde äta en mysig middag där. Ska försöka hitta lite energi nu till att ta tag i något vettigt.

Snabb outfit bild igår i hissen innan stan ☝🏻️ Mötte upp Aleks och Alexandra igår för först middag och sedan bio. Vi käkade på Cioccolata. Vi höll bokstavligen talat på att blåsa bort. Sedan såg vi Livet efter dig. Vilken fantastisk film. Emilia Clarke är verkligen en fantastisk skådespelare. Se filmen är allt jag kan säga.

Såhär mysigt hade vi det igår när vi invigde balkongen. Tapas och skumpa tills kvällssolen. Underbar sommarkväll.

Äntligen är solen framme en ledig dag. Jag har legat och njutit på balkongen. Öppnade upp hela balkongen och lät det fläkta genom hela lägenheten så ert var precis lagom att ligga där. Ska ta tag i lite jobb innan jag ska ner på stan. M har sitt grabbgäng hemifrån här under helgen så vad passar inte bättre än middag och bio med härliga brudar?!

Underbara fredag. Ikväll invigde vi de nya balkongmöblerna och balkongen. Tänk att vi har lite kvällssol där ändå, det trodde vi inte. Helt underbart.