För 9 dagar sedan flyttade den personen som står närmast mitt hjärtat till en annan stad.

Min pojkvän flyttade ner till Skövde för att plugga på högskolan där, en treårig linje.
För 9 dagar sedan sa vi hejdå till varandra. Det är något av det jobbigaste jag någonsin gjort och att gå därifrån gjorde så himla ont. Nu i efterhand önskar jag att jag hade haft någon där som stöd. Men eftersom vi befann oss mitt bland massa folk i Gullmarsplan och jag skulle ta bussen hem själv kunde jag inte bryta ihop, hur mycket jag än ville det. Jag gjorde allt för att hålla mina tårar inne. Jag fick inte bryta ihop, inte än. Men sen när jag väl kom hem fanns det inga tårar där. Jag förstod verkligen ingenting och det gör jag fortfarande inte. Jag har kunnat prata om det utan att känna mig ledsen och som att det inte är någon stor sak att han har flyttat. Jag förstår verkligen inte för i flera månader har jag gråtit gång på gång över det faktum att han skulle åka iväg men nu när han faktiskt är borta så känner jag verkligen inget. Jag vill gråta och vara ledsen över det men jag kan inte. Det går inte.
Jag känner mig bara tom och ensam.

I need my love here with me to feel fine.

Det var ett tag sedan, 84 dagar för att vara exakt, som jag la upp något här på bloggen.
Jag har tänkt på att göra det men det har bara inte blivit av...

Så samma dag (måndag 6/6) som jag la upp det förra inlägget åkte jag och Elvira till London. Vårt plan gick 15:25 från Arlanda och vi var framme i London 17:00 (vet fortfarande inte om det är svensktid eller brittisk). Den kvällen spenderade vi mest på hotellrummet. Dagen efter (tisdag) åkte vi först till Harry Potter studion sedan tog vi en liten shoppingrunda på Primark innan vi åt middag på en pub nära vårt hotell. Under onsdagen gick vi runt lite till olika butiker bl.a. Boots, Superdrug, Forever 21 och Victoria's Secret. När torsdagen kom var det dags för oss att åka hem till Sverige igen men innan det var dags för oss att åka till flygplatsen åkte vi runt på lite sightseeing.

Dessa är bara några få av alla bilder som jag tagit under resan...

Kände att det var dags att boosta upp mobilen så detta är delvis vad jag köpte idag under min lilla shoppingrunda.

Inte långt kvar nu till att jag och Elvira flyger till London!
Det blir våran första resa tillsammans och min första gång att besöka Storbrittanien. Jag har varit taggad länge men nu börjar det verkligen hända saker. Flyg och hotell är betalat och besöket till Harry Potter museet är fixat.
​Jag börjar även nu köpa lite små saker till resan för jag orkar verkligen inte vänta.
Det jag köpte igår var en liten necessär som jag redan nu packat till resan, jag köpte pumpen som jag fyllt med body lotion (den på bilden), jag köpte våtservetter som kan vara bra att ha och en liten handsprit. Sen köpte jag även en parfym men den har inget med resan att göra.

Paniiiik!!! Det är så nervöst, vad händer liksom?! Redan 4 år har gått sedan jag började gymnasiet och nu är det bara 2 månader kvar av det. Om två månader lämnar jag min underbara skola för gott. Det känns så sjukt. Vad ska jag göra sen liksom?! Det är som att man helt plötsligt slungas av en katapult in i vuxenlivet. Det är extremt läskigt eftersom jag måste lämna min säkerhets zon samtidigt som det är lite spännande.
Mina planer hittills är att jag ska resa, jobba och ta körkort så att jag kan ta bilen till jobbet.
Men vad jag ska göra sen vet jag inte.
Adam ska bland annat börja på högskola i höst men om han stannar här i Stockholm eller åker iväg vet jag inte. Hatar att inte veta och hatar tanken på att han kanske lämnar mig i 3-4 år. Men frågan är ifall jag isf ska följa efter honom eller om jag ska stanna? Vad mina vänner kommer göra vet jag inte heller och det är jobbigt det med.
Ja, jag har ångest inför studenten samtidigt som jag är supertaggad.

Idag har vi varit tillsammans i 1 år och 8 månader samt att hans pappa fyller år.
Sedan jag träffade Adam har mina känslor gått som en bergodal men jag kan till 100% säga att jag har blivit lyckligare och kanske en något mer självsäkrare person.

Jag älskar honom!

Japp, man kan lugnt säga att jag är fast.

Att kolla på serier och filmer har länge varit en del av min vardag men oftast brukar det gå i perioder. Speciellt serier. Först var det att jag bara kollade på The Vampire Diaries, Teen Wolf och Pretty Little Liars när de nya avsnitten kom ut. Men nu när jag har haft tillgång till Netflix har tittandet blivit så mycket mer. Det skadade nästan även mina studier. Under en period på ungefär 1,5 år har jag kollat klart på runt 14 serier bara på Netflix.

Just nu för tillfället är jag fast för en kriminalserie, den som fick mig att vilja börja på naturlinjen. Serien jag kollar på är Bones och just nu är jag inne på säsong 3 avsnitt 11. Bara idag har jag kollat på 5 avsnitt och det lär väl bli några till innan jag somnar.

Idag har jag äntligen kommit igång med mitt gymnasiearbete på riktigt. Inledningen är klar, syfte och frågeställning är klar och enkätundersökningen är påbörjad. Nu är det bara att vänta in svar och alternativt börja skriva på nästa del som är Metod och Material. Jag funderar även på ifall jag ska ta med en intervju person eller inte i min rapport.

Ifall du som läser detta arbetar eller har arbetat tidigare i livet är du extremt välkommen att hjälpa mig och svara på min enkätundersökning. Dina svar är helt anonyma och det tar inte så lång tid att svara på frågorna. Jag skulle uppskatta ifall du svarade så utförligt som möjligt samt för enkäten vidare till vänner, familj och kollegor så att jag kan få en bra grund att utgå ifrån.

Du finner enkäten HÄR!

​Tack så mycket för din hjälp!

​En vecka sen idag skaffade jag mig min första tatuering, fyra stjärnor på sidan av vänster arm, som du kan se på bilden nedan! ​​Stjärnorna står för mina fyra småsyskon. Man ser på bilden att färgtonerna skiftar på tatueringen men det är för att den inte är helt läkt än. Jag är extremt nöjd och glad för att jag gjorde detta. Nu inväntas nästa tatuering som kommer ske om kanske ett halvår, då jag tagit studenten.