Vid tolv igår åkte jag in mot stan för att möta upp Frida och Magda. Vi hade lite saker vi behövde göra och sen kollade jag ut saker att önska sig i studentpresent. Hittade massor utav inredning jag vill ha. Blev kär i ljusstaken på bilden, så himla fräsch. När vi var klar hämtade mamma upp mig och vi åkte mot kvantum och shoppis för att leta efter ett par fotbollskor, som tur var så var de enda fotbollskorna vi hittade i min storlek. Ska ha fotboll med skolan och har kastat dom jag hade haha. Så fort jag kom hem så började jag med middagen. Smaklökarna slog på riktigt volter, så jävla gott var det. Dock tog det sin lilla tid att göra men det var det värt. Tog sen bussen till Brunflo och spelade massa spel och myste med Magda och Frida igen. Blev en väldigt lugn men mysig fredag, sånt uppskattas.

Idag står tyvärr plugg på schemat, inte kul alls. Tiden går så fort så känns inte som att jag har koll på nånting längre. Och som det kontrollfreak jag är så känns det inte alls bra och jag känner mig mest bara stressad hela tiden. Såg också att det är mindre än 50 dagar kvar till studenten nu, hur sjukt? Får panik när jag tänker på allt som ska hinna göras innan dess.

Heej och glad påsk på er!

Har den senaste tiden vart sämst på att uppdatera bloggen och har väl egentligen ingen förklaring till det hehe. Men har bestämt mig för att ta tag i bloggen nu, får se hur det går. Går ju mot slutskedet i skolan nu så det är full rulle hela tiden. Har ju för övrigt mitt absolut sista lov någonsin nu också, skum känsla ändå. Planerna för detta lov är få. Ska göra halkbanan på onsdag och plugga lite, men sen ska jag endast försöka njuta av lovet så mycket jag bara kan. Smoothien på bilderna blev min lunch för dagen. Så sjukt god verkligen! Mixade äpple- och vaniljyoghurt med avokado och frysta hallon, sedan toppade jag med äpple, kanel och frön. Tips! Sitter just nu och kikar på bästa programmet, dvs toppmäklarna och ska strax gå ut på en promenad nu innan det blir mörkt. Hörs!

I onsdags var det sista kvällen i Frankrike och då bestämde vi oss för att åka och kolla in Eiffeltornet under kvällsljus med alla lampor osv. Går inte ens att beskriva hur fint det var. Dessutom var det en man där som spelade Titanic-låten på fiol, så sjukt fint. Fick nästan en tår i ögat haha. Var första men absolut inte sista gången jag reser till denna stad. Paris är verkligen en stad precis i min smak. Hade även hört och läst mycket om att fransmännen var väldigt otrevliga och att de inte kunde prata någon engelska. Men alla vi mötte var så otroligt hjälpsamma och trevliga. Så blev positivt överraskad. Thumbs up!

Godmorgon!! Har precis käkat frukost och ligger nu mätt och belåten på sängen för att ladda upp inför dagen. Planen är att vi ska ta tunnelbanan till notre dame för att sedan ta oss vidare till Lafayette. Lafayette är ett stort shoppingcentrum där det ska vara en takterrass med utsikt över hela Paris där det också tydligen ska finnas supergod glass. Hoppas på att även hitta något att shoppa haha. Hoppas ni får en fin onsdag!

Då var dag två avbockad och jag ligger totalt utslagen i sängen. Har gått över fem mil sammanlagt idag samt igår så mina fötter gråter. Men de får det vara det värt ;) Började dagen med frukost på hotellet, den var inte så jättebra men det fanns iaf croissanter och då blir jag nöjd haha. Tog metron till Louvren och tänkte titta på mina-lisa osv, men det var tyvärr stängt på tisdagar. Så vi vandrade vidare och kom till finaste parken. Var väldigt varmt idag men mulet vilket var synd då jag hoppades på att få lite färg. Efter ett tag började våra fötter att värka så mycket så vi letade upp första bästa uteservering och drack godaste mojiion. Solen tittade fram där en stund så vi solade och laddade krafterna lite innan vi bestämde oss för att ta oss upp i triumfbågen. Var mycket billigare samt mindre kö än att ta sig upp i eiffeltornet. Blev en relativt tidig middag för vår del idag och vi var därför på hotellrummet redan runt 18. Tappade då upp ett bad medan jag kollade på upp ex on the beach, så mys. Kram

Här kommer en liten bildbomb ifrån första dagen i Paris! Hade ställt klockan på 04.45 imorse och åkte sedan till flyget i Östersund och mellanlandade i Stockholm. Vid ett på förmiddagen var vi framme i ett soligt Paris. Tog taxin till hotellet och var sedan snabbt ute för att traska oss till Eiffeltornet. Jag och mamma har båda förmodligen det sämsta lokalsinnet någonsin så det var inte det lättaste haha. Var även 20 grader i skuggan idag vilket jag inte alls var förbered på så känner att jag nog packat lite fel. Men men. Paris är verkligen SÅ fint och det luktar underbart nu när alla blommor osv har slagit ut. Tog även en tur till champ élysées som är en gata med massa shopping samt tog oss en titt på triumfbågen. Vart dock ganska besviken på shopping och hittade typ ingenting. Efter att ha vandrat två mil samt flugit hela dagen var vi lagomt trötta och bestämde oss för att käka. Hittade en jättefräsch restaurang där jag åt halloumisallad. Drack även drinkar sol endast smakade sprit haha. Ska upp väldigt tidigt imorgon för att få ut så mycket som möjligt av dagen så nu blir det sängen för min del! Natti<3

Halloj! Mötte upp Zara och Ella på Wayne's idag på förmiddagen för lite plugg. Smakade då en Superchino som tydligen är som en slags nyttig cappuccino gjord på kakao, kokosdryck samt hampapulver. Den fick absolut godkänt betyg. Vandrade sedan till skolan för endast en historialektion. Har sedan jag kom hem tittat för mycket på vampire diaries och ska nu laga middag för att ladda upp för gymmet. Är dock öm i musklerna sen gårdagens pass men det ska nog gå bra. Resterande av kvällen kommer att ägnas åt nåt så tråkigt som plugg, men men sånt är lajvet. Kraaaam

Halloj! Gårdagen startade med att jag, tillsammans med Frida och Magda, tog bussen halv nio från Östersund för att bege oss till Bydalen. Det blev en heldag med slalom och mys i backen. Både vädret och sällskapet var på topp, 10/10. Avslutade dagen med nachos på värdshuset för att sedan ta bussen hem. Annars så har detta sportlov mestadels ägnats åt körning på körskolan, träning samt häng med kompisar. Välbehövligt!

Godmorgon hörrni! Kunde inte sova imorse pga så ont i kroppen av febern, så klev då upp och gjorde acaibowl till frulle. Var över förväntan faktiskt, riktigt gott! Blev supersjuk igår på eftermiddagen, så blir tyvärr hemma från skolan idag. Har nu bäddat ner mig i sängen igen och tänkte kolla lite på serien Bates motel. Rekommenderar den starkt! Planerna för den här dagen är inte alls roliga eller intressanta, ska nämligen bara sova så att jag blir frisk någon gång samt plugga är ett måste!