En knäckesmörgås med lufttorkad skinka och tomat, en skål med skivad banan, blåbär och hampafrön. Och en passionsfrukt. Till dricka blandade jag spirulina med äppeljuice.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Frukt + en grön smoothie.

-Babyspenat
-Banan
-Hallon
-Spirulina
-En vätska, ex. Vatten, juice, pressade apelsiner.

Mixa ihop allt till en fin smoothie.
En god, enkel och nyttigt mellanmål.

Likes

Comments

Ugnsrostade grönsaker är så gott och passar till det mesta ex. kött, kyckling, fisk eller bara äta som det är.
Jag använder mig utav:
-Sötpotatis
-Potatis
-Morötter
-Paprika
-Rödlök
-Olivolja
-Salt & peppar
-Paprikapulver
-Timjan
-Spice, en krydda som jag köpte i en butik i Gruvan i Falun.

Skör grönsakerna, häll på kryddorna och oljan och blanda runt. Sedan in i ugnen på 225 grader i ca 40 minuter.

En del åkte ner i min matlåda som jag har med till jobbet idag, mums.

Likes

Comments

Vattenmelondrink gjord på endast vattenmelon.

Jag gröp ur vattenmelon från en av melonerna jag har i kylen. Sedan tog jag några tärningar fryst vattenmelon som jag gjorde igår. Det är bara att skära vattenmelon i kuber och frysa in.
Sedan är det bara att mixa tills det blir en slät god dricka. Njut!

Likes

Comments

Ni som gillar frukt till frukost detta är till er.
Ett tips som är supergott och fräscht är att lägga babyspenat i en skål och fylla den med frukt. Jag tycker att mango passar bra till babyspenat. Toppa den med de frukter du vill ha.

Bananpannkaka (bilden längst ner) toppad med frukt är jättegott. Blanda bara banan + ägg och stek till pannkakor, jätte enkelt med bara 2 ingredienser. Sen kan man även ha i ex. Vaniljpulver eller kanel.

Likes

Comments

Älskar Buddha Bowl och man kan göra det på olika sätt.
-Sötpotatis
-Potatis
-Rödlök
-Morötter
-1 paket kikärtor
-Grönkål
-Babyspenat
-Bulgur, och en buljong om man vill.
-De grönsaker som man vill ha i bowlen
-Spiskummin
-Oregano
-Chilipulver
-Paprikapulver
-Vitlökspulver
-Salt & peppar
-Olja
Jag började först att skära morötter, potatis, sötpotatis och rödlök i lagom stora bitar. Blanda med olja, salt, peppar och paprikapulver. Lägg ini ugnen på 225 grader i ca 40-35 minuter.

Sedan började jag med kikärtorna.
Häll av kikärtsspadet och torka kikärtorna lite. Blanda spiskummin, chilipulver, vitlökspulver, oregano, salt & peppar tillsammans med kikärtorna. Stek i lite olja på medelvärme tills dom är rostade. Ca 5-10 minuter.

Bulgur kokade jag upp tillsammans med en grönsaksbuljong.

Hacka de grönsaker som man vill ha i sin bowl. Jag använde: Avokado, körsbärstomater, groddar, paprika och grön blomkål.

Stek spenat (jag använde färsk babyspenat) och grönkål tillsammans med salt och peppar och en skvätt citronsaft.

När allt är klar så är det bara att hälla upp i en skål och sedan äta. Gärna med någon dressing till.

Likes

Comments

Likes

Comments

Igår hade jag en jättebra dag med mina vänner. Vi blev hembjudna på grillning med MASSOR av mat! Vi var så hungriga så vi började äta innan jag kom på tanken att ta kort. Sen efter maten blev det fika. Sån bra dag!

Nu sitter jag på jobbet och dricker mitt morgonkaffe. Efter jobbet kommer bästa vännerna hem till mig 💕
Hoppas ni får en bra Torsdag!

Likes

Comments

Nu på senaste har jag fått in ganska mycket nytt i garderoben. Så tänkte visa några grejer nu, och några grejer i ett senare inlägg för bättre bilder.

T-shirten passar mig perfekt Food Mood😉

Likes

Comments

Var hemma hos min älskade familj i helgen 💕har haft det så bra! Jag har provat åka sup-bräda, så kul!! Det liknar en surfingbräda som man står på och paddlar. Hade varmt och soligt på fredagen ☀️på Lördagen åkte vi till kupolen och shoppade.

Likes

Comments