Mitt tidigare inlägg handlade också om inredning och gav mig inspirationen till att ta tag lite i mitt egna rum. Så idag var jag och mamma till Rusta, Ö&B och Ica Maxi i Enköping och vi hittade en del fina saker. På bilderna ser ni min lilla haul och här är var jag köpt allt:

FILT - Rusta
VECKO REVYN - Ica Maxi
LJUSHÅLLARE I MARMOR - Rusta
MARMOR KALENDER - Ica Maxi
COLLEGEBLOCK - Ö&B
TAVLOR + RAMAR - Rusta
DOFTLJUS - Rusta

Detta var väldigt mysigt att fixa med medans det regnat ute under tiden. Idag har jag annars bara kollat lite på cocopanda och gosat med marsvinen <3

Hejj alla

Jag har känt en längre period att jag vill göra något fint med mitt rum. Men det är lite för litet för det. Jag flyttade in i mitt nuvarande rum för ca 1 år sedan och tycker att det blev väldigt fint sen vi gjorde om det helt.

Men däremot behövs kanske lite tavlor och andra möbler som nattduksbord. Inredningsdetaljer tycker jag spelar stor roll. Därför har jag hittat bilder på Pinterest med lite inspiration till dels mig, men ändå också till dig som kanske känner dig i samma sits!

Kolla gärna in dessa så hörs vi <3

Godmorgon allihopa

Nu har jag varit hemma från Kroatien i två dagar, och nu kan jag äntligen ladda upp bilder därifrån. Internet där borta funkade knappt så det känns skönt att nu kunna uppdatera lite bättre.

I detta inlägg tänkte jag bara rekommendera hotellet jag varit på, som heter Sentido Kaktus Resort och ligger på Supetar, Brac. Men jag kommer även som lovat ge er bilder från den lilla ''photoshooten'' vi hade :) Dock märker jag att det blivit något knas med bilderna så ni får några nu och kanske resten senare!

Så det var egentligen allt jag hade och skriva om just nu, Vi hörs igen när jag har mer bilder och mer att skriva om! Kanske imorgon?

Hejdå, och tack för att ni har hängt med mig på min Kroatienresa!

Och där var jag hemma i Sverige!

Det har varit en fantastisk resa och jag är glad att jag har fått uppleva den.

Imorse gick bussen till båten. Båten tog ca 30 minuter till fastlandet där sedan en ny buss gick till Split flygplats!

Flygturen gick bra, däremot skedde en liten olycka med en på planet men som tur var verkade det lösa sig.

Vi kom hem till gosiga katter och hämtade upp mina marsvin. Det känns bra att vara hemma igen, jag gillar Sverige <3

Här kommer lite bilder som vanligt, första bilden togs på morgonen samma dag som vi åker hem.

Idag är sista kvällen här på Brac, det har varit en varm och intensiv vecka men det har varit väldigt trevligt att spendera veckan med min familj, är såå tacksam <3

Idag har vi gått upp tidigt för att ta båten till Split, där vi kollade i några gatubutiker innan vi tog en lång busstur till Krka. Där gick vi en naturstig kring vatten och flera vattenfall. Vi badade även vid förmodligen det största vattenfallet där.

Sen åkte vi så småning om hem på eftermiddagen och hittade även några gatushoppar här på ön. Jag fick göra en tillfällig tatuering på en katt som jag älskar jätte mycket hihi. Men i Split köptes det en holografisk fidget spinner och ett par badskor.

Men detta var iallafall min kväll, där även solen var väldigt fin så jag lägger in bild på den med :)

Bilder från Kroatien och vid vattenfallet kommer när jag kommit hem och kan föra över dessa från kameran!

Godnatt på er alla <3

Hejsan allihopa!

Frukosten var lika god som alltid, men i jakten på solsäng/solstolar vart det väldigt varmt. Så efter min förmiddag spenderad på det nerkylda rummet så begav jag mig till de andra.

Jag och min brorsa gick till ett slags "vattenland" med olika flytkuddar och liknande. Det var roligt men lite svårt haha.

Efter detta var jag med på Water Polo, det var roligt men vårat lag förlorade. Sedan gick vi till en annan pool vi aldrig varit vid för att bada lite till.

Efter middagen togs en promenad i mörkret och vid ungefär kl 00 kom vi hem igen. Så detta inlägg kommer upp lite sent men bättre än ingenting <3

Hej alla <3

Tänkte som vanligt berätta om min dag här i Kroatien. Detta inlägg kommer dock upp dagen efter så idag kommer det bli två inlägg!

Vi har hyrt en solsäng under hela dagen vilket var väldigt mysigt och fint. De låg vid stranden så vi har också badat med våra flytmadrasser. Där finns det en hel del fiskar, sjögurkor, och även krabbor.

Jag har kollat på youtube där och sen har vi även fotat lite. Inte så mycket annat har hänt då detta var en väldigt lugn dag. Så vi hörs mer ikväll istället med "dagens" inlägg. <3

Heeej allesammans!

Idag har varit en intensiv men rolig dag. Vi hyrde en hyrbil strax efter en god frukost. Vi tog bilen till en annorlunda strand formad som en spets (se bild) ungefär lite mer än 40 minuter från hotellet.

Vi var där ganska länge, jag badade en gång tills jag såg fiskarna som fanns där. Haha stora silvriga fiskar väldigt nära kanten. Låg däremot med benen i solen och insåg när jag kom hem att jag bränt hela benen och fötterna.

Till lunch åt vi nuggets & pommes vid stranden och väl nära hotellet stannade vi på supermarket och handlade lite. Bland annat en blå fanta som var väldigt god, sen hittade jag ett halsband i en annan butik.

Strax innan middag sprang jag och min syster iväg för att ta lite bilder, men däremot kan jag inte ladda upp några bilder idag. Däremot kommer de upp när jag kommer hem pågrund av internetet här. Till middagen åt vi vid stranden på hotellet. Tog beef tortilla med isté, mums!

Det var iallafall allt jag tänkte berätta idag, så vi hörs igen imorgon! <3

Hejj på er!

Dag 3 i Kroatien har levererat värme i högsta grad! 38°C om inte mer. Varit i skuggan vid poolen och på rummet ungefär hela dagen. Förutom en tripp till några "butiker" och ett supermarket.

Köpt en solfjäder för värmen och lite chips som vi äter nu på kvällen medans vi tittar på TBBT och i mobilerna.

Nyss var vi och nattbadade på stranden. Vattnet var fortfarande tillräckligt varmt och det var skönt att komma bort från den varma & kvava luften.

Det var iallafall min dag idag, men lägger som vanligt in några bilder tagna under dagen. Ha det bra!

Hej från Kroatien!

Nu börjar första dagen lida mot sitt slut. Hela förmiddagen spenderad vid poolen med ett glasstopp. Efter lunch tog jag och min syster våra tropiska "inflatables" ut på havet. Vattnet var väldigt varmt, så det blev något dopp för att sedan gå tillbaka till poolen. Vi hämtade glass och sedan begav vi oss så småningom till middagen.

Just nu är resten av min familj ute och utforskar lite, men jag valde att inte följa med då jag fick väldigt ont i ryggen. Jag tvingade i mig några alvedon och väntar nu på dessa att verka. Lite trist men vila är välbehövt med många intensiva pooldagar ;)

Kl. 21.45 började ett poolparty som vi gick till. Det var bra musik, mycket folk och massssa glowsticks!

Det var iallafall min uppdatering från dagen. Hoppas ni gillar mina Kroatieninlägg <3

Vill så gärna hyra en av dessa som jag hittade på gårdagens strandpromenad, hur mysigt?