Hej

Ny vecka och jag börjar ÄNTLIGEN känna mig nästan helt frisk, bara den där himla hostan som aldrig ger sig:/

Idag var en helt vanlig skoldag förutom på förmiddagen då vår SYV kom till oss och berättade om gymnasievalen vi ska göra i år. Det känns så sjukt konstigt att vi snart ska börja gymnasiet! (?) Det är så mycket man ska tänka på när man väljer gymnasium och allt det känns bara så förvirrande. Så efter att ha gått på gymnasiemässan och frågat runt lite borde jag ha en någorlunda uppfattning haha:)

Nu sitter jag och försöker plugga lite matte innan ett styrkepass nu när jag tillslut kan börja träna lite försiktigt igen;)

Vad har ni gjort idag?

kram

Önskar att jag tagit lite mer fina bilder från klassresan, men här har ni några härliga bilder från våra dagar på Gotland! kanske dyker upp någon till bild i något senare inlägg ;)

(Glöm inte att kika in min fina vän Elins blogg <3 ROSEM)

Vardag, Mat

Vad jag har saknat att uppdatera er här! Jag har egentligen utan någon vidare anledning känt att jag behövde en paus för att känna den här känslan att verkligen vilja skriva igen! och det gör jag nu!

Det är knappt så att jag minns vad jag gjort den senaste månaden. Jag har varit på läger, hängt med massa kompisar och börjat skolan... vet inte riktigt vad jag tycker om det, känns ändå rätt ok att komma igång med vanlig vardag. Jag och min klass var även på klassresa på Gotland förra veckan. Det var så himla kul att bara vara med dem från klassen utanför skolan! Vi hade det jättebra, önskar liksom att man kunde åka på klassresa lite då och då ;)

Igår och idag har jag stannat hemma från skolan, har varit så pass förkyld men känner nu äntligen att jag börjar bli bättre. Efter två dagar hemma börjar jag bli riktigt rastlös, vill verkligen göra något nu!

Så efter många koppar te och flera timmar framför Netflix kände jag att det var dags för ett nytt tag på bloggen :)

Hoppas ni stannat kvar efter min lilla paus<3

Massa kramar

så gott med en sallad när man är sjuk och inte så hungrig, tonfisksallad med majs och massa andra grönsaker

Vardag

Tog en liten hallonprommis efter middagen, så himla gott att bara äta massa bär bara som de är :)

Idag blev det en riktigt lugn dag, packat upp, badat och lyssnat på massa bra musik! Lyssnar nu nästan bara på The Weekend, så bra!!

Hoppas ni haft en bra dag<3

Resa

Igår var vi i Trosa med våra familjekompisar på eftermiddagen. Så hilma mysig stad med väldigt god glass ;)
Vi var och hälsade på de kompisarna på detas landställe ca 20 min från Trosa i två dygn. Nu sitter vi i bilen påväg in genom Sörmland till några andra vänners landställe!

Favoriter, hänt, Resa

Bloggen har stått stilla de senaste två veckorna, jag har nämligen varit på läger på en liten ö i Stockholms skärgård.
De 12 dagarna där var helt fantastiska!! Jag lärde känna 24 underbara människor som också var deltagare och 13 jättebra ledare.

Vi gjorde sjukt mycket roliga saker varje dag och diskuterade även livsfrågor som "vad är meningen med livet, vad händer efter döden" och mycket annat. Det är sådana frågor som jag iallafall aldrig brukar prata om annars så det kändes bra att få dela mina tankar med de andra.

Det var sjukt jobbigt att lämna allt och alla, det kändes så tråkigt och tomt att komma hem igen:(

hoppas ni alla mår bra!

Vardag

Igår tog vi båten till Saltsjöbaden för en mysig middag på restaurang Holmen. Jag var för en gång skull sugen på fisk så jag beställde deras laxrätt, så god!!

Det är så himla fint att sitta där på bryggan i solen och äta god mat och sen ta båten hem :)

Ikväll ska vi hem till våra kompisar till deras nya lägenhet och käka middag, de flyttade in igår så det ska bli kul att se allt det nya!

Resa

Nu åker vi hem igen efter två riktigt sköna veckor i Italien! Till alla ni som funderar på att åka hit -gör det! Allt var så perfekt, stränderna, byarna, vädret... Dock en aning dåliga på engelska men med teckenspråk så klarar man sig ;)

Tack för att ni ville följa med på bloggen<33

Kraam

Onsdag. Under förmiddagen badade vi i poolen och solade det allra sista. Det blev inte så länge men det var skönare än att sätta sig i bilen ;)

Vid 3tiden kom vi till Alghero, en av de större städerna på Sardinien. Den stora cyckeltävlingen Giro d' Italia var just så hela staden var pyntad med rosa cycklar, cyckelhjul och rosa detaljer. Egentligen satt det rosa cycklar lite överallt på ön men förmodligen var målet i Alghero där det var så mycket pynt!

Men verkligen en supermysig stad, påminnde lite om Gamla Stan i Stockholm med gamla hus och gator med vatten runt.

Blev en bra onsdag ändå, inte bara resdag;)

Kram

Vi tog en hel stranddag idag för att sola det allra sista innan vi åker hem imorgon. Men flyget går så pass sent att vi ändå hinner bada lite på förmiddagen:)

Vi gick ner på stranden idag igen efter middagen, det är ju så fint när solen gått ner!

Godnatt

Måndag. Dag 12, näst sista dagen innan vi åker hem igen. Känns både jättetråkigt men lite skönt ändå att få komma hem det så kallade normala.

Vi fick en riktigt mysig kväll idag på en resturang högt uppe på ett berg med utsikt över havet i grannbyn!
Igår blev det middag på hotellets ena resturang nere vid stranden, såå fint med solnedgången!<33

Godnatt

Costa Paradiso - säger sig själv! Trodde först att vi aldrig skulle komma till någon strand, bara klippor och en låång stig längs bergets kant. Men det var det värt!

Fin liten strand mellan de höga bergen med turkost vatten och en lite kiosk - perfekt! Snorklat en stund och sett några fina fiskar och hoppat från klippor tillsammans med andra turister och sardernerna själva. Men då var man allt rädd för att nudda botten och kliva på en av alla sjöborrar...:/

Vi ska snart gå och äta något i någon by här i närheten.

kram på er

Onsdag - Vilken toppendag! Lämnade hotellet i St. Teresa på morgonen och åkte i drygt en timme mot en båtuthyrning längre österut på Sardiniens norra sida.

Vi hyrde en liten ribbåt och åkte ut till öarna som ligger runt den stora ön La Maddalena. Blev först ett stopp i hamnen på La Maddalena för lite picknick-köp.

Vi hade fått lite tips om en vacker ö en bit bort från hamnen så vi åkte dit :) Generellt studdsade vi mest runt med vår lilla båt i de stora vågorna, men det var ganska kul haha!

Vi klev dock aldrig i land på ön utan la oss på svaj som alla andra stora lyxbåtar nere i medelhavet;) Men lika bra det, ännu finare vatten där vi låg än vid standen!

Ett stopp till hann vi med innan vi skulle tanka och lämna tillbaka båten vid fem.
Där vi tankade låg sådana riktiga lyxbåtar som aldrig ens skulle få plats i Stockholms skärgård. Vår lilla båt kändes då ännu mycket mindre. Men coolt var det!

Hoppas ni haft en bra dag!
Vet att min klass fått sommarlov hemma i Sverige, har ni lov än?

kram

Turkost vatten och en vit liten strand nedanför staden Castelsardo med färgglada hus och glada människor besökte vi för någon dag sedan. Det coola med den här lilla byn var att den låg uppe på ett berg med en borg högst uppepå. Nästan alla byar och städer här på Sardinien har bara hus i färgglada färger så det blir verkligen mysigt och fint överallt!!

Superbra som alla andra stränder!!
Bilder från en riktig baddag vid havet:)

Igår, tisdag, fyllde pappa 50!! Det blev en riktigt mysig frukost med chokladtårta och presenter på stranden och morgondopp i havet. Sedan packade vi ner kläder för övernattning på ett annat hotell i stan St. Teresa. Vi badade hela eftermiddagen på stranden nedanför byn. Vattnet där var det finaste hav vi alla någonsin sett! Önskar att jag kunde ta bild under vattnet, men tyvärr ingen vattentät mobil :/ Men det var sjukt klart, tänk er en pool, ungefär så fast med sandbotten.

Vi hyrde även en kanot och paddlade runt i viken, supermysigt!
Kvällen blev riktigt lyckad med en slumpvis vald resturang med VÄLDIGT god mat!!

Grattis pappa!!
Har ni haft en bra onsdag?

Fredag. Tänkte att jag skriver dagen då jag skrivit inlägget eftersom internetet här inte alls är bra. Men så ni vet kan allt komma i lite konstig ordning...

Idag blev det ännu en lugn dag vid poolen, jag o lillebror har spelat lite fotboll för att inte bara ligga och steka i solstolen.

Igår åt vi middag på en av hotellets resturanger nere vid stranden. Perfekt placerat med solnedgången rakt in i resturangen och öppet ut mot havet, så fint! God mat var det dessutom :)

Ikväll blir det typisk mat från Sardinien.
kramkram

Igår, strax efter sju landade vi på Algeros flygplats. Vi åkte med vår hyrbil till hotellet men tyvärr kom vi fram ganska sent så det blev bara att checka in och gå och lägga sig. Idag har vi i stort sätt bara hängt vid poolen och kollat runt på hotellområdet. Hotellet är sjukt stort med många mindre hus, flera pooler och resturanger, tror det fanns uppemot 1000 utspridda rum. Internetet här är dock inte så bra, dessutom finns det bara WiFi på resturangerna, vilket är lite segt :/

har ni haft en bra torsdag?

dagens låt: Swish Swish - Nicki Minaj & Katy Perry

Så härligt att få packa ner badkläder när det spöregnar ute! Vi har precis satt oss i bilen och är nu påväg mot Arlanda. Belv tillslut en fullpackad väska med alldeles för mycket kläder haha ;) men det brukar bli så, packar ner nästan hela garderoben och använder ungefär hälften, är ni likadana?