Med två barn Så krävs planering och vi ska ju resa utomlands i början på juni och är håller redan på och går igenom Mollys kläder för att se vad hon har och vad hon behöver. I klädesväg behöver molly toppar, uvdräkt, Solhattar och skor.

Lilly däremot behöver ALLT och det kommer kosta en hel del så bara att börja handla på sig det man ska ha.

Ska kolla igenom Mollys gamla kläder, Finns nog något vi kan ta till Lilly inför sommaren.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Go kväll ⭐️

Jag känner för att skriva lite kring min plan att lägga om min kost och till slut lägga till motionen. Anledningen till att jag skriver om det rätt mycket och postar bilder på vad jag äter osv är för jag hoppas att det ska hjälpa mig att hålla mig på banan.

Jag har sen graviditeten med Molly 2015 ätit vad jag vill, fastnat i sockerfällan och aldrig känt mig bekväm med min kropp. Jag har inte heller vantrivs utan mest tagit det för vad det är och tänkt "Jag ska"

Jag ska börja röra på mig, jag ska börja äta bättre, jag ska minska på sockret, jag ska, jag ska, jag ska, men jag gör det inte.

Nu när jag varit fast i min kropp rent ut sagt under min extremt långa sjukdomsperiod som ännu inte är över så känner jag att jag vill ta över min kropp, jag vill ta den tillbaka och jag vill vårda och bygga upp den och nu är det dags att ta alla mina "jag ska" och göra dom.

Motionen är extremt dålig pga många olika anledningar, den största är utan tvekan pga all sjukdom som brutit ner min kropp sen november, så jag har lång väg att gå men man måste börja någonstans. Jag får inte träna eller röra på mig för mycket förens efter min operation men jag har lyckats få in lite övningar här hemma och korta promenader.

Maten denna vecka har gått jätte bra och jag börjar min dag med frukost klockan 10:00 och sen lunch klockan 13:00 mellis vid 16:30 och kvällsmål vid 19:30. Sen fastar jag från 20:00-10:00.

Dock anser jag att om man tar bort allt det goda så är det lättare att snubbla tillbaka i gamla fotspår så lördagar får jag unna mig det jag vill, men än så länge är det inget som lockar, en mörkchoklad och frukt?

Så ligger det till i alla fall och jag hoppas på massa tips, råd och en massa motivation från er ❤️

Likes

Comments

Hur kan jag ha missat detta? Fröknäcke! Super gott och super nyttigt, passar perfekt nu ju.

Idag hade jag keso, avokado och pinjenötter på Vilket var en riktigt bra kombo.

Likes

Comments

April närmar sig med stormsteg och innebär en månad med massa planering och roligheter. I början av månaden är det Lillys stora dag, dopdag som vi verkligen ser fram emot och sen den 24 april är det Mollys 2 årsdag 😭 Herregud vad tiden går fort, Min lilla loppa.

Hur som helst har vi bestämt vad hon ska få utav oss i present som egentligen blir till både henne och Lilly. Vi ska köpa en sandlåda, vilket jag tror hon kommer älska. Sen ska jag köpa två små paket som hon kan öppna på morgonen på sin födelsedag. Hon fyller en månad så det blir kalas både lördag och söndag dagarna innan.


Likes

Comments

Idag har det gått bra med maten men frukosten åt jag 10:30 och planen är att fasta 20:00-11:00 men höll på och Kräkas av hungern så sköt bak det 30 minuter idag och jag åt för lite men man lär sig.


Frukost - kvargsmootie från gårdagen och 1 msk pinjenötter som topping

Lunch - sallad, lax och en msk sås

Mellis- 6 kalkonskivoe 1 dl keso och 1 msk pinjenötter

Kvällens mat har vi lyxen att bli bjudna på hos vänner som vi strax ska åka till.



Likes

Comments

​Idag bestämde jag att det var dags för min lilla pärla att få äta mat för första gången. Hon har fått smaka tex sås från mitt finger och frukt puré tidigare men idag vart det morot och potatis.

Hon ÄLSKADE det, Så nu tänker jag vi kör på lite mat varje dag och ser hur hon reagerar. 

Likes

Comments

Vilken skillnad det blir så fort man äter lite striktare och lite på tid. Har ätit något var tredje timme idag, vilket jag tror kommer funka för mig, äta lite men ofta.

Idag blev det

Frukost - bananpannkaka på 1 ägg och en banan. 1 matsked keso och en liten näve mandlar

Lunch - laxfile, en riven morot, 1/2 advokado och 1 matsked sås gjord på créme fraisch och majonnäs

Mellis - en näve mandlar, En halv advokado med 1 tsk keso i.

Middag - köttfärsgryta med ris

Kvällsmellis - smoothie gjord på 2 dl hallon 1 banan 1/2 advokado och två deciliter kvarg. Denna åt jag halva ikväll och spar resten till imorgon.

Likes

Comments

Har gjort iordning en kanna med citronvatten här hemma. Perfekt att ha färdigt, då får man i sig mer vätska.

Citronvatten är bra förmycket, tex minska sötsuget vilket jag kämpar med.


Likes

Comments

Denna lilla dröm till hårband Köpte jag igår och den ska Lilly närapå dopet

Likes

Comments

Försöker verkligen lägga om min kost nu och äta nyttigare. Efter två täta förlossningar och sjukdomstiden så har jag ätit vad jag vill när jag vill men det måste ändras nu.

Till frukost vart det bananpannkaka med keso och mandlar, ihop med nästan en liter citronvatten

Molly åt också bananpannkaka men med en klick katrinplommon puré på istället.

Likes

Comments