Sitter just nu framför datan och filar på en logotyp som ska vara klar till nästa vecka. Jag tycker det är galet kul men ack så svårt haha. Just nu är högen utav plugg stor och jag har en del uppgifter att göra innan lovet. Jag har i alla fall gått på helg nu, vilket innebär att jag troligtvis få en del gjort de här dagarna, vilket är galet skönt.

Nu ska jag återgå till plugget innan jag ska möta Wera på Mandeltårtan för att förbereda inför resan till Stockholm.

K
ram

Idag var det en kort dag i skolan, men blev kvar lite längre för att gå på ett möte. Efter skolan var tanken att jag skulle plugga inför provet imorgon men lyckades somna och vakna upp två timmar senare haha.... Har i alla fall hunnit plugga en del på det nu ändå, vilket är skönt. Har även hunnit med en promenad med @juliasturesson. Alltid skönt att komma ut och snacka om allt mellan himmel & jord med henne. Nu ska jag återgå till plugget, hoppas ni har haft en bra dag!

Jag är numera alltid ledig på fredagar vilket är så skönt. En extra ”helgdag” när de flesta jobbar eller går i skolan där jag kan fixa måsten & annat som man inte hinner med annars. Perfekt om ni frågar mig! I fredags började jag dagen på gymmet & körde ben. Har haft svårt att gå i helgen, vilket inte är så konstigt haha.

Efter hämtade jag Engla som hade lång lunch som vi spenderade på Mandeltårtan. Jag tog en kycklingsallad som är minst lika god som den ser ut. Det var även galet fint väder så en liten promenad utomhus blev det också. Finns knappast något finare än hösten.

Sedan plockade jag upp Jullan för att laga middag innan vi körde upp till Tingsryd för hockey. Det blev en riktig målfest i NGA som resulterade i 6-2 till Tingsryd mot Leksand.

I lördags jobbade jag på Café Mandeltårtan. Vi har börjat servera brunch nu i höstmörkret vilket jag verkligen rekommenderar er att testa. Allt är så gott, genomtänkt & gjort med kärlek. Tips tips!! Ring & boka på 0761-745005 eller maila info@fiola.se. Var gärna ute i god tid då det är många som vill bruncha.
Efter jobbet fick jag tyvärr migrän så sov hela kvällen, vilket dock var välbehövligt.

Idag har jag & familjen varit på IKEA. Vi åkte upp för att min lillasyster skulle köpa en ny säng, men en hel del annat hängde också med hem. Ska visa upp er lite senare vad jag har köpt. Älskar att vara på IKEA, fantiserar alltid om hur jag skulle inreda min lägenhet, vilket inte är allt för långt bort nu.

Hoppas att ni har haft en galet bra helg, kram.

Längesedan jag var här inne, men nu tänkte jag damma av bloggen och börja uppdatera igen, tycker det är så roligt att skriva. Vågar inte ge något löfte om hur ofta, utan kommer skriva när jag har något att skriva om. Tror det är bäst, att man känner att man vill och inte måste.

Vad har hänt sen sist då?
Vi har kommit hem från Bali som ni kanske har räknat ut, haha. Jag kommer att skriva ett inlägg senare om resan, håll utkik!
Jag har börjat tredje (sista!!!) året på gymnasiet. Studentåret kommer att bli så bra, det känner jag på mig. Att springa ut från munktrappan i vita mössor känns dock väldigt långt bort just nu, men vi kommer att ha roligt på vägen. Känns galet att det äntligen är vår tur, det har alltid varit några andra som ska studenten, men nu är det faktiskt vi.

Kram på er!

Ikväll har vi testat en resturang här på Bali som många har rekommenderat oss att besöka. De serverade Indonesisk mat som var så galet god. Rekommenderar er som besöker Bali någon gång att åka till restaurangen Bambu Bali. Personalen var jättetrevlig, maten god och drinkarna likaså. Miljön var hur mysig som helst, man satt i små bungalows, det hängde mysiga lyktor i taket och det fanns en liten bäck med en massa fina blommor och växter. Dit vill jag verkligen gå en gång till innan vi åker hem, tips tips!!!

De första två dagarna har bestått utav sol, bad & ännu mer sol & bad. Vi har fått se oss runt och wow vad fint det är!! Hotellet har även världens trevligaste personal och såååå god frukost. Vi har valt att bara ha frukost och sedan äter vi på resturang de andra måltiderna, så att man hinner testa en massa olika.
Det är cirka 27-30 grader dygnet runt här, vilket jag tycker är helt perfekt. Jag har dock haft lite otur och varit sjuk de första två dagarna, så har tyvärr fått spendera en del tid på hotellrummet, men nu kan det bara bli bättre.
Här nedan kommer jag att visa er lite bilder på hotellet, stranden och poolen.
Kram på er!

Nu har vi äntligen landat i Bali efter den 17 timmar långa resan. Flygresan gick väldigt bra, det bjöds på bra mat, sköna stolar och en massa bra filmer. Dock har jag alltid haft svårt att sova på flygplan tyvärr, och den här gången var det ingen ändring så nu är man mer död än levande haha. Vi har precis kommit hem från resturangen och nu ska jag alldeles strax krypa ner i sängen med syrran och kolla på en serie innan vi somnar.
Hotellet är så fint, dock har vi inte sett varken poolen eller havet då det var mörkt när vi kom fram, så de blir en överraskning imorgon.
Godnatt på er!

Efter all längtan & väntan är dagen äntligen här, idag påbörjar vi vår resa till Bali. Det ska bli galet roligt & spännande att få uppleva Asien, har varit där en gång innan när jag var liten men de har jag tyvärr inga minnen utav. Stället vi ska bo på ligger på södra delen utav Bali, Nusa Dua, de sägs vara jättefina stränder och natur där. Vi ska vara där i två veckor så jag hoppas att vi hinner se oss omkring så mycket som möjligt.
Just nu sitter vi på tåget påväg mot Köpenhamn, för att sedan flyga ikväll. Resan kommer ta hela 17 (!!) timmar, så kommer bli extra skönt att komma fram imorgon.

Kommer försöka uppdatera er så mycket jag kan, har dammat av kameran så hoppas jag kan visa er hur fint det är! Här nedan kommer några bilder på stället vi ska bo på.
Kram på er.

Igår vaknade vi ganska tidigt för att sedan gå upp & käka frukost. Sedan begav vi oss ut för att ta bussen till fina Hyde Park. Vi passade på att ta en promenad där för att solen sken.

Efter promenaden krigade vi inne på Primark. Det var inte så mycket folk för att vara Primark, men ändå för mycket för min smak haha. Sedan fortsatte vi shoppingrundan på Oxford Street, där de flesta butikerna finns.

Efter att ha shoppat ett tag slog vi oss ner på Ask Italian, som låg på en tvärgata till Oxford Street. Rekommenderar de stället till de som vill äta en god lunch, med bra service och jättefin miljö. Det var väldigt prisvärt och de hade väldigt goda drinkar & en supergod hemmagjort lemonad.

Sedan fortsatte vi shoppingen innan vi hamnade på Shake Shack. Det var ett hamburgareställe som vi har hört mycket om. Det var gott men inte som vi förväntade oss, men alltid kul att testa något nytt. Den får 6/10 hamburgare.

Sitter just nu & dricker en latte med Engla på Starbucks innan det är dags för avfärd. Flyger går om cirka en timme så snart är vi äntligen iväg.
Hoppas ni får en bra dag!