Elvira Sjöström

Då var ännu en vecka över, den här veckan har gått supper fort! I onsdags skev jag på anställningspapper på leverskolan!! Har varit där som vikarie och då lärare jag är vikarie för kommer bara att komma tillbaka i februari och kommer endast att jobba måndagar och tisdagar så frågade rektorn om jag ville jobba resten av vecka, onsdag - fredag 60%. Vilket jag tackade ja till! Men då tjänsten var till sommaren och jag inte har någon utbildning var han först tvungen att kolla att det var ok. Vilket det var!! Är supper glad, det är så roligt att få jobba med drömjobbet! Är extra lärare i en etta och är även på fritids. Det var detta jag nämnde i slutet på förra blogg inlägget. Just nu i januari jobbar jag heltid där!

Förutom att ha jobbat i veckan på skolan och skrivit på papperna så for jag, pappa och Björk till Vännes och klippte klorna på Truls och tittade på en ny bil till Björk i onsdags. I fredags var jag på riskettan och igår hoppade jag in och jobbade på hotellet. Idag har jag spenderat dagen med att pluggat körteori, städat och packa.

Sen sist jag bloggade har jobb jobbat, övningskört. Idag for jag in till stan för två körlektioner därefter blev det lunch med Matilda. Innan jag for hem gick jag och gjorde naglarna. Imorgon blir det jobb på skolan, kommer vara på fritids hela dagen vilket känns super kul! Har bara jobbat på fritids i en halv timme tidigare så ska bli kul att vara där mer!

I fredags var det fin middag för familjen då mamma och pappa firade sin bröllopsdag! Efter middag for jag till Sandra för att fira henne då hon har fyllt 20år!

Från en morgon promenad med Truls

Är super glad just nu!! Har en annan stor och rolig nyhet! Kan dock inte säga något än!! Hoppas allt går som jag vill! Håll tummarna!

Dagarna bara försvinner! Spenderar de med att packa inför flytten och städa bort julen här hemma. Just nu börjar det verkligen likna ett flyttkaos här hemma. I hallen står min soffa och två andra stora kartonger. I köket har jag en stor kartong med delar till soffan och i vardagsrummet är de mesta av flyttkartongerna och möbler. Mina garderober är tomma och fyllda med porslin, bökar och andra saker som inte har blivit ner packade. Mitt rum blir tommare och tommare, har kvar sängen, en byro, fåtöljen och en klädhängare med de kläder jag inte har packat ner än.

Imorgon får jag fler kartonger så ska packa ner det som är i garderoben och det jag har kvar inne i mitt rum som jag inte har någon användning av tills flytten! Älskar kaoset lite ändå lite och längtar sååå mycket! Imorgon blir det också fin middag med familjen då mamma och pappa firar bröllopsdag! På kvällen ska jag kanske vidare på en födelsedagsfest men får se hur det blir!

I tisdagen spenderades på Ikea med mamma och Amanda. Det blev massa möbler och saker till lägenheten!

Idag har jag börjat packa in för flytten och sen blev det kick off middag inför det nya året med personalen på hotellet! Först gick vi igenom vad vi hade sagt i Sundsvall på personal resan. Och hur vi ska utveckla verksamheten detta år, därefter gick vi igenom året. När vi var klara lagade vi pizza tillsammans!

Började året med personalfest och for på ett utbildnings läger för ledare! Började även att börja rida!

Februari blev det veterinären för Truls och hade fotodag med Amanda.

I mars for jag till Kap Verde med Wilma! Helt klart en av de bästa resorna!

I april skrev jag ett av mina mest lästa inlägg --Ni hittar det här --. Gjorde även min andra tatuering!

I maj skrev jag även klart mitt gymnasiearbete. Måste nog säga att detta är ett av min skolarbeten jag är mest nöjd över och stolt över. For även till Rom med bästa ledargruppen!

I maj tog jag även över mina "skrivspöken" och skrev ett inlägg i skoltidningen!! En av de bästa sakerna det här året! Måste jag säga. Trodde faktist inte att jag skulle våga. Har alltid tyckt att det har varit jobbigt när andra ska läsa mina texter (här på bloggen är det annorlunda) tror det har med dyslexin eller rättare sagt det har med dyslexin att göra. Jag vill att texterna ska vara perfekta, meningsuppbyggnader och stavelser. Men sket i allt det där och skrev in insändare om just det. Om dyslexi och att bli nertryckt pågrund av det. Allt började med mitt blogg inlägg. Ni hittar den här, sidan 14-16

Sen kom juni och bränbollsyran och studenten! Fick även certifikatet från att ha gått ledarutbildningen i fyra år och avslutat den!

Juli och Augusti bestod av jobb, middagar/bruncher/festkvällar med vänner, Ammarnäs!

I september tog jag, Elin och Ludde en rood trip till Östersund för att hälsa på kusinerna. Annars bestod september mesta av jobb och middag med vänner.

I oktober for personalen till Sundsvall! Sen blev det höstmarknad, jobbade för både hotellet och lotsen. Tog även en paus från bloggandet den här månaden.

I november jobbade jag på veckorna på skolan och helgerna på hotellet. Valde även vilken årskurs jag vill utbilda mig som lärare till!

I december blev det som tidigare månader en massa jobb! For även till Stockholm med familjen och avslutade året med att hitta en lägenhet!

2016 var ett riktigt bra år! Gjorde massa roliga saker, reste, tog studenten och gjorde en hel del grejer utan för min comfort zone! Hoppas 2017 blir lika bra!

Sitter just nu på Max och väntar på att Amanda ska sluta så passar då på jag på att kika på här! Blev sjuk när vi flög hem från Stocholm och därför har det varit tomt här, hade tänkt skriva om lägenheten men har legat ner bäddad i soffan och sätt på film eller sovit, från att vi kom hem med planet till igår kväll. Idag snabb duschade jag, fixade mig lite och packade. Åkte in med Elin och Ludde där vid ett. Så har varit och handlat en del till middagen som jag ska bjuda på!

När Amanda slutar ska vi fara och göra lite ärenden och därefter far vi hem till henne och Amar för att fixa oss och äta middag. Vet inte hur planerna för kvällen ser ut än utan det är Amanda och Amar som har planerat det! Gott nytt år!

Godmorgon! Idag åker vi hem till Nordmaling igen, så vi har fikat frukost och packat ihop. Pappa och pojkarna är ute och kör Pokémon, en sista gång innan hem resa då det inte finns så många Pokémon hemma.

Går dagen började med en till dunder frukost innan vi for till Gamla Stan. Vi vandrade runt bland gränderna en stund innan vi for vidare till Vasamuseumet.

Vi hann inte gå runt hela museumet innan pojkarna blev trötta och hungriga så vi for och åt på The Bishop Arms.

Efter lunchen tog jag och Eskil en egen shoppingtur. Köpte en del presenter. Sen gick vi på rummet och vilade en stund innan det blev dax för middag. Vi hamnade på en resturang som heter Södra Sällskapet.

På kvällen träffade jag Jonna. Vi gick på Skybar och drack drinkar. Så glad att jag hann träffa henne!