Elvira Sjöström

Vi fick 26 grader och strålande sol. Det blev massor av karusellåk, drinkar i solen och en massa skratt. Vi var där från ett till stängning. Tyvärr hade jag nästa ingen ström så de flesta bilderna har Olivia tagit!

Hej just nu sitter vi ute i solen på en parkbänk och väntar på att affärerna ska öppna. Går gick vi som sagt runt i gamla stan på förmiddagen.

Vi åt nog värdens godaste glas i gamla stan. Åt där för två år sen när jag var i Stockholm med Klara. Så glad att vi hittade stället igen! Supper gullig personal och toppen glass. Rekommenderar verkligen stället och ta deras egna strutar! Så om du är i gamla stan leta upp Lejonet och Björnen!

Innan vi for på Mall of Skandinavien åt vi lunch på en uteservering i gamla stan.

På kvällen skulle vi gå till en resturang men gick lite fel och hittade Bistro Scheele! Där ät vi väldigt god mat och drack gott vin! Personalen var väldigt trevliga och serviceminded! Rekommenderar detta ställe också!

I onsdag var jag på personalmiddag! Vi var hemma hos en av lärarna. Där blev det vin och god mat!

Vi hade beställt denna exotisk planka från Coop. När alla var mätta blev det tipspromenad. Alla som var med på middagen hade fått göra en fråga om sig själv. Jag vann med 8 rätt av 14, blev väldigt förvånad! Tänkte att om jag i alla fall får två rätt, min egna fråga och någon annans så hade jag varit nöjd. Efter tipspromenaden blev det efterrätt!
Det var en väldigt trevlig och rolig kväll!

Hej, har nyss ätit hotellfrukost för igår 04.45 igår hämtade Olivia mig och vi åkte mot flyget till Stockholm!

Då vi inte kunde checka in direkt på morgonen lämnade vi bagaget på hotellet och gick ut för att äta frukost. Vi satte oss på en uteservering och åt en dunder frukost i solen!

När butikerna hade börjar öppna så gick vi runt på Drottninggatan för lite shopping innan vi gick tillbaka på hotellet och kunde checka in! Vi hann bara lämna alla våra saker innan vi gick till tåget och åkte till Linköping!

Vi besökte universitetet! Vi träffade en studievägledare och sen en elev. Det började dock regna jätte mycket så vi kunde inte gå runt på campus då jag och Olivia inte var klädda för regn. Klockan fem tog vi tåget från Linköping och tillbaka till Stockholm. Där gick vi till hotellet, bytte om och gick sedan till restaurangen prinsen.

Där drack vi gott vin och åt en god middag. Vi satt där i några timmar innan vi gick tillbaka till hotellet. Vi drack lite vin och pratade innan vi somnade.

Just nu sitter vi och äter frukost på hotellet. Sen väntar gamla stan och Mall of Skandinavien!

Gjorde pesto pasta till middag här om dagen, väldigt enkelt och gott!

• Koka pastan
• Stek pinjenötter
• När pastan är klar, häll bort vattnet och blanda pastan med pesto
• Blanda ner de stekta pinjenötterna med pastan
• Lägg upp på en tallrik och strö över cocktailtomater och basilika
Servera!

Gårdagen började jag med att övningsköra med pappa och for sen in till stan för två körlektioner. När jag var klar träffade jag Amanda! Var två veckor sen vi träffades sist så vi hade en del att prata om. Vi satte oss i vanlig ordning på waynes och sen gick vi en stund på stan innan jag behövde åka hem. Idag väntar jobb och ska nog övningsköra!