Elvira Sjöström

Denna vecka är jag också på skolan som vikarie. Den första dagen alltså i måndags förra veckan började jag fråga sätta att jag ville bli lärare. Men ju längre in på veckan det gick desto mer in såg jag att ja det är det här jag vill jobba med! Så det känns väldigt bra att jag skrev upp mig som vikarie, för nu vet jag att det här är det jag verkligen vill jobba som. Dessutom så får man pröva på olika åldrar och ämnen. Just nu har jag mest haft svenska och engelska i årskurs sju till nio. Nästa vecka ska jag ha en årskurs ett. Men mitt dröm vikarie pass hade varit att ha historia eller religon för högstadiet, för det är det jag tror jag vill ha som ämnen. Så hade varit kul att få vara vikarie i ett sånt ämne och se om det är det ämnet man vill ha! Men nu måste jag avsluta för min rast slutar snart och ska gå igenom vad som ska göras på lektionen jag ska hålla i innan den börjar!

I veckan är jag vikarie på Artediskolan, så hade första dagen idag. Vilket bestod av tre lektioner så slutade vid tolv. Gick då till Josefin som bjöd på lunch hemma hos henne. Vi pratade en massa och spelade sedan mario kart innan jag gick hem. Så mycket barndoms minnen! Jag och Josefin spelade hur mycke mario kart som helgs när vi var små!

Hej, igen var ett tag sen nu! Kände att jag behövde en liten paus med bloggandet. Sen jag sist bloggade har jag jobbat, tagit några turer in till Umeå, en hel del promenader i skogen, börjat på körskolan och varit på personal resa till Sundsvall som bestod av en hotellvistelse, spa och 7 rätters middag med vin provning. Har även sökt till universitetet! Här är några bilder från den senaste månaden:

Hej, hoppas ni mår bra! Jag gick och blev förkyld förra måndagen så klart. Idag efter jobbet åkte jag hem och såg en film med Elias som var sjuk. Hade egentligen sjukgymnast idag efter jobbet men min sjukgymnast var sjuk. Min förra vecka bestod av jobb och sjugymnast och veckan avslutades med en toppen helg! till

På fredagen efter jobbet for jag hem duschade och fixade mig innan jag tog tåget in till stan. Träffade Klara på en fika, vi pratade ikapp innan vi skildes åt klockan sju. Träffade då Matilda och vi åt middag på Allstar.

På lördagen började hon jobba klockan tio så for ner på stan med henne. Klockan ett kom Amanda och hämtade upp mig och vi for hem till henne. Tog kvart i tio bussen hem till Nordmaling. Helgen har avslutats med en mysig bio söndag i Ö-vik med Elin och Elias!

Vi delade på en Allstar plate!

Amanda och Amar bjöd på tacos till middag

Hej, min vecka har bestått av jobb, två träffar med sjukgymnasten och ridning på torsdagen! Just nu är jag i Lögdeå och är katt & hund vakt medan Elin och Ludde är i Stockholm. Kom hit igår och åt middag med Elin, Ludde och Gustav innan de åkte till flygplatsen. Kvällen bestod av att ta det lugnt hade varit hos sjukgymnasten innan och hade ganska ont så låg i soffan och tittade på tv. Har haft en ganska lugn morgon, myst med Bosse & gått på promenad med Ami . Ska göra mina sjukgymnast övningar nu och sen duscha därefter blir det lunch!

​Godmorgon!​ Min helg bestod av mesta dels jobb, både lördag och söndag. Hann även med en tur till huggströms. Igår var det förs jobb, slutade två men jobbade över till ungefär fem för vi test lagar vår nya ala carte meny. Sen var det hem äta middag och på kvällen for jag och tränade cirkelträning. Nu ska jag fika klart min frukost och därefter ska jag ner på hotellet och dricka kaffe och sen vidare ner på skolan där jag ska ha mitt första jobb pass som vikarie. Sen blir det tillbaka till hotellet och jobba fram tills fyra.

Rensade ur min garderob för några veckor sen, burkar oftast spara på det mesta men denna gång tog jag bort allt jag inte använde lägre. Om det hade gått mer än tre månader åkte de ut. Med mer lång ärmode och varma tröjor tog jag bort de som jag inte hade använt i vintras/våras. Nu i hösten känner jag att jag vill köpa nya kläder, uppdatera min garderob lite. Hade lite långärmade och stickade tröjor föra vintern så det är ett måste att fylla på med. Här är några favoriter jag har hittat hittills:

Peplumprydd topp, Detaljerad stickad tröja, Enfärgad topp

Poncho, Spetspytt linne, Stickad tröja.