Hej på er, hoppas ni har det jättebra!

Asså är det bara jag eller har denna veckan gått så himla fort? Jag har haft ganska mycket att göra denna veckan så att det kanske är därför. Idag har jag inte några planer, förutom att jag nog ska träna med en kompis. Men jag har ganska roliga planer för veckan, måndag,tisdag,onsdag och torsdag ska jag övningsköra moped och det ska bli riktigt kul, sen ska jag vara med Rebecca tror jag, sedan på fredag ska jag upp till några kompisar i fiskebäckil och ev sova där en natt, det är inte helt 100% men vi får se. Sen ska jag sova hos mormor på lördag och det ska bli kul. Så det är dom planerna jag har denna vecka!

Sen ska jag även jobba nästa vecka, så det ska bli kul och komma igång lite.

Sorry för kort inlägg men jag hoppas vi hörs snart igen! Kram Elvira

Hej på er haha, jag sitter just nu en fåtölj och skriver detta. Jag kom hem från Italien i tisdags och nu är det nästa tisdag så Aa. Varför jag skriver detta först nu är för att jag har försökt fixa en video av några klipp som jag filma i Italien men de gick nt så bra då jag SUGER på att redigera o nt fattar någonting hehe. Sen fyllde jag oxå år i fredags så då ville jag nt skriva detta. Aja jag tänkte iaf att jag skulle göra en liten sammanfattning av resan så som Elvira gjorde.

Vi åkte den 18/7 och stannade till den 25/7, asså en vecka. Vi åkte från Landvetter flygplats till Pisa o vi skulle ju nt till Åisa men det var den närmaste flygplatsen, då staden vi skulle till nt hade en. När vi kom fram så väntade en chaufför från hotellet på oss och han skjutsade oss från Pisa till Forte dei Marmi som ligger ca 35 min därifrån. Vi kom väldigt sent på kvällen (runt 11) o ja vi gjorde nt så mkt då utan vi packa upp o gick typ o la oss haha.

Dagen efter låg vi mest vid poolen o gick sen in till stan och åt på kvällen. Jag älskar verkligen "stan" i Forte dei Marmi de finns sååå fina affärer men de e samtidigt väldigt mysigt!!

Dagarna därefter gjorde vi ungefär samma saker, vi gick till stranden, var vid poolen, var i stan o åt hah. Enligt mig har dem världens godaste glass i Italien så jag åt en del sån hehe. Jag shoppade nästan ingenting förens sista dan. Då köpte jag en såå fin jeans jacka från en affär som hette liu jo o jag e jätte nöjd! Jag köpte oxå ett litet blått armband o 1 ögonsbrynssak på kiko. Vi gjorde nt så mkt utflykter när vi var där. Vi skulle ju åkt till cinque terre men de gick inga båtar utan bara tåg, o vi kände lixom nt för att åka tåg då de va sååå varmt o Aa de kändes bara lite krångligt. På de hotellet vi bodde på fick man cyklar medans man var där, vilket jag tror att typ alla hotell har där för de e verkligen en cykelstad o jag så många cyklar från olika hotell. Så som ni förstår så cyklade vi väldigt mkt, vilket va kul haha. Vi cyklade varje gång vi skulle till stranden o ibland när vi skulle till stan. En dag tog vi våra cyklar o bara cyklade längst med stranden o de sluta med att vi cyklade 1 mil o kom ut från Forte dei Marmi. En dag så åkte jag o mamma till stan o kolla på en marknad o i lite affärer vilket var väldigt mysigt, dock så hittade jag inget... Aa vi hade bara en allmänt mysig semester och jag rekommenderar verkligen Forte dei Marmi då man enligt mig har allt. De finns shopping, restauranger, det e mysigt, de e varmt (vilket e skönt för oss svennar),de e väldigt fint o de finns många stränder. Enligt mig är det perfekt haha. Asså jag har nt så mkt mer att säga, mer än att dem hade en slags bil i stan som jag fick köra o de va askul haha, (6åring.se). Men tänker att jag lägger in lite bilder från Italien så hörs vi, kraaam💞

Hej på er igen! Idag har jag och min mamma varit på frölunda torg och shoppat en hel del, så jag tänkte visa vad jag har köpt i detta inlägg. Men jag tänkte bara säga också att Rebecca är i Italien och kommer hem på tisdag 25/7 och då kommer hon att göra ett inlägg där hon sammanfattar veckan i Italien så som jag gjorde när jag varit i Spanien. Anledningen till att vi gjorde så var för att man vet aldrig riktigt när man har möjlighet att lägga upp och när man har nätverk.

Men nu tänkte jag visa er vad jag köpte på frölunda torg idag!

Så det första jag köpte var faktiskt en slime haah, jag har försökt göra slime några gånger och tycker det är jätte roligt, men dom blir dåliga så fort att jag helt enkelt inte orkar försöka längre, så idag köpte jag en slime bara för att det är så kul att hålla på med.

Flying tiger copenhagen. 20 kr

Nästa sak var två stycken pennor, en i guld och en i silver, det är bra och ha när man ska skriva kort eller göra något extra fint.

Flying tiger copenhagen- 20 kr

En väldigt bra sak att ha är torrschampo, mitt var slut så jag köpte ett nytt i doften Cherry.

HM- 69 kr

Jag köpte även en bok, jag har faktiskt börjat läsa en del nu under sommaren, jag vill gärna få så högt betyg som möjligt i svenska eftersom att det är något jag tycker är kul så därför har jag börjat läsa en del för att utveckla mitt ordförråd. Denna bok heter Expert på att rodna och är skriven av: Katarina von bredow, jag har läst fler av hennes böcker och tycker dom är riktigt bra!

Akademibokhandlen- 85 kr

En väldigt somrig blus, den ser vit ut på bilden under av någon anledning men den översta bilden visar vilken färg den är egentligen.

HM- 100 kr ( på rea )

Jag blev bara kär i denna hoodie när jag såg den, den e sååå fin och är en oversize hoodie som har texten: Amore på.

Gina tricot- 199 kr

Jag behövde verkligen ett par nya jeans så jag köpte ett par blåa med några slitningar på. Högmidjade, tighta och sååå fina.

HM- 399 kr

Sist men inte minst köpte jag ett par skor, något jag verkligen behövde.

GANT- 700 kr ( på rea )

Tack för ni tog tid o kolla, kraammm Elvira

Hola amigos! Nu har jag kommit hem efter en underbar vecka i Alicante/spanien. Jag har haft det jätte bra och vädret har varit awsome! Mitt nätverk har varit bra men vi har gjort så mycket saker att den ända gången vi var hemma i lägenheten var antingen för att duscha och fixa oss eller för att sova. Men nu är jag hemma, jag kom hem igår vid 14:00 tiden och det känns faktiskt helt okej, men nu när jag är hemma tänkte jag sammanfatta denna vecka i Spanien.

Vårt plan gick tidigt på onsdags morgonen, redan vid 06:05, det var en otroligt långtråkig resa på ungefär 3h och 15 minuter, jag var väldigt trött och frusen, jag var sååååå himla sugen på nocco, men dom hade ingen i Spanien ( ofc ) haha så att det blev ingen nocco för mig.

Men efter en 3h flygresa och 1h bilresa var vi äntligen hemma hos våra kompisar i deras lägenhet i Alicante. Det var väldigt varmt när vi kom dit, mellan 28-30 grader, så otroligt skönt. Våra kompisar bodde då i en egen lägenhet, dom hade även en egen pool som man delade med dom som bodde där, men det var oftast tomt där eftersom dom flesta var vid stranden, så det var väldigt skönt, dock kunde de vara lite folk där ibland när det var för varmt ute haha. Men här ser vi mig första dagen i Spanien hoppa ner i poolen, så otroligt skönt i vattnet!

Det fanns inte så jätte mycket att göra men det fanns ett ställe som hette: La Zenia, som var en stor galleria med massor av affärer. En av mina favorit affärer var Primark. Det var sååå kul, jag och min kompis åkte dit en dag när det var jätte varmt ute, vi gick in på primark och var där jätte länge och shoppade massa. Fast typ det ända jag köpte var presenter till mina vänner :)

Nästam varje kväll var vi ute och åt på resturang, vi hade fler vi umgicks med under denna vecka, denna kväll var vi 14 personer som skulle ut och äta, vi skulle till ett ställe som hade otroligt god pizza, vi alla åt den goda pizzan och det var så mysigt. Biden ovan är på en alkoholfri mojjito som vi drack på bar Willy, jag älskar verkligen mojjitos, denna var lite söt för min smak men ändå väldigt god.

​Men allt har ju sitt slut, även denna resa som vi avslutade med en riktig god mexikansk middag och ett underbart bad vid hav och pool. Tack spanien för denna gång och hoppas vi ses igen!

Hej! Hoppas ert sommarlov e jätte bra!! Mitt har hittills varit väldigt kul. Jag har nt gjort så mkt utan jag har mest varit med kompisar och tagit det lugnt. Dock var jag på ett tennisläger med en kompis i ca 1 vecka vilket var jätte kul. Jag tänkte prata lite om Italien eller ja resan till Italien, för jag ska ju dit nu på sommarlovet. Jag ska till ett litet ställe i Italien som heter Forte Dei Marmi, jag har varit där förut och det är jätte fint haha. Jag åker dit den 18:e Juli och jag tänker såklart att jag kommer bomba med massa bilder därifrån. Vi är där i 1 vecka och jag ser fram emot lite sol då sommarvädret här i Sverige nt är på topp som ni ksk har märkt. Eller asså vissa dagar är jätte fina och andra känns som höst. Det pendlar lixom väldigt mkt. Jag åker med min familj och vi ska mest sola och bada haha. Men vi ska oxå cykla, shoppa hehe och åka till en ö som ligger i Italien och vara där en dag. Ön heter cinque terre och det ska bli SÅ kul att åka dit för jag tycker att det ser jätte fint ut hah. Kan lägga in en bild på den. Ja men hoppas ni har ett jätte bra sommarlov som sagt så hörs vi kraaam! Imorn ska jag träffa Elvira btw så yeyy❣️

Bilderna e ifrån Cinque Terre, sry för att dem e suddiga men hoppas att de går bra ändå.

Hej på er, nu var det sååå sjukt längesedan jag skrev något här, det känns som att jag säger det varje gång men så är det faktiskt. Den största anledningen är nog för att jag helt enkelt glömt av, både jag och Rebecca är ju väldigt nya på just detta med bloggandet och vi har ganska svårt att få in rutin i det, men anledningen till att vi skapade denna blogg var ju för att dela med oss av resor framför allt, jag ska ju till spanien om två veckor, så då ska jag försöka lägga upp lite och kanske även några vloggar om jag får det att funka. Sen ska ju Rebecca till Italien snart också så då får ni nog också hänga med lite förhoppningsvis, men den absolut största anledningen till att vi skapade bloggen var ju för våran Australien resa som vi ska på i vinter, så vi har att kolla tillbaka på sen om ett tag, men hoppas ni respekterar att vi inte lägger upp så ofta, vi gör väldigt mycket saker just nu och hitills har jag bara haft en ledig dag på sommarlovet där jag inte gjort något, så jag har helt enkelt inte satt bloggen i första hand. Men vi lägger upp lite när vi känner för det helt enkelt!

Ha det nu så bra, puss! // Elvira

Tjenaaareee

Det är SOMMARLOV!!!!!

Asså det är så galet skönt! Jag fick sommarlov den 13:e Juni och asså jag har fortfarande nt fattat det hah. Efter skolavslutningen så åt jag lunch tsm med lite kompisar och sen gick jag på Liseberg tsm med en av dem vilket var jätte kul! Imorn ska jag träffa Elvira så då blir de nog ett inlägg som vi fixar tsm. Men jag tänkte iaf att jag ska berätta lite om mina sommarplaner för er, så vet ni vad som händer osv. Nästa vecka ska jag och en kompis på ett tennisläger och samma vecka kommer också min kusin från England så det ska bli såå kul för jag har nt träffat henne på jätte länge. Efter det så är det ju också midsommarafton och då ska jag göra som jag alltid gör på midsommar, nämligen åka ut till min mormor och morfar tsm med släkten och fira där. Dem bor på en ö så det är väldigt mysigt att fira midsommar där! Efter det har jag nt så mkt planerat utan jag ska mest vara med kompisar o lite sånt. En grej som jag har bestämt är att jag ska träffa Elvira en dag då vi ska äta middag tsm med våra familjer vilket ska bli väldigt mysigt. Sen i början av Juli ska jag på ett seglingsläger tsm med en kompis och jag ska också iväg till Italien 1 vecka, så förbered er på massa uppdatering därifrån. Sen i slutet av Juli så fyller jag år!!! Min födelsedag är den 28:e Juli och de ser jag såklart fram emot jätte mkt. Det är typ det jag har bestämt för sommarlovet så det ska bli super kul. Men vi hörs snart igen kram❣️

Hejsan!

Idag är det den 14:onde Juni, vilket också innebär skolavslutning för min del! Så idag slutade jag alltså åttan, det känns verkligen så konstigt, kan inte fatta att jag ska börja nian till höst, men det ska bli kul och väldigt spännande, så jag tror det kommer bli jätte bra.

Efter avslutningen idag åkte jag och min kompis till Liseberg, det var jättefint väder men såååå mycket folk och jätte långa köer, sen var jag jätte trött så jag och min kompis åkte hem redan vid halv fyra. Sen när jag kom låg jag bara och tog det lugnt i sängen och det är det jag fortfarande gör hihih.

Men jag tänkte skriva om lite planer jag har nu inför sommaren. Imorgon ska jag och några vänner till airhop trampolin park, sen på fredag ska jag vara med Rebecca och sedan till helgen ska jag gå på vattenskidskola med min kompis där vi ska testa på vattenskidor och ha en trevlig tid.

Jag ska verkligen göra massa saker i sommar, exempelvis: Gå på konsert, åka till Fiskebäckil, resa till Spanien och vara med kompisar, det ska bli jätte roligt.

Men vi hörs snart! Kram på rt

Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra lördag eller ja vilken dag det nu är när ni läser de här. Idag är det iaf lördag! Jag ääälskar lördagar hah.

Idag har jag vart med en kompis och vi va på stan, åt en god lunch o lite så. Sen så åkte ja o min familj till min farmor o sen har ja mest tagit de lugnt. Vi åt en jätte god middag idag! De va ngn asiatisk sallad med kött som pappa hade gjort o aa de va jag jätte gott haha, nu sitter jag i min säng o äter godis o kollar på riverdale (världens bästa serie) jag älskar riverdale haha. Den finns på Netflix o e sååå bra!! Jag rekommenderar verkligen den till alla som är ute efter en allmänt spännande o bra serie. Jag e en sån människa som byter favvo serie HELA tiden! Nyss va 13 reasons why min favorit serie. Innan de var de The O.C, innan de var de Skam och innan de var de Modern Family haha. Ja som ni hör så byter jag en del och jag har nog aldrig fastnat riktigt för ngn speciell bok, låt eller serie som ja håller kvar som favorit. Dock kan jag säga att Titanic e min favorit film. Hur bra e nt den?! Aja min favvo serie nu e som sagt Riverdale! Så nu ska jag kolla på den så får ni ha de super puss o kram/ Rebecca
❤️

Hej på er allihopa, de var ett tag sedan nu, men det behövdes verkligen, jag har haft såååå mycket att göra i skolan nu men nu är det mesta över. Jag tänkte berätta för er om veckan som gått eftersom jag inte skrivit på ett tag så det kan ju va bra o hänga med.

Först och främst har det ju varit mycket plugg, asså har varit så otroligt stressad så att det har varit ganska jobbigt, men nu är som sagt det mesta över vilket är så himla skönt. Sen har jag faktiskt färgat mitt hår, jag gjorde det för en vecka sedan typ, det blev typ ingen skillnad men vi gjorde mest slingor för att det lättare ska bli blont sen i sommar igen, så det känns ganska bra. En annan tråkig sak som hänt denna vecka är att jag varit sjuk, jag var sjuk från onsdag till lördag typ, jag hade ont i huvudet, halsen mm och det var jätte jobbigt, men jag blev ju bra sen igen efter en del ipren och vätska. Och typ det sista som hänt denna vecka är att jag och mina vänner har gjort akryl naglar. Jag brukar göra det typ en gång om året och betalar helt själv så att det krävs en del sparande och jobb, men det är det värt för det blir så himla fiiint jag lägger in en bild längre ner.

Så nu är det fredag vilket är mega skönt haha, men jag ska göra en del i helgen, imorgon ( lördag ) ska jag hjälpa några kompisar till mig med deras barnkalas till deras dotter som fyllt fem år, jag är väldigt nära kompisar till dom så att deras barn är nästan som mina syskon hihih, så det ska bli jätte mysigt, sen ska jag dit igen på söndag!

Men ni får ha det så bra så hörs vi! puss o kram // Elvira