Idag är det endast 27 dagar kvar tills vi åker till Turkiet, så fick lite smått panik när jag häromdagen insåg att min bikini från förra året har blivit på tok för liten (bootygains 😏😏).

Så vi åkte in till Skärholmen 30 minuter innan stängning idag och testade säkert 7-8 bikinis i raketfart. 😅 Kom hem 600kr fattigare men 2 hela bikinis samt ett par shorts rikare. Riktigt nöjd! 😍


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments


Imorse kände jag för att göra en lite "roligare" frukost till Richard, nu när det ändå är söndag och vi för en gångs skull är HELT och hållet lediga - från jobb, träning och alla andra måsten.

Dock är det lite svårt att göra en lyxfrukost när hela familjen är kroppsbyggare och därför inte har något hemma utöver typ havregryn, kvarg, ris, kyckling och köttfärs... 😌 Och då får man helt enkelt använda sin fantasi.

Här nedanför står receptet på frallorna jag fick till - frallor med ungefär samma näringsvärde som Richards vanliga frukost. Och de blev galet goda!


Ingredienser till 3 stora frallor:
170g havregryn (mixat till mjöl)
30g mandelmjöl
370g kvarg
1tsk bakpulver
salt och ev. sötströ och kryddor (jag använde franska örter)


Såhär gör du:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Blanda alla ingredienser noga.
3. Forma till tre stora frallor, lägg på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen i 25-30 minuter.

Likes

Comments


Get out - betyg: 4/5 läppsyl

Asså.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här utan att spoila. En SJUKT konstig film, asså verkligen. Inget jag kommer se igen, men trots det klart värd att se på bio! Om ni tänker kolla på den rekommenderar jag dock er att gå in med ett "open mind".


Likes

Comments


Vi hämtade ut vår senaste beställning från mmsports för en stund sedan. Paketet innehöll den här gången bland annat 3 påsar whey, 3 påsar malto, 1 påse kasein, 2 bcaa, 1 slender chef sås, zma och ala.

Bra produkter till bra pris med bra kvalitet. Sen får vi inte glömma att de även ALLTID bjuder på finfina smaker! 😍


Likes

Comments

Hej godingar! Hoppas att allt är bra med er och att ni har fått en bra start på helgen. 😀 Vi har precis avslutat veckan sista pass - hamstrings.

Detta var nog det första passet på hela veckan som VERKLIGEN gick bra. Starks (gymmet i Södertälje, åk dit!!) nya maskiner är guld. 😍👌🏼

Nu får vi se vad som händer resten av dagen, kanske blir bio eller så sen. 😍 Vi hörs sen, puss



Liggande lårcurl: 5x12-15

Raka mark i ground base squats (bilden): 7x12

Liggande benpress: 5x15

Raka mark i hack squat superset enbens stående lårcurl: 5x12

Gynekologen insida: 8x15

Gynekologen utsida: 5x15

Sittande lårcurl: 4x15 + ett dropset med 4 drop

Vadpress i benpressen superset stående vadpress: 5x15


Likes

Comments

En vanlig anledning, eller vi kanske bör kalla det bortförklaring, till att många människor äter sämre mat är för att "det tar så lång tid att laga bra mat". Detta är något som absolut inte måste vara sant. Det går att få ihop MÅNGA bra, näringsrika och framförallt goda måltider på kort tid.

Det viktigaste är först och främst att du får i dig något ur varje näringskälla, det vill säga; kolhydrater, proteiner, fetter samt vitaminer och mineraler. Här nedanför har jag listat några exempel från varje kategori förutom mineraler i och med att du bör få i dig tillräckligt med mineraler genom att äta en balanserad och bra kost.


Exempel på bra kolhydrater
:
-Havregryn
-Ris
-Pasta
-Potatis
-Grovt bröd eller knäckebröd
-Riskakor

Exempel på bra proteiner:
-Ägg och äggvita
-Kyckling
-Fisk
-Nötkött
-Fint griskött
-Nöt samt kycklingfärs
eller
-Kvarg
-Bönor
-Ärtor
-Broccoli
-Ost

Exempel på bra fetter:
-Kokosolja
-Äggula
-Fet fisk som ex. lax & makrill
-Alla former av nötter
-Vegetabilisk olja

Exempel på vitaminkälla:
-Morötter
-Tomater
-Ärtor, bönor, broccoli
-Lök
-Alla sorters kol
eller
-Äpple
-Banan
-Citrusfrukter
-Bär
-Osv


Här nedanför skriver jag ner några enkla, goda och snabba (några något mindre snabba) måltider som är gjorda på ingredienser från de kategorierna som finns är ovanför.

Gröt
Havregrynsgröt är ALLTID ett säkert kort - både för kroppen och för smaklökarna. Att det också är en måltid som går att variera i oändlighet är bara en bonus. Koka exempelvis gröten i tevatten för mer smak, eller smaksätt med saft. Variera toppingen - kvarg, bär, banan, kokosolja, jordnötssmör osvosv.

Wok
Wok är kanongott, kanonenkelt och kanonnyttigt. Stek bara en proteinkälla (exempelvis fisk, kyckling, kött ost) med kolhydratskälla (ris, pasta, nudlar) samt grönsaker i olja. Servera med exempelvis cashewnötter.

Grytor
Busenkelt, egentligen. Stek upp en proteinkälla och rör ner matlagningsgrädde (4% fett) samt kryddor servera med valfri kolhydratskälla och grönsaker.

Sallader
Skär upp en massa sallad och blanda ner en proteinkälla såsom kyckling, räkor, fisk, ägg, bönor osv. Servera med ett par skivor bröd eller ha i valfri kolhydratskälla i salladen.

Halloumifylld macka
Dela en större macka och fyll med grönsaker och stekt halloumiost.

Omelett
Stek ägg och äggvita, fyll med grönsaker och eventuellt någon mer proteinkälla. Servera med någon macka eller några riskakor.

Likes

Comments

Godmorgon på er godingar! Äntligen fredag! 😍 Jag startade min morgon med ett väldigt effektivt pass på 45 minuter. Bara morgondagens pass kvar på träningsveckan, sen blir det nog vila i 2 dagar. Känner att det var längesen min kropp fick ordentlig vila.

Nu väntas en ganska kort dag i skolan innan jag tar tåget upp till Richard. 👏🏼 Ikväll väntas ett spännande och viktigt "möte" som vi verkligen ser fram emot!

Idag är en bra dag godingar, bara några timmar till helg! 😍 Vi hörs sen, puss



Bröstpress i maskin: 5x12-15

Bröstflyes i cable: 5x15

Bröstpress med hantlar: 24-32kg 5x8-12

Flyes i maskin superset häxpressar: 5x12-15


Breda latsdrag: 5x10

Rodd med skivstång: 5x10-12


15 minuter gång på löpband med lutning


Likes

Comments