Igår fick jag till ett fint rygg och magpass. magen gör härligt ont när man råkar hosta eller nysa. Brukar alltid få till sidorna bättre, men denna gång är det framsidan utav magen som är plågad. Börjar få definitioner utav ens slit nu också så känns lite extra bra!

Dagens träning vart dock inte lika bra. Var riktigt trött innan jag ens tog mig till gymmet. Och väl på plats så hamnade i ett samtal med en bekant precis när jag skulle börja, och sedan så kom jag inte helt igång där efter heller. Jag vart utmattad i benen, men nog mer i brist på ork. Får tagga till extra till morgondagens bröst och armpass istället ! dags att öka lite i vikt på bänkpressen.

Och i morse gjorde jag en smoothie med turkisk yoghurt och frusna hallon och svartvinbär. smakade inte riktigt spännande nog, så jag på i lite utav proteinpulvret. Passade fint med en hint utav 'hallon och blåbärsglass' smak i. 
Testade även nu ikväll att göra egna proteinbars att ta innan jobbet så man står sig till frukost fikat. Vart aningen geggiga så får se hur de blir när de fått stå sig i kylen över natten.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

igår vart det inte mycket tid över till att slappa.
Först visning på morgonen, där efter ett närmare 2 timmar hårt arm och bröst pass. och på kvällen vart det middag och fika med familj.

Gympasset kändes riktigt bra i början vid bänkpressen då jag klarade fler än jag brukar.  där emot försvann lyckan när jag inser att jag tydligen tagit fel vikter och gått ner mig. lite genant men roligt på samma gång när man känner sig så himla stark och inser att man istället varit svag på ögonen.

Glömmer dessutom bort varje gång att jag ska skriva ner vikt och reps för mina olika övningar. alltid roligt att kunna föra statistik och se ens utveckling.

Än så länge så känns det bättre med kosttillskotten. Får mer energi på passen och dippar inte så som jag gjorde innan. känns toppen att slippa vilja somna efter varje gympass.

Likes

Comments

Vart tydligen inte någon vilodag för mig idag. Kunde inte hålla mig borta. Fick bli ett kortare pass ändå med 15 min kondition och ca 20-30 min armar och bröst. Kan inte låta den brännande känslan i musklerna hoppa över en dag.

Tror dessutom att jag skulle behöva satsa lite på konditionen igen. Men är aningen roligare när man kan ta en joggingtur ute i den friska luften. Dock verkar det dröja tills den chansen ges. Visst att det kan vara riktigt skönt att jogga när det är kyligt ute, men just detta regn och rusk hoppar jag gärna över. Då är det tur det finns massor av löpband på gymmet om vädret nekar en men man verkligen känner suger för att springa av sig all energi.
Kanske pressa in något grupp pass för konditionen. Får testa mig fram helt enkelt.

Likes

Comments

idag har det varit riktigt uselt regn väder! vore skönt med lite mer jogging vänlig miljö ute.


Andra dagen med kosttillskotten och idag vart det ett ben och rump pass på gymmet. Så fantastiskt bra effekt ifrån gummibanden när man jobbar på rumpan ! Fick till ett riktigt bra pass idag, så känns som att man förtjänar som vilodag imorgon. Tycker också att jag hade mer energi efter gymmet och det var riktigt skönt.  så fruktansvärt jobbigt att dippa näst intill varje dag. En välbehövlig boost!

Likes

Comments

Första inlägget. Nu när jag börjat satsa ordentligt på min träning så känner jag att det kunde vara lite roligt att dokumentera framstegen jag gör. Och eftersom jag är relativt ny på detta plan så kan det alltid vara lite pinsamt att gå tillbaka i framtiden och se alla fel man gjort.
Har gymmat för att hålla mig aktiv i över ett år nu, men har känt sedan jag bytte gym så vill jag avancera mig lite.

Jag har lagt till handskar till de passen som jag känner behöver det och det har varit riktigt skönt. Slippa tänka på ömmande handflator eller ostabila redskap i svettiga händer. Och nya tillskottet är lite kosttillskott. Kreatin, bcaa aminosyror och protein pulver. Blir seg och trött så fort jag sätter mig efter gympassen så känner att jag behöver en liten boost. Sedan så är det aldrig fel med lite extra motivation.

Så jag får testa dessa nu och hålla tummarna på att jag kan prestera lite extra och inte dippa så mycket efter varje pass. Om inte annat så var de förvånansvärt goda !


Likes

Comments