Tjenare bröder! Nu va det ett tag sen man blogga. Ligger i sängen och klockan är 00:15. De senaste dagarna har vi typ endast letat boende och jobb. Boende har vi faktiskt hittat!! Ett sharehouse i St Kilda. Tror det kan vara nice faktiskt. Vi har ett eget rum. Sen är det några till rum tror det är runt 8 andra som bor där.

Bild på huset

Jobbsökandet går inte lika bra för min del. Men det gäller att försöka hålla humöret uppe och inte ge upp. Tror det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt.

Igår var vi ute och festa. Vi började att dricka goon på hostelet som förövrigt är riktigt fräscht. Sen drog vi till nomads som är ett annat hostel som har en liten bar bredvid sig. Vi träffade lite andra svenskar och dansa och hade riktigt kul. Idag har jag varit riktigt bakis. Sökt lite jobb gått bajs. Ätit, sovit.. Nu kom jag hem för en stund sen, träffade en svenne. Känns som vi endast varit med svennar de senaste..
Nu är det sleepytime.

Xoxo ELZ

Just nu: TVÄTTAR. Vuxet va..?!

Idag vaknade vi kring halv 9 för att käka frulle. Sedan förlängde vi vårt hostel, eller inte riktigt. Vi bokade från sön-Tors. Så vi är hemlösa lör-sön för det var så dyrt. Så planen är att festa hela natten! Finns en klubb som är uppe till klockan 9(!) på morgonen. Så ska dansa SÖNDER!

När vi letade efter kläder som skulle tvättas lyssnade vi på julmusik. Det är rätt dåligt väder idag så känns lite juligt ändå. Sedan ska vi hänga i stan och kanske söka lite jobb, får dock inte tummen ur röven riktigt.. Men måste verkligen.

Mellan tvättarna kollar vi på "friends with benefits"

Känns underbart med FREDAG! Är dock inte speciellt sugen på utgång idag. Svårt att få helgen speciell när man gör så mycket roliga grejer på vardagarna här. Hela veckan är helg liksom! Men vi kanske tar nån drink, om jag förtjänar det. Dvs har sökt några jobb eller gjort något vettigt idag.

Xoxo Elz

Hej hej!
Klockan är just nu 15:43 och vi ligger på st Kilda beach och pressar. Det är rätt blåsigt men det är ändå skönt.

Idag vaknade vi vid 9 av att klockan ringde och vi gick upp och åt frukost. Sen gick jag och la mig igen och vaknade runt halv 1. Vi gick och köpte pizza och la oss här.

Igår fixade vi bankkorten och medicare sedan gick vi runt lite i stan. Va inne i en jättestor och fancy H&M, efter det gick vi till biblioteket och satt vi datorerna. Under tiden fick vi reda på att julbordet på Ikea var den dagen och inte på fredag vilket vi trodde. Så vi tog vagnen dit. Aldrig ätit så mycket känns det som, men Gud så gott det var. Köttbullar, potatismos och lingonsylt så som jag har craveat det. Köpte lösgodis också men det är redan slut! Vi bondade med några svenskar och snackade massa med dom. Så följde de oss hem. När vi kom hem chillade vi bara sen gick vi och la oss.

Stora fancy H&M

Julbordet på Ikea

Saknar redan alla roliga platser vi har varit på!!

Tjena människor!
Nu har vi tagit flyget till Melbourne. Varit här två nätter nu. Hostelet är fräscht och det är gratis frulle, te och kaffe + ris och pasta. Vi bor själva i ett fyra rum. Skönt med lite fräscht efter de senaste hostelet vi var på som va lite skabbigt. Vi har även sovit ut de två senaste nätterna då vi har sovit väldigt lite de senaste.

Nu sitter vi på commonwealth bank och ska fixa våra bankkort sen ska vi fixa medicare kort som är bra om man blir sjuk. Vi har även varit på lite lägenhetsvisningar och ska gå på fler nu i veckan. Nu har real life börjat. Vi har även med oss CV:n för att söka jobb. Känner att jag inte är redo för det här men måste söka jobb för att klara av att försörja mig.

Saknar redan vår resa längs östkusten!!

Hej hej!
Vi sitter nu på svenska caféet och väntar på våfflor, lussebullar och skagenrörsmackor! Mums så taggad!!!!!

Imorse ringde klockan vid 9 och vi drog ut och sprang i 35 minuter i 32 graders värme! Duktigt men fuktigt! Vi duschade och åt havregrynsgröt, yoghurt och ägg.

Mumsiga frukosten

Sedan gick vi till lagooonen eftersom man inte får bada i havet pga hajar och annat farligt, så det är en pool bredvid havet istället. Vi solade lite och sedan drog vi hit. Efter detta ska vi fiesta och lite skit nu kom maten!!!!

Idag är den min favvodag i veckan, den börja dåligt men har verkligen vänt! Vi fick ett eget rum med eget badrum och minikyl! Det är rätt stort vilket är skönt eftersom våra väskor tar upp mycket plats. Det är väldigt ofräscht och toaringen såg förjävlig ut. Men i samma stund som vi gnällde till varandra om den så kom det en snubbe från ingenstans som bytte den!! Så nu har vi en toaring som ingen har suttit på förutom oss så jag slipper lägga papper på den woop woop.

Suddig bild på hostelet till vänster och bild på en arglapp! Tur att vi har en minikyl så vi slipper bli matlösa.

Vi sov en stund efter att vi fick vårt rum sen åt vi frulle ute på att internecafé. Vi letade lägenheter och har nu 6 visningar inbokade när vi kommer till Melbourne. Känns supergött!!

Turistnico i farten.

Vi ringde ett samtal så vi har en bil som vi kan hyra på lördag och åka till regnskog/vattenfall. Sedan gick vi omkring lite på gatorna. Vi har varit väldigt sega idag, men vi har ändå fått lite gjort. På vägen hem hittade vi ett svenskt café/mataffär!!!!! vi blev helt extas!!! Tyvärr var det inte öppet men stod och kollade i skyltfönsterna. Såg Bla marabou, finncrisp och julmust. Vi ska dit imorgon, så excited!

Träffade även på Fatemeh, Williams och sebbes kompis som gick på hulebäck. Blev jättechockad för hade inte en blekaste aning om att hon är i Australien. Vad är liksom oddsen att jag skulle stöta på henne?!

Nu ska vi chilla sedan blir det sova rätt tidigt! Xoxo elsa

Så nu har jag äntligen bloggat ikapp. Förlåt för fula och icke organiserade inlägg. Men men.. Stå ut.

Nu är vi på ett café och de spelar Zara Larsson i högtalarna. Vi utnyttjar caféet's wi-fi för att kolla lägenheter i Melbourne. Vi tog nattbussen hit inatt och anlände 05:25 imorse, var så himla trött. Vi släpade våra väskor till hostelet men vi receptionen öppnade inte förän 8:00. Så vi låg på en parkbänk å halvsov. Sen checkade vi in och sov till halv 12 typ. Nu är klockan 14:14 och idag ska vi inte göra något speciellt då vi alla är trötta efter att ha haft mycket att göra det senaste dagarna. Mycket alkohol lite sömn och fartfyllda dagar.

Efter fraser tog vi nattbussen direkt till WHITSUNDAYS. Vi seglade på en båt med snygga ledare. Gruppen var lite för stor för att få en bra sammanhållning. Men vi träffade en svensk och en norsk som vi snackade med rätt mycket. Man fick inte ha dricka på ön med vi smugglade med oss ändå, kände oss lite badass.

Vi åkte och snorkla, det var askul. Såg sköldpaddor!!!!! (Och fina fiskar) vi drack på båten och jag fick styra båten!!!! Vi bodde på resort båda nätterna.

Vi gick på bushwalk superbakis. Sen seglade vi hem. Solade vid bluelagoon i airle beach. Sen nattbuss till Cairns.

Åååå blir helt ledsen när jag ska skriva detta. För fraser Island var verkligen BÄST. Asså åååååå..... Så fint, så bra gäng!!!! Vet inte ens vad jag ska skriva.

Vi färdades runt i de bilarna. Då bondade vi med några britter som va typ 27, så roliga och trevliga och snälla människor. Vi hade hög musik och sjöng tillsammans!!

Åkte till jättemycket fina ställen. Första kvällen bodde vi på resort för vår grupp var så himla stor. Så vi hade astur verkligen. Tälta två nätter irad vet jag inte om jag skulle palla asså. På samlingen innan vi drog ut på ön så sa ledaren att vi skulle kröka jättemycket! Så vi köpte med oss massa goon. Så första kvällen på resorten satt alla och kröka på vår uteplats och vi grillade sen drog vi till stranden och drack. Jättemys! Dagen efter åkte vi till fina platser. Vår grupp var 30 pers varav jättemånga svenskar men det var sköningar. På kvällen åkte vi till vårt camp det och det var jättesimpelt!!! Bajamaja och ingen madrass att sova på, men vi söp oss svinpackade så vi bara skulle däcka utan att tänka på hur rötet det var. En kille spydde i tältet och dingos kom in i tältområdet. (Farliga hundar)
På hemvägen såg vi kängurus. När vi kom fram till hervey bay igen krökade vi igen. Vi träffade massa folk och körde drickspel. JÄTTEMYS!

Xoxo

Är fett efter i bloggandet men vill ha allt i ordning så skriver lite inlägg här vad vi har varit. Efter brisbane drog vi till Noosa. Det var väldigt mysigt, kändes som ett sommarställe typ Tjörn eller liknade!! Vi bodde i ett 16bäddrum och träffade 3 svenska killar som vi va med lite. Vi hade paus från alkohol då vi visste att det skulle bli mycket alkohol framöver. Dagen efter drog vi till en nationalpark med boysen från hostelet i hopp om att vi skulle få se koalas. Men Nix det fick vi ej. Men väldigt fint var det!! Tog knappt några bilder vilket jag ångrar. Men alla andra tar så mycket bilder så kommer ha bilder ändå!

Bilder från Noosa. Supermysigt ställe verkligen. Vi käkade på Bettys Burger's som är ett känt hamburgareställe, SUPERgott!