sen åkte vi vidare till three sisters, de tre stora stenarna och även till blue mountains och vandrade runt i regnskogen, vart över trettio grader idag så har var väldigt varmt kan jag säga att vandra omkring, men väldigt fint var det!

igårkväll klättrade vi på toppen av harbour bridge, som ni ser några inlägg under. man fick tyvärr inte ta.med sig kameran men har ett litet filmklipp man fick med aom jag ska försöka lägga in på nått sätt.
idag åkte vi på utflykt vid 7-5 aå hittat på massor, får dela upp inläggen så det inte blir en kilimeter långt. Först var vi på ett ställe där de hafe djur som annars inte skulle överleva(som tex hade förlorat sin mamma) sen får de vara där tills de klarar av att släppas fria. så alltså inget zoo!

idag har vi vart på bondi beach här i sydney. är ungefär 23 grader nu på dagen. Har solat lite, badat, gått runt och ätit mjukglass!

igår kom vi fram till sydney på dagen och sedan for vi till vårt hostel,summer house. vi ville verkligen till wake up! men det var fullt så ficl bli detta, folket var inte så sociala dock och dom på vårt rum la sig vid 9 så blev en tidig kväll för oss med faktiskt.

vi var på en trädgård vid st. kilda beach också. provade ta kort med en knasig inställning, kände mig som världens proffsfotograf haha. hör av er om ni vill köpa en tavla osv.

det blev bara lite häng på en pub som hette sister bella i fredagskväll. mysig, fick lite Brighton känsla lver det hela.
igår åkte vi till st.kilda beach, inte för att sola dock eftersom det vart lite halvt storm. vi glömde dock ta med solskydd så brände mig lite på nosen trots att det vart kallt o molnigt.
vi var lite på luna patk där det fanns karuseller. vi åkte en av dom och mittemot satt det en tjej som var vettskrämd och gjorde så roliga miner, gjorde min dag. sedan åt vi lunch och bokade in hur mycket aktiviteter och hostel som helst på peter pan.
sen gick vi ut på pieren vid solnedgången för då kommer nämligen pingviner upp på stenarna. fick se några små pingviner dock var det så mörkt så blev inte så bra bilder.

har gått runt i över 4 timmar och kollat på en grafittigata(inlägget under) gick till en flod och sedan även på nått film museum. har Hade tänkt att åka tillen strand och kolla solnedgången men har vart mulet och regnigt hela dagen så får nog bli imorgon, ska dock vara mulet närmsta veckan verkar det som. Vi får se om det blir en utgång idag  istället kanske!

sista flyget satt jag mellan två främlingar i 7,5 timmar utan tv, lite segt. fick unte fösterplats på något av våra flyg. När vi kom fram sov vi lite o sen tog vi oss ut på kvällen och handla med oss mat vi kunde laga på hotellet. Är inget bra väder, eller är varmt men mulet o regnigt, så vi tror det blir ett film museum o kanske kolla på en grafittigata som franca har tipsat om.

då var vi påväg! blev avvinkad av mamma pappa och farmor på rese innan vårt tåg gick 12:15 till Stockholm. Vid 21:30 gick vårt första flyg på 6,5 timme till Doha.
Var riktigt jobbigt flyg faktiskt för tilda hade en som stank bredvid sig och jag hade en bakom mig som tryckte i nacken hårt cirka hela flygresan(hans tv skärm satt bakom mitt huvud så antar att han spelade spel) de fyra killarna bakom oss var riktigt otrevliga mlt passagerarna och personalen, och ljudet till min skärm funkade inte. lyckades sova två timmar iallafall. Hade mellanlandning i tre timmar, skönt att få sträcka på benen lite och ta en kopp kaffe.
Vi har precis börjat på det andra flyget (av tre) som tar 7,5 timmar till singapore. Ingen bakom mig denna gången heller. Hade tänkt kolla the beach nu och sen kanske en till innan jag ska sova lite. Man kunde ansluta till internet gratis i 10 minuter så passar på att slänga in ett inlägg.