Idag vid 8 var jag ute och sprang över 7 km på stranden. När jag kom tillbaka gick vi och åt frukost och la oss på stranden några timmar. På kvällen åkte vi in till saladan (city) för att äta, åt på the frog och sedan kollade runt lite på maknaden. Jag tycker dock det har blivit väldigt mycket same same i varje butik, blev iallafall inget för mig idag.

Igår tog vi oss till koh lanta med en färja efter att vi hade åkt till flygplatsen för att leta efter mitt pass utan lyckat resultat tyvärr. När vi kom fram badade vi till solnedgången och sedan åt på en restaurang precis bredvid oss. Seda satte vi osslite och kollade på stjärnorna pch på lite eldshow. Vi bor en minuts promenad till stranden i ett jättefint rum, hur härligt?!

Tredje dagen kom tilda till aonang och jag bytte hotell så checkade vi in på ett nytt tilsammans. Drog en kortis till matilda och oskars hotell och hade lite poolhäng.
På kvällen tog jag och tilda massage, vilket var en upplevelse minst sagt. Sedan åt vi ute och jag är fortfarande väldigt jetlagged så stormdäcka direkt när vi kom till hotellet.

Fjärde och sista dagen i ao nang åkte jag, tilda, oskar och matilda till railay beach över dagen, jag var ute och sprang och teäffade på massvis av apor. På kvällen åt vi på en jättefin lyxig restaurang.

Jag och tilda reste till Krabi i Thailand den 14-15:de och efter passkontollen eller på bussen till hotellet tappade jag mitt pass. Fruktansvärt segt så ringt varje dag till flygplaten o bussbolagt och åkt till flygplaten men ingen tur där tyvärr.
Jag och tilda splittrade upp i två nätter då hon åkte till en ö och teäffade några kompisar och jag direkt till ao nang för att umgås med matilda och oskar.
Vi åt ute första kvällen och drog till boogie bar som var ett jättebra ställe med liveband och superhärlig stämning. Publiken fick önska låtar och även komma upp och spela instrument.
Andra dagen åkte vi ut till tup island på dagen, sedan var jag ute och sprang och på kvällen åt vi ute, drack goda drinkar på boogie till livemusiken och sedan gick vi ur och dansade.

Sista heldagen i Australien spenderades med att åka till olika vattenfall och ett ställe där man kunde glida på en hal sten ner till vattnet som en rutschkana. På kvällen åt vi med Lucy och Alicia som vi hängt en hel del med här borta så blev som en liten avslutningsmiddag. blir väldigt kort text då jag egentligen har noll motivation till att blogga här.

har haft fullt upp så inte haft ork och tid till att blogga men sista dagarna i australien sprnderades i cairs. vi var ute och dök i  barriärer reven. Jag har ju dykarcertifikat så jag körde på den avancerade men var ändå bara 12 meter. Jag tyckte det var jobbig känsla hela tiden under vattnet när jag tog själva certifikat så ville helst inte dyka mer egter det men tänkte barriärer reven kankse man bara besöker en gång i livet.
började helt okej fram tills att mitt cyklop läckte in vatten varje gång jag tömde var det fullt 10 sekunder senare så fick hålla i det hela tiden. När jag andades genom tuben kom salt vatten in, vilket det kan göra ibland men fick inte ut det när jag försökte. tecknade till instruktören att något var fel så han simmade fram till mig. Vid detta laget hade jag halvt panik då jag inte såg nått och andades in lite saltvatten hela tiden. Tillslut tog han upp mig på ytan vilket var så skönt att kunna andas ut och byta cyklop. Ville helst tillbaka till båten direkt men samtidigt ville jag verkligen se hajar och sköldpaddor. Så beslutade mig för att gå ner igen men måste säga att jag är så besviken, såg inte några coola fiskar och var inte mer färgglatt än att dyka i thailand. väldigt obehaglig känsla att inte se eller kunna andas normalt, nej dyka är inget för mig.

förutom att hoppa fallskärm i mission beach så bodde vi på ett jättemysigt (och myggigt) ställe i regnskogen, fanns en pool vid hostelet och om man gick 25 minuter fanns det ett mysigt café. Närmsta affären var 20 minuter med bil så första kvällen gick vi till cafét på en helt kolsvart landsväg så efter 20 minuter fick vi knacka på ett hus o se så vi gick åt rätt håll. Åt en supergod pizza på den tomma restaurangen och vandrade tillbaka.
Andra och sista dagen hängde vi med julia och vivvi, hoppade fallskärm och sedan poolhäng, åkte till mataffären och lagade tacos, har ju mestadels levt på nudlar här så det var så fruktansvärt gott.
på kvällen drog jag, tilda, vivvi och julia till cafét där det var live musik fredag. En duktig tjej spelade gitarr och sjöng. Vi blev lite inspirerade så när vi kom hem sjöng vi massa låtar till en ukulele. Juste färgade håret svart igen eftersom det har blekts så mycket.

vi har vart på magnetic island i två nätter, var bland annat på en utkiksplats och kollade solnedgången som dock var i moln men var mysigt ändå med massa människor och musik. Vi hyrde även en bil med alicia och lucy och åkte runt på ön och hade picknick.

Nu kommer ett inlagg har mitt i allt, har inte fatt upp de andra men har tillgang till dator sa far passa pa nu!

Igar var jag och tilda pa skydiving, alltsa hoppade fallskarm. Det var det sjukaste roligaste och haftigaste kanslan. Jag fick instruktoren Thom som var superbra. nar vi hade tagit pa mig selen satte vi oss pa bussen till flygplanet. Det tog cirka tio minuter upp nar vi var i planet tror jag eller rattare sagt 14 000 meter upp i luften och sen hoppade alla en i taget men med kanske fem sekunders mellanrum. Man fick sitta pa rumpan med benen over kanten med sin instruktor bakom sig och sedan luta bak huvudet och sedan nar man val hoppade skulle man forsoka gora en bananform bakot. Trodde att jag skulle vara jattenervos men gick hur bra som helst. San harlig kansla och i frittfallet skrattade jag och gjorde gladjerop hela tiden. Frittfall tog femtiofyra sekunder men kandes som tio. Jag var sa nyfiken pa hur moln kandes, men tankte knappt pa det vl i luften, det kandes typ inget. Nar han fallde ut fallskarmen svavade vi i luften runt 6 minuter. Jag fick prova att styra i remmarna innan vi landade pa stranden har i mission beach. Vill verkligen gora om detta nagongang, helst idag!