Tog en rejäl sovmorgon på måndagen och kom inte ner till standen förren efter två. Tog en liten upptäcktsfärd på hemvägen, jag älskar att hitta genvägar nämligen. hittade en med dock väldigt många trappor men kan ju lätt ta den ner till standen! När Pernilla slutade vid åtta på kvällen åkte vi och handlade och köpte tacos och kollade på friends resten av kvällen.

Första heldagen var i söndags. Jag låg själv på stranden och chillade tills Pernilla slutade vid tre tiden. Vi tog en sen middag på en sushi restaurang, var supergottigt! Sen blev det en utgång.

Efter en lunch på golfrestaurangen igår tog jag tåget till göteborg och vidare till elin. resväskan gick sönder påväg till resecentrum dock. Skulle sova hos elin för mitt flyg till kroatien gick supertidigt på morgonen så gick inga tåg så tidigt. Lyckades försöva mig och vaknade efter planet hade lyft så bokade ett flyg ifrån örebro istället. Efter jag hade stressat till buss och tåget till örebro trodde jag allt var lugnt men icke. När jag sedan tagit mig till flygplatsen och skulle checka in kunde de först inte hitta mig i deras system så fick stå i andra köer o hålla på och sedan frågade jag bara som säkerhetsgrej att nu kan jag väl åka hem på både onsdag eller lördagen eftersom jag köpt två tur o retur resor ifrån ving. Det visste inte dom så och eftersom det inte är säkert att jag kan stanna till lördag då jag inte fått klartecken om jag kan byta bort ett jobbpass, så blev ju detta lite komplicerat.
Fick stå i telefonkö till ving som sa att då avbokas tydligen hemresan om man missar ditresan, aldrig hört nått mer idiotiskt. Och att man inte ens får info om detta. Fick ringa runt alla på jobbet i sån stress o visste inte om jag kunde checka in på grund av detta. Nu har det löst sig att jag kan åka hem antingen onsdag eller lördag beroende på om det löser sig med jobbet. Nu sitter jag iallafall på flyget till split. Herregud vilken dag alltså, blev lite dyrare o krångligare detta än vad jag räknat med kan man säga.

Blev mycket mysigare på balkongen med massa blåa prylar från sara. Vi ska nog göra någon slags soffa av lastpallar med så småning om. Imorgon ska jag på äventyr så nu borde jag verkligen packa och sova eller i andra ordningen kanske ;) Sen när jag kommer hem nästa vecka blir det röj deluxe här hemma! Igår blev det dammsugning och skurning av alla golv. Längtar verkligen tills jag får tid till att rensa skåp, kläder, förråd, sätta ihop min nya kaffebryggare osv.

I tisdags flyttade Marielle ut ur lägenheten så nu mera bor jag själv. Ett år gick verkligen fort! Lite blandade känslor över detta, dels skönt att bo själv i och med att vi har haft en tvåa och delat sovrum så sover man inte så bra när man har väldigt olika arbetstider och man får ju verkligen anpassa sig och man går varandra på nerverna ibland. Men har vart så härligt att ha någon att komma hem till, äta ihop, ligga och prata innan man ska sova och en tråkig kväll blir genast roligare av att kolla serier med sin bästavän. Är så redo på att bo själv nu, kommer dock bli ensamt såklart. Jag håller alla tummar och tår att jag kommer hitta en etta snart, är så trött på den här lägenheten nu och den kommer nog alltid kännas som min och Mariellles och inte min egna.

Jag och Sara gjorde iordning lite hemma i vardagsrummet och balkongen igår. Köpte bara lite småsaker, fick ärva grejer av sara och fann en matta i mamma och pappas källare. I tavlorna sitter en målning jag fick av farmor som låg i hennes förråd och elvis bilden låg i gammal vinylskiva.

Påvägen till uppsala såg jag att vi nästan passerade amandas stad så vi frågade givetvis m vi inte kunde komma förbi en sväng på vägen hem och det gick super. Så kul att ses igen och få se hur hon, niklas och såklart lilla cleo bor. Hade verkligen en sån maxad helg! från skövde-hjo-skövde-göteborg-skövde-uppsala-västerås-skövde.

I lördags åkte jag tidigt från göteborg - skövde där jag blev upphämtad av sara & lycka så körde vi direkt till uppsala och till vår extra syster Matilda♥ Vi tog en sväng i stan, fikade och kolla runt, så fint det är i uppsala. Har bara vart där tre gånger innan varav ingen gång som man kollat runt, så var kul att se faktiskt. Drack lite bubbel på matilda och oskars balkong. Vi åt ute på en jättemysig restaurang som hette tzatsiki som låg precis vid vattnet.
Söndagen gjorde vi pannkaksfrulle och tog en sen lunch på en italiensk restaurang innan vi åkte vidare.

Nu blir det tyvärr bara samma bilder som från saras blogg då jag beslutade mg att strunta i kameran eftersom det kändes onödigt att använda två kameror.

Vilken helg jag har haft! Torsdagen åkte jag till hjo och hängde lite hos emilia & hampus i nya huset.
Fredagen tog jag och emmy tåget till way out west. Det var verkligen så roligt och festligt att gå runt, kolla på artister, äta och dricka öl. Att det var soligt gjorde ju inte saken värre heller!

Lilltjejen blir 4 månader idag❤

Söndag besökte vi rydsgrottor. Har faktiskt aldrig vart där tidigare, vilken utsikt! På kvällen åt vi middag och spelade lite spel.