Bilderna är ifrån vår första dag i Gdansk i lördags. Jag blev sjuk under natten till lördag vilket gjorde att vi tog det hyfsat dom här dagarna med. När vi kom fram runt tolv, lämnade vi väskorna på hotellet och gick sedan ut för att upptäcka stan. Det var skönt att Mathilda varit här innan så hon hade lite koll på ställena. Vi gick till ett shoppingcenter, käkade en god lunch och kollade på alla fina hus. Efter vår rundtur gick vi tillbaka till hotellet för att checka in och få vårt rum - och va positivt överraskade vi blev! Rummen var verkligen fina! Hela hotellet kändes väldigt nytt och fräscht :) Puro heter det om ni skulle besöka Gdansk nån gång!

Vi blev som små barn igen när vi vakande upp igår morse och såg snön falla utanför fönstret. Och ännu gladare av tanken att vi hade en hotellfrukost och en hel dags spa framför oss. Underbart! Vi satt länge och njöt av den goda frukosten och gick sedan tillbaka till hotellrummet för att byta om till morgonrockar och tog oss ner till spat. Spenderade hela dagen i liggande position, antingen med en bok i handen, en podd i öronen, eller sovandes. På kvällen åt vi på hotellets restaurang och drack te i deras tea house. Visst låter det som en bra fredag? ;)

Och så var vi här. Med en flygresa på 40 min kändes det mer som att man åkte till väla, än Polen. Men supersmidigt! Vi har hamnat på ett jättemysigt spa-hotell och ska vara här de första två nätterna. Hotellet är på en gammal herrgård som ligger mitt i skogen, så ni kan ana lugnet haha. Igårkväll åkte vi in till Sopot som ligger 5 km här ifrån, för att käka och kolla läget. Idag har vi mumsat på en god hotellfrukost och är just nu nere på spat och slappar. Kvällens planer är lite oklara än, antingen tar vi oss in till sopot igen eller så testar vi restaurangen här på hotellet. Hoppas allt är bra hemma, kramis

Hej på er. Då var det dags för det här igen då, efter sådär drygt en månads uppehåll. Vet inte varför det tog stopp, men nu är jag tillbaka med nya krafter :))))

Jag kan börja med att berätta om min mysiga helg i Köpenhamn, med min family. Smågrabbarna hade ju höstlov förra veckan så vi passade på att åka iväg på en mini-semester.

Så, i fredags morse rullade bilen ner till Köpenhamn. Första stoppet var på Blå planeten. Arvid var superglad. Vi tittade på många nemos och doris och hade det trevligt.

Efter detta åkte vi till hotellet - checkade in, och landade på rummen sådär 2 sekunder innan mami & papi drog med oss (ut i regnet) på en promenad in till city. Väl där shoppade vi och åt brända mandlar. Senare framåt kvällen käkade vi burgare på en mysig restaurang.

Va tvungen att ta kort på den här fina väggen <3 Dock var det de enda "juliga" vi fick se... Hade hoppats på lite mer julpynt.

På lördagen var vi på museum och strosade runt. Runt lunchtid åkte vi tillbaka till Sverige för att spendera eftermiddagen på emporia. Alltid kul!

En lyckad mini-tripp! Imorgon ska jag faktiskt iväg på en annan weekend - till Polen! Med Mathilda. Vi flyger från Malmö imorgon, och stannar till Måndag. Ser fram emot en ta hand om sig själv-helg med mycket spa, shopping och tjejsnack <3. Uppdaterar er såklart. Natti!

BYXOR - HÄR / TRÖJA - HÄR / VÄSKA - SCORETT / SOLGLASÖGON - LINDEX

Beställde lite nya kläder ifrån na-kd härom veckan och dom här byxorna är ett utav plaggen. Supersköna! Såg att modellen matchade med en svart polo till så jag gjorde likadant, funkar bra. Byxorna är inne i lager igen så skynda fynda, om ni är sugna! Puss

​Lite frukost, lite selfies och lite natur. Ja, ungefär så har min förra vecka sett ut. Super! Men nu måndag, och ny vecka. Idag har jag jobbat på Take Care, varit hos doktorn och tränat. Imon blir det också jobb på tc och yoga. Längtar!
Nu ska jag hoppa in i duschen efter ett svettigt pass, och sen mysa ner mig i sängen med te och gossip girl. Jag är fast.

Tänkte dela med mig av hur en söndag kan se ut i mitt liv i kost-väg. Haha, kanske inte jätteintressant kom jag på nu... Men om ni är tomma på recept och vill ha lite tips kan ni ju fortsätta bläddra ner. :)

FRUKOST

Till frukost lagar jag ofta smoothie, eller havregrynsgröt som är min favvis just nu. Tröttnar dock snabbt på havregrynsgröt då man inte kan göra så mycket med den, och för att jag äter den hela tiden när jag fastnat. 2 gånger om dagen, varje dag, i två veckor - sen tar jag några månaders uppehåll - och kör samma grej igen. Hur som helst. En smoothie kan du ju göra massor med, så det känns alltid som ett säkert kort.

100-200g fryst mango
100g fryst havtorn
1-2 nävar bladspenat
Smoothie boost (som ni hittar HÄR, finns oftast att köpa på ICA och liknande med)
Ingefära (mängd är en smaksak)
1/2 pressad citron
0,5 dl vatten

GÖR SÅ HÄR
Mixa allt i din mixer. Häll upp i en skål och toppa med vad du vill. Jag har ofta lite fröer, kokos och bär.

LUNCH

Och så var det dags för lunch. Den här lunchen lagade pappa till oss, och det blev verkligen så gott.

Lax
Bovete (Läs mer och köp det HÄR. Finns också oftast i vanliga matbutiker)
Morot
Rödbeta
Grillök (lök i knippe)
Romansallad
Tomater

GÖR SÅ HÄR
1. Sätt på ugnen på 200g och skär morötterna, rödbetorna och grillöken i bitar. Lägg dem på en plåt och häll över olivolja och krydda. Gärna mycket och många goda kryddor. När ugnen är klar stoppar du in plåten.
2. Koka upp vatten och häll ner bovetet. Ska koka som ris.
3. Skär laxen i bitar och stek.
4. Dela salladen och tomaterna
5. När rotfrukterna, bovetet och laxen är klara, låter du det svalna en stund innan du blandar allt i en stor skål.

NJUT

​MIDDAG

Vi avslutar denna dagen med, även den här - supergod ​och enkel middag.

Kycklingfiléer
Morot
Sötpotatis
Majskolvar
Sallad

GÖR SÅ HÄR
1. Skär morötterna och sötpotatisen i stavar, häll på olivolja och salt - in i ugnen.
2. Skär kycklingfiléerna i två delar. Lägg på grillen. Dela även majsen i två delar och grilla.
3. Förbered en sallad av det ni har hemma. Vi hade bara isbergssallat, gurka och körsbärstomater.

SNABBT, LÄTT OCH ENKELT

Vill bara hoppas ner i sängen när jag ser dessa bilderna hahah. Älskar när den ser så mysig och fluffig ut. Jag sover alltid med två täcken och massvis med kuddar och då blir det fluffigt :)..... och varmt. Det här är mina nya lakan jag köpte på Ikea, tyckte det var snyggt med två olika sorter! Kostar 199:- st och ni hittar dem HÄR & HÄR.

​Godmorgon! Hoppas det är bra med er denna underbara tisdagen. Hur fint väder har vi inte? Nästan så att man kan gå ner till stranden och bada. Eller inte nästan. Man kan. Kanske gör det senare i eftermiddag, om det håller i sig. Hur som helst. Imorse var jag på yogan och efter det åt jag en nästa lika god frukost som på bilderna (dom är från i torsdags, hemma hos lisa). Nu när man ofta är ledig på förmiddagarna kan man ju laga supergoda frukostar varje dag, älskar det! Annars har jag lite saker jag ska försöka få gjort idag, och efter det förhoppningsvis kolla på ett avsnitt av Gossip girl. Ja, det är sant. Elsa har börjat kolla på en NY serie. Haha. Desperate housewives är den enda serien jag har sett tidigare, men har tyckt den varit så bra så har inte velat se någon annan.... Men nu, efter 5 (.....) gången jag kollat om den kände jag att det var dags för någon ny. Lisa tipsade om Gossip girl och den fick det bli. Bra än så länge! Inte som desperate housewives då, men men ;).

SKJORTA (länk) / JEANS (länk) / HATT (länk) / KLOCKA - GANT / SKOR - DIN SKO

Hej på er! Här kommer en outfit från i torsdag :) Jag har blivit helt insnöad på de här skjortorna som jag tipsade om i ett inlägg för ett tag sen. Nu vill jag typ inte ha på mig något annat, som ni kan se, haha...
De senaste dagarna har varit riktiga fixar-dagar för mig. Jag har ju städat och rensat mitt rum och garderob, vilket VERKLIGEN behövdes. Så mycket saker. Det tog typ tre dagar innan allt var helt klart... men gud va skönt det är nu! Idag har jag inga större planer. Jag och pappa ska nog bort till gymmet lite senare och testa ett nytt träningsredskap som de har fått hem, annars bara slappa! Ha en bra söndag <3