Vardag, Resor

Bilder från igår när vi gick till stranden Playa Amadores. Var en bit att gå men det var det värt.

Resor, Vardag

Vakna upp av att solens strålar lyser igenom gardinerna. Äta en riktigt god frukost, sedan gå ner till stranden och bara sola och lyssna på musik eller en bra podd. Svalka sig i det klara havet när det blir för varmt i solan. Luncha på en närliggande restaurang med havsutsikt. Avsluta med att ligga på en solstol på hotellet medan se solen sakta gå ner över horisonten. Gå ut på kvällen för att äta med familjen och bara ha det mysigt. Dagar som dessa, är fantastiska.

Vardag, Resor

Tidigt i morse åkte vi till Gran Canaria. Allt har varit så himla stressigt så jag har knappt hunnit tänka på att jag faktiskt skulle åka. Vi kom till hotellet på eftermiddagen så vi passade på att gå ner till stranden för att få någon timmes sol och bad. Senare gick vi tillbaka till hotellet och jag och min lillasyster tog oss ett dopp i poolen. Det är väldigt många trappsteg upp och ner från hotellet och stranden men utsikten från poolområdet och balkongen kan man inte klaga på.

Vardag

Bild från förra året när jag var på Lanzarote.

Kalla, gråa och trista Sverige, imorgon åker jag. Gran canaria väntar. Kommer bara njuta, ingen stress och inga måsten, som är det enda jag känner nu.

Vardag

Dessa utsökta bananplättar eller pannkakor, vad man nu vill kalla det, gjorde jag härom dagen. Jag toppade de med lite blåbär och skivad banan. Här är receptet jag använde mig av som är taget från Mitt Kök men som jag gjort några justeringar i.

1 person

1,75 dl mjöl

smör till stekning

Gör så här:

Vispa upp ägg, blanda ner banan, smält smör och mjölk. Tillsätt resterande torra ingredienser. Grädda pannkakorna, använd ca 2 msk smet och ta med jämna mellan rum i lite smör i stekpannan.

Vardag, Mat

Lördagsmorgnar har jag börjat tycka om mer och mer. Jag har träning varje morgon 8 - 10 så det blir tidig uppstigning, men det är en bra start på dagen även fast i början var rätt så segt att stiga upp innan sju varje lördagsmorgon. När de flesta stiger upp så har jag reda varit och tränat i två timmar och sedan har jag hela dagen på mig att göra vad jag vill. I morse var dock inte lika fantastiskt eftersom jag lyckades försova mig, så fick stressa för att hinna i någorlunda tid till simningen. Sen lyckades jag klanta till det ännu mer men ska inte klaga mer.

När jag kom hem fixa jag lite brunch åt mig med scones, hemgjord marmelad och riktigt gott te. Försökte få lite skolarbete gjort också även om det gick sådär. Lite smått stressad men alla prov som ska klaras av innan lovet och alla inlämnings uppgifter som ska skrivas. Men som allt annat så löser det sig nog också.

Kram Elna <3

Recept

Hur kan något så enkelt och klassiskt som pannkakor vara så gott? Allra godast tycker jag att det är med en klick grädde med lite sylt eller färska bär till. Här är ett klassiskt recept på pannkakor.

1 portion

1 ägg

1 dl vetemjöl

2 dl mjölk

2 msk smält smör

smör att steka i

1 nypa salt

Gör så här:

Vispa upp ägg och tillsätt lite utav mjölken. Häll i mjölet och blanda vispa tills att det inte finns några klumpar kvar. Tillsätt resten av mjölken och det smälta smöret. Grädda pannkakorna i lite smör i en stekpanna på relativt hög värme. Servera med till exempel socker eller sylt och grädde.

Foton, Resor, Vardag

Om mindre än tre veckor så åker jag till Gran Canaria tillsammans med min lillasyster och pappa. Det ska bli så skönt att få åka utomlands! Sola, bada, shoppa, äta på goda restauranger och att få uppleva något annat än Svergies tråkiga, regniga och färglösa vardag.

De allra flesta utav bilderna är tagna i staden Puerto Rico som vi ska bo i men några är även från andra delar utav den spanska ön Gran Canaria, de två sista är från hotellet i ska bo på. Alla bilder är tagna från Google.

Vardag, Foton

Idag så tog jag och Emma lite coola foton vid gamla skjutbanan i Bunkeflostrand. Vill bara säga att det inte är vi som klottrat utan det är andra.

Imorgon ska jag upp supertidigit eftersom jag har simtävling och ska vara i Ystad redan halv åtta på morgonen. Hade gärna haft sovmorgon men det ska ändå bli kul att få tävla. Uppdaterar i morgon. Kram Elna