BYRON BAY.
Vi checkade in på arts factory & att sova i en riktig säng var helt underbart. Träffade så mycket härliga människor vilket också var så kul för annars träffar vi inte på så mycket folk. Festade, solade, badade, åt, gick runt på de fina gatorna i Byron bay och bara kollade på allting. Byron bay var exakt vad jag trodde det skulle vara som & jag älskade det, väldigt mycket.

Hela atmosfären och viben i Byron är så annorlunda mot andra ställen, avslappnat och alla är så härliga.

Efter tre nätter i Byron var vi tvungna att åka vidare, även om jag hade kunnat stanna där för alltid. Innan vi lämnade Byron körde vi upp till det kända lighthouse som ligger på en kulle med utsikt över hela Byron och havet. Uppifrån toppen såg vi delfiner. Finaste lighthouse jag sett i Australien, vitt och perfekt.

Vi var på det mysigaste caféet i Yamba. Ett litet, med fint cafe. Med vit inredning och massa tavlor med surfare på, pallar utanför med kuddar och träbord. Min milkshake kom i en stor stålmugg och sugröret var också i stål. Bland den största milkshaken jag sett förövrigt & god var den. Alfreds dricka var också god, någon blandning de gjorde. Sen att allting gjorde sig bra på bild var också ett PLUSS.

Vi har otur med vädret, väldigt otur med vädret. Det är inte det att det regnar lite grann lite då & då, utan det forsar ner från himmeln nästintill varje dag, hela tiden. 130mm regn ena dagen, det är mer än vad det ska regna på en månad här. Översvämningar och inte så mycket att göra men vi försöker hålla humöret uppe.

Vi fick två dagar med sol och värme nyss. Det var så skönt & vi njöt. Fortsatte vår roadtrip och nu är vi i Yamba, ett ställe som ska vara fullt med backpackers, surfare och härlig stämning. Det är inga backpackers här direkt men det är nog för att vi reser ganska sent, de flesta har redan passerat. Men annars stämmer allt in på Yamba, mysiga caféer, surfare och fina platser.

Andra dagen med sol, vilket var igår, spenderades på stranden. En annan strand än dagen innan och vi var nästan ensamma på den, så skönt.

Igår kväll kom Joel & Alle till Yamba, vi har varit på olika håll några dagar men nu är vi tillsammans igen. Åt middag vid ett utomhusbord och spelade kort med ett gäng tyskar, medan det regnade utanför, mysigt. Imorse vaknade vi ganska tidigt och nu har jag skrivit regn många gånger i detta inlägget men imorse regnade det som aldrig förr....nu är det uppehåll en stund så vi ska nog försöka hitta på något snart. Annars spenderar vi dagen i bilen, tittar på serier och lyssnar på ljudbok (yeeeey älskar det!!) och kramas. KRAM

Vi fick två dagar med sol & vi spenderade båda dagarna på stranden, såklart. En ganska stor strand där vi nästan var ensamma, några andra surfare och några familjer var där men inte mer än så. Vågorna var högre än vad jag är, eller snarare dubbelt så höga.

I förrgår tog vi bilen och körde till ett gammalt fängelse. Tyvärr var man tvungen att va där under öppettiderna vilket vi såklart inte visste så det var stängt men det var fint ändå. Spelar inte roll var någonstans man är i Australien, varenda utsikt är fin, ni kan ju gissa hur många bilder jag har tagit...

Ser ni bebiskängurun i mammans "påse"?!!
Efter det mötte vi joel och alle & gick på kängurujakt. Vi var på platsen för några dagar sedan men joel och alle hade inte varit där än så vi körde dit för att träffa alla kängurus igen. Inte riktigt lika många denna gången, men ser man en kängurubebis gör det ingenting.

Igår styrde jag & A bilen vidare till nästa destination, som var ganska oklar men vidare skulle vi. Har varit på samma ställe i fyra dagar och haft det bra men ibland måste man åka vidare och så kände vi igår. Hittade ett ställe som verkade härligt & woooow, så fint och häftigt. Innan vi kom dit var vi i en nationalpark som också var så himla fint, orört. Något som också fanns här var.....

KÄNGURUS!!!!
Vi körde in på en liten parkering och båda jag & A bara stod och tittade. På gräset bredvid fanns, utan att överdriva, 50 vilda kängurus. Vi visste att kängurus kunde finnas där men inte att det skulle vara så många, blev så chockad & glad. Första gången jag såg så många vilda!

Där stannade vi ett tag och åt middag, pasta. Plötsligt kom en kängurumamma som hade en bebis i sin "påse", något jag heller aldrig sett tidigare. Efter detta åkte vi vidare en halvtimme och kom till en helt fantastisk plats, kom lagom till solnedgången. Köpt cider och mangoöl, kollade på smurfarna som surfade och sen somnade vi precis intill havet. Ska visa er i nästa inlägg. KRAM

T-shirt Dress

Klänningen hittar ni HÄR . Så skön & så enkel, perfekt att slänga på sig mellan stränderna.

Hej på er,
Idag vaknade vi upp till klarblå himmel och sol, äntligen. Det blåser väldigt mycket här idag men vad gör det när det äntligen är sol, vi tar vara på den. Har legat på gräset precis intill stranden större delen av dagen, tvättat en del kläder och hängt upp på linor mellan våra bilar, handlat lite mer mat och nu sitter vi på hungry jacks och tar vara på deras wifi, man får passa på. Om en liten stund ska vi dra oss tillbaka till stället där vi ska spendera

De senaste dagarna har spenderats antingen i bilen eller utanför den. Vi har haft väldigt otur med vädret än så länge, inte haft en enda soldag på ganska länge nu så känner att jag behöver jobba på min bränna snart igen, ber lite till vädergudarna och hoppas på sol.

Idag körde vi några timmar uppåt igen & stannade på ett ställe som heter port maquarie. Det finns ett koalasjukhus här där de tar hand om skadade eller sjuka koalor. En guidad tur och nu vet vi en hel del om koalor, intressant!

Just nu har vi parkerat våra bilar intill stranden, lagt våra handdukar på gräset och när det inte blåser eller är mulet njuter vi av solen som äntligen är framme (ibland). Joel är och surfat och snart ska vi äta tror jag, KRAM

Ripped jeans HERE.

Regn regn regn, det kan väl summera de senaste dagarna. Vädret är inte på vår sida just nu men vi är positiva och försöker se det som att när vi väl kommer till Byron Bay och andra ställen där man verkligen vill ha sol, så kommer solen skina. Just nu går dagarna ut på att upptäcka nya platser, spela musik i bilen, äta mysiga middagar och gå på upptäcksfärd. Imorse sprang vi längs stranden medan Joel och Alle surfade...innan himmeln öppnade sig och regnet forsade ner. Blöta blev vi men det gjorde inte så mycket, efter en dusch senare var allt bra igen. Efter några timmar tog vi oss vidare till platsen där vi är just nu, ett mellanstopp, längst med havet står vi. Nu ska vi snart äta lite mat, spela kort och utnyttja wifi som fanns här. KRAM

T-shirt//HÄR Keps//HÄR

Hur fin utsikt är inte detta då? Tänk att jag har bott i den staden i fyra månader, en stad som jag alltid kommer älska och som känns som hemma. Nu har vi lämnat sydney och börjar vår roadtrip men kom på att jag inte visat er dessa bilderna. Jag kände att jag ville gå över den stora bron eftersom vi inte hade gjort det tidigare och när man väl är i Sydney ska man gå på den bron...sagt och gjort, tog med mig A och gick en lång runda. Så himla fint och på höger sida var operahuset och hamnen, en plats jag hade kunnat stanna på för alltid.

T-shirten och kepsen är förresten nya, från shein. Tyckte t-shirten var söt och en svart keps går alltid hem! KRAM

Cave beach
Första natten i tältet & vi överlevde. Igår kväll gjorde vi mat och satt och pratade tills det blev helt mörkt ute, det enda ljuset man kunde se var ljuset från stjärnorna. Jag är ganska rädd för allt som räknas till insekter och dessutom för mörker så min puls var ganska hög innan vi skulle lägga oss, men så fort vi la oss i tältet blev jag lugn.

Imorse vaknade vi vid åtta och åt frukost & tog det ganska lugnt. När himlen sprack upp och regnet upphörde tog vi bilen och körde en runda. Vi åkte till ett naturreservat och det visade sig att det fanns känguruer, så häftigt! Sen upptäckte vi en nästan, helt öde strand som var så himla fin. Ni ser ju bilderna, jag har sett många stränder som är fina så det är inte ofta jag blir imponerad men när vi kom över kullen och såg havet och stranden tänkte jag wow.