Jag har haft tre underbara dagar i Oslo med bästa Emma❤️

I tisdags mötte Emma upp mig på stationen, vi tog spårvagnen hem till henne och hennes syster lägenhet. Väl där satte vi oss och myste på balkongen och sen blev det bara en lugn kväll med tacos och massa prat.

Igår gick vi en sväng till Vigelandsparken i hopp om att få sola lite men det blev jättemolnigt så vi satt på en filt ett tag innan vi traskade hemåt. Där bytte vi bara om och så tog vi en sväng på stan. På kvällen blev det mat på Lorry, en jättemysig restaurang. Sen drack vi lite vin på balkongen och så åkte vi ner mot stan och tog ett glas vin på Lavo. Vid 01.30 var vi hemma och somnade gott.

Idag tog vi det lite lugnt innan vi gick och sola i parken. Och sen har vi hängt på balkongen och bara myst.

Nu sitter jag på tåget hem och ska vara hemma i Linköping runt 23.00.

Imorgon bär det av tidigt ner till sommarstugan, ska bli så skönt att få komma ner dit och bada, åka båt och sola.

Klockan ringde 06.55 imorse och då var jag sjukt trött. Men det var bara att pallra sig upp för att vid 08.11 ta tåget till Katrineholm för byte där och sedan vidare till Oslo. Nu är det bara ca 25 minuter kvar tills jag är framme och då möts jag upp av Emma och så får vi se vad vi hittar vi idag.

Resan har gått relativt snabbt, har sovit mest.

Hoppas ni alla får en fin dag🌸

Hej hej!

Är ute på landet och tvättar för fullt. Åkte ut vid 09.45 med ett stopp på Systembolaget. Ska ha med vin till Oslo, billigare att köpa här hemma än där. Sen åkte jag då ut och har tvättat sedan dess.
När jag hade hängt upp all tvätt ute, vad händer då tror ni?! Jo jag ser hur det börjar regna, så fin springa ut och ta ner allt och sen hänga upp det inne. Hoppas att det ska hinna torka ändå.

Mellan varven är jag hemma hos Ferraro och busar med barnen. Ikväll blir det kvällsmat med lillsyrran innan jag ska hem och packa inför resan imorgon bitti.

Igår när det väl slutade regna så begav vi oss ut på en liten rundtur i Gdansk och sen blev det middag på en trevlig restaurang vid floden.

Efter middagen traskade vi tillbaka till hotellet och åt lite dessert och drack varsin irish coffee😋

Idag gick vi upp vid 09.00 åt frukost, bad om senare check ut och begav oss ut på en promenad i strålande solsken. Så även idag hann vi med ett varv runt Gdansk. Staden är ganska liten i sig och man kan gå överallt.

Vid 12.20 var vi tillbaka på hotellet, packade ihop våra saker och checkade ut. Tog sen en taxi till flygplatsen och det var tur att vi var ute i god tid för där var det en lång kö till säkerhetskontrollen. När vi väl kommit in åt vi lunch och traskade omkring inne på terminalen.

Flyget blev dessvärre försenat och istället för 15.50 kom vi iväg 16.25. Det innebär att jag missade mitt bokade tåg från Arlanda och fick leta efter andra möjligheter att ta mig hem. Enda möjligheten blev ett regionaltåg som avgick från Stockholm Central 21,40. Så jag har hängt på Stockholm Central sen 19.00. Ätit mat, druckit kaffe och bara strosat omkring var så sjukt mycket konstigt folk så man fick förflytta sig då och då.

Nu vill jag bara hem och längtar efter att få krypa ner i min säng och sova!

Har haft en fantastisk resa med min vän Johan och det är otroligt kul att man hittat en vän som han som man kan resa med och som nästan alltid känner och vill göra samma saker som mig 😃

Igår kväll blev det middag på hotellet innan vi gick och la oss skapligt trötta.

Idag vaknade jag runt 08.55 då gjorde vi oss iordning och gick ner till frukosten.

Nu kom vi precis tillbaka till hotellet och har druckit varsin kaffe.

Förmiddagen har spenderats i Sopot "Polska rivieran". Hela förmiddagen har det varit strålande sol och riktigt skönt, perfekt att tillbringa några timmar i Sopot med andra ord. Vi har bara strosat omkring och ätit lite lunch. Efter lunchen började det regna vilket det gör fortfarande så nu väntar vi på att det ska regna över så vi kan gå ut igen.

Sov så otroligt dåligt inatt på hotellet, kanske sov kanske 1 timme. Så när klockan ringde var jag skapligt trött, men det var bara att ta sig upp och äta frukost. Vid 07.30 ungefär gick vi mot incheckningen och sen vid 08.15 kunde vi boarda planet.

Flygresan tog ca 1 timme och 20 minuter och sov faktiskt mestadels av resan. Väl framme i Gdansk möttes vi upp av vår förbokade taxi och vi var framme på hotellet runt 10.40.

Sen var det bara att ge sig ut och se vad staden kunde erbjuda. Så otroligt mysig stad men riktigt vackra byggnader. Vi har bara strosat omkring, ätit lunch, druckit kaffe och sen blev det en aperol Spritz på Hiltons takterrass. Nu sitter vi på hotellets innergård och tar varsitt glas vin.

När ni läser detta är jag påväg mot Gdansk. ✈️

Så skönt att det bara tar 1 timme o 20 minuter att flyga dit. Om jag tänker efter är det nog den kortaste resan med flyg jag har gjort.

Jag lovar att jag ska försöka göra någon uppdatering när jag är på plats men beror på om jag får tid till det och om vi har bra wi-fi uppkoppling.

Ha det så bra🌸

Hej hej!

Idag vaknade jag vid 9.30 och var fortfarande as trött men tog mig upp och åt lite frukost. Vid 11.0 gick jag ut på en promenad och tog den lite länge rundan och var ute i ungefär 1 timme och 45 minuter. Så glad att jag valde att ta en tunnare jacka på mig för tusan vad blåsigt och kallt det blev till och från.

Påväg hem stannade jag på Espresso House och köpte en islatte (kände att jag var värd det) Min förhoppning var att bli lite piggare efter promenaden, men icke nu sitter jag i soffan och skulle lätt kunna lägga mig ner och sova.

Mitt tåg går inte förens 15.20 så fram tills dess ska jag bara ta det lugnt och se till så jag packat allt och sen såklart även göra mig iordning lite.