Hej hej!

Helgen har passerat och måndagen är avklarad. Skapligt trött idag.

Idag har det varit fullrulle på jobbet med en heldel att göra och även ett antal möten. Efter jobbet så bytte jag om och tog en promenad med min vän Johan i hörlurarna. Himla trevligt med sällskap!

Nu har jag precis ätit kvällsmat och ska bara slappa resten av kvällen.

När jag kommer hem idag blir det till att packa upp alla saker och sen ska jag ta och städa bort julen och plocka fram lite vårgardiner istället.

Sen ikväll funderar jag på att gå och köpa mig kebab och sen bara slappa framför tv:n.

Hoppas att ni alla får en fin lördag!

Sitter nu på bussen hem från Stockholm och Värtahamnen. Vi är bara 6 personer totalt och blir bara stopp i Norrköping och Linköping så det innebär snabbare resa hem, man tackar 😃

Igår blev det ju hotellvisningar i Helsingfors. Vi kollade på Scandic Park och Hilton Strand. Två otroligt fina hotell och med riktigt bra konferensmöjligheter.

Sen blev det en sväng på stan och så var vi såklart inne i Helsingfors fina kyrka som är lite av deras stadsmärke.

När det började bli lite kallt traskade vi tillbaka till båten. Fikade lite, shoppade, sov och sen blev det champagne i vinbaren innan det var dags för middag i Grand buffet. Efter middagen tog vi varsitt glas rött i vinbaren efter sommelierns rekommendation. Efter det kollade vi in karaoken och sen även dansuppvisningen. Runt 00.30 var vi alla otroligt trötta så då gick vi och la oss.

Imorse gick jag upp 8.35 och så blev det frukost med dem andra vid 09.00. Tack Tallink Silja för en otroligt bra studieresa!

Igår vid 10.00 tåg vi SJ från Linköping till Stockholm. Väl framme i Stockholm blev det tunnelbanan ut till Gärdet för att sen traska sista biten till Värtahamnen.

I Värtahamnen möttes vi upp av Tallink Silja representant som också är med oss på resan. Vi började med lunch och sedan blev det visning av konferenslokalerna och lite olika rum.

Sen fick vi även gå upp till bryggan, hälsa på kaptenen och se hur det fungerar där uppe. Efter det gick vi till relaxavdelningen och bastade och badade bubbelpool.

Sedan blev det middag på den italienska restaurangen Tavolata. Där blev det tre rätters och maten var otroligt god! Sen blev det en sväng till Atlantis för att titta på dansshow. Otroligt duktiga dansare!

När showen var slut gick vi till nattklubben för att se vad det hade att erbjuda. Var inte mycket alls, ett tomt dansgolv. Efter att vi hade dansat till några låtar gick vi hem till hytterna för att sova.

Har personligen sovit riktigt dåligt inatt, vaknade varje timme i princip. Så när det väl var dags att gå upp kan jag inte påstå att jag var särskilt pigg. Men det blev iallafall frukost i tavolata restaurangen. Det kallas för special frukost och innebär att det är en lugnare omgivning och att man får lite mousserande vin eller bellini till frukost.

Efter frukosten gick vi en sväng till tax freen så jag har shoppat lite men vi ska dit igen.

Nu väntar vi på att vi ska komma fram till Helsingfors. Väl där blir det två hotellvisningar och sen egen tid i stan.

Hoppas ni alla får en fin fredag❤

Hej hej!

Idag fick jag två glädjebesked. Ett att vi från och med 20 februari får in en ny kollega, det innebär att det alltså blir 22 dagar som vi får klara oss på 3 personer. Men det ska vi nog klara! Andra beskedet kan jag inte helt gå in på men jag är otroligt stolt över mig själv😁

På jobbet har jag haft fullt upp, har biljetterat 130 flygbiljetter och skickat iväg dessa på mejl. Även skickat iväg en offert för 100 personer, håller tummarna att jag får in den vore så roligt!

Efter jobbet traskade jag bara hem och har packat för min resa imorgon som bär av till Helsingfors, gjort omelett och nu sitter jag i soffan och tar det lite lugnt.

Ska strax hoppa in i duschen!

Hoppas ni alla haft en fin onsdag!

Vaknade imorse med världens huvudvärk så sov lite till och gick till jobbet till 09.00. Väl på jobbet så har jag haft att göra hela dagen vilket är skönt. Vid 16.30 slutade jag för dagen och gick hem åt lite mellis och tog sen på träningskläderna.

Efter att ha gått en liten bit ringde jag upp min vän Johan som höll mig sällskap i telefon under hela mina promenad. Var riktigt trevligt att få prata med dig vännen❤

Nu är jag hemma och har precis ätit mat. Ska nu bara slappa i soffan resten av kvällen.

Idag har det faktiskt varit full rulle på jobbet. Har haft något att göra tills jag gick hem vid 16.15. Väl hemma åt jag lite innan jag drog på mig träningskläderna och tog en timmes promenad.

Nu har jag precis druckit en smoothie och slagit mig ner i soffan.

Om några dagar åker jag tillsammans med några kollegor på en studieresa till Helsingfors. Ska bli riktigt trevligt och välbehövligt att komma iväg allihopa!

Hoppas ni alla haft en fin måndag!

Min älskade familj som betyder allra mest för mig ❤ Mamma med som står bakom kameran❤