Hej! Har inte riktigt haft lust att blogga denna vecka eftersom varje dag har sett precis lika ut så inget intressant att läsa hehe. Har iallafall varit på praktik från måndag till fredag varje dag från 8-15 och efteråt har jag bara åkt hem och tagit det lugnt. Men igår efter lian (fredag) for jag hem och packade ihop mina saker och så for jag och lillebror körandes hit till Vasa. När vi kom hit igår var vi till mäcken, körde runt lite och tittade på film här vid storasysters lägenhet. De andra ligger och sover ännu men vi kommer så småningom stiga upp och se vad vi hittar på. Hoppas ni får en fin lördag 💕

Hej på er! Lite över en vecka sedan sist nu igen. Förra veckan hade jag en lugn skolvecka med tre dagar skola. Vi gjorde skyltfönstret med festtema klart, var hemma de flesta kvällarna, agerade hårmodell, fick Joakim Lundells bok hemskickad och så fick jag hem älskling till helgen så var med honom hela helgen. Idag ligger vi på tj59 och nu är det två veckor igen tills jag ser honom.

Fick höstlov i torsdags också, men kommer inte att ha ledigt. Ska nämligen vara på min visuella praktik vid Lindex denna vecka så kommer att ha fullt schema denna arbetsvecka också. Idag jobbade jag från 9- 16 och imorgon ska jag till klockan åtta så blir nog en tidig kväll för mig. Hoppas ni får ett superbra höstlov! 🍂❤

Sedan sist har jag bara varit i skolan, varit på café, tittat på serie, varit med mamma&fammo på oktoberfest och träffat lite vänner. Har också kommit under tj70 på countdown, ligger nujust på 68 dagar kvar. Fredagskvällen var jag här hemma och tittade på serie och idol med mamma. Siimon sitter i beredskap denna helg också så har inga speciella planer ikväll, men kan ju vara nyttigt det också. Vi hörs!

Hej på er! Har varit hemma i nästan en vecka sen Lapplandsresan nu. Förra veckan hade jag skoldag på onsdag&torsdag innan jag fick helg. Fick hem älskling på fredagskvällen och haft en superbra helg! Vi har varit och kört runt ganska mycket, firat moffa på hans 86-årsdag och firat vår 2-årsdag i förskott med god mat vid Pedrinas!

Vi har 2-årsdagen imorgon men vi firade i söndags innan jag körde honom till tåget. 11 dagar innan jag ser honom nästa gång och längtar redan så fruktansvärt mycket. Måndag idag igen och en ny skolvecka, efteråt har jag bara varit här hemma. Nu ska jag titta på Paradise Hotel och sen sova.

Imorse hade vi väckning klockan åtta och åt frukost. Efter frukosten började vi packa våra saker, städa och runt en 10-tiden startade vi hemåt. Tog en vända via Haparanda där vi bland annat gick och åt i Ikea, och ett snabbt varv till CandyWorld. Fick många fina saker därifrån, tack 💗 Kom hem ikväll runt klockan åtta och nu blir det nog dags att sova. Man blir så trött av att sitta en hel dag i bilen. Blandade känslor att vara hemma verkligen, vi hade det nog så bra. Nu ska jag iallafall försöka sova så vi hörs i nästa inlägg, godnatt!

Hej på er! Fjärde dagen idag här i Lappland och den började på samma sätt som de andra dagarna, frukost. Så lyxigt med färdig frukost direkt man vaknar 😍 Idag har vi iallafall varit till Levi igen! Vi gick i de butiker som fanns där, café och så körde vi upp till toppen på ett berg. När vi kom tillbaks till stugan for pojkarna (pappa&lillebror) på en vandringsled medans jag och mamma lämnade här. Trots träningsvärk och förkylning kom vi oss ändå på en 2,5km promenad här i närheten.

Känns sorgligt att vi ska åka hem imorgon, har varit skönt att komma iväg på en liten mini-semester nu på hösten. Känns bara jobbigt att ta sig tillbaka till skolan och verkligheten när det varit så skönt här. Kommer iallafall minnas denhär resan positivt, har haft det jättebra här! 👌 Nu ska jag njuta av sista kvällen här och så småningom ta mig till sängen. Hoppas att ni har det bra! 💜

Lite lugnare dag idag! Vi hade frukost halv 10 och sen så var vi här i stugan och tittade på tv, serie och målade nästan hela dagen, förutom pappa som var i vandringslederna. Runt klockan 3/4 for vi på en roadtrip. Vi hamnade till sist i Pajala/Sverige och där åt vi vid Frasses Hamburgare. Sen kom vi hit tillbaka till stugan och sen dess har vi tittat på mer tv&serie. Skönt med en lite lugnare dag här också med all den träningsvärken som vi har. Vi hörs! 💋

Hej! Lördagen är här, andra dagen här i Lappland. Idag hade vi väckning med frukost runt halv 10. Samma sak som igår så ställde vi oss för vandringsled direkt efter. Idag blev det en 12,5 kilometers vandringsled och huvudmålet var Tunturijärvi. När vi var klara kom vi hit till stugan och åt. Nu på kvällen har vi varit till Levi en sväng och se, nu sitter vi bara i stugan och tittar på tv.
Har sån fruktansvärd träningsvärk i kroppen så blir nog ingen vandringsled imorgon. Vi hörs! 💋

Hej på er! Första hela dagen här vid Äkäslompolo och den började med frukost klockan 9 imorse. Sen ställde vi oss med varma kläder och får till denna dagens vandringsled. Idag har vi gått 12,7km på vandringsleden Kukastunturi. Var otroligt tungt eftersom man gick uppför ett berg men vädret var ganska omväxlande. Först var det varmt med lite duggregn, uppe på berget blåste det kallt, regnade och var väldigt dimmigt. De sista kilometerna var iallafall lagom, ganska jämnt på marken och lagom temperatur.
När vi var klara vid vandringsleden kom vi ett snabbt varv hit till stugan och sen for vi och åt. Vi gick omkring i butiker lite och fick världens mysigaste adidas-byxor som kommer bli välanvända! 😍 Efteråt var vi på en liten roadtrip och nu ligger jag här i stugan, nyduschad med mina nya byxor och så ska resten av kvällen se ut också! Hoppas ni har en fin fredagskväll! 💋