Hej bloggen!

Det har inte hänt så mycket senaste tiden, så har inte haft något att blogga om.

Men tidigt imorse åkte jag, pappa och K till Stockholm för att gå på Mc mässan.

Vi kom ner till mässan vid halv elva, efter att ha hittat parkering och lämnat in jackorna i garderoben började vi gå runt och kolla på alla olika montrar.

När vi kom till Yamaha montern sprang vi på F och pratade med honom ett tag innan vi gick vidare.

Efter att ha gått runt i två timmar valde vi att ta lunch på restaurangen som var i entréhallen.

När vi hade ätit gick vi över till C hallen där det var mest bilar, men ingen av oss var riktigt intresserade av de.

Så vi letade oss vidare till A hallen där de hade olika uppvisning av konster med motorcyklar.

När vi kände oss nöjda efter ca fem timmar skjutsade pappa ner med till B och A där jag ska spendera helgen.
Kommer uppdatera bloggen om vad jag gjorde i Stockholm under helgen.

När jag kom fram så var S med hennes son här så det blev lite bebis mys innan mamma, U och M kom ner till Stockholm. Efter vi kvällsfikat spelade jag, U och M lite spel innan vi gick och la oss så vi har mycket energi till imorgon.

Här kommer den sista bucketlisten från min tid i London.
Det finns några med kursiv och det är saker som jag skulle hunnit gjort om jag hade stannat till januari.
Som tidigare, det med fet stil har jag gjort.

- Åka London Eye

- Gå på en konsert
- Gå på en fotbollsmatch
- Cykla i London
- Åka hop on hop off buss
- Åka Themsen båttur
- Se vaktavlösningen (Buckingham Palace)

Även fast jag inte hunnit med allt jag tänkte har jag hunnit med otroligt mycket när jag ser den här listan som jag skrev någon dag efter jag flyttade till London.

Hej alla läsare! (om det finns några kvar)

Jag har något jag måste berätta för er. Det finns en anledning till att jag inte bloggat på ett väldigt, väldigt länge. Jag valde den 2/12 att avsluta mitt au pair år tidigare än vad jag skulle gjort. På grund av familjesituationen och mitt eget mående var det bästa att åka hem. Den 6/12 lämnade jag O på skolan för sista gången innan A skjutsade mig till Gatwick.

Väl på Gatwick släppte A av mig och hjälpte mig med väskorna på en vagn innan hon åkte till jobbet. När jag kom fram till inchecknings disken checkade jag in mina väskor och gick igenom säkerhetskontrollen och väntade på att få gå planet och få flyga hem till Sverige. Efter en timmes försening var jag äntligen på väg hem, har inte känt någon hemlängtan sen jag lämnade Sverige för England i januari, men när jag satt på flygplatsen och bara väntade ville jag bara hem. Jag ville bara bort från London och allt som jag hade gått igenom under tiden jag var au pair.

När jag kom till Arlanda mötte mamma och pappa upp mig, om jag grät? Hur mycket som helst, det var så skönt att komma hem och träffa mamma och pappa igen och veta att jag behöver inte åka tillbaka till London. Bilresan hem var som att sväva på rosa moln, allt kändes så otroligt bra. Det var nog bland de första gångerna jag skratta och verkligen kände mig glad och lycklig igen. Att få sova i min helt egna säng går inte ens att beskriva, det var så otroligt skönt att ha en mjuk och skön säng igen.

Den första vecka i Sverige var jag bara hemma och jag sov mest hela tiden, det var så skönt att inte ha några måsten och att inte höra väckarklockan på mornarna, helt underbart! Under den andra veckan började jag mer och mer hitta på saker som innebar att jag var "tvungen" att gå ut för att få frisk luft och för att börja göra saker igen. För de sista två månaderna gjorde jag absolut ingenting, det var lite självmant men det var ingen som hörde av sig och kollade om jag ville hitta på något och om jag motförmodan hörde av mig så var alla upptagna eller bortresta. Och jag kände efter ett tag att jag inte orkade vara den som alltid såg till att ta initiativet till att ses så då blev jag mest hemma.

Jag ångrar absolut ingenting under min tid som au pair, jag ångrar inte att jag åkte men hade aldrig föreställt mig eller kunnat gissa att det skulle sluta som det gjorde nu. Men hade jag vetat det jag vet nu i efterhand skulle jag ha bytt eller åkt hem mycket, mycket tidigare än vad jag gjorde nu. Jag såg det som ett misslyckande om jag skulle byta familj eller om jag skulle ha avbrutit mitt år tidigare än vad jag gjorde nu. Jag skulle ha lyssnat mycket mer på vad kroppen orkade och när kroppen faktiskt sa ifrån när det blev för mycket. Men istället för att lyssna på kroppen så körde jag bara på tills jag gick in i väggen, ett tag var det så illa att jag knappt tog mig upp från sängen, jag brydde mig inte om jag hade duschat på en vecka eller om jag åt något mer än frukost under dagen. All energi jag hade gick åt till att ta hand om O och då fanns det inget kvar till mig själv.

Första gången kroppen sa ifrån var i slutet på augusti, en tidig torsdags morgon vaknar jag upp med ett tryck över bröstet och det känns helt omöjligt att andas. Det spelade ingen roll vad jag gjorde, det gick inte. I panik ringer jag mamma och egentligen visste jag att hon inte kunde göra så mycket men det var en trygghet att höra mammas röst i den hjälplösa situationen jag var i. Efter ett tag kommer A in i mitt rum och undrar vad det är som hänt. Jag minns nästan ingenting från den morgon men jag vet att jag vaknar upp på badrumsgolvet efter några få timmar. Jag orkar med den lilla energin jag har förflytta mig till sängen och lyckas somna några timmar. Den här torsdagen skulle jag och E åka till Edinburgh på en weekend och jag mådde otroligt dåligt men envis som jag är packar jag väskan och vi åker som vi planerat.

Andra gången kroppen sa ifrån var i slutet på november, en kväll jag hade precis gjort mig klar för att sova och låg och pratade med mamma. Då känner jag hur tycket över bröstet kommer tillbaka och hur det blir svårt att andas. Den här gången är det ännu värre än den första gången, det är så jobbigt med andningen att vi måste åka in akut till sjukhuset. På sjukhuset visade det sig att jag har inflammation i brosket som fäster revbenen med bröstbenet och det är också därför det är så jobbigt att ta djupa andetag. De sa även att jag hade magkatarr. Väl hemma från sjukhuset lyckades jag sova några timmar och fick även ledig förmiddag, så behövde bara hämta dagen efter.

På grund av att jag mådde så pass dåligt när jag flyttade hem från London och hade ingen aning om hur kroppen skulle reagera på att komma till en "ny miljö" utan stress. Valde jag för mitt bästa att inte berätta för någon om att jag var hemma eller att jag hade lämnat London i förtid. När det här inlägget skrivs så har jag varit hemma i en månad och det är fortfarande väldigt få kompisar, vänner och familj att jag faktiskt är hemma i Sverige. Och jag sa tidigt när jag kom hem att träffar jag någon så säger jag som det är och jag tänker inte gömma mig om jag träffar någon på stan eller när jag är och handlar.

För att avsluta detta ganska tråkiga inlägg vill jag bara tacka alla som fanns för mig när jag behövde extra stöd och peppning, tack till alla fantastiska människor som jag träffar under dessa nästan 11 månaderna, tack till min värdfamilj som tog hand om mig så bra som de kunde med de förutsättningarna de hade, tack till Ung i London som gav mig en paus i vardagen. Jag kommer ta med mig allt jag lärt mig, alla fantastiska resor jag gjort både i England och i Europa.

Och tänk att jag har fått lära känna denna helt fantastiska tjej, hur mycket vi än tjafsade så hade vi otroligt roligt tillsammans! Och jag saknar henne så otroligt mycket!

God kväll alla läsare!

Planerna för idag var från början att möta upp I vid Marbel Arch och sen gå till Winter Wonderland men hon hade tyvärr blivit sjuk, så istället för att chansa så ställe vi in det och går dit någon annan gång istället. Skriv till några andra au pairer för att se om de ville hitta på något men de flesta svarade inte ens..

När klockan var runt elva gick jag ner för att äta frukost men insåg ganska snabbt att det var nästan tomt i kylen och vi hade inge frukt hemma. Så jag gick upp och la mig i sängen och ringde U.

När vi hade pratat klart började jag fundera vad jag skulle äta till frukost, det slutade med att jag kläde på mig och gick till Tesco's för att köpa lite frukt och lite gotta in för morgondagen.

När inhandling var klar gick jag till ett café i närheten och åt brunch, innan jag bestämde mig för att åka hem och kolla på Formula 1 kvalet. Efter kvalet jobbade jag ungefär en timme då både A och N var borta på olika ställen.

Vid sex hade jag tänkt att äta men det fanns inget att äta, då A inte lagat något till middag och allt annat låg i frysen och var djupfryst. Så jag fick äta yoghurt och frukt och flingor till middag..

Efter cirka en timmes jobb kom N hem igen och resten av kvällen har spenderats i sängen. A kom in och pratade lite med mig när hon kom hem men annars har jag mest kollat på Youtube videos.

Nu ska jag försöka sova några timmar.

Godnatt!

God kväll alla läsare!

Lördagen spenderades i Svenska kyrkan hela dagen, det var deras årliga julmarknad och jag valde att volontär jobba.

Jag blev placerad i cafét så jag sprang runt och serverade kaffe och te till gästerna. Efter att ha jobbat i åtta timmar åkte jag hem och fick äntligen lägga mig i sängen och sova. Jag hade så ont i handen efter att ha gått runt i cirka sex timmar med en kaffetermos i handen. Fötterna gjorde så ont att jag nästan grät påväg hem från tågstationen och hem.

När jag kommit hem och bäddat ner mig somnade jag direkt jag släkte lampan. Men vaknade tyvärr vid halv fyra av att jag var super hungrig eftersom jag inte ätit någon ordentligt middag kvällen innan.

Hej bloggen!

Idag var jag ledig då A och O skulle iväg och kolla på nya skolan. Så jag tog en liten sovmorgon innan jag började min resa mot Ikea. Det började med att jag tog bussen till Addington Village och tanken var att jag skulle ta tramen därifrån men på grund av en olycka förra veckan så hade de ställt in alla turer från Addington Village, men de hade fixat ersättnings bussar till East Croydon så jag mötte upp E där innan vi tog tramen därifrån till Ikea.

Väl på Ikea åt vi lunch innan vi strosade runt där inne i nästan två timmar, jag köpte med mig reflexer, skorpor, rösti och lite choklad.

När vi åkte därifrån gick vi till tramen och åkte till East Croydon där vi skildes åt, E tog tåget hem till sig och jag väntade på tramen till Beckenham Junction för att där byta till tågstationen till Orpington och sen i Orpington bytte jag tåg igen för att ta mig hem.

Väl hemma pratade jag lite med familjen innan jag gick upp till mitt rum packade upp mina saker.

Ny ska jag lyssna på några avsnitt av podcasten innan jag går ner och fixar middag.

Helgen började med två visningar av huset på lördag förmiddag, när vi kom hem igen packade jag väskan och tog tåget till Svenska kyrkan för att kolla på Chalmersspexet. När "teatern" var slut byggdes scenen om och ställdes ut matbord för middag. Det serverades trerättersmiddag, till förrätt, sillsmörgås, till varmrätt, pyttipanna och ägg,  till efterrätt, chokladmousse med grädde. När middag och allt var uppätet röjdes allt undan och det blev ett stort dansgolv. Så under resten av kvällen blev det dans, musik och dricka.

När klockan blivit halv fem på söndag morgon gick de sista Chalmers eleverna till hotellet och jag, A, A och S gick till våra rum och sov de få timmarna innan de flesta av oss skulle upp och jobba igen. När jag vaknade senare på söndag gick jag ner till kyrkan och kollade hur lång de hade kommit med uppbyggnaden av alla julstånd, (julmarknad nästa helg) så medans de flesta jobbade gick jag till tesco's och köpte frukost. När frukosten var uppäten började jag hjälpa till att fixa med allt som skulle göras under dagen.

Vid tre serverades det lunch till alla som hjälpt till under dagen. När allt var klart med lunch och fix i kyrkan och alla andra lokaler så började jag packa ihop mina saker för att sen börja tänka på resan hem.

Från Svenska kyrkan tog jag tuben till Charing Cross och tog därifrån tåget till Orpington. Och från Orpington gick jag hem då jag hade missat tåget till Chelsfield. Efter en halvtimmes promenad var jag hemma och åt en tallrik yoghurt till middag innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig klar för kvällen. Men planen var att jag skulle kolla på Formula 1 Highlights från Brasilien men jag var så trött att jag somnade. Tyvärr lyckades jag inte sova hela natten utan vaknade vid halv ett och bytte då om till pyjamasen och fixade håret innan jag gick och la mig igen.

Fredagen började med att väckarklocka ringde halv sju som vanligt, men när jag kom ner till köket berättade A att O skulle vara hemma och att jag bara behövde jobba förmiddagen för N var ledig men han hade några ärenden att göra.

Vid tolv var N tillbaka så slutade då, hade inga planer för fredagen så jag gick upp till mitt rum och la mig i sängen och lyssnade på podcast.

När A kom hem från jobbet åt vi middag innan jag tog tåget till London och mötte upp M och vi tog bussen till Primrose Hill och kollade på utsikten och hur fint det är när hela staden är upplyst. Men efter ett tag insåg vi att det var ganska kallt. Så vi tog bussen tillbaka och sen gick vi till Marbel Arch och satte oss på Pret.  Efter att ha fikat och en stund valde vi att åka hem. Så M tog bussen medans jag gick till Charing Cross och tog tåget hem.

Godkväll bloggen!

Helgen som gått har varit helt fantastiskt! Jag har haft besök från Sverige, nästan iallafall, min kompis A har varit ner från Cambrigde över helgen.
Hon kom i lördags vid halv fyra, så jag mötte upp henne vid King's Cross, sen tog vi tuben till Ikea för att jag kände för att köpa hem lite ljus och ljuslyktor. Innan vi lämnade Ikea kollade vi in deras svenska matutbud, så vi fick med oss marabou choklad, chokladbollar och giflar. Till middag blev det Subway då A inte hade ätit de sen hon var i Sverige (2 månader sedan). Efter middagen tog vi tuben tillbaka till central London och strosade runt längs Themsen, innan det blev för kallt så vi gick till Pret som ligger precis vid London Eye efter en kopp varm choklad gick vi ut igen och väntade på att fyrverkerierna skulle börja. Strax efter åtta såg vi lite grann och när vi kände oss nöjda gick vi till tågstationen för att ta oss hem till mig.

Söndagen började med att vi tog en sovmorgon och slöade, innan vi gick ner för att äta lite frukost innan vi skulle åka till Bromley. Väl framme i Bromley gick vi till Primark och shoppade lite innan vi gick till Pret för att äta lunch, men det var tyvärr fullt så vi gick till Subway för att äta lunch. När lunchen var uppäten tog vi tåget till Victoria och sen gick vi mot Buckenham Palace sen vidare mot Piccadilly Circus för att köpa lite saker på turistbutiken för att sen ta oss upp till Oxford Street för att gå till H&M och kolla på mössa och nagellack. När allt var betalt och klart gick vi till Bella Italia för att äta tidig middag innan vi gick tillbaka till Oxford Street och kollade när de hade tänt julbelysningen. När vi hade tagit massor med bilder var det dags att försöka ta oss ner till tunnelbanan, vilket alla andra också skulle göra så efter en stunds köande kom vi fram till rätt plattform så vi kunde åka till King's Cross så A kunde ta sitt tåg till Cambrigde och åka hem. När jag lämnat av henne tog jag tuben till Cannon Street för att ta tåget hem, men jag frös så mycket så jag tog tåget till Orpington istället för att vänta på mitt tåg och för att slippa vänta i Orpington gick jag hem till Chelsfield.

Nu har både jag och A kommit hem, så nu kan jag lägga mig och sova så jag orkar upp imorgon.

Godnatt!

God kväll alla läsare!

Dagen började med att jag tog O till skolan och sen när jag kom hem åt jag frukost innan jag gick tillbaka till sängen och sov några timmar, när jag vaknade vräkte regnet ner utanför fönstret så jag låg kvar i sängen ett tag innan jag orkade gå upp igen.

Vid tre gick jag till O's skola för att hämta hem henne, och när vi kom hem satte hon sig och åt resten av lunchlådan medans jag fixade lite i köket, vid fem vad det dags för läxor.

När jag slutade hade jag bestämt med I att vi skulle ses och äta middag tillsammans i London och bara hänga, när middag och efterrätten var uppäten och betald gick vi mot Big Ben och gick en bit efter vattnet innan vi började gå mot Victoria Station.

Väl framme vid Victoria tog jag tåget till Orpington och I tog bussen hem till henne. Efter lite tågförseningar är jag nu hemma och nerbäddad i sängen för att läsa lite innan jag lägger mig och sover.