Hej alla läsare!

Imorse ringde väckarklocka halv åtta för att hinna fixa allt innan jag skulle få skjuts av A till Orpington då det inte gick några tåg från Chelsfield idag. Väl i Orpington hoppade jag på tåget till London Bridge för att byta tåg och åka söderut, till Brighton.

Efter en timmes tågresa var jag framme, jag var lite tidig till Brighton men det gjorde mig inget att jag skulle få vänta cirka 30 minuter på C som jag skulle möta upp. Men efter att ha väntat en timme och inte hört något från C valde jag att gå ner till stranden själv.

Väl nere på stranden satte jag själv och var less och irriterad, så jag satte mobilen på flygläge så ingen kunde få tag på mig och satt och lyssnade på vågorna. Det var så skönt att bara vara själv ett tag.

Efter att ha suttit på stranden nästan en timme så började jag gå mot piren och ta lite kort och sen började jag leta efter en lunchservering för att få i mig lite mat. Efter att ha strosat runt lite och kollat menyer hamnade jag på Lucky Beach, ett litet ställe men helt okej för mig. När lunchen var uppäten och betald gick jag upp mot Primark för att hitta ett par billiga svarta träningsskor, men jag hittade inga så jag får fortsätta leta.

När jag var klar på Primark började jag gå mot tågstationen för att ta mig hem igen, för jag kände inte att jag hade någon att gör när jag var själv.

Väl på tågstationen hann jag precis med mitt tåg som jag tänkte ta. Så började resan hem, från Brighton till London Bridge, från London Bridge till Orpington och från Orpington till Chelsfield fick jag ta bussen jem.

Nu är jag hemma och jag har hunnit äta lite middag, så nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa lite.

Lördagen började med att jag tog en lång sovmorgon vilket jag verkligen behövde! När jag äntligen orkar gå upp vid halv elva åt jag en snabb frukost innan jag gick tillbaka till sängen och lyssnade på musik och målade lite i min mandala bok.

Nu under eftermiddagen har jag kollat på tv och umgåtts med A och O och väntar på att middagen ska bli klar.

Senare ikväll ska jag, A, N och A åka till Bromley och kolla på teater, pride and prejudice, vilket ska bli kul.

Så den här lördag har jag verkligen tagit det lugnt vilket har varit skönt och välbehövligt!  Imorgon är det upp och iväg igen.

Veckan som precis varit har varit en helt normal vecka med hämtning och lämning av O, städning och tvätt.

Men efter torsdagens au pair jobb åkte jag till svenska kyrkan och hjälpte till att servera på en middagsbjudning. Vilket var jätte kul, det var lite stressigt men det gick bra.

Fredagens äventyr blev en tur till Sevenoaks för att träffa en ny au pair, så vi tog en fika tillsammans och strosade runt lite innan jag åkte tillbaka hem och sov några timmar innan jag hämtade O på skolan. Resten av fredag kvällen spenderades i sängen med brynäs matchen i hörlurar.

Hej alla läsare!

Igår ringde väckarklocka kvart i sju för att hinna gå upp och fixa allt innan jag tog tåget till Victoria station för att möta upp E innan vi gick vidare till busstationen. Väl vid busstationen letade vi på bussen vi skulle ta för att komma upp till Cambrigde.

Efter två timmars buss resa var vi framme och mötte upp A som vi skulle träffa där.

Dagen spenderades sedan med att strosa runt blad collage och lite turist shopping och sen en massa prat. När klockan blivit halv sju började vi gå mot busstationen igen för att vänta på bussen som skulle ta mig och E tillbaka till London.

Väl i London skildes jag och E för att hinna med varsitt tåg och sen började resan hem från Victoria station. Väl hemma bostade jag tänderna och la mig i sängen och somnade.

Ett väldigt kort inlägg om Cambrigde men vi gjorde inte så mycket faktiskt vilket ändå var ganska skönt.

Nu väntar middag, äntligen!

Hej alla läsare!

Som rubriken lyder så jobbade jag extra idag då A är i Tyskland och jobbar och N skulle träffa sina kusiner med sin familj så var jag hemma med O som absolut inte ville följa med.

Så medans de var iväg åkte jag och O till Orpington för att gå på bio, jag valde film den här gången och det blev Zootropolis! O gav den 10 av 10 så jag antar att hon tyckte att den var bra. Efter bion tänke vi gå till McDonalds och äta lunch men O hade tryckt i sig alldeles för mycket popcorn så hon var inte så sugen på lunch när filmen var slut så vi åkte hem istället. När vi kommer hem inser vi att N har gömt tv kontrollerna så vi började leta överallt där där vi trodde att de kunde var men vi hittade de ingen stans.. Men vi lyckades kolla på tv iallafall och O fick sitta med min mobil och kolla på Youtube istället för ipaden för den var också gömd någonstans.

När klockan blivit runt 6 pm började O fråga när hennes pappa skulle komma hem och innan de åkte hade N sagt att de skulle vara hemma runt 6 pm vilket de definitivt inte var! När klockan blev 8 pm kom de hem och han verkar tycka att det var helt okej och jag som redan var irriterad på honom satt på mig skorna och lärande huset utan att säga nån ting.

Efter att ha lugnat ner mig lite på resan till Orpington (tar 3 minuter med tåg) så gick jag ner till Tesco's och handla lite fika för att ha med på resan till Cambrigde imorgon. När handlingen var klar gick jag till McDonalds för att äta middag då kylen är tom med mat..

Efter min lilla tripp till Orpington tog jag bussen hem och började fixa allt tills imorgon så som, packa väskan, platta håret, ladda powerbanken, och bestämma kläder. Så nu är allt fixat och jag är ner bäddad i sängen så nu säger jag godnatt och hoppas på att morgon dagen blir bättre!

Hejsan alla läsare!

Tänkte bara göra ett kort inlägg om dagen som varit. Dagen började med att jag gick upp vid sju och fixade frukost till O innan jag började fixa hennes lunchlåda till skolan. När det var klart fixade jag frukost till mig själv och kollade på nyheterna innan det var dags att jobba igen. När allt var klart för att gå till skolan fick jag reda på att N skulle skjutsa O till skolan så jag gick upp och la mig och sov i en halvtimme innan jag fixade det sista innan jag gick och mötte K.

Efter att ha krånglat med buss och sen tåg till Bromley var vi äntligen framme och skönt att lämna huset några timmar på förmiddagen, efter en tur till Primark och bokhandeln åkte vi hem för att K skulle jobba på eftermiddagen medans jag hade sett till att vara ledig.

Efter jag varit hem och lämnat mina saker gick jag till tågstationen för att ta tåget in till London för att möta upp M, men på grund av att det varit signalfel under dagen var tåget 50 minuter försenat men efter mycket väntan var jag äntligen påväg. När jag kom fram till tågstationen möte jag M där och gick till Subway för att äta lunch innan vi gick till Leicester Square för att kolla om det fanns biljetter till Bridget Jones's Baby vilket det fanns så vi köpte varsin biljetter och gick sedan till M&S för att köpa lite godis till bion.

Efter bion gick vi till Pret A Manger och köpte "middag" då ingen av oss var sugen på restaurang mat. Så efter att ha ätit och suttit och pratat ett tag började vi gå mot Charing Cross för att åka hem.

Och som rubriken lyder idag, har jag varit här i 8 månader vilket känns så sjukt att tiden har gått så fort. Tänk om 4 månader är jag hemma i Sverige igen!

Nu ska jag lägga mig och sova så jag orkar upp och jobba ett extra pass imorgon.

Hej allihopa!  Som rubriken lyder så spenderas helgen i London.

Lördag började med att jag mötte upp C på Victoria innan vi gick till en restaurang och åt pannkaksfrukost innan vi gick vidare mot Oxford Street för att strosa runt i butikerna sen hämtade vi på Starbucks för att det började regna så mycket så vi satt där där ett tag innan vi tog oss ut och letade efter adapter. Sen gick vi till pret och laddade mobilerna innan vi gick till Bryon och åt middag sen valde vi att åka hem.

Söndag mötte jag upp några andra au pairer för att gå på au pair träff men efter ett tag gick vi för vi kände att det var alldeles för mycket människor och det var alldeles för varmt. Så jag, M, H, F, T, L, F och K gick till ett café och satt oss och tog en fika och pratade lite efter ett tag kom L och mötte upp oss. När vi fikat klar valde jag, H, T, F, K och L och shoppade lite på Oxford Street innan vi gick till Angus Steakhouse och åt sen lunch tidig middag innan vi skildes åt varsina håll för att åka hem.

Hej alla läsare!

Jag har ingen riktig ork till att blogga egentligen men tänkte skriva ihop vad vi gjorde den sista sommarlovs veckan.

Måndagen var det röddag så jag var ledig och hade bestämt med några au pairer att ha en turist runda men det slutade med att vi delade upp oss i två olika grupper. Ena gruppen valde att åka hop on hop off buss och vi andra strosade mest runt på smågator i London. Efter några timmar åkte jag hem för jag kände mig trött efter min resa till Edinburgh och hade ingen riktig ork till nån ting.

Tisdagen jobbade jag som vanligt igen och vi hade en pyjamasdag så vi gjorde inte speciellt mycket.'

Onsdagen var vi också bara hemma men vi hade fixat varsitt örngott som vi målade på och till lunch till O åkte vi till McDonalds och sen åkte vi hem och tog det lugnt.

Torsdagen var jag dålig, jag hade jätte ont i bröstkorgen och  hade ingen ork, så jag låg mest i sängen och jag lät O sitta vi iPaden.

Fredagen började med att jag hade fortfarande ont i bröstkorgen så A ringde hälsocentralen och fixade en tid till mig så jag fick träffa en doktor. Så jag fick medicin som jag äter.

Hela helgen tog jag det lugnt var in till London på lördagen för att köpa smörgåsrån och mariekex och var förbi Svenska kyrkan och pratade med C lite grann innan jag åkte hem igen. Söndagen åkte jag till Tesco för att köpa gräddfil så jag kunde fixa korvstroganoff.

Hej alla läsare! I dagens blogginlägg tänkte jag skriva om min och E´s resa till Edinburgh.

Resan började på torsdags kvällen (25/8), bussen gick klockan elva på kvällen och kom fram tjugo i åtta på fredag morgon. Så efter ett x antal timmar på bussen var vi äntligen framme, efter lite toa besök på stationen började vi gå för att hitta vårat vandrarhem som vi skulle bo på. Efter en 30 minuters promenad hittade vi vandrarhemmet och gick in för att checka in, men när vi kom in sa de att vi inte kunde checka in för ens vi halv tre. Men de lät oss lämna våra väskor i väskförvaringsrummet under tiden vi skulle få vänta så vi lämnade vandrarhemmet och gick mot gamla stan och letade efter ett café så vi kunde äta något till frukost, vi lyxade med belgiska våfflor med bacon och sirap och juice. Efter frukosten strosade vi runt i gamla stan och hittade en turist butik så vi gick in och köpte varsin nyckelring för att sen gå vidare mot National Museum of Scotland, väl på museet gick vi runt och kolla och testade massa olika saker innan vi tog en paus och lyssnade på en grupp som sjöng. När vi lyssnat klart gick vi till vandrarhemmet och checkade in hämtade väskorna och gick upp till vårat rum och gjorde oss "hemmastadda" och sen låg vi bara i våra sängar tills klockan blev sex då vi började göra oss klara för att gå ut och äta middag. Våran första tanke var att äta på en pub men puben vi hade tänkt att äta på var ganska full så vi gick till en hamburgerestaurang men det skulle dröja femton minuter innan vi ens skulle få något bord så då gick vi till en italiensk restaurang och åt middag istället. Efter middagen gick vi förbi Café Nero för att köpa vatten så vi hade under resten av kvällen och natten. När vi kom tillbaka till vandrarhemmet gjorde vi oss redo för att sova och sen bäddade vi ner oss i sängarna.

Lördagen började med att väckarklockan ringde kvart i nio för att gå upp och äta frukost på vandrarhemmet, efter frukosten gick vi tillbaka till rummet och gjorde oss klara innan vi gick till Edinburgh Castle. Efter att ha varit i slottet i två och en halv timme gick vi till vandrarhemmet och lämnade lite kläder för att det var mycket varmare än vad vi trodde att det skulle bli. När vi lämnat de vi skulle gick vi till Café Nero och köpte en varsin macka och tog med oss och gick till Princess Street Garden (en park) och satt där och åt innan vi gick till Primark och shoppade lite innan vi gick till Calton Hill och kollade på utsikten och tog fina bilder. När vi kände oss nöjda började vi gå tillbaka mot vandrarhemmet men stannade på vägen för att köpa glass. När vi kom till vandrarhemmet tog jag en snabbdusch och gjorde oss klara för att gå ut och äta middag, men innan vi gick packade vi våra resväskor så mycket vi kunde för att slippa göra det när vi kom tillbaka eller tidigt morgonen efter. Middagen åt vi på puben som vi tänkte äta på dagen innan, E var modig och testade Haggis medans jag valde att äta hamburgare. Efter middagen gick vi till Tesco för att köpa vatten och chips till hemresan, varför vi köpte det dagen innan var för att vi skulle åka så tidigt på morgonen så vi skulle bara äta frukost på vandrarhemmet sen skulle vi gå till busstationen för att leta reda på bussen till London och åka hem.

I morse ringde väckarklockan halv åtta för att jag skulle hinna fixa allt innan jag skulle åka in till London och möta upp M, E, M och L. Så klockan 11 möttes vi upp utanför Covent Garden tube station för att sen ta en fika på pret innan vi gick runt och kollade i olika butiker. Efter ett tag gick vi till Zizzi för att äta lunch och för en gångs skull testade jag något nytt som jag aldrig någonsin har ätit, jag testade risotto, jag tycket att det var gott har ju inget att jämföra med eftersom jag aldrig ätit det tidigare som jag skrev.

Efter lunchen bestämde vi oss för att åka hem så vi skildes åt för att alla skulle åt olika håll. Men dagen har varit bra även fast jag fortfarande inte känner mig hundra. Så hoppas att jag inte blir värre till till nästa vecka då jag och E ska till Edinburgh.