God kväll alla läsare!

Planerna för idag var från början att möta upp I vid Marbel Arch och sen gå till Winter Wonderland men hon hade tyvärr blivit sjuk, så istället för att chansa så ställe vi in det och går dit någon annan gång istället. Skriv till några andra au pairer för att se om de ville hitta på något men de flesta svarade inte ens..

När klockan var runt elva gick jag ner för att äta frukost men insåg ganska snabbt att det var nästan tomt i kylen och vi hade inge frukt hemma. Så jag gick upp och la mig i sängen och ringde U.

När vi hade pratat klart började jag fundera vad jag skulle äta till frukost, det slutade med att jag kläde på mig och gick till Tesco's för att köpa lite frukt och lite gotta in för morgondagen.

När inhandling var klar gick jag till ett café i närheten och åt brunch, innan jag bestämde mig för att åka hem och kolla på Formula 1 kvalet. Efter kvalet jobbade jag ungefär en timme då både A och N var borta på olika ställen.

Vid sex hade jag tänkt att äta men det fanns inget att äta, då A inte lagat något till middag och allt annat låg i frysen och var djupfryst. Så jag fick äta yoghurt och frukt och flingor till middag..

Efter cirka en timmes jobb kom N hem igen och resten av kvällen har spenderats i sängen. A kom in och pratade lite med mig när hon kom hem men annars har jag mest kollat på Youtube videos.

Nu ska jag försöka sova några timmar.

Godnatt!

God kväll alla läsare!

Lördagen spenderades i Svenska kyrkan hela dagen, det var deras årliga julmarknad och jag valde att volontär jobba.

Jag blev placerad i cafét så jag sprang runt och serverade kaffe och te till gästerna. Efter att ha jobbat i åtta timmar åkte jag hem och fick äntligen lägga mig i sängen och sova. Jag hade så ont i handen efter att ha gått runt i cirka sex timmar med en kaffetermos i handen. Fötterna gjorde så ont att jag nästan grät påväg hem från tågstationen och hem.

När jag kommit hem och bäddat ner mig somnade jag direkt jag släkte lampan. Men vaknade tyvärr vid halv fyra av att jag var super hungrig eftersom jag inte ätit någon ordentligt middag kvällen innan.

Hej bloggen!

Idag var jag ledig då A och O skulle iväg och kolla på nya skolan. Så jag tog en liten sovmorgon innan jag började min resa mot Ikea. Det började med att jag tog bussen till Addington Village och tanken var att jag skulle ta tramen därifrån men på grund av en olycka förra veckan så hade de ställt in alla turer från Addington Village, men de hade fixat ersättnings bussar till East Croydon så jag mötte upp E där innan vi tog tramen därifrån till Ikea.

Väl på Ikea åt vi lunch innan vi strosade runt där inne i nästan två timmar, jag köpte med mig reflexer, skorpor, rösti och lite choklad.

När vi åkte därifrån gick vi till tramen och åkte till East Croydon där vi skildes åt, E tog tåget hem till sig och jag väntade på tramen till Beckenham Junction för att där byta till tågstationen till Orpington och sen i Orpington bytte jag tåg igen för att ta mig hem.

Väl hemma pratade jag lite med familjen innan jag gick upp till mitt rum packade upp mina saker.

Ny ska jag lyssna på några avsnitt av podcasten innan jag går ner och fixar middag.

Helgen började med två visningar av huset på lördag förmiddag, när vi kom hem igen packade jag väskan och tog tåget till Svenska kyrkan för att kolla på Chalmersspexet. När "teatern" var slut byggdes scenen om och ställdes ut matbord för middag. Det serverades trerättersmiddag, till förrätt, sillsmörgås, till varmrätt, pyttipanna och ägg,  till efterrätt, chokladmousse med grädde. När middag och allt var uppätet röjdes allt undan och det blev ett stort dansgolv. Så under resten av kvällen blev det dans, musik och dricka.

När klockan blivit halv fem på söndag morgon gick de sista Chalmers eleverna till hotellet och jag, A, A och S gick till våra rum och sov de få timmarna innan de flesta av oss skulle upp och jobba igen. När jag vaknade senare på söndag gick jag ner till kyrkan och kollade hur lång de hade kommit med uppbyggnaden av alla julstånd, (julmarknad nästa helg) så medans de flesta jobbade gick jag till tesco's och köpte frukost. När frukosten var uppäten började jag hjälpa till att fixa med allt som skulle göras under dagen.

Vid tre serverades det lunch till alla som hjälpt till under dagen. När allt var klart med lunch och fix i kyrkan och alla andra lokaler så började jag packa ihop mina saker för att sen börja tänka på resan hem.

Från Svenska kyrkan tog jag tuben till Charing Cross och tog därifrån tåget till Orpington. Och från Orpington gick jag hem då jag hade missat tåget till Chelsfield. Efter en halvtimmes promenad var jag hemma och åt en tallrik yoghurt till middag innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig klar för kvällen. Men planen var att jag skulle kolla på Formula 1 Highlights från Brasilien men jag var så trött att jag somnade. Tyvärr lyckades jag inte sova hela natten utan vaknade vid halv ett och bytte då om till pyjamasen och fixade håret innan jag gick och la mig igen.

Fredagen började med att väckarklocka ringde halv sju som vanligt, men när jag kom ner till köket berättade A att O skulle vara hemma och att jag bara behövde jobba förmiddagen för N var ledig men han hade några ärenden att göra.

Vid tolv var N tillbaka så slutade då, hade inga planer för fredagen så jag gick upp till mitt rum och la mig i sängen och lyssnade på podcast.

När A kom hem från jobbet åt vi middag innan jag tog tåget till London och mötte upp M och vi tog bussen till Primrose Hill och kollade på utsikten och hur fint det är när hela staden är upplyst. Men efter ett tag insåg vi att det var ganska kallt. Så vi tog bussen tillbaka och sen gick vi till Marbel Arch och satte oss på Pret.  Efter att ha fikat och en stund valde vi att åka hem. Så M tog bussen medans jag gick till Charing Cross och tog tåget hem.

Godkväll bloggen!

Helgen som gått har varit helt fantastiskt! Jag har haft besök från Sverige, nästan iallafall, min kompis A har varit ner från Cambrigde över helgen.
Hon kom i lördags vid halv fyra, så jag mötte upp henne vid King's Cross, sen tog vi tuben till Ikea för att jag kände för att köpa hem lite ljus och ljuslyktor. Innan vi lämnade Ikea kollade vi in deras svenska matutbud, så vi fick med oss marabou choklad, chokladbollar och giflar. Till middag blev det Subway då A inte hade ätit de sen hon var i Sverige (2 månader sedan). Efter middagen tog vi tuben tillbaka till central London och strosade runt längs Themsen, innan det blev för kallt så vi gick till Pret som ligger precis vid London Eye efter en kopp varm choklad gick vi ut igen och väntade på att fyrverkerierna skulle börja. Strax efter åtta såg vi lite grann och när vi kände oss nöjda gick vi till tågstationen för att ta oss hem till mig.

Söndagen började med att vi tog en sovmorgon och slöade, innan vi gick ner för att äta lite frukost innan vi skulle åka till Bromley. Väl framme i Bromley gick vi till Primark och shoppade lite innan vi gick till Pret för att äta lunch, men det var tyvärr fullt så vi gick till Subway för att äta lunch. När lunchen var uppäten tog vi tåget till Victoria och sen gick vi mot Buckenham Palace sen vidare mot Piccadilly Circus för att köpa lite saker på turistbutiken för att sen ta oss upp till Oxford Street för att gå till H&M och kolla på mössa och nagellack. När allt var betalt och klart gick vi till Bella Italia för att äta tidig middag innan vi gick tillbaka till Oxford Street och kollade när de hade tänt julbelysningen. När vi hade tagit massor med bilder var det dags att försöka ta oss ner till tunnelbanan, vilket alla andra också skulle göra så efter en stunds köande kom vi fram till rätt plattform så vi kunde åka till King's Cross så A kunde ta sitt tåg till Cambrigde och åka hem. När jag lämnat av henne tog jag tuben till Cannon Street för att ta tåget hem, men jag frös så mycket så jag tog tåget till Orpington istället för att vänta på mitt tåg och för att slippa vänta i Orpington gick jag hem till Chelsfield.

Nu har både jag och A kommit hem, så nu kan jag lägga mig och sova så jag orkar upp imorgon.

Godnatt!

God kväll alla läsare!

Dagen började med att jag tog O till skolan och sen när jag kom hem åt jag frukost innan jag gick tillbaka till sängen och sov några timmar, när jag vaknade vräkte regnet ner utanför fönstret så jag låg kvar i sängen ett tag innan jag orkade gå upp igen.

Vid tre gick jag till O's skola för att hämta hem henne, och när vi kom hem satte hon sig och åt resten av lunchlådan medans jag fixade lite i köket, vid fem vad det dags för läxor.

När jag slutade hade jag bestämt med I att vi skulle ses och äta middag tillsammans i London och bara hänga, när middag och efterrätten var uppäten och betald gick vi mot Big Ben och gick en bit efter vattnet innan vi började gå mot Victoria Station.

Väl framme vid Victoria tog jag tåget till Orpington och I tog bussen hem till henne. Efter lite tågförseningar är jag nu hemma och nerbäddad i sängen för att läsa lite innan jag lägger mig och sover.

Godkväll alla läsare!

Idag tänkte jag ta sovmorgon men jag vakande vid halv fyra första gången sen vakande jag av och till fram till halv tio. Vid halv tio ringde jag till mamma och pratade om vad som hände igår och vad planerna är.

När jag gick upp vid tio gick jag ner till köket och fixade frukost innan jag började göra mig klar för dagen äventyr!

Tog tåget till London Bridge vid tolv sen tog jag tuben till Canary Wharf och mötte upp S. När vi hade bestämt vad vi skulle göra gick vi till Starbucks och tog en fikalunch innan vi började gå runt vid vattnet. När vi gått en bit hittade vi ett ställe som heter Roof Garden så vi gick upp och kollade vad det var. Det var som en liten gård med olika träd och buskar, det var super mysigt där! När vi kände oss nöjda fortsatte vi att gå en bit till tills vi hittade Museum of London, så vi gick runt där och "värmen" oss lite. När vi var klara och gått runt överallt tog vi DLR till Greenwich.

När vi kom till Greenwich gick vi runt vid piren litegrann innan vi gick till parken och gick upp till Greenwich observatoriet (hade hunnit stängt) men det var otroligt fin utsikt över London! När vi tagit massa bilder gick vi till Blackheath där jag tog tåget till Victoria och S tog bussen hem.

På Victoria svängde jag förbi Subway och köpte "middag" innan jag gick till tåget och åkte hem. Väl hemma ringde jag I och pratade med henne om allt som händer just nu. När vi pratat klart kollade jag klart på Formula 1 racet.

Nu har jag precis fixat mig klar för att sova, ska lyssna på några avsnitt av podcasten innan jag lägger mig och sover.

Godkväll alla läsare!

Idag vaknade jag vid halv tio och började lyssna på podcast tills I ringde och pratade ett tag vilket var otroligt skönt att prata om allt som händer!  När vi hade pratat klart gick jag ner och åt frukost och pratade lite med A om dagen.

Vid tolv åkte jag, A och O iväg och kollade på två hus. Jag är så sugen på att flytta från detta hus och börja på "nytt" igen men vi får se vad som händer. När vi klara fick jag skjuts till Orpington för att sen åka till Bromley för att köpa nya hörlurar, svängde även förbi Primark och köpte två tjocktröjor.

När jag var klar åkte jag hem igen och la mig i sängen och fortsatte att lyssna på podcast tills det blev middag. Efter middagen tog jag bussen till Orpington för att gå på bio, kollade på Doctor Strange, när filmen var slut tog jag en promenad hem.

När jag kom hem och skulle låsa upp dörren så funkade det inte, jag försökte och försökte men det gick inte. Och Suzie skällde i köket och jag vill inte väcka familjen. Men det slutade med att jag var tvungen att smsa A så hon kom ner och öppnade dörren. Det visade sig att jag lyckas låsa dörren utan att jag viste om det.

Nu sitter jag och äter sista måltiden för kvällen och lyssnar på podcast och väntar på att mamma ska ringa.

Hej alla läsare!

Veckan som har gått har jag och O varit hemma nästan hela tiden, för att O har haft half term (höstlov). Måndagen spenderas i pyjamas hela dagen.
Tisdagen var O bjuden på kalas så jag var hemma nästan hela dagen själv, gjorde inte så mycket.
Onsdagen spenderades hemma med, planen var att åka till djutbutiken men det blev ändrade planer.
Torsdagen var vi hemma till 1 pm sen kom vi iväg till parken, även fast vi var där jätte länge så var vi ändå utanför huset ett tag.
Idag(fredag) har vi en pyjamasdag igen. Vilken är ganska skönt ändå, ska städa och fixa lite till imorgon.  Vi började dagen med en lång sovmorgon, sen medans jag åt frukost så kollade O på en barbiefilm. Så nu kollar vi på Svampbobfyrkant. Jag ska dammsuga och städa huset.
Efter middagen tog jag en paus och satt på mitt rum i en timme utan att göra något, efter en timme tog jag mig samman och satt på mig jackan och skorna och gick till Tesco's och handlade lite innan jag gick hem igen. Sen pratade jag med mamma i nästan två timmar innan jag la mig för att lyssna på podcast.