Tänkte jag skulle ge er lite värdefulla tipps efter alla år jag har varit här😃
Mallorca är en fantastisk ö som man inte kan annat än älska, varje stad är underbar.
Reser du med familjen och vill ha en bra strand och en lugn stad rekommenderar jag östkusten där jag är nu eller Alcudia :)
Sillot där jag är nu är en liten stad men som har en jättefin långrund strand, många bra resturanger och fina hotell. Perfekt för en avkopplande semester el barnfamilj. Sillot gränsar till Cala Millor som är lite större och där finns det många nattklubbar om man vill roa sig, allt du söker finns där och även där är stranden fantastisk! Cala Millor är en rolig stad även för tjejgänget som vill va ute om kvällarna😉
Reser du till hit måste du besöka resturangerna Kings head och Brittania, de är samma ägare på båda resturangerna och de är mkt trevliga ställen! Ligger ca 5 minuter från varandra i Cala Millor. Från Sillot tar de ungefär 20 min att gå.
Apartmentos playa del Moreia är ett hotell i sillot där Vesco jobbar. Ett fint lägenhetshotell precis på stranden, ej så dyrt heller. I Cala Millor finns det även en Ranch där du kan följa med ut på en ridtur i skogen, mkt mysigt :)

Reser du till Alcudia kan du förvänta dig ungefär samma saker som i Cala Millor, stranden är mkt fin och även här finns de en hel del att göra. En bra typisk turiststad för såväl barnfamiljer som kompisgäng. Havet nere vid Alcudia är lite lugnare än här uppe.

Priserna här på Mallorca är billigare än hemma. Går du ut och äter och tar ngt att dricka hamnar notan på ca 110-150 kr (11-15 €) beroende på vad du tar. En köttbit är lite dyrare, omkring 17-20€. En drink kostar normalt 6€ (omkring 60-70kr)
Om du ska handla mat rekommenderar jag att åka till ett större choppingcetra där är de mkt billigt. Ingredienser till tex en sallad och lite dricka hamnar på 10€ så de är billigt :)

Trafiken på Mallorca är lugn och de är som att köra i sverige så hyr gärna en bil och åk runt ön, de är mkt kul att se de genuina spanien!

Kolla på denhär länken. Rancho grande är ett perfekt utflyktsmål som är väl värt ett besök!

Ha de bäst i solen och hör gärna av dig så kan jag hjälpa dig med tipps och råd😃🏝

Sometimes you just want to stop the time for a while! Jag längtar efter mina vänner, kille och familj men samtidigt vill jag aldrig åka hem! Idag är de 35 grader ute men de blåser rätt hårt, tur är väl de för det är riktigt skönt när de blåser ☀️ jag gick upp sent idag vid, Vesco komhem vid 9 och då kom han in med frukost på sängen, första gången i mitt liv, a lazy morning gick inte upp förän halv 11 haha! Sen gick jag en promenad till Cala Millor och köpte hem lite mat i den stora affären :) gjorde en jättegod sallad som jag nu sitter på balkongen och äter :)
Nu ska jag gå och bada lite tror jag om jag orkar röra på mig 😄🍉

Ny dag, Idag när jag vaknade gick jag ner till stranden igen, solade baksidan denhär gången så jag blir jämt brun haha😄
Nu sitter jag på en resturang och äter pizza men jag har haft väldigt jobbigt med måendet ända sen jag kom hit. Jag har inte ätit på 27 timmar för jag har inte vart hungrig, nu fick jag i mig halva pizzan sen fick jag sån otrolig kramp i magen o mår illa! Kan heller inte ligga på mage som jag brukar, får ingen luft och får jätteont. Jag kan bara dricka flytande. Igår morse vaknade jag och mådde illa och hade ont i magen. Jättejobbigt :(
Ska nog gå hem och lägga mig en stund.
Hörs sen

Nu har de blivit kväller :) jag sitter på en resturang där dom har underbar livemusik och dricker en god drink. Typ bara de mina pengar går till 😂 ne jag har faktiskt varit till Cala Millor grannstaden och shoppat på en jättefin klädaffär! Jag köpte en långklänning för första gången i mitt liv, en tshirt och en tunnare jacka i blommigt, 500kr för allt bra va? 🙂
Från 9 till 16 låg jag i solstolen och badade, riktigt brun är jag nu! (På framsidan för jag somnade 4 timmar hahaha) men oj så skönt de var! Jag solade ihop med 2 tanter från tyskland så dom vaktade mina saker när jag badade och tvärtom så bra :)
Jag är så lycklig! Och faktiskt stolt över mig själv, att jag ens sitter själv på en resturang och äter utan att få ångest eller bry mig om vad andra tycker är helt otroligt, o utomlands desutom😃
Sen måste jag bara berömma Vesco för att han är såå snäll, har tom köpt badsvamp i rosa till mig, vatten, frukter och mkt annat! 😍imorgon har Vesco sagt att han ska dra med mig på en cyckeltur till rancen i cala Millor, de blir kul!
Nu ska jag gå förbi hans jobb en sväng sen går jag hem o sover. Hasta la vista!

San fransisco 🍹🍹

Godmorgon :)första natten avklarad och jag sov jättebra. Vesco kom hem vid 8 och då vaknade även jag. Hungrig som jag var hade Vesco gjort iordning frukost och dukat fram, så himla gulligt 😃 fast dom har lite konstiga vaner i Spanien, ostfralla med rå korv på haha, fick lite försynt ge bort min korv till han haha 🙈
Nu har jag lagt mig på stranden, puh de är redan 28 grader och klockan är bara 9! Oj vad brun jag ska bli haha 😁 hörs sen

Nu sitter jag med en mojito i handen och trevligt sällskap mitt emot, nej jag kan inte ha de bättre❤ Flygresan var helt okej, jag sov 2 timmar sen läste jag i min inte så intressanta bok. Jag hade en jobbig barnfamilj framför mig vars söner gapade som fasen!.. Vesco hämtade mig vid flyget i sin bil utan AC haha.. sen körde han runt mig lite överallt och vi såg massa hästar utmed vägen😍 så kul att se de genuina mallis😁nu när de är sommar är de faktiskt riktigt livat här, så himla kul😃 först så åkte vi hem, han har en jättemysig lght 100 m från havet. Eftersom Vesco är en av Mallis bästa bartendrar så fick jag självklart en drink sen gick vi en trapp ner och hälsade på hans faster som har världens sötaste hund och jag fick solkräm av henne för hon tyckte jag var blek haha😍
Kl 21 åkte vi till en resturang som Vesco har jobbat på i flera år och jag blev bjuden på underbar pizza och vesco ville prova svensk cider haha! 😂 har inte haft såhär kul på jag vet inte hur länge 😍 nu har vesco som jobbar natt åkt och jobbat och jag sitter på resturangen o skriver dehär. Ska väl försöka hitta tbk till lägenheten haha.. "bara följ stranden" sa han.. ni vet ju hur jag hittar haha😂 aja vi hörs imorrn då ska jag sola❤

Hjedär!
Eftersom jag jämt har så mycket tankar och händelser i mitt liv så tänkte jag börja blogga lite :)
I skrivande stund sitter jag och väntar på flyget till Mallorca som går 15,35! Jag har 3 veckors semester och tänkte att eftersom vädret i Sverige inte är ngt att hurra över så flyr jag haha 😅 För 4 år sedan träffade jag en väldigt trevlig person när jag var på semester, han heter Vesco och bor på Mallorca. Vi har varit goda vänner sedan dess och nu ska jag få bo hos han, billigt och bra 😁 jag har ju varit på Mallis 5 gånger så känner mig väldigt hemma och trygg där 🙂kommer dock sakna min kärlek och häst men de är ju bara några dagar 🙂 så håll koll här på bloggen om ni vill veta vad jag har för mig på dagarna. Adios så länge ✈️