Var som sagt till Vasa på bio igår och kollade filmen "IT". Jag är otroligt rädd av mig och skräckisar är inte mina favoriter men kände att det var ett måste att se denna eftersom alla pratat om den. Den var helt okej, inte den läskigaste jag sett och inte den bästa heller. Vi lämnade sedan hos Kim över natten eftersom filmen slutade så sent.

Började skolan 10:25 imorse och hade 4 lektioner innan jag fick åka hem. Var på dåligt humör och kände bara att jag ville slappna av nu dagen innan skrivningarna. For sedan hem en sväng innan jag åkte tillbaka till gymnasiet för att hålla dansträningar i 2,5 timme. Skönt var det så jag fick koppla bort stressen inför skrivningen imorgon. Väl hemma åt vi tortillas och jag gjorde iordning min mat som jag ska ha med imorgon.
Sitter som bäst i sängen och försöker få in några viktiga saker i hjärnan inför morgondagen. Sedan ska jag försöka sova så jag inte är alltför trött imorgon. Håll tummarna för mig imorgon!
Gonatt!

Suunnittele blogisi - valitse Nouwin monista malleista tai tee omasi, "osoita ja napsauta" - Napsauta tästä

Måndag idag igen, har en vecka med fullt program framför mig. Idag, måndag har jag just varit dansträning och snart åker jag och Isabelle iväg en sväng till Vasa på bio. Imorgon tisdag så ska jag först vara vikarie för 2 dansgrupper och sedan hålla träning för min och Hannas egna grupp. På onsdag skriver jag engelska studentskrivning och på kvällen åker jag till Vasa. Torsdagen består av 3 lektioner i skolan och sen jag dansträning och på fredag skriver jag finska studentskrivning. Fullt program hela veckan som sagt. Bortsett från studentskrivningarna så kommer det bli en riktigt rolig vecka! Men i och för sig så är det skönt att få skrivningarna överstökade.
Hoppas ni har en fin kväll!

Min bästa resa: Svårt att välja endast en, resan till Kroatien med min dansgrupp där vi deltog i danstävlingen DanceStar var nog en av de bästa. En otroligt rolig och lärorik vecka med favoritgänget som jag sent kommer att glömma! Men sedan så är ju Thailand nästan som mitt andra hemland så alla resor jag har gjort dit hör nog även dom till mina bästa resor.
Min sämsta resa: Finns nog ingen dålig resa jag har varit på. Tur är nu det!
Min första resa: Min allra första resa var till Sverige när jag bara var någon enstaka månad. Men min första resa till ett varmt land var då jag var strax under 2 år då vi var till Thailand. Dock minns jag ingenting av den resan.

Min senaste resa: Det var då vi var över till Stockholm med drillflickorna och skolmusikkåren i augusti.
Bästa hotellet du har varit på: Det måste nog vara hotellet i Kroatien, det var otroligt fint.
3 viktigaste sakerna du packar ner (förutom pass): Bikini, hörlurar och pengar.
Drömresemål: Florida är ett ställe jag gärna skulle vilja resa till.
Det ultimata resesällskapet: Det beror nog helt på hurudan resa det är och vart man åker.
En inplanerad resa: Ska till Umeå på höstlovet och sen Abi-resan och kryssning på våren och möjligtvis en Thailandsresa under 2018, men de två är inte bokade ännu.

For som sagt iväg på drillkurs imorse kl.8:45.  Hade 2 timmars träning då vi lärde oss ett nytt program, otroligt roligt var det! Väldigt utmanande med ny teknik men det ska det ju vara i början.

När 2 timmar hade gått for jag direkt till Yttermark där vi skulle ha uppträdanden och dansworkshops. Uppträdandena gick kanske inte så bra idag men workshopparna var superkul! Finns nog inga ord som kan beskriva glädjen som uppstår när man får dansa.

Är hos Kim nu och här ska jag vara resten av dagen och natten. Vi har inga planer utan vi ska bara ta det lugnt då vi båda är lite halvkrassliga.

Åt tortillas till middag precis som alla andra fredagar. Ingen fredag utan tacomys i vårt hus! Kollade sedan på paradise hotel och beställde hem lite kläder från nätet. Kl.19 for jag på drillkurs och oj vad kul det var! Drilltränaren som kom från Norge för att träna oss tränar både norska landslaget och de som ska tävla i drill-EM. Så hon var otroligt skicklig. Imorgon kör vi igen klockan 08:45 på morgonen!

Kom iallafall hem för en stund sedan och ska nu hoppa in i duschen och sedan packa lite för imorgon.
Sov gott!

Gårdagen var en lite sämre dag pga olika anledningar. Men idag var det en lite bättre dag! Jobbade med ett projektarbete på historia och skrev ett psykologiprov som jag faktiskt tyckte gick bra. Träffade Hanna för att planera lite inför nästa vecka då dansträningarna börjar. Kom hem runt 14 tiden.

Känns som att denna vecka har gått väldigt långsamt så nu känns det bra med helg, även fastän det inte blir någon lugn helg eftersom jag har drillkurs hela helgen och dessutom dansuppträdande på lördag. Men det är ju det roligaste jag vet så klagar gör jag inte!

Saknar verkligen Thailand nu när det börjar bli lite kyligare här. Att få stiga ut i den varma luften på morgonen och att få ha havet och poolen bara några meter ifrån. Att få äta god mat på kvällarna och ta ett kvällsdopp i havet. Skulle inte tacka nej till en resa dit just nu!

Hade en lång skoldag idag med 7 lektioner. Mitt humör har inte visat sin bästa sida idag tyvärr, beror väl på att jag kände mig sjuk imorse. Men ännu har jag inte fått feber, så det är ju bra. Kämpade iallafall mig igenom skoldagen.
När jag kom hem åt jag middag innan jag åkte iväg på terminens första drillträning. Så kul! Det fick mig iallafall på bättre humör. Träningen gick faktiskt jättebra, en bra start på terminen. Följ @narpes_drillflickor på instagram om ni vill se vad vi håller på med!

Jag kom hem runt 19 tiden, och sedan dess har jag läst på förhör som vi har imorgon, försökt att läsa ett prov som vi har nu på fredag och även gjort äggröra och bacon till kvällsmat.

Nu ska jag kolla lite serie och sedan sova, ännu en lång dag väntar imorgon.

Godkväll! Det var meningen att jag skulle vara flitig och läsa på historiaförhör ikväll, men har tyvärr bara kommit några få sidor framåt. Så ett bra vitsord i förhöret får jag nog glömma. Har inte gjort så mycket annat vettigt under kvällens lopp heller, utan mest legat i sängen och kollat serie.
Gjorde min favoritsmörgås till kvällsmat också, rostat bröd med mozzarella och tomat. Mums! Nu ska jag bara lägga mig ner i sängen och försöka läsa lite till på förhör och sedan sova, jag har en lång skoldag framför mig imorgon. Godnatt!

Började dagen med sovmorgon. Passade på att äta frukost i sängen framför paradise hotel. Fixade mig sedan och for till skolan till 10:25.
Dagen har bara bestått av 4 lektioner, men kändes som en hel evighet. Lektionerna gick väldigt tröga och jag var otroligt trött. Men kom hem ungefär 14:30 tiden och resten av kvällen består tyvärr av läxläsning.

Igår testade jag även att göra en oreo cheesecake som vi smakade på idag. God men kraftig. Och receptet stämde inte heller så blev riktigt sur medan jag bakade. Men den blev helt bra till slut!