oJ, oj, oj vad mycket som har hänt sen sist. Mycket i skolan, stallen och i livet.

Nu de senaste veckorna i skolan har det vart så himla mycket prov och inlämningar, alldeles för mycket för att att nästan inte hinna med det.. Har även vart mycket tävlingar, stalltjänst och hinna ta hand om min egna lilla hästis.

Men nu har jag ÄNTLIGEN höstlov, välbehövligt. Ska bara ta det lugnt, INTE stressa, vara i stallet och va med vänner.

Har känt nu på senaste tiden att jag inte mår helt ok, i varken hjärnan eller kroppen. Hjärnan tänker för mycket hela tiden och kroppen är trött och stressad. Aja, hoppas att det går över snart.

Veckans planering:

Måndag: Stallet.

Tisdag: Middag med tjejerna.

Onsdag: Massör?

Torsdag: Stallet.

Fredag: Stallet. Träning i Åby + övernattning.

Lördag:

Söndag: Stallet

Som sagt, ska försöka ta det så lugnt som möjligt så inte jättemycket bestämt.

Trötthet är det ända ordet som kan förklara denna dag. Har vart helt slut i hjärnan från i morse tills nu. Har inte alls vart lika glad och sprallig som jag i vanliga fall brukar va och har heller inte orkat prata. Höll bokstavligen på att somna på de tre sista lektionerna. Under eftermiddagen har jag inte gjort ett skit. Har bara slappat och pluggat ytterst lite. Men ska iallafall göra något vettigt innan jag somnar, nämligen kvällsfodra hästarna haha.

Imorgon blir det inte mycket vila. Skola mellan åtta och ca halv tre. Sen hem en sväng och sedan vidare till stallet och fixa massa där. Savanna får vila då hon blir vaccinerad under dagen. Så blir inget rida imorgon utan får borsta och mysa med henne lite extra mycket istället.

Hoppas ni haft en bra dag!

​Gammal bild på mina finaste tjejer💘

Denna helg har varit fullspäckad. I fredags kväll hade jag hoppträning och efter det fixade jag allt inför tävlingen igår.

Igår var det som sagt tävling på Vikbolandet. Upp och hoppa ur sängen kl 5 , var i stallet vid halv 7 och sen åkte vi mot Vikbolandet. Hoppade först en L:E, och gick felfritt. Hoppade även L:D och då åkte sista bommen ner. LIte surt men resten hoppade han svinbra på..

Idag hade jag och några andra tjejer stallet. Red ut C-ponnyn Ginger också.. Har inte ridit C-ponny på säkert 2-3 år så det var kul. Gick inte att arbeta honom så mycket då han var rätt så stel och överpigg haha. Men skulle faktiskt tänka mig att rida honom någon mer gång framöver. Var hemma runt 15 och har sen dess bara slappat. Gissar på att jag somnar tidigt ikväll för ,mina ögon går redan i kors💤💤.

Hej igen! Var ett tag sen sist men det beror på lite olika anledningar. Har mycket i skolan och det tar väldigt mycket energi ifrån mig. Har även har mycket i stallet, samtidigt som jag har en egen häst att ta hand om ska jag utvecklas och träna med Emil, i Åby. Känner även att jag är väldigt trött just nu, men kan nog bero på att inte sover så mycket som jag egentligen behöver och gör saker från tidig morgon till sen kväll.

Mår inte på topp, varken i kroppen eller huvudet. Ont lite överallt i kroppen och ibland kanske hjärnan går på högvarv lite för länge. Känner även att jag måste börja ta det lugnare och inte stressa för allting.

Tillbaka till det onda i kroppen. Känner att jag måste kanske gå till en massör snart. otroligt ont i axlar. Högerarmen är halvt trasig då Emil slängde av mig för ca 2 veckor sedan. Muskeln i biceps är halvt av, men börjar läka nu. Bristning i insidan av armen och sen hände något mer armbågen så den knakar typ hela tiden. Men, men, det finns inte så mycket göra åt saken, Kanske borde vila den, men ingen kan stoppa mig att rida haha,

Lite uppdatering kring mitt liv just nu, och jag lovar att jag ska bli bättre på att va inne här😜.

Lite blandade bilder från de senaste veckorna!

Måndag: Skolan. Hem och sen vidare till stallet. Savanna skritt/trav-jobb i skogen.

Tisdag: Skola.

Onsdag: Skola.

Torsdag: Skola. Savanna är inte bestämt.

Fredag: skola. Hoppträning för Cattis.

Lördag: Fodring i Åby hela dagen. Kolla ny kamera?

Söndag: Plugga?. Tömköra Savanna.

Och juste, tog bort min tandställning i fredags. Verkligen supernöjd!!

Testade på att tömköra Savanna igår. Det var verkligen hur kul som helst, och kommer fortsätta göra det ett tag framöver för att bygga upp mer rump och ryggmuskler.

Första hoppträningen med Emil idag, på över 2 månader. Gick högt över förväntningarna då han tydligen sträckte sig förra veckan och har vilat sen dess. En liten piggelin köttbulle haha.

Han hoppade iallafall superbra och är jättenöjda med träningen🌟❤️

Sen kväll den 21 augusti började vår resa ner mot Polen. Vi åkte buss hela natten och kom fram till Trelleborg tidig morgon. Vi åkte sedan färja från Trelleborg till Sassnitz, Tyskland.
Stannade lite då och då på vägen för att äta osv. Kom sen fram till Wroklaw, Polen och sov på hotell där en natt.

Tisdag förmiddag åkte vi buss till Auschwitz 1. Hemskt att se allting, men man fattade inte riktigt att det verkligen har hänt, det var liksom som på låtsas. Sen åkte vi vidare till Krakow för att sova på hotell.

Under onsdag förmiddagen var vi inne i Krakow, gick i judiska kvarteren och fick lite "egentid". På kvällen åkte vi till Saltgruvan, som är en gruva där allting är gjort av salt. Verkligen jättehäftigt! Sedan vart det bussresa tillbaka till Krakow och hotellet.

På torsdagen åkte vi till gränsen mellan Polen och Slovakien. Vi gick 1,2 mil för att sedan åka en träbåt i en flod. Sedan åkte vi vidare med bussen för att äta på restaurant. Efter det var det som vanligt buss tillbaka till hotellet.

Fredag förmiddagen spenderades inne i Krakow för "egentid". På eftermiddagen åkte vi till Auschwitz 2, Birkenau. Hemskt, men väldigt lärorikt. Sen åkte vi tillbaka till hotellet vi bodde på första natten.

Tidigt lördagmorgon åkte vi vidare till Berlin. Var där några timmar för att äta lunch och hinna titta i lite butiker. När vi vart där fortsatte vi vår resa tillbaka till Sverige. Kom fram till färjan från Tysklands kust till Danmark runt 20 på kvällen och kom fram till Danmark runt 23.
Åkte sedan buss hela natten och var hemma här i Norrköping igen vid 8 på söndag morgon den 28 augusti.

Lyckad resa med världens bästa människor, roliga bussresor och halvgalna nätter!

Världens bästa vecka är nu över! Klassresan till Polen har vart grym. Massa underbara människor, sena kvällar, galna konversationer och annat skoj.
Auschwits och Birkenau var ju inte direkt kul men väldigt lärorikt. Man fatta inte att det verkligen har hänt när man såg alla byggnader och saker som man sparat. Sjukt vilka idiotiska människor det finns.

Tack alla underbara människor för denna vecka!❤️

Snabb update bara, längre inlägg om resan kommer upp snart.

Bildbomb kommer inom snar framtid!

Idag är det sista sommarlovsdagen, sorgligt men sant.
Idag händer inte så mycket. Har tvättat lite kläder som ska med till Polen, kollat Youtube och bara slappat.
Kanske ska träffa en vän senare men inget bestämt än.

Imorgon börjar som sagt skolan. Går bara mellan 8-10 så ska inte klaga. Sen ska jag iväg till Savanna när vi slutat. Ska lösgöra henne ordentligt i högersidan då hon måste bygga mer muskler på högersidan + att hon är väldigt stel i höger.

Var på möte med tävlingsgruppen i Åby igår kväll. Blev lite omplaceringar i grupperna, och jag måste bara säga att jag ÄLSKAR den gruppen jag hamna i, bästa människorna!
Är även tacksam och överlycklig över att jag får fortsätta träna och tävla tillsammans med Emil❤️
Nu ska vi visa alla där ute vad vi går för🌟!