Header

Tillbringade allahjärtansdag med denna babe med en liten tapaskombo av de vi var sugna på. Vi satt konstant i 2 timmar och bara käkade och snacka, så mysigt!

Likes

Comments

Jag hittade alltså min dröm skor förra veckan. Det är ett par adidas originals tubular shadow som jag hittade på Lydias Elies Millens Youtube kanal och jag bara dog direkt när jag så dom så jag klickade hem dem direkt ! Som några av er kanske såg på min instagram så skrev jag "nykär så länge de är vita" .Jag spillde alltså KAFFE på dem två dagar efter, så jaa.. Men har som tur fått bort de nästan, haha! Jag är inte så van av mig att använda sneakers i vardagen/ skolan eftersom jag inte tycker de går ihop med min stil av söta blusar/skjortor. Men jag kommer förmodligen matcha dem till ett par kavajbyxor,skinnbyxor, boyfriendjeans eller något liknande.


Numer två är de orangea Nikeiskorna - verkligen såå sköna!! De är alltså som en " strumpsko" som man bara behöver dra på utan att knyta och de sitter perfekt. Jag hittade dessa på sportamoras rea , alltid lika roligt med reafynd ! Trots att mina träningslinnen är i alla möjliga färger så blir jag så glad av att ens se på de här skorna, så hela jag får vara en liten färgbomb när jag bär dem!

Behind the scenes med min lilla selmis och Jacob spännisen Albinsson

Likes

Comments

Det känns verkligen skönt att jag är "tillbaka på banan igen" efter allt med att jag varit sjuk och så. Direkt efter skolan i mondags åkte vi ner på stan och handla lite mat och så åkte vi hem till Martina en stund och lagade pasta-carbonara. Alltså Gud vad man uppskattar att göra sånna här små saker mitt i veckan , alltså att man bara träffas någon timme, umgås och snacka ikapp de senaste!

Lyckos mig som får ha sånna underbarare och fina vänner som dessa två <3

Likes

Comments

En månad har gått av 2017 och en månad är det närmare studenten. 4 månader kvar. Det är blandade känslor, jag är både nervös, längtansfull, exalterad och stressad . Men de är bara keep calm och leva lite i nuet och inte bara längta. Det känns självklart tråkigt att jag har varit sjuk till och från senaste tiden och att det varit lite mycket med allt, det tar både på kroppen och energin, men jag får fokusera framåt helt enkelt. Jag håller på att lägga upp nytt träningsshema /pass vilket jag verkligen ser fram emot. Det kan vara så svårt att veta själv om man ligger i sin bekvämlighetszon med vikter ,(rep/set) eller att man får en rutin, vilket inte alls är bra för utvecklingen. Just nu har jag lagt till ett ytligare pass i veckan så får se om det går ihop. Väldigt förväntansfull och peppad oavsett på att börja träna igen!


Likes

Comments

I onsdags vaknade jag upp med halsbränna, vilket blev värre fram på dagen. Så igår hade jag feber, var förkyld och mådde bara allmänt dåligt. Därför beslöt jag mig för att göra en två dagars Detox. Under senaste tiden så har jag druckit alldeles för mycket kaffe samt PWO vilket inte alls är bra. Därför passade jag på att göra en detox nu när jag både är hemma, eftersom jag inte har lust att ta med juicer till skolan, men även för att min kropp och huvud känns i obalans. Jag vet att förra gången jag gjorde detox kände jag mig verkligen på så mycket bättre humör och väldigt fräsch. Som ni säkert många vet så är det en hel del side effects av att detox, man kan få bl.a humörsvängningar, ont i huvudet och illamående i början. Men det är verkligen värt det efter!!

Igår drack jag 3 olika juicer vid 6 utvalda tider och minst 2,5 liter vatten för att rensningen ska fungera.

Juice 1 - Den gula juicen gjorde jag på 1 apelsin, 1/5 citron, 1 grapefrukt, 1 banan, kanel och ingefära

Juice 2- Den gröna juicen innehöll persilja, 1/5 gurka, grönkål, 1 äpple, ingefära, 1/5 avocado och 1/5 citron

Juice 3- Den lila jucien / smothiien innehöll 2dl blåbär, 1dl hallon, 1 msk cocosolja, kokos och ingefärs-kvarg

Jag har väldigt ont i huvudet idag men det är nog för min kropp kräver koffein och strejkar typ. Så ska försöka vila och dricka mycket hela dagen eftersom jag ska jobba på O'lerys ikväll och eftersom det är lönehelg är det nog fullt hus så det kommer bli hektiskt. Jag får alltid en och samma känsla när jag är sjuk, typ att jag känner mig "äcklig" och lat för att jag inte får träna. Just nu är det stråland sol ute så jag kanske tar en prommis med Selma i all fall. My planes för helgen är prio ett att bli frisk. I morgon ska vi käka brunch på Korsnärsgården med min syster  och hennes kille , sedan blir det att jobba och plugga resten av helgen.

Ha en härlig helg ! KRAM

Likes

Comments

Under denna mörka och trista period under året när plugget bara suger energi så är det så skönt att skippa behöva tänka på maten tycker jag. Det är lätt att ta något onyttigare om man har det stressigt eller när man inte har någon energi. Så jag göra matlåder för vaje veckan men med olika innehål för att variera , eftersom jag i huvetaget inte kan äte kyckling och ris tillsammans längre ;) Det är en stor lättnad i veckan att slippa stå i köket och laga middag var och varannan kväll. I min familj så äter vi nästan aldrig tillsammans mitt i veckan då det är svårt för alla att anpassa sig med träningar, möten osv. Men på helgerna så äter vi självklart tillsammans.

Under första gymnasieåret tills i mitten på andra året så åt jag matlåder VARJE dag även helger. Då hade jag en "kost PT" som hjälpte mig med hur mycket jag skulle äta och vad, för att nå mina mål. Kost-shemat gjorde verkligen så jag nådde mina mål med träningen och formen , men det var ingen hållbar kost då jag enbart åt kyckling, ris och broccolie. Men jag är verkligen glad för att jag har testat på olika dieter, koster eftersom jag har lärt mig så extremt mycket om mig själv, vad just jag behöver för mat och vad om passar mig för att jag ska må bra!

Trots att jag har ätit matlåder i 3 år , till och från så tycker jag att de är svårt att veta vad som kan hålla sig fräscht i frysen och kylen. De som jag vanligast brukar göra matlåder av som både är nyttigt och som går relativt fort att lagar är ;

Kolhydrater; Sötpotatis, Morötter, Palsternacka, Bulgur, Mathavre, Matvete

Protein; Kyckling, Lax, Magert kött ( nötkött )

Grönsaker/ näringstillskott; Broccoli, Sojaböner ( Frysta i kartong ), Herr kuvert, Sen tillägger jag färsk sallad så som baby spenat, grönkål och tomater.


Likes

Comments

På tisdagar har vi på friskvården ihop med fotbollsgym och idag fick vi testa på snöskor upp för Gesundaberget. "Lite så vi portar här i Dalarna ". Det var väldigt jobbigt att känna sig så klumpig i dem och att de var så brant samtidigt. Men det var verkligen sjukt bra träning för baksida ben ,rumpa och flåset! Tyvärr så diggar jag inte denna aktivitet så mycket att jag skulle göra de igen. Lite tråkigt att det inte fanns någon funktion på skorna så att spikdubbarna försvann så man kunde åka ner för berget istället för att behöva gå. Längtar såå mycket tills de blir barmark så jag får börja springa. Löpbandet/ crosstrainern på gymmet är ingen hitt så det har blivit lite förlite konditionsträning :/

Jag har ju äntligen lärt mig mobilblogga, haha . Så nu blir de lite mer uppdateringar förhoppningsvis !

KRAM

Likes

Comments

De flest har satt nyårslöften som att börja träna eller sluta röka. Jag vet att vissa tycker att nyårslöften inte hjälper för längden och mål borde man ha hela tiden och inte vänta tills det blir ett nytt år. Själv har jag funderat på det lite och jag skulle nog mer säga att jag ser det som nya möjligheter för det nya året att glömma dåliga saker som hänt eller vanor. Alltså ett sätt att lägga de gamla bakom sig och se framåt vilket jag själv tycker är väldigt motiverade och just nu är jag så jäkla taggad för det här året!

MINA MÅL / BUCKET LIST FÖR 2017

- Boka resor. Jag har två resor planerade men inte bokade. Därför vill jag boka dem så jag vet vad jag har att se fram emot och längta efter!

- Ta studenten. Det är väldigt mycket saker runt studenten som jag vill ha klart i tid, så som balklänningen och snygga outfitts! När jag hittat The dream dress så kommer jag slappna av lite mer.

- Klara Tough race. Tidigare har jag haft som mål att göra Tough viking, men datumen passade inte. Annars vill jag springa midnattsloppet på bättre tid än sist.

- Ta körkort innan sommaren! Det låter kanske som något självklart men om ni skulle se hur trafik rädd jag är så är det en stor utmaning för mig. Jag prioriterar heller inte min tid åt att plugga körkort vilket jag kommer behöva. Jag planerar dessutom att åka som au pair så då MÅSTE jag ha ett körkort.

- Vara medveten om rädslan man göra det ändå! Det här året tar jag studenten vilket betyder att jag är fri från skolan och de är "upp" till mig hur mycket jag vill utvecklas och vad jag vill göra. Jag behöver sträcka lite mer på mig och sluta ta den enkla vägen och istället utmana mig själv för det jag är rädd för , så som att resa iväg själv.

- Planera mitt liv och stressa mindre. Jag har alltid gillat att ha kalender och ha koll på vad som händer, därför vill jag ha det som ett mål för att jag vill fortsätta på samma sätt. Att ha koll på vad som är inplanerat gör det så mycket enklare och skönare att slappna av och inte stressa upp mig att livet inte går ihop. För det gör det. Allt handlar bara om hur man prioriterar tiden och vad man själv väljer att göra.

- Ta hand om mig själv. Det är så lätt hänt att man glömmer bort att unna sig saker och komplimanger . Så som att gå på spa om man är stressad, stanna upp och liksom boosta sig själv " Gud vad fin jag är " eller att klappa sig själv på axel om man gjort en god gärning. Det gör verkligen skillnad att ta hand om sig själv och inte bara flyta med i stressen.

Jag har hunnit med en hel del saker det här året som varit, så jag tänkte dela med mig av lite härliga bilder!

Oredigerad bild vid en av alla vackra solnedgång på Gotland

Finaste Marre, jag och Alvis i Stockholm

Träningsresa på Mallorca med bland annat denna snygging

En bild som inte är från 2016 men som hör ihop med att jag kommer eventuellt åka dit i år !!

Fler sommarbilder ifrån Gotland och stockholmsveckan med Matilda

Strosat runt i mini öknen på Gran Canaria

Österrike med familjen

Likes

Comments

Det har varit väldigt mycket för mig den senaste veckan så jag och mamma bestämde att åka till Borlänge igår för att ha en mysig shoppingdag och så passade jag på att gå på ett informationsmöte om cultary care au pair.

Hur glad blir man inte att se en sånn lapp sitta vid korthållaren. Oavsett om den inte är personlig så är det självklart att man blir posetivt överraskad och glad!

Likes

Comments

Hejhej!

Jag måste först säga förlåt för min dåliga uppdatering. Det har varit väldigt hektiskt senaste månaden och andra saker som har prioriterat först. Men jag vill heller inte se bloggen som ett MÅSTE när flera vill att jag ska blogga mer. Utan jag ser bloggen som ett tillfälle att dela med mig om saker som händer, åsikter och mitt liv i bilder, när jag känner för det! Hope u all understand <3

Som alla lov, helger och roliga dagar så har tiden bara runnit förbi. Jag har haft en väldigt trevlig vecka nere i Stenungsund med min karl. Direkt när jag kom ner så var vi på en mysig dubbeldejt med Annie och Felix på Harrys. Vi har hunnit med att umgåtts med Pontus familj, haft game day med små kiddsen i ishallen, gått på bio, shoppat, tränat och självklart firat 2017 !!! Vi firade med hela hans Familj och med släktingar vilket var jätte roligt. Jag och Pontus fick uppgiften att agera som lekledare. Så vi femkamp där vi bland annat gjorde ett Kahoot om året som varit. Kahoot är alltså en slags frågesport som vi brukar få göra i skolan , haha.

Efter några glas bubbel, likör och en liter godis så var vi verkligen inte redo för att fira in det nya året genom att gå och lägga oss när alla släktingar hade gått. Så alla bytte om till mjukiskläder och satt upp och spelade sällskapsspel och kikade film till 5.

Utsikten från Pontus hus är inte dålig den!

Jag och Pontus strosade runt och letade efter en balklänningsbutik i regnet , haha. När vi tillslut hitta butiken var den stängd, en tisdag ?? Så jag måste dit igen eftersom jag inte vågar beställa en klänning utan att ha provat den :/

Godaste lunchen stället i Nordstan. Vi båda tog kycklingbröst och sötpotatis med fetaostkräm och sallad, mums.

Pontus fick i present av mig en hotellnatt med spa och middag på Radission Blu inne i Göteborg. Så här är några bild som ni kanske känner igen från min Insta och snap!

Historien bakom denna bild är inte så mysig som det ser ut att vara. haha. Denna pool låg uppe på taket, den var alltså inte inglasad. Så jag och Pontus sprang fort ut i 30 sekunder, tog en bild och sedan sprang vi fort in, haha. Men det var verkligen mysigt att sitta och bubbla och kolla ut över stan. Jag vet att jag blir så extremt avslappnad av att gå på spa, lika så med att yoga. Så jag vill verkligen börja gå mer på spa, speciellt det här halvåret då det förmodligen kommer bli väldigt stressigt i skolan. Det är lätt hänt att man bara flyter med vecka för vecka och inte bara stanna upp och känna efter hur man verkligen mår och unna sig lite extra för att boosta sin energi. (djupt)

Som vanligt när jag åker med SJ så blir det alltid något fel förutom den gången jag gick på fel tåg och hamna i Laxå , hehe. Men först när jag åkte ner så hade det varit koppartjuvar på spåret och nu när jag skulle åka hem och byta mitt sist tåg i Sala så var det fel på loket så fick vänta 4h och sedan sitta i gången på tåget med en hund. Inte så exklusivt. Slutade i all fall med att jag kom hem 6h senare men som tur var så kom min gulliga bror och hämtade mig mitt i natten <3

Ända sedan jag kom hem så har jag jobbat i 4 dagar, så nu är jag som gott som död. Det har verkligen varit ett härligt lov i både Stockholm och i Göteborg med när och kära. Men i morgon börjar skolan igen och det ska faktiskt blir skönt att komma tillbaka. Inte för att jag saknar mitt gymnasiumarbete som jag ligger efter i sååå mycket, utan det ska bli skönt att få träffa alla vänner igen . Dessutom längtar jag IHJÄL mig till studenten, så jag vill bara få allting klart på en gång ich.

Hoppas ni har haft ett härligt lov KRAM

Likes

Comments