Frukostar

Tjeeeeeenixen på er, hoppas dagen hittills varit gryym. Och, jag upptäckte nyss att jag "drar ut på orden" typ hela tiden, förlåååååååt för det. (Det där var ett skämt).

I alla fall. Min dag idag började inte som dagarna brukar börja, jag och min familj packade nämligen picknickkorgen och drog iväg till stranden på morgonen för att äta frukosten där. Så mysigt!
Vi var helt ensamma på hela stranden utom några traktorer, rätt ovan känsla men väldigt speciellt. Innan vi åt badade vi morgondopp, det var väldigt kallt får jag erkänna men ändå otroligt skönt.
Vi bredde ut ett badlakan och dukade upp med frallor, pålägg, yoghurt, juice och hallon från trädgården. Mums!

Efter den goda frukosten va vi bara lite på stranden till det började komma på mer och mer folk, och våra vänner kom även. Vi umgicks med dem resten av dagen och badade, solade, åt glass och så vidare.

Nu väntas gäster, och jag vill önska er en riktigt bra kväll alllliiiiiiiihoooioooop!

xoxo-Ellinor

Resor

Heeej finisar!!
Sorry för 0 uppdatering igår... :/ Var helt slut när vi kom hem fr Marstrand och dessutom laddade min mobil ur och jag hade inte tillgång till uttag. Men nu är jag här med ett inlägg!

Vi var som sagt på Marstrand igår, såå mysig liten ö verkligen HETT TIPS om ni råkar befinna er i Bohuslän. Alla såå fina hus (precis i min stil), den vackra naturen och alla små fina smultronställen.

Bild från färjan på vägen dit

Den stora, fina hamnen <3

Några av de väldigt fina husen

In LOVE när det gäller pastellgula hus alltså! Och så fint med lite öppna fönster här och där :)

Vi började med att ta en riktigt god fika på konditori Bergs precis vid havet, så vi kunde titta på alla fina båtar under tiden :)

Efter att vi gått runt ungefär halva ön slog vi oss ned på en klippa för lite paus med jordgubbar, bananer och kakor, muuumss

Efter att nu gått runt andra halvan av ön (vi passerade många fina naturområden, både fin skog och klippor nästan ute i havet <3) åt vi på den fina restaurangen "Lasse Majas krog" på en jättemysig bakgård :)

Jag tig en god Wallenburgare som bestod av lax och torsk. Till den serverades skagenröra, citron, sallad, ärtor och potatismos :)

Sist men inte minst en ljuvlig efterrätt, Creme Brulée med skogsbär <33

Tipsar om både Lasse Majas krog och Bergs konditori om ni vill äta något gott på Marstrand! :)

Resor

Hej och sorry för uppdateringen :/ Har planerade inlägg dom kommer inom kort.

I alla fall! Idag lämnade vi stugan vi hyrde och gav oss av mot en annan plats i Bohuslän.

Dagen började med frukost och sedan städning då vi tyvärr inte hann med morgondopp (vi har morgondoppat nästan varje dag, till och med i går när det ösregnade haha xD).

Vid klockan 13 lämnade vi det fina huset för att campa i ett par dagar, och på vägen stannade vi vid en krog och åt god mat (bild nr 2).

Vi kom fram vid campingen ca kl 16.30 och började resa tältet. När det var klart åt vi lite fika/middag och gick sedan och handlade. Efter det spelade vi MIG och åt chips och kakor, supermyyyyyysigt!

Alltså det är verkligen annorlunda att campa jämfört med att bo i en stuga, men så mysigt då man är tillsammans i princip hela tiden på några kvadratmeter hela familjen! :)

I morgon bär det av mot Marstrand, och jag kommer att hålla er uppdaterade med bilder osv <3 Längtaaaar!

Godnatt på er!!

xoxo- Ellinor

Dagens gula outfit- 💛💛kärlek

Gourmetpizza med oxfilé, bacon och rödlök- mums!

Mys <333333

Mode

Hej och förlåt för att det inte kom något inlägg igår, detta inlägget skulle egentligen kommit upp då men eftersom att nätverket plötsligt la av så blev det inte så, får köra på 4G numera :/ Men så är det väl när man är på landet :)

Detta är i alla fall en lyx vs budget outfit- Sensommar edition. Jag vet att det inte är sensommar än men det är ju ändå hyfsat "snart" och då är det ju roligt att vara förberedd eller vad man ska säga haha. Detaljerna går i rött då jag tycker att det är en väldigt fin sensommarfärg.

För er som inte vet det är Lyx vs Budget två hyfsat lika exempel där det ena är från de lite billigare märkena, och det andra lite från de lite dyrare.

Budget:

Läppstift: Elf, 59 kr
Nagellack: H&M, 49 kr

Lyx:

Klänning: Alexander McQueen, 37 337 kr (kanske lite väääl lyxigt) ;)
Hatt: Philosophy di Alberta Ferretti, 1092 kr
Nagellack: OPI, 155 kr

xoxo- Ellinor

Sommar

Hej :) Ännu en dag här i Bohuslän har gått. Vi morgonbadade som vanligt och åt sedan frukost, jag drack en god smoothie som innehöll spenat, hampapulver, kokosolja, banan, osockrad kokosdryck, ingefära och citron. Mums! Vi åkte sedan och åt glass och badade efter det. Eftersom att det är min namnsdag så fick jag en tidning av farmor och farfar som jag själv valde, jag blev extra glad då detta numret av Elle innehöll en extra tidning- en inredningstidning!!! Så nu ser jag verkligen fram emot massor av mysig sommarläsning :)