Gårdagen spenderades först i solen på
Amandas innegård. Lite senare på eftermiddagen tog Pikon och jag en islatte på Brödernas Kafé, innan vi gick ut och åt middag. Vi avslutade kvällen med en skräckfilm hemma hos mig.

Idag har jag lunchat med Erica och Emma på stan. Mysig dag med fina vänner!

Nystädad lägenhet - check! Nu ska jag gå ner till stan för att luncha med ett gäng härliga brudar i solen.

Här kommer lite bilder från igår när vi firade Cissi, Frida och Emma. Festen var hemma hos Frida och födelsedagsbarnen hade fixat så fint med ballonger och snacks samt styrt upp ett musikquiz. Vi avslutade kvällen på Hugo.

Visst känner man lite höstkänsla nu? Som att vi håller på att lämna sommaren bakom oss. Därför känns det riktigt bra att jag har en vecka med värme framför mig. Hotellet som vi ska bo på ser ni på bilderna nedan. Det ligger bara 150 m från stranden och 200 m från centrum så läget kan ju knappast bli så mycket bättre.

Ikväll ska vi fira Cissi, Frida och Emma som har fyllt/fyller 23 i år. Det ska bli jättekul att träffa alla tjejer, hoppas bara att vi kan få lite sol ikväll och att vi slipper regn. Ni får ha en bra lördag!

Bilderna är lånade från Apollo.

I ett tidigare inlägg berättade jag om att jag var sugen på att åka utomlands och nu har jag äntligen bokat en resa tillsammans med familjen. Vi ska återvända till ett land som vi inte har varit i på 21 år, nämligen Cypern. Vi åker redan om 2 veckor och det ska bli så himla skönt med lite sol och bad!

Just nu använder jag ett hårspray och ett glansspray av märket Revlon. Style Master Hairspray Photo Finisher är ett hårspray med extra hög stadga, perfekt att använda när man har lockat håret eller gjort en håruppsättning. Jag använder inte hårspray särskilt ofta, men ibland när jag har lockat håret och vill att det ska hålla hela dagen är det ju verkligen guld värt!!

Hej på er! De senaste 2 veckorna har jag varit helt frånvarande här som ni säkert har märkt. Jag har haft en underbar vecka tillsammans med familjen och släkten från Båstad. Vi har tittat på tennis, åkt båt, varit runt i både skärgården och på Vikbolandet samt besökt en strutsfarm. Bilderna nedan är från en kväll som vi spenderade på Il Cibo i Norrköping.

Förra helgen var Hannah och jag i Göteborg och tittade på Håkan Hellström. Resan började inte så positivt då det spöregnade när vi kom fram till Göteborg men lagom till att konserten skulle börja sprack det upp och blev sol över Ullevi. Den här veckan har jag hunnit med att gå på både en 50-års fest och ett 89-års kalas och nu har jag inget planerat den här helgen, vilket är skönt!

Finaste kusinen.

Jag har världens bästa familj!

Supergod tryffelpasta.

I fredags spelade Kapten Röd Hugo i Norrköping. Jag var där med Erica och Tim, och vi hade en riktigt rolig kväll. På lördagsmorgonen hämtade Mimmi och André upp oss tre (bakispatrullen haha). Vi åkte till Varamon för en heldag med sol och bad.

Vi åt lunch på restaurang Sjövik som ligger precis vid stranden. Jag åt fläskfilépasta och de andra tog köttbullar med potatispuré.

Vi avslutade en varm dag med varsin glass.

Hej! Vädret fortsätter att visa sig ifrån sin bästa sida och nu har man blivit bortskämd med att vakna upp till sol och klarblå himmel nästan varje morgon de två senaste veckorna. Det känns som att vädret kommer att vända snart! Igår var vi ute med båten från tidig morgon till sen eftermiddag. Vi började vår båtresa med en sväng till Fyrudden. Där stannade vi i några timmar, innan vi åkte vidare till Tyrislöt och tog en dricka på deras uteservering. Sista stoppet på färden blev Pukö, en ö där det är väldigt långgrunt och vit sand på botten. Jag var i och badade i säkert 10 minuter, så skönt!!

Från Pukö.

När vi kom tillbaka upp till huset Igår så åt vi havskräftor på två vis till middag. Kokta havskräftor till förrätt och gratinerade till varmrätt. Enkelt och riktigt gott, speciellt med ett glas rosé till. Jag gjorde ett smör med persilja, chili, lime och vitlök som jag la på havskräftorna tillsammans med lite västerbottenost innan jag gratinerade dem i ugnen. Grill 250 grader i 2-5 minuter - klart. Bild på dessa hittar ni längre ner i inlägget.