Vår första och enda dag här i Buffalo spenderas vid Niagarafallen. Älskade båtturen vi tog längs vattnet, även fast man blev helt genomblöt. Bara om skorna och i ansiktet dock eftersom vi hade på oss dessa otroligt vackra regnkappor.

Nyss köpte vi hem KFC till hotellet och nu är det dags för nya avsnittet av Game of Thrones. Är så taggad att jag spricker. Det är inte premiär först imorgon för er i Sverige, mohaha ;-).

En dag när vi var i New York tog vi bussen ner till Six Flags! Det var verkligen de sjukaste bergodalbanorna jag sett i hela mitt liv på den parken. I en av dom skulle man spännas fast ståendes och sedan åka upp och ner. Den vågade inte ens Tobias sig på (och han vågade ändå sig på Kingda Ka). Det var en rolig dag som jag gärna upplever igen!

Vi gick igenom "High Line" som verkligen var hur fint som helst. En favoritplats för mig helt klart. Man gick liksom längs byggnaderna i New York bara det låter tillräckligt för mig iallafall. Vi gick hela längden och det tog väl en halvtimme för oss ungefär.

9/11 platsen besökte vi också. Kände att det var ett måste när vi ändå var i New York. Kändes lite halvt jobbigt att stå där och se alla inristade namn längs fontänen.

Vi gjorde en miss och trodde vi hade en dag till än vad vi egentligen hade. Så när vi gick runt i fredags och bestämde saker vi skulle göra på lördagen (som att åka upp för Empire State) så märkte Tobias att vi skulle åka vidare 07:00 på lördagen och inte söndagen. Så vi hade inget val och trotsade det dåliga vädret och åkte upp för byggnaden ändå. Man vill ju ändå säga att man vart upp, hehe.

Byggnaden som jag iallafall sett mycket på sociala medier, Flatiron building, ville vi se. Rätt så fin är den ändå!

Vi tog en promenad till Central Park, såklart. Och det var även så fint där, såklart.

Vi har gått förbi massvis med fina lägenheter, byggnader och även Vänner-lägenheten som jag alltid velat sett på riktigt. Kom nästan en tår när jag stod där med byggnaden framför mig, känslig är man, ja.

Vi har stått och kollat solnedgången medan vi stod och kollade ut över Hudson-floden där Frihetsgudinnan står. Sååå underbart.

Vi har även hunnit med en Yankees match!

Dessa bilder beskriver väl kanske hälften av allt vi hunnit göra under 3 dagar. Men fler bilder tänker jag inte "plåga" er med haha.. tänkte att jag slänger in ett till blogginlägg på söndag när det är vår sista kväll här. Men om det blir alldeles för mycket bilder innan dess så kommer dom upp här innan, vi får se helt enkelt! Imorgon väntas Six Flags vilket jag är lite nervös över, dom har väl de läskigaste karusellerna jag sett.. så vi får se hur det slutar. Märkte på Universals och Disney World att jag blir väääldigt illamående av vissa karuseller, så vi svängde förbi ett apotek och köpte tabletter för det. Så jag hoppas det hjälper mig imorgon. :-)

Bilder från fjärde juli och när vi besökte Thomas Jefferson monumentet. Vi älskar båda att gå runt även fast det tar tid, men när det är såpass varmt som det är här i USA just nu så är det omöjligt att ta vara på heeela dagen. De flesta dagarna har innehållit en halvtimmes sömn efter lunch, innan vi tagit oss ut igen för middag..

Nu är vi i Philadelphia (nästa stopp: New York!!!) och vädret här är så mycket svalare, tack och lov. Jag bokade biljetter igår till idag (trodde jag) för en rundtur på Philadelphia Flyers arena. Men väl framme så ser jag att det fortfarande var den sjätte idag, och inte den sjunde som vi bokat biljetter till, ops hehehe.. hade bokat biljetter inatt utan att jag förstått att klockan var efter tolv på natten. Så nu sitter vi på tunnelbanan på väg mot Chinatown som ligger i stan. Ska bli roligt det med, jag som äskar kinamat över allt.

Sista dagen i Atlanta spenderade vi här, på Georgia Aquarium. Har faktiskt aldrig tidigare i mitt liv, vad jag kan komma på, vart på ett stort akvarium.

Igår var det första dagen i Washington och det första vi ville pricka av på listan var detta. Rätt häftig känsla ändå att gå runt dessa byggnader. Som vita huset, bara sett det huset på film tidigare.

Idag i 35 graders värme har vi besökt Pentagon och Arlingtons gravplats för militärer som dött i krig som Amerika vart med i. Även fast jag bombat med alla dessa bilder tror jag ej man kan förstå hur stor denna kyrkogård verkligen är om man inte har besökt. Vi gick, gick och gick i en timme och vi hade bara hunnit se en tredjedel av allt. Vi hade med oss en flaska vatten, men den tog slut ganska direkt så den törsten som jag fick uppleva idag är inget jag ens skulle vilja att min värsta fiende skulle få uppleva. Men tillslut kom vi fram till en busshållsplats som hade ett fik. Så lycklig och desperat som jag var i den stunden går inte att förklara. Bara Tobias kan vittna om det, hahaha...

Nu 4 vattenflaskor och en smoothie senare så har vi landat på hotellrummet. Vi båda känner att vi förtjänar en väldigt exklusiv middag ikväll, jag är väldigt sugen på en rejäl köttbit, så något sådan kommer det förmodligen sluta med.

Kram, (Tobias hälsar han med).

Muuums vilken GOD frukost/brunch vi åt imorse. På väg till Coca Cola museet skulle vi äta något och vi svängde in på ett frukostställe som hette Flats. Jag åt en omelett-macka med lite blandade grönsaker samt chipotle sås.

Vi gick loco i butiken som fanns i museet. Tobias sparar redan på Cola saker så för han fick det bli en till Cola flaska till hans samling, en kapsylöppnare och lite annat roligt.

Som ni ser blev det många bilder på byggnader. Vet inte om jag har någon kärlek för dom, men tycker det blir så fina foton.

Den här dagen var en perfekt dag som gav oss en ny syn på Atlanta. Gårdagen var ju inte den bästa jag vart med om men idag besökte vi den lite finare delen som erbjöd på fina byggnader (hihi) och säkrare promenadområden. Även fast vi var i denna del kom det fram en hög kille och försökte sälja sina saker han hade i sin kasse han bar med sig, men eftersom vi varken ville eller hade kontanter så kunde vi inte. Han började bli lite arg men Tobias lyckades tackla det bra och vi gick därifrån utan något allvarligt. Man känner sig lite halvt rädd i denna stad och framför allt i den fattigare delen, men annars tycker jag Atlanta är en fantastiskt stad. Imorgon ska vi besöka ett stort akvarium och äta på någon lyx-restaurang. Eftersom vi inte kan "slösa" på våra fickpengar blir det mycket av den billigare maten.

Imorgon är det sista dagen här, sen bär det av till Washington! Vi hoppas på att få se Trump stiga ut från sin balkong på tisdag, då det är USAs självständighetsdag då. Skulle vara lite sådär, coolt, eller nått.

I söndags var det dags för Universal Studios och det var lika underbart att vandra omkring där nu som första gången när vi var på detta i Japan! Det nya vi fick uppleva nu var att åka Hogwarts Expressen i 10 minuter, sen även åka en 4D karusell i Gringottsbanken. 10/10 fick den dagen verkligen.

Sen dagen efter vankades Disney World!!!! Denna dag var minst lika rolig, iallafall när det gäller attraktionerna för som ni ser på bilderna var dom SÅ bra gjorda! Kände mig som ett barn på julafton, på riktigt alltså.

Och igår hade vi en heldag i Daytona Beach. Solade hela förmiddagen, och jag som har väldigt svårt att bli brun har faktiskt lockat till mig en del. På kvällen satte vi oss på stranden och (Tobias) avnjöt en öl medan jag satt bredvid och försökte lära mig. Går inte att få i sig den där äckliga drycken.

Nu har vi landat i Atlanta och det har inte börjat så bra som det kändes först. När vi lämnat tågstationen som låg ungefär 1 kilometer från vårt hotell så gick vi genom en förort som gjorde mig så rädd att jag nästintill gick runt och skakade hela tiden, jag var inte ensam om det heller då Tobias gick runt samma. Vi gick förbi en som satt och rökte gräs i en busskur, kanske 5 personer som glodde på oss såpass mycket att man trodde de skulle råna oss vilken sekund som helst, och en hemlös som gick efter oss ett bra tag. Väl framme på hotellet sa vi "nu åker vi in till Downtown för det är ju så långt ifrån förorten man kan komma" och det lät ju bra tyckte vi.. det första som sker när vi kliver av bussen är att 2 killar kommer fram till Tobias och vill ha vårt paraply (spöregnade ute) och när Tobias säger något i stilen med "nej" så började de bara skratta och gick därifrån. Sen går vi vidare och under 10 minuter har väl minst 5 killar ropat på mig. Det slutade med att vi sprang till donken, köpte Nuggets och (försökte först med Uber, men wifit krångla) tog bussen till hotellet. Dessa 3 dagar kommer bli intressanta :-).

Här har ni lite blandade bilder från igår och idag, och naej jag hade inte lust att redigera bilderna så det får se lite slarvigt ut hehe..

Idag är det midsommar i Sverige och här i Miami firade vi det med alligatorerna. Vi åkte till Everglades och fick åka båt bland dom. Det var en jätterolig upplevelse, sen var även guiden lite rolig att lyssna på, för han hade den bredaste amerikanskan jag hört. Älskar den amerikanska dialekten.

Imorgon bär det iallafall av till Orlando för Universals och Disney World, känner mig som 5 igen. Ska bli så roligt! Det visar regn både söndag och måndag dock, men det gjorde det även för dagarna här i Miami men det har inte regnat något alls. Så jag är inte så nervös över det.

Kan ju avsluta inlägget med att säga att Miami Downtown har fått ett nytt fan. Vi tog bussen över från Miami Beach och vi blev båda lite förvånade över hur fint och mysigt det var! Stora byggnader men fortfarande hemtrevligt på något sätt. De 2 sista bilderna är tagna där. Synd bara att vi inte har en dag till, då hade vi åkt till hamnen som ligger där och har en shoppinggata precis intill. Fick med mig smink från Sephora och jag längtar tills imorgon när jag ska få göra ett första test av allt<3

Natti.

Vi började morgonen med att handla frukost till vår lägenhet, och när vi väl kommit till stranden var den bara nio vilket kändes tidigt för att vara oss haha.. vi bestämde oss iallafall för att gå längs stranden tills vi hittat ett område med lite mer folk.

Det var ju sååå fint här på Miami Beach! Dock är stranden så pass lång att vi inte kommer hinna besöka alla ställen, men det vi sett hittills är så fint.

Efter stranden slängde vi oss en, vad jag skulle kalla det, en riktig amerikansk pizza. Den var lika god som jag trodde och det här är nog inte den sista pizzan vi äter här.

Nu är klockan 21:30 amerikansk tid men det känns som ännu senare. Klockan är halv 4 hemma i Sverige så det kan ju vara anledningen..
Det har hänt mycket på 2 dygn sen vi lämnade Sverige så jag vet inte ens vart jag ska börja. Men ett tips jag har: sov inte på en flygplats om du inte känner dig mentalt redo. Herregud säger jag bara, jag sov väl runt 1 timme medan Tobias samlade på sig 3 om jag kommer ihåg rätt. Det var oskönt, kallt, och det fanns inga snabbmatsställen som hade öppet vad vi kunde hitta.

Idag har vi solat, bränt oss, ätit god mat och gått runt i butiker i det här varma vädret. Imorgon kommer säkerligen en repris om vädret är lika fint som idag, annars vet jag inte vad vi skulle kunna hitta på..

Nu ska vi försöka sova så vi kommer upp i acceptabel tid imorgon, vi vill ju inte förstöra mönstret nu när vi lyckats ta oss upp tidigt en morgon liksom. ;-)

Som sagt i förra inlägget så slutade jag jobba redan förra veckan. Och från jobbet i Fagersta fick jag det här fina ljuset! Som även låten som en sprakande brasa när man tänder det, vilket jag ääälskar.

Igår firade släkten mig lite tidigare eftersom jag fyller 20 år när jag är i USA. Fick allt från pengar till presentkort på systemet. Passade även på att säga hejdå till alla<3

Idag firade vi Amanda medan vi åt på Hamnkrogen, det var gott som vanligt och vädret var verkligen på vår sida. Var sedan tvungen att säga hejdå medan de skulle iväg på förfest, för jag var tvungen att åka hem och packa klart resväskan.. är hemma nu och vi är nästan klara. Det mesta är avprickat på listan så jag börjar känna mig lite mer lättad nu, har vart stressad hela veckan över saker som kan gå fel men nu börjar saker komma till rätta!

Kan fortfarande inte förstå att det är imorgon vi åker. Nästa gång vi hörs är jag i USA! Jag har även lovat Sabina att uppdatera mycket, så det ska jag försöka hålla!