Som vanligt när jag har bestämt mig för att jag ska blogga under mina resor blir det helt bortglömt när jag väl kommit fram till stället jag ska besöka. Och så blev det även den här gången.

Förra veckan åkte jag till Rom tillsammans med min familj och det var verkligen underbart. Jag verkligen älskar Italien. Vi åkte dit förra torsdagen och åkte hem fem dagar senare. Resan dit gick superbra och som alltid när jag flugit med Ryanair går allt så oerhört smidigt och de kommer oftast fram redan före utsatt tid, toppen bra!!

Jag hade först tänkt att göra ett inlägg för varje dag av resan men konstaterade igår att det kanske skulle vara enklare att göra ett enda stort inlägg istället med tanke på att det snart gått en vecka sedan jag kom hem. Men eftersom bloggen just nu står rätt stilla med tanke på att Eve aldrig bloggar (shame on her) så tror jag att fem olika inlägg kommer att liva upp bloggen någorlunda istället för att jag gör ett enda långt inlägg. Så de fem kommande dagarna kommer det att komma ett reseinlägg varje dag parallellt med vanliga inlägg.

Kram på er

I lördags avgick vårt tåg från Göteborg 17.25, men istället valde vi att ta in en extra natt på hotell för att få ut så mycket som möjligt av vistelsen. Det var verkligen underbart och efter många timmars shopping och spatserande på avenyn och i olika parker bestämde vi oss för att gå tillbaka till rummet för att gör iordning oss för kvällen. Väl på rummet blev vi oerhört spontana och helt plötsligt stod vi där men biljetter till lördagens konsert, utan att själv riktigt veta hur det gick till. Sagt och gjort begav vi oss till Ullevi för att återigen få uppleva magin. Han är för underbar den där Håkan.

På söndagen gick tåget hem tidigt och vi var hemma redan vid 14, superskönt!

Tack för en underbar helg Nora!❤️ Imorgon drar jag till självaste Rom, som jag längtat!!

Vi hörs i Italien, Kramis

Igår åkte Nora och jag ner till Göteborg för att se Håkan tillsammans med en vän som bor här nere. Det var magiskt och jag kan inte beskriva med ord hur lycklig jag är som äntligen har fått sett honom live. Ytterligare en punkt kan nu checkas av på bucketlisten.

Dagen var underbar och nu väntar ytterligare en mysig dag innan tåget går hem från Götet senare i eftermiddag. Vi hörs imorgon!

Kramis

Idag har jag varit i badhuset med min älskade kusin Stina, tänk att man kan få bli barn på nytt genom att umgås med de som är yngre, underbart! Sedan stannade vi vid Eve för att snacka lite och avslutade dagen med en spontan middag på något så romantiskt som grillen. Men med rätt sällskap kan även den mest romantiska miljön bli underbar.

Imorgon drar Nora och jag ner till Göteborg för att se självaste kungen, HÅKAN❤️❤️

Kramis

Idag bestämde Nora och jag att vi skulle ses, men efter mycket velande kring vad vi skulle komma att hitta på kom vi fram till att en sväng in till Norpan skulle vara mysigt. Impulsivs som vi är bestämde vi oss för att vi skulle ses vid bussen om 40 min och helt plötsligt satt vi på spårvagnen igen utan att riktigt hunnit tänk över om det verkligen var nödvändigt att traska in dit, haha.

Vi strosade runt på stan och köpte ett par byxor var innan det kändes lägligt att dra sig ner mot bussen. På vägen till bussen stannade vi till nere vid industrilandskapet för att kolla på den underbara vyn, knäppte några bilder och gick längs Kungsgatan ner till Pinchos. På Pinchos beställde vi in en varsin drink och sedan tog vi bussen hem till älskade lilla Finspång igen.

Det må finnas dagar då jag fullkomligt hatar Finspång och önskar att jag bodde någon annanstans. Men innerst inne vet jag att det är här jag ska bo och antagligen kommer att vara skriven för resten av mitt liv.

Imorgon ska jag äntligen få umgås med min favorittrio!<33

Kramis

Idag har vi bockat av två saker på vår bucketlist. Dels så har vi spelat minigolf där Ellen blev vinnaren och sedan lyckades vi även klappa ett får på vägen hem. Det har varit en underbar dag fylld av massa glädje och små äventyr. Eftersom vi cyklade till och från minigolfen fick vi se massa fina saker i naturen men vi stötte även på en äcklig huggorm, och fy vad vi skrek när vi såg den eftersom vi båda är oerhört rädda för ormar.

Imorgon väntar en dag på skilda vägar. Eve ska jobba hela dagen och Ellen ska övningsköra, plugga körkort och städa. Men trots att man är bästa vänner kan det faktiskt vara skönt att inte göra allting tillsammans, för skulle man göra allt ihop skulle det inte finnas några nya saker att berätta för den andre och det vore oerhört tråkigt när man är så pass pratglada som vi är!

Kram E&E

Idag har varit en dag då vi enbart hängt vid stranden, skrattat, fikat och cyklat. En helt perfekt dag med andra ord. Imorgon ska vi boka av en punkt på vår bucketlist. Vi har nämligen gjort en bucketlist fylld av 51 olika aktiviteter som ska vara avklarade lagom till studenten. Vi ska till exempel plocka blåbär, springa Göteborgsvarvet, bära nationaldräkt på nationaldagen och leka kurragömma på IKEA. Allt från vardagliga aktiviteter till stora utmaningar som kommer att kräva en hel del jobb.

Ha det bäst,

E&E

Den här veckan har varit en vecka då jag enbart umgåtts med min familj. De blir oftast lite bortglömda i den här åldern och jag har väldigt ofta dåligt samvete för att jag umgås med dem alldeles för sällan...

I tisdags besökte jag min söta gamla farmor i flera timmar. Vi spelade spel, fikade och skrattade, precis som vi gjorde när jag var liten. ♡ Vissa dagar önskar jag bara att jag vore 10 år igen och det största bekymret jag har är att farmor vinner över mig på Fia-med-knuff eller att jag var måste att gå och sova klockan 20. I den här åldern är livet som en enda stor labyrint och många gånger sätter man sig i en situation som känns omöjlig att ta sig ur.

Onsdagen tillbringades med världens underbaraste kusiner som jag inte träffat på nästan en hel månad. Under hela våran uppväxt har vi umgåtts som en enda stor familj och att vara ifrån de man normalt sätt träffar flera gånger i veckan är lite vemodigt och därför känns det underbart att ses igen.

Vi cyklade till sjön för att fiska, badade, skrattade, åt gott och sedan sov jag kvar borta hos dem något som resulterade i att även torsdagen spenderades med världens bästa familj. Igår åkte vi båt, något som var ett riktigt roligt äventyr, badade och sedan avslutade vi med att äta middag ihop hela familjen. Dessutom hann jag även med att träffa Nora en liten stund.♡

Igår åkte jag och familjen ner till Oskarshamn för att sova en natt på hotell och bara hade allmänt mysigt och trevligt. Vi åt gott, badade och skrattade. Den här veckan kommer jag inte att göra något särkilt och i och med et blir det nog väldigt få blogginlägg.

Kramis♡

Den här helgen har jag inte gjort särkilt mycket och har därför känt att det varor onödigt att blogga. I fredags träffade jag Nora. Vi åt på tacobar, tog en drink på Pinchos och avslutade med en mysig promenad i Norrköping.

Igår var vi ute på landet hela dagen och jobbade. Dessvärre tig jag inga bilder då och därför har jag inget att dela med mig av.