Hej på er! Vi har det fortsatt bra här förutom att det börjat blåsa upp lite till storm. Lite farligt när det blåser, för man tänker ju inte att solen tar lika mycket. Tex idag har vi suttit ute och solat och i vissa stunder nästan fryst, men ändå är man typ röd nu heheh. Näää men måste fortsätta vara försiktig!!

Klara har åkt till sin familj nu så igår var sista dagen med henne. Inte för att vi gjorde något speciellt eller så förutom att kramas hejdå. Det är ju ändå lite tomt att hon åker ://

Förutom att sola så tränade vi och åt kvällsmål på ett hälsocafé. Wow så goda smoothiebowls vi åt!! Skönt att byta ut thaimaten till något annat!

Dom hade mycket fräscht på menyn så vi var faktiskt dit idag också, men då köpte vi glass gjord på kokosmjölk. Tog en med kaffesmak och en med jackfruit (oklart vad för frukt men den var god).

Mer missnöjd blev vi med iskaffen vi beställde... smakade bara sojamjölk och knappt något kaffe. Jaja, man kan ju inte få allt här i världen.

Sista dagen här på Koh Chang imorgon iallafall. Vi ska ta tillvara på soltimmarna och sen på kvällen drar vi till Bangkok. Det ska nog bli bra!

• 1 Readers

Åh vi hade verkligen en toppendag igår. Tiden och orken räckte inte till för att blogga så gårdagen kommer nu istället.

Vi var på en liten ö utanför Koh Mak som heter Koh Kham. Stranden var kritvit och vattnet alldeles kristallklart. Så fint!! Tydligen var själva sanden importerad, så det var en fakestrand vi besökte hehe.

Egentligen fanns det inte så mycket att göra där förutom att ta en massa bilder ;) Nä men vi chillade på. Dock blev det lite stressigt när vi skulle på båten ut dit så vi hann inte köpa med oss lunch. Vi fick överleva på nötter och chips:)) så mot slutet blev man något hangry... Dock gjorde inte det så mycket för vi hade det ändå mysigt!!

Det var verkligen lugnt och stilla där. Så skönt. Ser ni så fint vattnet var!!! Det var synd att vi inte tog med snorkel för det var jättefint vatten för det!! Det skulle jag vilja ha gjort nu i efterhand. Det var mycket folk som bara åkte dit för det!

Såg ett gäng thailändare som höll på att ta kort på varandra så gick dit till dom och frågade ifall jag skulle ta kort på alla tillsammans. Sagt och gjort gjorde jag det, men det hela slutar med att dom ville ta kort med mig. Hahah blev så ställd, dom stod till och med och drog mig i armen. ”Ohhh Sweden, young and beautiful” Oj så stel jag kände mig. Men dom var söta!! Bara liiite obekvämt!

Och självklart var bästa selfiesticken med!! Haha finaste bilderna. Får avsluta inlägget med dessa bilder på alla oss.

Nu har vi dock lämnat Koh Mak och är istället tillbaka på Koh Chang. Vi hade en fin sista dag på Koh Mak. Gillade verkligen den ön! Så skönt att den inte är så stor och att man bara kan ta sig runt på moppar hur som helst. Ett plus var att alla människor kändes sjukt härliga. Allmänt bra stämning där!

Vi ska nu avnjuta våra sista dagar här på Koh Chang. Den 19onde drar vi till Bangkok och sedan åker vi hem den 21a. Gud vad tiden gått snabbt.

• 99 Readers

Äntligen har jag fått mig en avomacka!! Fy fan vad sugen jag har varit efter det och nu har vi lyckats hitta ett nice ställe som både hade goda mackor och smoothies. Fräscht!! Tog en iskaffe till som också var supergod! Detta var minsann en riktigt bra start på dagen!

Direkt efter frullen drog vi till beachen och chillade där. Har läst ut min bok (Efter Alaska) och påbörjat en ny! Dock 500 sidor känns aningen svårt att hinna med... men ska försöka! Det är ju även en flygresa hem:))

Vi hyrde moppar idag också och har glidit runt på dom och kollat efter härliga ställen. Vi drog en afterbeach på ett sunsetpoint. Där beställde vi in varsin shake och såg på solnedgången. Alltså HUR mysigt!!! Mycket harmoniskt och fridfullt faktiskt ;)

Sen drog vi bara tillbaka till bungalowen, fixade oss och drog vidare med mopparna till en restaurang. Aningen besvikna trots att vi läst att det skulle vara ett bra ställe.

Men trots det så har vi haft en väldigt fin dag!! Imorgon ska vi ut på en liten ö som ligger här omkring och sen kanske vi kickstartar dagen med morgonyoga. Dock kanske vi hinner ändra oss haha, vi är rätt flexibla av oss.

• 292 Readers

Hej på er! Vi kom fram till Koh Mak idag vid 10-tiden. Båtresan dit gick smidigt och vi kunde lasta av oss allt på hotellet direkt när vi kom fram.

Mysigaste hotellet vi bor på!! Det är som en liten bungalow gjord i bambu. Så söt hehe!!

Vi hyrde moppar och tog oss ner till stranden. Så kul att åka och skönt att slippa taxi/en annan transport!! Det var dock rätt molnigt så vi var bara där några timmar. Men ändå skönt att komma tillbaka till hotellet lite tidigare.

Vi gick längs stranden och hittade en gunga och sjävklart som dom turister vi är tog vi lite bilder där. Snart kanske det kommer en till instabild!! Man har ju legat lite lågt där hehe..

Man märker verkligen att Koh Mak är mycket lugnare än Koh Chang. Även om Koh Chang är lugnt, så är det här nåt helt annat. Så skönt att bara ligga på stranden, höra vågorna och bara njuta. Hoppas vi får en solig dag imorgon, allt blir ju finare när det är sol!!

Paowan har varit här tidigare och hon kom ihåg en restaurang som dom gillade jättemycket, så vi beslutade för att ge det ett försök. Så fräscht ställe!!! Dels hade dom vanlig thaimat, men också bra frukost så som avokadomackor och smoothies. Tror faktiskt vi ska dit imorgon och käka!!

Tog iallafall kyckling med cashewnötter vilket var riktigt gott, men beställde också ett vitlöksbröd som var sååå gott!! Bröden här är ju annars rätt...tråkiga. Typ vakuumpaketerade fluffbröd. Men detta var som en riktigt nybakad baguette. Mmhh.

Vi satt och spelade lite kort där och chillade osv. Beställde sen innan en lemonshake som också var nice!!!

Bra första dag här på Koh Mak! Är spänd på vad morgondagen har att erbjuda.

• 384 Readers

Ytterligare två bilder från vår utflykt i måndags! Det var verkligen supermysigt!!

Idag har vi bara tagit det lugnt på stranden. Mycket harmoniskt. Skönt att bara kunna slappna av och inte känna någon stress. Börjar dock bli lite less på att vara på samma ställe, så känns mycket lägligt att vi ska åka till Koh Mak imorgon. Det ska bli kul!! Ska tydligen vara riktigt fint där!

Är dock lite skraj för sandflugorna som ska finnas där... Men vi har köpt kokosolja som ska hjälpa mot det. Så förhoppningsvis får vi inga bett.

Nu ikväll tog vi massage igen! Fy så skönt det var, och att vi dessutom fick varsin kopp te efteråt var mysigt!! Men alltså det är ju pinsamt hur stel man är, massören skrattar åt en till och med:(( iaf kanske man blir lite mjukare efter denna resa!

Annars så har dagarna flutit på i samma tempo här. Igår blev det en dag på stranden och sen på kvällen hade vi picknick med boysen. Trevligt trevligt.

Hoppas ni har det fint där hemma!

• 493 Readers

Bilder från dagens båtutflykt! Har fler bilder men kanske lägger upp det imorgon. Vi var iallafall ute med båten hela dagen, från nio till fyra. Så istället för att sola på stranden så blev det sola på båten och i vattnet.

Vi hade hyrt en privatbåt och åkte runt till tre olika ställen. Det första stället fiskade vi dock på vilket kanske inte var superkul haha. Fick ingen fisk:/// men grabbarna fick upp några! Fiskarna grillade chauffören sen så att vi kunde äta till lunch. Smakade ändå helt ok! Vi fick även annan mat så som tur var man inte tvungen att äta sig mätt på fisken.

Dom andra två ställena snorklade vi på men det var bara ett som var bra! Var ju lite kul att snorkla faktiskt, första gången jag gör det nu på äldre dar!

Annars chillade vi mest på båten, lyssnade på musik och snackade.

Det var en rolig utflykt!! Hade en riktigt skön dag!

• 660 Readers

Vilken rolig kväll vi hade igår!! Vi tog taxi till Lonely beach och mötte sen upp grabbarna på en nice restaurang. Där beställde vi mat, pratade och drack strawberry daiquiris. Supermysigt!

Sen rekade vi bargatan och hittade ett ställe med skön musik. Där chillade vi vidare innan vi gick till en annan klubb mittemot för att dansa!

Roligt att göra något annat!! Vi var hemma runt halv 3 så blev inte jääättesent. Annars har vi typ bara gjort samma sak alla andra kvällar och lagt oss vid 10 typ haha.

Idag har vi bara tagit det lugnt på stranden. Vilodag från träning och det har bara varit en allmänt skön dag. Vi bokade också en privatbåt för att åka ut och snorkla imorgon!! Har aldrig gjort det så känns riktigt roligt!! Men får vara noga med solkrämen när vi ska vara heldag ute på vattnet...

Börjar faktiskt få lite färg nu!! Spännande att se hur brun man faktiskt kan bli, det här blir ju längsta solsemestern jag varit på!

• 761 Readers

Vi har haft en bra dag! Varit på stranden och solat, badat, lyssnat på podcast och musik typ. Superchill med andra ord.

Nu ska vi faktiskt till Lonely beach och festa till det lite. Kul!! Känns roligt att göra något annat, annars går vi jämt och lägger oss tidigt och inte gör särskilt mycket. Det är ju spännande att göra något annat!!

Uppdaterar kanske mer imorgon. Ha det gott hemma i snökaoset. Eller iallafall minusgraderna.

• 869 Readers

Inatt sov jag på en extramadrass på golvet och det har verkligen känts av. Låg och vred mig hela natten och när det väl var morgon så var kroppen lite seg. Fy så trött jag var. Pallrade oss ändå till gymmet och kan ju inte säga att jag var fullt så effektiv. Men det var skönt att göra något iallafall.

Som vanligt gick vi ner till stranden och solade. Ytterligare en fin dag! Känns som att kroppen börjar vänja sig lite mer vid värmen nu.

Tre av Lottas killkompisar kom på besök och chillade med oss. Roligt att träffa lite andra människor. Dessutom köpte vi en volleyboll och ett strandtennis så idag har det varit lite mer aktivitet på beachen.

Vi introducerade grabbarna för favvohaket. Fortfarande lika fint, mysigt och så även god mat.

Vi hängde fram till femtiden och efter det unnade jag, Lotta och Paowan oss en massage. Fick en jättebra massör, svinskönt!! Sjukt att det typ bara kostar 80 spänn för en massage.

Vi duschade, gjorde oss iordning och gick sen till en mysig restaurang. Försöker ändå testa lite nya rätter varje dag, så testade en gryta med räkor, basilika och grönsaker och sen ris till. Mycket gott!!

Vi satt där i typ 2h och pratade om allt och ingenting innan vi tillslut beslöt oss för att gå tillbaka och chilla på balkongen. Det är mysigt därute, dock får man passa sig för myrorna!!

En bra dag, trots en dålig nattsömn. Tur att man kan sova på stranden också!

• 952 Readers

Hej på er! Vilken fin dag vi har haft. Strålande väder och vi har chillat på stranden som vanligt. Det börjar bli som en rutin nu haha.

Först på morgonen joggade vi lite och sen gjorde vi lite övningar på stranden. Skönt att få röra sig något på dagen iallafall. Annars blir det ju mest promenader, om ens det.

Vi åt lunch på haket vi åt på i tisdags(?). Supergott och fin utsikt!!

Sen chill på stranden! Alltså så härligt väder ju. Man njuter som bara den!!

Vi fick se en jättefin solnedgång för första gången. Mys!

Sen gick vi hem till vårt nya boende! En bungalow på stranden. Det ligger dock granne med vårt förra boende så saknar vi det har vi inte långt dit hehe ;)

Vi köpte mat på gatan och satt på balkongen och åt. Så mysigt!!! Vi tände värmeljus och hade pratstund. Dock började myrorna närma sig så då beslöt vi oss för att gå vidare.

Vi gick till en restaurang och beställde något att dricka. Sen satt vi där tills vi kände oss så pass trötta att det var okej att gå hem. Pensionärsgänget som är hemma vid 10:))) men efter heldagar på stranden är man ju svintrött och dessutom när vi också går upp tidigt.

Men iallafall en bra dag igen! Är dock mindre taggad på att sova på en extramadrass i vår bungalow, nu när man sovit i en kingsize säng i fyra dagar. Återkommer imorgon hur kroppen har tagit det!