Idag när jag vaknade låg jag och tänkte på möjligheter och att utmana sig själv, våga kliva ur dem där komfortzonen då och då! Hur vi faktiskt växer som personer när vi ställs inför nya utmaningar.

I mitt företag, som forever business owners, får vi öva på detta. & Det är alltid väldigt roligt å se när teamet jobbar på, blir självgående och erbjuder guldmöjligheter. I detta företaget kan vem som helst börja, oavsett bakgrund och tidigare utbildning. Det viktiga är att hitta sitt "varför" och bära med sig det, för det kommer vara din starkaste drivkraft igenom ditt arbete. Ditt varför kan skilja sig mycket från person till person, likaså målet. Det är det som är så bra, DIN verksamhet bestämmer DU både målet och takten i. Mitt varför är mer frihet i vardagen, helt klart. Att kunna styra min tid, lägga upp dagarna efter det som passar mig, så att jag kan prioritera det som är viktigast för mig. På köpet får jag sedan underbara kollegor som jag valt själv, gemenskap, påfyllning av inspiration, energi och motivation. Jag växer givetvis som person också, eftersom jag får kliva ur den där komfortzonen och ta eget ansvar. I vårt team stöttar och hjälper vi varandra, vi visar vägen och handleder tills man känner sig tillräckligt kunnig för att ta steget vidare själv. Vi jobbar med varandra och hejar på varandra. | En enligt mig, ett väldigt lärorikt jobb. Och det blir vad du gör det till. Med alla förmåner vi får hela tiden, så kan det bli förändringen på din framtid.

Har du någon gång funderat på att hänga på oss? Eller sitter du och blir lite nyfiken just nu? Tveka inte på att höra av dig till mig! Det bästa är att man kan jobba vart som helst, och när man vill!

Ha en superfin lördag.
/ en nöjd och inspirerad tjej en lördagmorgon.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Jag tänkte uppdatera er lite kring mina senaste träningsveckor.. för ett tag sen satte jag upp lite "riktlinjer" för vad jag ville fokusera lite mer på kommande veckor. Detta är väldigt spännande då det sällan slutar som man tänkt sig, utan man hittar ny inspiration på vägen och kan mixa och ändra lite hit och dit :)
Kosten var ju inget komplicerat egentligen. Vad jag ville fokusera på var att käka
mer mat i sig och mat som mättar (fullkornsprodukter)
Jag ville även dra ner på det
vita sockret. Detta har gått bra! Något som tillkommit är väl att jag även varit bättre på att äta mer vegetariskt, vilket känns bra! Jag har lärt mig lite nya recept påvägen också, vilket alltid behövs för att kunna variera så mycket som möjligt. Tillochmed jag kan tröttna på tacos har jag märkt.
Påtal om det vita sockret, så har jag märkt att det funkar väldigt bra för mig att sätta upp typ "2 veckors utmaning" när jag upplever att jag trillat in i sötsuget lite för ofta! Det försvinner ofta väldigt snabbt, och sen kan man släppa på det igen och käka när man blir sugen, eftersom man inte blir det så ofta :)

Träningen flyter på, förutom min onda rygg som jag får jobba med hela tiden... det är i sådana här tider man märker hur mycket träning gör för mig. Det kliar i hela kroppen när man får ta några extra vilodagar, även om jag vet att jag behöver dom.
Iallafall... senaste veckorna har jag lyckats få in 1-2 styrketräningpass, vilket är väldigt roligt! Har haft litet uppehåll gällande den typ av träning, så riktigt gött att komma tillbaka till det. Något som är väldigt roligt med styrketräningen är att man märker resultat så snabbt! Speciellt i början. :) 

Så kort och gott blev inte upplägget särskilt likt det jag la upp från början, men det är ju det som är det roliga enligt mig, att man får ny inspiration och nytt tänk på vägen och man måste ju prova sig fram för att hitta något som passar :) sen är jag en "periodare", så en period är jag kanske mer inne på kondition och då springer jag mina rundor, medan en annan period är jag mest på gymmet. Dock varvar jag alltid båda och utesluter aldrig något helt, för jag tror verkligen på kombinationen mellan styrka och cardio för optimal hälsa och resultat i allt! 

Ikväll spelade vi match i Madesjö, säker seger med 7-1, och med en skön känsla i kroppen tar jag nu minisemester med mina underbara klasskamrater. Imorgon drar vi till Alicante ett par dagar, och fyfan vad jag ska njuta. Av sol, bad och ÅTERHÄMTNING.

Kramis!

Något tycker jag mig se hända med dedär kycklingarmarna... ;) #motenpullap

Likes

Comments

Vi är nu mitt uppe i projektveckan, där vi tar emot olika avdelningar inom region kronoberg. Vi har hittills hunnit bjuda på yogapass, pausgympa, pausmassage och idag höll jag min egen ihopsatta föreläsning om "övergripande hälsa", där jag rörde olika delar. Pratade ur min egen "hälsotårta-modell" där jag berörde fysisk aktivitet, kost, psykisk/mental hälsa samt återhämtning. Efteråt var det flera som kom fram och frågade om alla möjliga saker, och det är fantastiskt roligt att få dela med sig av mina kunskaper jag fått inmatade under hela året. Framförallt att få inspirera andra till nya utmaningar och förändringar. Att tända ett litet ljus av motivation i folk. DET är vad jag vill hålla på med.
Under hela föreläsningen och dagen i sig, ville vi visa på enkla sett till förändring och de aktiva val vi har vi vardagen. Ett så enkelt sett som att byta ut bilen mot cykeln till och från jobbet, att aktivt välja trapporna istället för hissen, att släpa hem matkassarna själv. Att allt man gör som blir av är bättre än inget och vägen till utveckling.
Att Kost inte behöver vara någon djungel utan att håller man sig till en allsidig kost, äter lagom med bullar och rikligt med näring så klarar man sig galant ;)

Även vikten av att mata sin positiva hjärnhalva och välja vad man vill fokusera på. Tillåt dig ha skitdagar men inte för länge! Det finns alldeles för mycket fina saker att välja att fokusera på. Älta inte saker, eftersom att hjärnan inte ser skillnad på verklighet och fantasi, kan man lätt få den att tro att man är med om samma negativa saker igen.

Kul när folk kommer fram efteråt och ställer frågor! Jag är ingen expert, men jag tar in kunskap och provar mig fram själv. Det finns inget rätt eller fel, bara riktlinjer, och därifrån får man prova sig fram!
Jag vill jobba med att inspirera andra till att våga ta andra vägar, hålla uppe motivationen och känna att man tar sig framåt. Att man fixar mer än man tror! Att hitta dendär (så fint sagt) "balansen" , vad det nu innebär!
I morgon är det dax för samma upplägg med ett nytt gäng. Föreläsning är absolut nånting jag kan tänka mig att fortsätta med :)

En nöjd och glad Ellen stämplar ut för denna dagen. Jag berättar även under föreläsningen att jag försöker ta mig för saker som jag tycker är roliga. Därför bokade jag in mig på 45 min Sh'bam på Moves med mamma ikväll, för dansa... det gör mig GLAD!

:)

Likes

Comments

Hälsoeffekterna på träning och bra kost går att rabbla upp länge! Ändå är väldigt många av oss alldeles för stillasittande. Att hitta ett enkelt och roligt sätt att röra på sig regelbundet tror jag är det viktigaste! Många av oss har svårt att hålla i de nya målen på egen hand, och behöver ha något att följa och bli inspirerad utav. | Våra proffsiga F15 boxar finns i tre nivåer, från nybörjare till avancerad. I boxen ingår kostschema anpassat efter träningschemat som också följer med. För er som föredrar att kunna träna hemma och slippa gå till gymmet - så hänger egen PT online också med i boxen! Med videos som visar precis hur övningarna och passet ser ut - se och följ med enkelt hemma från vardagsgolvet 😊 Flera utav mina kunder har fått fantastiska resultat - och framförallt, hållbara. | En av varje nivå finns hemma på lager, och de går åt snabbt nu inför sommaren, då många av oss ofta får lite extra motivation till att komma i form 💪🏻😉 För mer info eller beställning, maila mig till: ellenandersson.forever@gmail.com | Eller gå in i min  Onlinebutik

Likes

Comments

När mjölksyran sprutar i armar, ben och rumpa. När det är förjävligt jobbigt och förbannad roligt, samtidigt!
Det är när man kör bodyattack ;)
Ikväll blev det 55 min på Moves. Jag har kört det en gång innan och det är ett utav mina absoluta favoritpass. Man kör verkligen genom heeela kroppen, ordentligt. Man tränar styrka och kondition. Man får flåsa, svettas och studsa runt. Det är ett par gången under passet som man nästan ångrar att man bokade in sig på passet, när man ligger där och det riktigt bränner i musklerna - men go känsla efteråt, som alltid :)
Endel aerobic-inspirerade övningar. Hopp, styrkeövningar och en massa pulshöjare. Det jag gillar mest med det är som jag sa, att man kör igenom hela kroppen och tränar både styrka och kondition samtidigt - man känner att det ger! :)
Och jag kan ju lova att det kändes i mina ben och min rumpa när jag skulle trampa hem på cykeln sen... ;)

Nästa vecka släpper dom ny release dessutom!
Kolla in vart ni kan boka in er HÄR 

Man kan välja mellan att prova ett pass, köpa ett 10 klippkort eller betala löpande varje månad. Moves har grymt många olika pass och man kan verkligen hitta det som passar just sig själv!

Nu ska jag sova. Godnatt!

Likes

Comments

Så var det detta med att sätta upp mål. Ha en målsättning. Jag har alltid gillat utmaningar, och att tävla lite grann mot mig själv, fast på ett roligt och motiverande sett såklart!
Att ha mål är något som är viktigt: man kan ha långsiktiga mål, och dessa ska vi våga tänja lite på, våga ta i, sikta lite längre. För är det så att man bara sätter upp de rimliga målen, så kommer vi absolut endast att nå dem, men aldrig mer. Medan siktar du på större mål, så kanske du inte når hela vägen, men du når en bra bit längre än du hade gjort om du begränsat ditt mål.

Dock är det viktigt att ha realistiska delmål på vägen! Sätter du bara orealistiska mål inom en för kort tidsplan, så är det svårt att lyckas, och lyckas du aldrig så kommer det bli tråkigt, och du kommer du i 9 av 10 fall att GE UPP.

Därför brukar vi prata om att sätta OPTIMISTISKT REALISTISKA mål. :)

Igårkväll satt jag och spånade på ett eget nytt upplägg, under en 8 veckors period. Jag skrev ihop ett enkelt tränings & kostschema till mig själv.
I min träning lägger jag fokus på varierad träning.
- Gruppass: CX / GRIT (styrka) , BODYATTACK (kondition) och Sh'bam (DANSPASS bara för att skaka loss, ha roligt och bli en bättre dansare)
Fotbollsträningar/fotbollsmatch

I kosten lägger jag faktiskt fokus på att få i mig tillräckligt mycket mat för maximalt träningsresultat. Tränar man mycket och är högaktiv, är det i många fall vanligt att man inte kommer upp i det energibehovet man behöver. Dels för att kroppen ska återhämta sig, men utöver det även bygga muskler!

Dock har vi alltid aktiva val, och man kan välja att göra smarta val när vi kommer till kosten. För mig handlar det om att äta sån mat som mättar mig bra, och håller mig mätt under en längre tid. Jag kommer därav välja att äta mycket fullkornsprodukter (fullkornspasta, fullkornsbröd osv)

Jag kommer även dra ner på det vita sockret. Med det menar jag det processade sockret, som kroppen varken känner igen eller behöver! Så som godis, glass, kakor, sötad juice och sötad yoghurt.
Observera dra ner på. Jag tror väldigt sällan på att utesluta något helt. Och jag behöver äta lite gotte då och då - som faktiskt är själens belöning ;) Därför kommer jag ha en "fuskdag" eller FRI-dag i veckan, där jag får käka min glass å min choklad ;)
Viktigt här!! - det är mer ohälsosamt att äta kakan och få ångest över att jag åt den, än det är ohälsosamt för kroppen att äta den. Så när du unnar dig - NJUT för bövelen! :)

Mitt upplägg kommande 8 veckor ser därav ut såhär kort och gott:
• Ca 5 träningspass/veckan (varierat kondition/styrka)
• Dra ner på: Vitt socker
• Ät mer av: Fullkornsprodukter, frukt
•Få i mig tillräckligt mycket mat för maximalt resultat av träningen
•En "fuskdag" i veckan

Vi får väl se hur det går. Kommer inte bli jättestor skillnad mot hur jag lever nu, förutom att dra ner på (exempelvis) sötad yoghurt - som innehåller mkt socker, och inte småäta kakor och choklad för ofta i veckorna. Sen är en utmaning att faktiskt äta tillräckligt med bra mat! Täcka energibehovet - och lite till :)

Jag uppdaterar er självklart om hur det går! Och om ni är sugna, häng på mig! Alltid kul att köra ihop :) låt mig gärna veta isåfall!

Ni undrar kanske vad mitt mål och syfte är med detta? Det ska ni få här, i punktform tillochmed, pedagogisk som jag äääär :)
•Bli starkare
•Mer kunskap kring hur kosten påverkar min kropp och träning
•Lära mig fler hälsosamma matrecept
•Dansglädje
•Varierad träning
•Kontroll över sötsug
•Se om / vad som händer med kroppen

Jag tycker det är både roligt och inspirerande att prova olika upplägg - mycket för att lära mig vad som funkar bäst för mig och min kropp. :)
Inga komplicerade upplägg, men man får det mer uppstyltat och ett mål i sikte att jobba mot och då blir det alltid lite roligare (enligt mig, med tävlingskalle).
Och det är precis vad det ska vara - roligt!
Givetvis kommer det vara jobbigt ibland, men det ska inte vara kravfullt. Funkar det inte så skit i det. Prova dig fram och se vad som funkar bra för dig och din kropp :)

Likes

Comments

Vill du hålla dig undan socker i största mån, men samtidigt kunna äta en grymt god "lyx-lunch"? Kolla in detta receptet som jag gjorde idag!

Proteinpannkakor med bär, kvarg och proteinglass:

Blanda:
2 dl havregryn
3 ägg
1 banan
En skvätt mjölk
Kanel efter eget tycke
2 skopor Forever ultra vanilj (proteinpulver som finns på mitt lager eller webshop som ni hittar HÄR)

Hätta upp pannan och stek i smör eller kokosolja.
Valfritt "pålägg" men jag serverade med:
Hallon
Blåbär
Jordgubbar
Kvarg (vaniljsmak)
Proteinglass (låg sockerhalt och högt proteininnehåll)

Kvarg tillsätter jag för att det ska bli ännu lite mer mättande, och glass är ju bara pricken över i:et på pannkakor?!

Frukten innehåller såklart fruktsocker, men du håller dig nästintill ifrån det vita sockret (litegrann i proteinglassen) Vill man ha helt sockerfri glass så håll utkik efter ad.icecream - glassen. Som är HELT sockerfri :)

Med denna satsen blir det ungefär 4 pannkakor. Käka tills du blir mätt och belåten, och njut med gott samvete :)

Kram på er! Och njut i solskenet :)

Likes

Comments

Yes. Det är vad jag har tänkt ge er!
Under veckan hann vi med allt ifrån längdskidåkning, skidskola, snowbordskola, fri utförsåkning, skotertur och after-ski såklart ;)
Bodde allihopa i 2 lägenheter, så elva i varje lägenhet. Supermysigt men såklart skönt att komma hem och få lite distans.. men återigen, en grym vecka! Och wow vad man använt muskler man inte är så van vid att trötta ut. Inte bara det fysiska, utan bara att vi var ute ungefär 8 timmar om dagen tar rätt mycket på krafterna. Men riktigt skönt samtidigt :)

Likes

Comments

Det är känslan efter dagens äventyr... Vill ni veta en grymt bra träningsform där ni tränar HELA kroppen!?
S-K-D-Å-K-N-I-N-G.

2 första dagarna är avklarade. 2 dagar av längdskidåkning. Igår körde vi först på stadion och övade teknik, innan vi tog oss ut i spåret och brände av 7.5 km. Vi kämpade oss igenom det med bra tempo och man fick både upp pulsen och gav musklerna rejält med träning! Man använder ju både ben, bål (!) och armar, vilket kändes igårkväll. Helt mööör.

Idag var vi ute på fjälltur i 5 timmar. Wow vilken miljö!Både skratt, tårar och fler antal vurpor när det gick nedför genom träd och skogar!

Nu är man mör. Så galet stel i ljumskarna, haha!
Mör men sjukt taggad på morgondagen så vi switchar om till utförsåkningen!

Återigen. Vill ni ha en träningsform där ni tränar hela kroppen plus er syreupptagningsförmåga. Ge er ut i längdskidspåret! :)

Nu säger jag GODNATT.

Likes

Comments

Då var det dax. En vecka uppe i Idre väntar! En vecka med längdskidor, utförsåkning, snowboardskola , snöskoteråkning samt fjällvandring. Ja! Jag ser fram emot denna vecka :) Klagar ju inte på att den ingår i utbildningen, en veckas skidåkning med mina mysiga klasskompisar :)

Nu har vi kommit halvvägs ungefär, 10 timmars bussresa gör mig rätt uttråkad.. och när man är uttråkad äter man, tur jag har laddat med massa nötter, godis och vindruvooor hihoo. ;)

Många steg lär det väl inte bli idag, men skönt å passa på att vila upp kroppen lite efter en bra träningsvecka och inför kommande vecka med mycket statisk träning i backarna!

Veckans träningspass:
Måndag: VILA
Tisdag: 45 min TABATA
Onsdag: 45 min HIITPASS
Torsdag: 25 min på cykel/ crosstrainern + rörlighet och stretch för aktiv återhämtning
Fredag: 5 km löpning + 30 min TABATA
Lördag: VILA
Söndag: VILA



Igår laddade jag ner en stegräknare-app på mobilen, lite kul å få ett hum om hur mkt man går ändå! 10 000 steg varje dag är ju en ungefärlig rekommendation. Lite motivationshöjare att ta trapporna istället för hissen tillexempel! :)

Nu ska vi snart stanna för att käka lunch. Sen är det ca 4 timmar kvar... Hoppas ni får en fin och mysig söndag :)
Kram på er!

Hur underbart var inte vädret igår då?! Tänk vad lycklig man blir av lite sol :) en promenix runt sjön fick det bli!

Likes

Comments