View tracker

Vilket nivå ligger du på? Och vilket är nästa steg som passar dig för att nå dina nästa mål?
In och gör testet för att ta reda på vilken Box som passar dig, och som kan hjälpa dig mot dina kommande träningsmål! För att komma till testet, klicka Här !

Likes

Comments

Imorgon börjar min mamma på första boxen i vårt nya fitness-koncept F15 beginner. Programmet innehåller 15 + 15 dagar. Det finns alltså en del 1 & 2, och man väjer själv om man vill köra 15 eller 30 dagar.
Boxen ger dig förutom produkter, ett kost & träningsschema som hjälper dig att ändra ditt tänk kring träning och kost, mot en hållbar förändring.

Vill du kanske minska ner på socker och bli kvitt ditt sötsug? Skulle du vilja komma igång med träning? Bli lite mer hälsosam, känna dig piggare och ha mer energi?
Programmet kan hjälpa dig med allt ifrån att förbättra din kondition, ge dig mer kunskap kring kost, gå ner i vikt, till att bygga muskler, bli mer fit eller bara allmänt hälsosam.

Jag kommer uppdatera hennes resultat här på bloggen ungefär var tredje dag. För att se både inre och yttre resultat :)

På fredag får jag in nästa leverans, där bland annat F15 beginner och F15 advanced finns med.
Så är du redo och känner dig sugen på 15 eller 30 dagars utmaning, paxa din Box genom att maila mig!
ellenandersson.forever@gmail.com

"Take care of your body - it's the only place you have to live in"

Likes

Comments

Yes, det är just var det gör!
För även om det är galet mycket nu, både i skolan, med fotbollen och med jobbet så är det så roligt att ha så mycket på gång!
I söndags var jag och Amanda på utbildning hos min fina handledare, vi planerade närmsta månaderna och kommande mål. Mycket trevlig eftermiddag och jag påmindes igen om hur fantastisk det är att faktiskt få välja vilka man vill jobba med. Och hur mycket man inspireras! Vi bollar idéer, coachar varandra och peppar varandra. Vi strävar trots allt efter samma mål, och genom att hjälpa varandra så kan vi också nå dom! Win-win om ni frågar mig :)

Igår hade vi en affärspresentation för en kille som ser fördelen och möjligheten att kunna jobba hemifrån! Han var träningsintresserad och önskade därför att lägga fokus på vårt träningssortiment :)
Vi söker fler killar (och tjejer!) in i teamet, så hoppas på fortsatt samarbete där! :) Möjligheter finns det iallafall gott om i vårt företag och ser man just möjligheter framför hinder, och lägger ner det arbetet som krävs, så kan du nå just dina mål. Och i vilken takt du gör det, bestämmer du helt själv. Och det är just detta som är så otroligt roligt att kunna erbjuda, och se när personer jobbar mot sina mål, och utvecklas under vägen.

Vi vill som sagt bli fler, och
du kan bli din egen återförsäljare, där du bestämmer i vilken takt, när och var du vill jobba för just dina mål. Vill du veta mer så ser jag fram emot att höra från dig! :)


ellenandersson.forever@gmailcom

Likes

Comments

Det finns så himla många olika träningsformer, och det är alltid roligt att upptäcka en ny. Går man bara utanför sin komfortzon kan man hitta något som passar sig själv klockrent! Idag körde jag ett bra konditionspass, i form av löpintervaller på bandet. Försökte komma upp i ungefär 90 % av max, och så sprang jag det i 60 sekunder, sedan gränslade jag bandet och vilade 20 sek. Sedan körde jag på samma hastighet igen i 60 sek, sen vila 20 sek. Detta upprepade jag 8 gånger - kan säga att jag hann både få upp flåset rejält och svettas endel, skönt!!

Efter detta testade jag boxning! Så sjukt roligt! Jag är absolut inte bra på det, mycket teknik att öva in, men det är en otroligt bra träningsform, eftersom du både får upp pulsen och hinner få mjölksyra i både över & underkroppen! Slår vad om att jag kommer känna av detta passet i framförallt armar och axlar imorgon, för jävlar vad det brände!

Gillar ni att gå till gymmet?
Vi är långt ifrån alla som gör det! Dels ska man faktiskt ta sig i kragen och gå dit, och det kan lätt hända att man hittar massor med ursäkter för att inte göra det. (Jobbigt att ta sig dit samt tidskrävande). När man väl är där kan det vara jobbigt med mycket folk, träningsredskapen är upptagna och man kanske inte känner sig bekväm med maskinerna.
Tillhör du dom som på ett snabbt och smidigt sätt vill genomföra ett lika effektivt pass hemma på golvet framför tv:n eller datorn? Då är vårt F15 program helt rätt för dig! Jag fick hem boxarna igår, och läste igenom broschyrerna och jag säger bara WOW. Det är verkligen bra innehåll, som jag varmt kan erbjuda er som söker en livsstilsförändring och vill komma igång mot en hälsosammare vardag. Det finns flera varierande recept på både frukost, lunch, middagar och mellanmål. Tips på hur du står emot sötsuget och vad du mer ska tänka på för att nå optimala resultat. Träningsschema med flera olika pass, både styrka, kondition och rörlighet. Något jag tycker är så himla bra och smidigt, är att alla passen finns på video! Så du kan enkelt gå in och följa din instruktör som både visar och berättar hur du ska utföra övningarna. Du får helt enkelt med dig din PT hem! Du får utöver allt detta produkter som hjälper dig att nå bästa möjliga resultat.

Just nu finns en box på varje nivå hemma på lagret, så bara hör av dig för att veta mer, eller för att paxa din box och börja din förändring redan imorgon! ellenandersson.forever@gmail.com

Ni hittar även boxarna på min hemsida här ---> http://www.myaloevera.se/forellen

Likes

Comments

Idag under "Mat & hälsa" - lektionen diskuterade vi vad som är inne idag, vad som rekommenderas äta mer av, vad vi ska byta ut och vad vi bör undvika. Intressant!
Innan lektionen slutade gav vår lärare oss en utmaning. Hon skulle under närmsta 6 veckorna köra ett litet test, för att framförallt se vad som händer inuti vår kropp! Utmaningen bestod av:

1) Byta ut det vita mjölet (som är väldigt näringsfattigt). Man byter alltså ut den vita pastan och det vita brödet mot fullkornspasta och fullkornsbröd, som håller oss mätta mycket längre!
Man kan använda andra mjölsorter i tex pannkakor (jag brukar använda dinkelmjöl och grahamsmjöl) eller i pajer.

2) Undvika tillsatt socker (det raffinerade sockret), så som kakor, bullar, läsk, godis, choklad, sötade drycker, sötad yoghurt osv!

Hon avslutade med att fråga om vi var fler som ville hänga på - och vips så var min hand uppe i luften! Ups..
;) men jag är inte så orolig, alla kakor och bullar äter jag så sällan, och pasta och bröd brukar jag försöka hålla mig till fullkornsprodukter. Men min utmaning kommer definitivt bli att skippa chokladen helt (!) samt den sötade yoghurten, då jag tycker det är så surt med den naturella!

Ska bli roligt å se vilka effekter man kommer märka. Förhoppningsvis en gladare tarmflora, jämnare blodsockernivå och mindre sötsug.
Min plan är också att öka portionerna för att komma upp i mitt energibehov. För det som är så bra är ju att ju bättre mat vi äter, så kan vi också äta mer!

Nu utmanar jag er! Vilka hänger på? ;)

Likes

Comments

View tracker

Varför jag tränar?

För att jag är medveten om alla (otroligt många) hälsoeffekter fysisk aktiviter har. Vi håller oss starka och friska, Skelett och leder blir starka, hjärtat blir starkare. Vi mi
nskar risken för hjärt & kärlsjukdomar. Vi orkar mer i vardagen, blir gladare av alla endorfiner, det är stressreducerande, hjärnan får koppla bort alla tankar för en stund. Sen vill jag hålla mig i så bra form som möjligt av flera andra skäl!

Rekommendationen säger att vi ska vara fysiskt aktiva 150 minuter i veckan, vilket kan motsvara 30 minuters rask promenad 5 dagar i veckan. ELLER löpning 25-30 min 3 gånger i veckan.

Vad är god hälsa för dig? Vad strävar just du efter? Är du sugen på att komma igång med hållbara mål inom kost och träning? Vill du bli starkare? Få bättre kondition? Gå ner i vikt? Äta hälsosammare? Få mer kunskap kring träning och kost?
Vill du ha lätt tillgång till övningar och recept? Följa upp ditt jobb? Gå mot en hälsosammare vardag?
Starta det nya året med svettiga och härliga träningsrutiner?

Vi har fått in ett nytt fitness-koncept, ett kost & träningsschema som heter F15! Finns i 3 olika nivåer. "Beginner, intermediate & advanced" och passar alltså både dig som vill komma igång med kost & träning, eller dig som redan är igång men vill ta det till nästa nivå och få ut bästa möjliga resultat!
Programmet är på 15 eller 30 dagar, (man väljer själv).

Som ni vet går träning & kost hand i hand, så även om man känner att man vill få mer kunskap när det gäller träning, eller kost så kommer ni få hjälp med både och!

Detta passar dig som vill börja en hälsosammare livstil med hållbara mål, eller dig som bara känner att du vill kickstarta det nya året och bli kvitt med det vi stoppat i oss nu under julledigheten!

I boxen ingår produkter för bästa resultat, 48 sidig broschyr med kostråd, träningsschema med övningar, recept, tips och massor med motivation! Säg hej till en PT på box! Jag ingår också för extra pepp, frågor och uppföljning om man så önskar! Jag går även igenom programmet med er.

Ta chansen och investera i det viktigaste ni har, er själva och er hälsa!

Jag beställer hem boxarna inom närmsta dagarna, så för att säkra din, maila mig till:

ellenandersson.forever@gmail.com

Sen är vi på olika plan med olika erfarenheter i bagaget, därför finns F15 till för din hjälp, för en spark i rätt riktning!

Likes

Comments

Detta året blir ett år fyllt av träning, plugg och jobb!
Tänker ni mycket på framtiden? Vad som är viktigt för er? När det gäller allt ifrån umgänge till personlig utveckling och jobb?
Vad är viktigt för dig när det handlar om arbete?
Är det att jobba regelbundna tider? Göra karriär? Tjäna mycket pengar? Hitta något du brinner för? Kunna ta ledigt då och då? Jobba på ett stort företag, eller kanske starta eget?

För min del är det viktigaste att jobba med något jag är intresserad utav, som jag utvecklas i och som framförallt ger mig frihet! Att tjäna de stora pengarna är inte det viktigaste, utan klarar jag mig så att jag kan styra min tid, jobba när det passar mig och kunna lägga tid på det som är viktigast för mig, så är jag i hamn.

Nu är det drygt 1.5 år sen jag började jobba med min forever-organisation. Att jag tog tillvara på den chansen är jag idag tacksam över! Idag har jag mitt eget företag inom hälsobranschen där jag själv väljer när jag jobbar, vart jag vill jobba och med vilka jag vill jobba. Dom förmånerna trodde jag inte fanns. Jag jobbar mot mina egna mål och det jobb jag lägger idag kommer ge tillbaka inte bara imorgon, utan om 5, 10, 15 år. Man väljer själv vilka mål man har, och det finns inget tak på varken personlig utveckling eller hur mycket man kan tjäna. Det är upp till DIG som återförsäljare. Detta är något som är viktigt för mig, att ständigt kunna utvecklas i det arbete man jobbar i. 

Jag får jobba med det jag brinner för, nämligen hälsa. I ett otroligt generöst företag och med produkter av högsta kvalité som gett mig goda resultat.
Nu är mitt mål att fortsätta utvecklas och hitta nya kunskaper både i forever, och i min utbildning, så att jag kan väva ihop detta sen. :)

Att ha drömmar och mål är viktigt. Men glöm inte, att en dröm utan en plan är bara en önskan!

Är du intresserad av att vara din egen återförsäljare? Jag visar dig mer än gärna hur. Välkommen att höra av dig till mig så ger jag en mer utförlig presentation utav företaget och de produkter vi jobbar med, och där du kan bli din egen!

ellenandersson.forever@gmail.com

Min hemsida hittar du HÄR

Likes

Comments

Gårdagens träningspass bestod av 50 min löpning i skog och terräng! Både väldigt roligt men också väldigt bra. Till skillnad från vanlig löpning på plan mark (vilket också är bra såklart!) så får man jobba mer med huvudet. Att hela tiden se efter vart man sätter ner foten bland granris, stubbar och trädrötter. Med ojämn mark får man upp pulsen lättare, eftersom vi aktiverar fler muskler, samt balansen. Detta märkte jag tydligt på min pulsklocka! Mha den ojämna markytan stärker vi även lederna kring både fötter och knän.
Dock viktigt att tänka på att springa rätt, när man börjar bli trött är det lätt att tappa bålen och istället anstränga ryggen för mycket. Likaså att man försöker avlasta knäna så mycket som möjligt.

Oscar drog med mig på en runda och det var jag glad över, mest efteråt ;) Jag kommer absolut fortsätta springa i skogen. Eftersom man måste koncentrera sig så mycket på vart man springer och sätter ner fötterna så tänker man inte lika mycket på hur trött man är eller hur mycket man flåsar ;) perfekt!

Det är många som bestämmer sig för att ta tag i sin träning (speciellt nu kring nyår) men som faller tillbaka i gamla vanor redan efter några veckor. Man tappar helt enkelt motivation!

Hur ska man göra för att hålla uppe motivationen?
Först och främst, och nästintill det viktigaste tror jag är att hitta ditt VARFÖR.
Ställ dig frågan varför 4-5 gånger!
Tillexempel:

Jag vill börja träna.
- varför? - Jag vill komma i bra form.
- varför vill du komma i bra form? - för att jag vill bli starkare
- varför vill du bli starkare? - för att jag vill orka leka mer med mina barn
- varför vill du kunna leka mer med dina barn?
OSV OSV!
Fortsätter vi att ställa oss frågan varför tills vi inte hittar något svar mer, så kommer vi tillslut ner till en känsla. Och det är först när man känner en känsla, som man kommer ta tankar och planer till handling!

Efter detta är det viktigt att sätta upp mål. Både kortsiktiga & långsiktiga.
Dyk djupt ner i dina mål. Föreställ dig hur det kommer vara när du når dom!
- hur kommer jag må?
- hur kommer det kännas?
- hur luktar det runtomkring mig?
- hur ser det ut?
- återigen, hur KÄNNS det?


Bryt ner ditt stora mål i mindre mål. Månadsvis, veckovis. Vad ska du göra IDAG för att ta dig ett steg närmre?
Viktigt också! Planera inte för länge, kom till handling!

Sist men inte minst måste du hitta något som du tycker är ROLIGT! Det är svårt att behålla motivation om man tycker det är dötråkigt att springa tillexempel. Vad tycker du är roligt? Dansa? Spela squash? Styrketräna?
Sen måste man såklart prova på saker för att ta reda på vad som passar just dig :)

Följ sedan upp dina mål, beröm dig själv på vägen och HA KUL!

Varför inte börja redan idag? "En dag i förväg" ;)


Vill även passa på att tipsa om dessa program. Som hjälper dig med dessa saker jag gått igenom. Tillsammans med vägledning och uppföljning utav mig, så får du skriva i mål, du får schema för både träning och kost och du har en broschyr att följa varje dag, som talar om för dig hur du ska göra för att nå dina mål. Därav blir det lättare att vara disciplinerad eftersom du vet vad du ska göra. Du får även produkter som kommer hjälpa dig att få ut bästa möjliga resultat!

Maila mig för mer info: ellenandersson.forever@gmail.com.

Jag kommer starta på en utav F15 boxarna i början på januari. Varför inte köra ihop så att vi kan peppa varandra på vägen?! Låt oss starta 2017 på bästa sett!

GOTT NYTT ÅR!

Likes

Comments

Intervaller är ett effektivt träningsupplägg. Du får upp pulsen och får jobba hårt under en kortare stund, det gillar jag! Förutom alla andra positiva effekter utav själva träningspasset, så kan jag tycka det är otroligt skönt att gå in och köra järnet under en kortare stund ett upprepade antal gånger och sen är man KLAR. Det är jobbigt under tiden, men svetten, den höga pulsen och träningsvärken dagen efter är ett sånt tydligt tecken på att det tar, och den känslan älskar jag!

Man kan välja att köra vanliga löp eller cykel-intervaller, men man kan också intervallträna i en styrkecirkel.
Igår bestod min uppvärmning av ett sånt exempel.
Vi körde 3 övningar, med så många repitioner man hann under 4 minuter. Sedan körde vi 4 olika såna block med 3 nya övningar på varje block och 4 minuter på vardera! Perfekt! Det går absolut att få upp pulsen mha styrkeövningar och med endast egen kroppsvikt.

Efter detta körde jag 20 stycken cykelintervaller. Här ser ni upplägget:

Du ska vara uppe i 90-95% av maxpulsen i alla intervaller.
30 sek intervall / 30 sek vila x20 stycken.

Man kan tycka 20 stycken känns mycket, men det går rättså snabbt. Istället för att trampa på i flera minuter som är en annan slags intervall och ger andra bra effekter förstås!

Vilka effekter har du intervallträning?
Eftersom du jobbar högintensivt så tränar du explosiviteten, du ska snabbt upp i hög puls och jobba där, och du får ganska lite vila emellan, vilket gör att i slutet hinner du knappt komma ner i pulsen så på slutet kan det bli riktigt jobbigt, men härligt när det är över!
Du förbättrar även din kondition, utsöndrar endorfiner, är stressreducerande, ökar förbränningen under hela dagen, och påverkar hälsoeffekterna på ett effektivt sett!

Detta kan man växla med mer uthålliga pass, när man tillexempel cyklar på medelhög puls under längre distans.

Kör hårt!
Kram E

Som jag har nämt för er innan så är snygga träningskläder en stor motivationshöjare för mig! Så en julklapp till mig själv från mig själv fick bli dessa ursnygga tights från stronger. Dom ska få hjälpa mig att svettas under 2017! ;)

Likes

Comments

Hälsa. Vad är hälsa för dig? Det är spännande när man definierar ordet, och dess innebörd för var och en av oss. Utifrån är det många som endast tänker "träning & bra kost" när man pratar god hälsa. Jag tror det handlar om mycket mer. Eller tror, jag vet. För mig handlar det om helheten. Att jag får röra på mig, känna mig stark och hålla mig i bra form. Äta mat jag mår bra av, såklart. Men förutom detta så kommer en god hälsa inifrån och ut. Det berör självkänslan, den mentala hälsan och att känna sig lycklig! Att trivas, med jobb, med folk runtomkring sig, med vardagen.

Precis som den fysiska biten, kan vi träna upp vår mentala hälsa. Vi kan träna våran vänstra hjärnhalva, som står för vårt positiva tänkande! Genom den mentala träningen kan vi minska stress, bygga på vår självkänsla och bli starkare
inifrån och ut!

Hälsa är idag mer inne än någonsin. Vilket tyvärr i många fall har lett till
hälsohets! Vi fokuserar alltså för mycket på att träna, tänka på vad vi stoppar i oss och läsa varenda litet inlägg som finns i magasinen eller på bloggarna om hur vi ska göra för att träna oss snygga, och detta skapar istället en stress för oss.
Att fundera över vad jag VILL göra för att nå MINA mål mot en god hälsa, är det som tar oss i rätt riktning.

Att träna, ha kul och käka en bulle då och då, är något jag mår bra utav. Vissa mår bra av att utesluta allt sådant, och då är det ok. Men visste ni att det är mer ohälsosamt att äta en chokladbit och få ångest över att jag åt något onyttigt, än vad chokladbiten i sig är ohälsosamt för kroppen?
Så när du väl unnar dig, NJUT!

Jag känner mig ibland motiverad att "starta något nytt" det kan vara att experimentera med nytt träningsupplägg med andra övningar, eller att experimentera i kosten, äta mer eller mindre utav något. Sällan håller min lilla "plan" på 6 veckor tillexempel, för min motivation svalnar av lite. Men det är helt okej!
Visst, jag hade inte behövt sätta gränser eller upplägg som ibland kan bli en stressfaktor då jag kan tycka det blir jobbigt, men å andra sidan, blir jag motiverad av det och tycker det är roligt, så varför inte? Sen om det inte håller hela vägen, nej då gör det ju inte det, men jag har kanske kul och lär mig något nytt på vägen! Sålänge man inte klandrar ner på sig själv om man skulle "misslyckas" , för det gör alla. Och det är en del av framgångarna.

Jag tror inte man ska se på saker svart & vitt, särkilt inte inom detta området. För det finns så mycket, så mycket olika teorier som passar olika människor. Det handlar om att testa sig fram. Sedan finns det riktlinjer vi ska följa. Vi ska tillexempel motionera minst 2.5 timmar i veckan för att få igång hälsoeffekterna, och det ÄR viktigt, av så himla många anledningar. Vi behöver få i oss vitaminer och mineraler. Och vi behöver unna oss ibland!

Vad mår just
du bra utav? Eller vad hade du kunnat göra annorlunda för att komma dit du VILL? Har du några mål inför 2017? Vad håller dig motiverad? 

Jag kan knappt bärga mig tills jag får hjälpa er att nå er väg, till god hälsa. 

Likes

Comments