Vill du hålla dig undan socker i största mån, men samtidigt kunna äta en grymt god "lyx-lunch"? Kolla in detta receptet som jag gjorde idag!

Proteinpannkakor med bär, kvarg och proteinglass:

Blanda:
2 dl havregryn
3 ägg
1 banan
En skvätt mjölk
Kanel efter eget tycke
2 skopor Forever ultra vanilj (proteinpulver som finns på mitt lager eller webshop som ni hittar HÄR)

Hätta upp pannan och stek i smör eller kokosolja.
Valfritt "pålägg" men jag serverade med:
Hallon
Blåbär
Jordgubbar
Kvarg (vaniljsmak)
Proteinglass (låg sockerhalt och högt proteininnehåll)

Kvarg tillsätter jag för att det ska bli ännu lite mer mättande, och glass är ju bara pricken över i:et på pannkakor?!

Frukten innehåller såklart fruktsocker, men du håller dig nästintill ifrån det vita sockret (litegrann i proteinglassen) Vill man ha helt sockerfri glass så håll utkik efter ad.icecream - glassen. Som är HELT sockerfri :)

Med denna satsen blir det ungefär 4 pannkakor. Käka tills du blir mätt och belåten, och njut med gott samvete :)

Kram på er! Och njut i solskenet :)

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Yes. Det är vad jag har tänkt ge er!
Under veckan hann vi med allt ifrån längdskidåkning, skidskola, snowbordskola, fri utförsåkning, skotertur och after-ski såklart ;)
Bodde allihopa i 2 lägenheter, så elva i varje lägenhet. Supermysigt men såklart skönt att komma hem och få lite distans.. men återigen, en grym vecka! Och wow vad man använt muskler man inte är så van vid att trötta ut. Inte bara det fysiska, utan bara att vi var ute ungefär 8 timmar om dagen tar rätt mycket på krafterna. Men riktigt skönt samtidigt :)

Likes

Comments

Det är känslan efter dagens äventyr... Vill ni veta en grymt bra träningsform där ni tränar HELA kroppen!?
S-K-D-Å-K-N-I-N-G.

2 första dagarna är avklarade. 2 dagar av längdskidåkning. Igår körde vi först på stadion och övade teknik, innan vi tog oss ut i spåret och brände av 7.5 km. Vi kämpade oss igenom det med bra tempo och man fick både upp pulsen och gav musklerna rejält med träning! Man använder ju både ben, bål (!) och armar, vilket kändes igårkväll. Helt mööör.

Idag var vi ute på fjälltur i 5 timmar. Wow vilken miljö!Både skratt, tårar och fler antal vurpor när det gick nedför genom träd och skogar!

Nu är man mör. Så galet stel i ljumskarna, haha!
Mör men sjukt taggad på morgondagen så vi switchar om till utförsåkningen!

Återigen. Vill ni ha en träningsform där ni tränar hela kroppen plus er syreupptagningsförmåga. Ge er ut i längdskidspåret! :)

Nu säger jag GODNATT.

Likes

Comments

Då var det dax. En vecka uppe i Idre väntar! En vecka med längdskidor, utförsåkning, snowboardskola , snöskoteråkning samt fjällvandring. Ja! Jag ser fram emot denna vecka :) Klagar ju inte på att den ingår i utbildningen, en veckas skidåkning med mina mysiga klasskompisar :)

Nu har vi kommit halvvägs ungefär, 10 timmars bussresa gör mig rätt uttråkad.. och när man är uttråkad äter man, tur jag har laddat med massa nötter, godis och vindruvooor hihoo. ;)

Många steg lär det väl inte bli idag, men skönt å passa på att vila upp kroppen lite efter en bra träningsvecka och inför kommande vecka med mycket statisk träning i backarna!

Veckans träningspass:
Måndag: VILA
Tisdag: 45 min TABATA
Onsdag: 45 min HIITPASS
Torsdag: 25 min på cykel/ crosstrainern + rörlighet och stretch för aktiv återhämtning
Fredag: 5 km löpning + 30 min TABATA
Lördag: VILA
Söndag: VILA



Igår laddade jag ner en stegräknare-app på mobilen, lite kul å få ett hum om hur mkt man går ändå! 10 000 steg varje dag är ju en ungefärlig rekommendation. Lite motivationshöjare att ta trapporna istället för hissen tillexempel! :)

Nu ska vi snart stanna för att käka lunch. Sen är det ca 4 timmar kvar... Hoppas ni får en fin och mysig söndag :)
Kram på er!

Hur underbart var inte vädret igår då?! Tänk vad lycklig man blir av lite sol :) en promenix runt sjön fick det bli!

Likes

Comments

Vi pratar mycket i skolan om vad kroppen behöver för att må så bra som möjligt. Kolhydrater, fett och protein är ju kroppens bästa näringsämnen, och vi behöver alla tre som fyller sina funktioner. Kolhydrater är kroppens effektivaste bränsle, protein bygger inte bara dina muskler, utan det mesta i din kropp som ben, celler, hår, naglar. Rätt fett behövs för att kunna ta upp vissa vitaminer, och omega 3 fettsyran är framförallt bra för vår hjärna och vårt immunförsvar.

Utöver dessa 3 behöver vi få i oss vitaminer och mineraler. Det kan vara svårt att veta vad man har brist på och det man skulle behövt fylla på. Att äta en varierad kost är alltid nummer ett! Men därefter kan man behöva komplettera med vissa vitaminer, speciellt kanske under vinterhalvåret när vi inte får i oss lika mycket D vitamin bland annat.

Jag personligen tar omega 3 för att jag inte äter så mycket fisk. Jag har märkt skillnad på mitt imunnförsvar och min hud, som inte längre är lika torr. Jag väljer också att ta "Forever Daily" som är en vitamintablett som fyller dagsbehovet av de flesta vitaminerna. Den tar jag nu under förkylningstider bland annat.

Sen vet ni ju att jag dricker min Aloe vera VARJE morgon, sen snart 2 år tillbaka. Detta för att aloe veran hjälper oss att ta upp näringen från både maten och kosstillskotten bättre. Det spelar ingen roll hur bra du äter, om din kropp inte kan ta upp all näring som den ska.

Dessa tre produkter finns som en box i vårt soritment, tillsammans med ARGI + (som innehåller aminsyran L arginin, och som funkar kanon för dig som tränar. Då aminosyror hjälper till att bygga dina muskler. Samt probiotic, som är bra för din bakteriekultur i magen. Produkterna går att köpa seperat, så bara hör av er till mig vid frågor eller beställning. Alltid 90 dagar nöjd kundgaranti! :) ---> ellenandersson.forever@gmail.com
Eller hittar ni dem i min webbshop som är öppen dygnet runt. Den går ni till här: http://www.myaloevera.se/forellen/sv/start/

Ha en fin fredag. Nu är det dags för dagens första träningspass i skolan, där jag tror vi ska ut och springa i skogen.... spännande. I eftermiddag ska jag till Moves och massera 2 kunder. (Ni som missat - jag är där 1 gång i veckan och masserar, så är ni sugna och känner er i behov av lite massage kan ni boka in er hos mig!)
Därefter stannar jag för 30 min TABATA ihop med mamma, innan vi tar helg!
Känns som en bra dag idag... upp till var och en att skapa sig en :) Kram!

Likes

Comments

Som jag skrev igår så höll jag ett eget pass för mina kära klasskamrater i skolan. Här kommer upplägget!

5 block - med två övningar på varje block
2 minuters intervaller - 30 sekunders vila mellan blocken.
Jobba 2 minuter och skifta hela tiden mellan de 2 övningarna i varje block (gör 10 repitioner av vardera)

Block 1 - utfallssteg bakåt | benböj (ben)
Block 2 - rushan twist | cykelsparkar (mage)
Block 3 - höftlyft | bentag (rumpa)
Block 4 - bicepcurs | axelpress | tricepcurls (bicep, axlar, triceps)
Block 5 - sprint över stepbräda (pulshöjare!!)

VILA 2 min
X2 varv!


För att träna pannbenet lite extra avslutar jag även med några tabatarundor för att få ut det allra sista! ;)
Som jag lärt mig... man orkar alltid liite mer än man tror!

Varsågoda att prova! Enkelt pass som kan göras hemma i vardagsrummet (om du har några vikter) stepbrädan kan man byta ut mot att köra snabba fötter på stället.

LYCKA TILL!

Likes

Comments

Idag startade dagen på allra bästa sätt. Det var min tur att hålla i idrottslektionen! Jag hade satt ihop ett eget HIITpass som jag kallar för "TIAN". Håll utkik efter nästa blogginlägg, för kommer posta upplägget där!...

Jag tyckte det var fantastiskt roligt att få hålla i det själv och instruera, peppa och leda mina klasskamrater genom 30 tuffa minuter - dom är grymma!
Så roligt att se när folk märker att de kan och orkar mer än de tror, och när de vågar pressa sin gräns lite extra.

Inget tvivel om vad jag vill göra - jag vill hjälpa människor på olika sätt. Att hålla i gruppass som instruktör och känna energin flöda i både små och stora salar, är ett sätt! ;)



Igårkväll bokade jag spontant in mig på 45 min TABATA på moves - skönt!! Blandat styrke och pulshöjande övningar, och hela kroppen blev genomkörd. Inte lika jobbigt som griten, men jag gillar ändå upplägget på TABATA. Köra järnet endast 20 sekunder och vila 10.
Igår var det tungt dock, kände mig rättså trött hela dagen. Men så är det ibland, och då är det bara köra den takten man klarar av, och så är man förhoppningsvis igång en bit in i passet :)

Nu ska jag gotta ner mig i soffan och käka glass. mmmhh

Ha en fin kväll go'ingar

Likes

Comments

Gokväll från soffan... hoppas ni haft en fin fredag! Min började med lektion fokus på coachning och mål. Vilket jag tycker är väldigt roligt och intressant, och som jag jobbar ganska mycket med själv.
Att sätta upp mål och delmål och våga drömma stort. Vi fick göra en egen målbok, där jag valde att ta med mycket om det jag brukar prata om, att kunna styra min tid. Att göra det jag brinner för, att styra jobbet efter livet. Det målet har jag redan börjat jobba mot sedan jag startade min forever-verksamhet, och jag ser så fram emot att få kombinera den med eget företag. Det är drömmen.

Efter skolan hade jag och Elin bokat in oss på GRIT på Moves! GRIT är ett 30 minuters högintensivt pass. Finns 3 olika, GRIT cardio - där du jobbar med din egna kroppsvikt, GRIT PLYO - som är explosiv spänstträning med mycket hopp, och GRIT STRENGTH - där man jobbar med vikter (stång, viktplattor) och kroppen. Man kör intensivt men endast 30 min. Sjukt effektivt pass. Första gången jag provade det, och det var lika jobbigt som jag hade trott, om inte tuffare! Men jag tycker det är så galet skönt. Att bara gå in och köra järnet under en halvtimme, och ändå känna att man kört igenom hela kroppen. Helt slut i musklerna. Så skönt!

GRIT strength ger snabba resultat och jag känner mig motiverad att fortsätta köra det 1 gång i veckan för att bli uthålligare och starkare!

Nu ska jag bara ligga i soffan hela kvällen. Imorgon tar jag med mig mamma och kör 45 min BODYATTACK. Konditionsträning på hög nivå! Hoppas inte man är helt slut i benen efter kvällens pass... ;)

Vill även rekommendera er att kolla in Moves och deras pass om ni är intresserade av gruppträning! I helgen har dom 5 års -jubileum och har halva priset på 10 klippkort! Så ni kan prova på vilka pass ni vill :) grym lokal med bildskärm runt hela salen, hög musik och grymt duktiga instruktörer. Hemsidan hittar ni HÄR.


Ha en fin kväll :) Kramis!

Likes

Comments

Hej finisar!
Just nu är vi påväg till Varberg för SPA-dag! Välbehövlig skoldag mellan allt slit ;) ska bli mycket gott.

Kom på mig själv igår att jag hamnat i lite sötsugs-beroende.. gör det så himla lätt! Käkar jag sötsaker 2 dagar i rad så skriker ju kroppen efter ännu mer sött dag 3 och så är man fast.. tycker inte om att komma så ur kontroll, haha! Därför bestämde jag mig igår för att försöka köra några sockerfria veckor igen. Ni minns jag provade det i skolan en period? Gick faktiskt bra, och det tar inte många dagar för mig att bryta sötsuget!

När man väl gjort det händer det rätt sällan att jag blir sådär jättesugen; men när jag blir det så käkar jag också det jag vill! Att hålla sig till en "fri-dag" i veckan funkar bra för mig :) jag menar, själen mår inte bra av att sluta käka bullar på heltid, väl?! ;)

Sen måste jag bara promota dessa träningstights från stronger, som trillade ner i brevlådan igår. Lika sköna som snygga! Perfekta att ha på träningspassen och på gymmet framöver. Eller bara att jazza omkring i... väldigt bra kvalité. Rekommenderas! Ni kan kika in på dom HÄR
Finns i många olika snygga mönster. Snygga träningskläder för mig = mer motivation!!

Kram på er, nu ska vi SPA-A, som morran säger.

Likes

Comments

Nersjunken i soffan efter ännu en hektisk, men fin dag! Tillbaka i skolan denna veckan efter 2 veckor med praktik, mycket roligt och lärorikt!
Första veckan var jag tillsammans med några andra klasskompisar på IKEAS aktivitetshus och höll ett hälsoprojekt för deras anställda. Här höll vi pass, föreläsningar, workshops, gjorde hälsoprofilbedömningar och gav massagebehandlingar. Ett stort lass var även att promota oss själva, för att få folk att komma. Så väldigt lärorik och rolig vecka.

Andra veckan var jag på Sveriges bästa gym (fick pris 2013), MOVES&MOTIVATION i Växjö. Här masserade jag mycket hela veckan. Tanken var att jag skulle prova på flera av deras pass, men såklart drog jag på mig en förkylning... dock kommer jag prova dom från och med denna veckan. Grymt bra koncept har dom! En stor sal med bildspel runt hela salen och hög musik. Väldigt många olika pass, allt ifrån Grit Strenght till bodypump till dansinspirerade pass som Sh'bam och bodyjam! Många pass ligger på 30 och 45 min, vilket jag verkligen gillar. Effektivt och inte alls tidskrävande. Man går in och kör järnet den lilla stunden sen har man sin träning gjord! Jag är grymt spänd på att få börja prova på nu. Första passet blir på fredag - börjar med griten! Mer om det efter passet :)

Skönt att kommit igång riktigt med massagen nu. Vi har ju fått grundutbildningen, men har inte certifieringen förrän i augusti, och innan det blir det intensivkurs 4 veckor i juni, där vi lär oss mer triggepunkter osv.

Något väldigt roligt och spännande är att jag kommer vara kvar på Moves och köra min
praktikmassage 1 kväll i veckan framöver, så är ni sugna på massage 30 eller 45 min för 250 respektive 300 kr så hör av er till mig så kan jag boka in er :)
(OBS. Medlemspriset ligger på 50 kr billigare!)

Nu ska jag plugga litegrann!
Ha en fin kväll godingar

Likes

Comments