Hej på er!

Nu ligger jag i sängen och kan såklart inte sova för att jag ska upp om ett par timmar och flyga till Spanien! Jag är såklart superglad att jag ska till Spanien men att sova de timmar jag har chans att sova vore ju najs!
Klockan är just nu 23.35 och jag ska upp 02.30. Men jag gillar att åka bil på natten, det är mysigt!

Med på resan ska pappas kompis och hans son också så när vi vaknar ska vi sätta oss i bilen, hämta dem och fortsätta mot Arlanda.

Jag är väldigt glad att det regnar så mkt som det gör just nu i Sverige för att då är det extra kul att åka utomlands. För liksom om det är 25-30 grader och sol i Sverige när man åker utomlands så är det ju lite bortkastat om det ändå är så varmt i det landet man ska till!

Jag har legat och kollat på YouTube klipp sedan jag började försöka sova men nu tror jag att jag ska lägga ifrån mig telefonen så att det blir lättare att sova!💘

Godnatt, bloggar säkert på flyget eller så!

Kramkram🌸🌸

(Detta blev ett lite kort inlägg men jaja😉)

Nu sitter jag i bilen Påväg hem från Idre o jag är så nöjd över den här resan. Vi har hunnit med så mycket kul på mindre än en vecka! En massa saker som jag aldrig gjort förut. Här är en lista på saker vi gjort! Kommer minst en bild till varje sak.

1. Vandrat till Sveriges högsta vattenfall, Njupeskär!
2. Badat i ett vattenfall (ett annat vattenfall).
3. Vandrat över Sverige/Norges riksgräns (staketet ni ser i bakgrunden på bilden är gränsen)
4. Vi besteg berget Städjan (på bilden ser man utsikten uppifrån).
5. Vi åkte båt i forsar i Dalälven (det kallas för forsränning). Hittade ingen bild på det tyvärr.
6. Vi cyklade mountainbike på fjället. Hade ingen bild på det heller.
7. Vi såg minst 15 renar jättenära oss (en albinoren o en renkalv). Vi såg nästan alla i olika tillfällen.

Så nu har vi åkt i ca 6h och det är äntligen bara 20 minuter kvar hem!
När vi kommer hem kommer klockan vara ungefär 5 och då ska vi packa om gå och lägga oss för att sedan gå upp klockan 2 på natten och åka till Spanien!
Och det ska bli jättekul!
En bra sak är också att jag blev inte jätteledsen när vi lämnade Idre för att jag såg fram emot Spanien och om en vecka när vi kommer hem igen så kommer nog bli ganska skönt att få sova i sin egen säng!

KramKram🌸🌸

Hej på er, nu är det dags för månadens must haves också mitt allra första "must have inlägg".
Jag vet att jag sa i mitt förra inlägg att jag skulle skriva 5 stycken must haves men jag kom på att det kanske blir lite för mycket så det blir istället 3 stycken.
Nu kör vi!💘

1. Maybelline New York Fit Me Concealer
Därför att den är den ända av mina concealers som funkar den här tiden på året då mina andra antingen flyter runt för mycket när jag blir svettig o varm av solen eller är för ljus/mörk för min hudton. Jag köpte den i färgen 10.
Två bästa sakerna med den:
Att den håller länge och ser naturlig ut.
Två sämsta:
Är lite svår att sätta med puder och kan inte så lätt byggas på med ännu ett lager.

2. Sleek Face Form Palette
Därför att den verkligen har fina färger och lagom pigment.💘 Jag köpte denna samtidigt som jag köpte concealern och jag har använt dem så ofta jag kunnat för jag älskar dem verkligen.
Två bästa sakerna med den:
Pigmentet är lagom så att den inte blir för mycket på en gång så att man istället kan bygga upp det till så många lager man vill. Jag gillar oxå att det är lite skimmer i rouget.
Två sämsta:
Det är väldigt svårt att komma på två dåliga saker med denna palett så vi hoppar det.💘

3. Min ögonfransböjare
Vet ej om denna räknas men jag älskar verkligen min ögonfransböjare, den gör så mycket skillnad utan att det egentligen är smink.💘💘 Love It!
Min ögonfransböjare är köpt på H&M i Spanien så jag hittade ingen bild på just den men den ser ungefär ut som den på bilden utom att min är lila.

-Länkar alla produkter på bilderna, så tryck tex. på concealerbilden om du vill komma till en hemsida som säljer den-

Hoppas att du fick något tips om vad du kan köpa.

Kramkram​

Hej, om ni läste mitt förra inlägg vet ni säkert att jag sitter i bilen just nu Påväg till Idre.😝 Nyss tänkte jag lite på bloggen och kom på att jag ville ha någonting lite mer skönhetsrelaterat så därför tänkte jag varje månad från och med nu lägga upp fem makeup must haves och skriva lite om dem och berätta varför jag gillar dem.

Så nästa inlägg innehåller då detta.

^^^^^
Bilden: jag i bilen Påväg till Idre💗

Hej på er!💘
Jag har saknat att blogga men jag har också saknat tiden. Så därför tänkte jag skriva en liten life Update idag.

Idag är det måndag och jag har sommarlov. Det är faktiskt inte så mycket som hänt, jag har träffat lite nya människor, lite gamla godingar oså. Nu är klockan 9.20 och klockan 10.00 om 40 minuter så ska vi sätta oss i bilen och vara kvar där i ca 5-6 timmar.🙄
För vi ska nämligen till Idre🙈 Det ska bli jättekul som du säkert förstår för vi ska vandra upp på Städjan och åka båt i forsar mer kul. Vi kommer hem på söndag dag, är hemma i några timmar och åker sedan kl 2 på natten till Spaninen🌞😝 Jag är verkligen väldigt taggad inför båda dessa resor och har därför dubbel resfeber😝🙈!

Det kommer idag ett till blogginlägg när jag sitter i bilen💘

Glöm inte att följa mig på IG: ellenbergg

Kramkram🌸🌸

Vi har åkt till Italien med klassen och bott i värdfamiljer. Barnen i värdfamiljerna var elever från en Italiensk skola som vi bl.a. besökte. Jag är jättenöjd med min värdfamilj och min resa som ni nu ska få höra lite om.

Resan dit
Vi var först en halv dag i skolan och åkte sedan buss tillsammans till Skavsta flygplats. Där åt vi mat, checkade in, handlade i Tax Free och steg sedan på planet ca kl20 för att sedan landa i den Italienska staden Bergamo ca 22.30.
För att sedan komma till den vackra byn där vi skulle bo fick vi åka buss i 2 och en halv timme. När vi sedan kom fram till byn blev alla elever upphämtade av sina värdfamiljer. När jag och mina 2 kompisar som jag bodde med hade kommit fram, kommit till ro och somnat var klockan ca3 på natten.

Tisdag
Denna dag, dag 1. Är det dags för att gå på rundtur på deras skola och gå på vandring runt enligt mig världens finaste sjö, Lake Tovel. Efter det åkte alla hem till sina värdfamiljer, åt middag och följde det Italienska familjelivet. 🇮🇹

Onsdag
25 grader varmt och dags för bussfärd till Gradaland, ett tivoli som är som Grönalund fast bättre.
Vi var på Gardaland från 10 på morgonen till 6 på kvällen. Men innan vi gick in på själva tivolit fanns det Sea Life där med massa akvarium och sånt. Där fanns det allt ifrån sjölejon, hajar och sjöstjärnor till pirayor, rockor och maneter. När vi kom hem från Gardaland åkte alla till deras skola och åt middag tillsammans.

Torsdag (resan hem)
Bussfärd tillbaka till Bergamo för en dag full med shopping. Shopping nästan hela dagen tills klockan fem då det var dags att ta sig till flygplatsen igen. Käk på donken och mer shopping i bl.a. Tax Free och Victoria's Secret. I Bergamo köpte jag ett nagellack och ett puder från Kiko Cosmetics och på flygplatsen köpte jag en toblerone till min bror, en Ferrarideodorant till min pappa och Kinder till min mamma (jag köpte också en parmesanost till min mamma från byn där vi bodde). Inne på VS köpte jag till sist två PINK parfymer till mig.

Sedan dags för flyg hem till Sverige och bussresa från Skavsta till min skola där allas föräldrar stod och väntade på sina barn. När hade kommit hem, kommit till ro och hade somnat var klockan ca 3-4 på natten.

Hoppas inte det var en allt för lång text och hoppas du får en bra dag!
Kramkram🌸

Igår var jag på Ullared och gissa vad! Jag såg Ola-Conny, och jag pratade med Ola-Conny. Men det bästa är att jag fångade lite bilder på han.😂 Ola-Conny är en av tv-profilerna i serien Ullared. Vi trodde inte att han jobbade där på riktigt, men det gjorde han. Han stod och plockade in varor.😂

Om man går in på Ullareds blogg och klickar på shoppa>är det kö?>webbkameror. Så kommer man fram till två stycken svarta rutor, om man klickar på den första kan man se livesent om det är mycket folk kring Ullared och om man klickar på dem andra kan man se livesent om det är mycket folk vid ingången.
Så när vi kom dit ställde vi oss i "vinkrutan" utanför ingången, gick in på webbkamerorna och screenshotade, eftersom att där stod ju vi.

Så såhär blev bilderna.
Vi står i den gula rutan nere till höger.

En av anledningarna till att vi åkte till Ullared var att jag imorgon ska till Italien (kommer inlägg). Så mycket, men inte allt av det jag köpte var till Italien eftersom att jag ska åka dit med min klass och inte min familj. Jag köpte också en del till sommaren exempelvis Skolavslutningskläder, solglasögon och bikini.
När vi stod i kassan såg våran vagn tillslut ut såhär och hälften av allt är typ mitt☺️😂.

Kramkram🌸

Det är så underbart härligt att sommaren är här och man kan va ute i kjol eller klänning👗 Eller som jag att va ute utan skor, cykla utan skor och va inne utan strumpor☺️😂
Denna tiden på året är sååååå härlig, då man knappt kommer ihåg hur kyla känns och vet att det är långt kvar tills man får känna på det igen!💗🌞
Godnatt på er!🌛

Kramkram🌸

Idag när jag kom hem från skolan åkte jag o mamma först och hämtade ut mitt nya pass, sedan och hämtade min bror från hans skola och åkte direkt till Tuna Park! Eftersom att jag ska till Ullared på lördag så var shoppingturen idag för min bror som inte ska följa med till Ullared. Men jag lyckades hitta mig en kjol, men jag hade lite problem med att välja om jag ville ha den korallrosa eller gråa (det blev efter en halvtimmes fundering den gråa, men jag tror att jag kommer tillbaka nån gång och köper den korallrosa också). Påväg hem stannade vi hos min mormor o morfar och badade i deras pool, jag älskar deras pool för att den är alltid varm! Det är i mitten på maj nu och det var 28 grader i poolen idag!👍😎

Filmen:
När jag satt uttråkad och väntade på mamma o brorsan som var i nån affär och sölade sig😂

Kjolen: http://www.stadium.se/klader/shorts-trekvartsbyxor/228380101/soc.w-skirt.grey

Äntligen, Sverige levererar!😎☀️
Mina solglasögon har legat i lådan länge och nu får jag äntligen använda dem!👍 Vi har kunnat bada i pool redan och till och med lite i sjön! Men det ända problemet är att jag så himla lätt blir bränd, och det har jag redan blivit. Så att det ni ser på en av bilderna är det jag behöver en varm sommardag, inte varje såklart. Men detta har jag i väskan denna tid på våren/sommaren.
Men som tur är så har jag blivit brun på de flesta ställena!😅 Och hemma hos oss har det varit ca 27 grader så, woho!
Hoppas det är lika varmt hos dig!