I onsdags drog vi till Lidköping direkt efter jobbet för att åka vattenskoter. (Ja, vi köpte en!!) Philip backade ner släpet perfekt vid rampen, vi parkerade bilen och packade sen vattenskotern full. Kläder och matsäck. Taggade och nöjda hoppade vi sen på den för att åka iväg. Men då startar inte skiten. Den besvikelsen. Haha! Vi ringde några samtal, och Philip hade som tur var en skruvmejsel i bilen, som han pillade lite med. En halvtimme senare tänkte vi ge upp, men då startade den!

Vi fick köra hyfsat lugnt då vi inte hade några flytvästar (kvar i Hovenästet), men att hoppa fram på vågor är ju SÅ kul! Vi pausade på land med en liten picknick i solnedgången. Det blev en riktigt mysig kväll.

Idag har jag träningsvärk i magen och ont i rumpan, men vad gör det? Idag går jag på semester för andra gången! Direkt efter jobbet ska jag hem och packa, och sen åker vi tillbaka till bästkusten. Hur länge vi stannar återstår att se.

Lika snabbt som byggställningen till taket togs ner kom en ny upp. Haha! Man är lite trött på detta bygg-kaos... Men det är det värt! Taket är klart (wihoo!!) och nu har renoveringen av fasaden börjat. All gammal puts har knackats ner, och idag börjar de grunda med ny puts. Fasaden kommer att bli vit, precis som innan.

Det jobbigaste med detta måste jag nog säga är att fönstren är täckta med plast = de går ej att öppna... Så nu under sommaren blir det väldigt varmt och instängt inomhus. Jag dör på nätterna! Måste fixa en fläkt till sovrummet!

Igår åkte jag hem från kusten för att gå på fest här i Falköping. Det var riktigt tråkigt att åka därifrån, efter att ha varit där i över en vecka. Vi har haft det så bra! Philip kommer hem idag, eftersom att vi båda börjar jobba imorgon. Två veckor susade förbi, men som tur är har vi två veckors semester till!

Hade en väldigt trevlig kväll igår hos Elin och Edvin. De hade utflyttningsfest då de ska flytta, så vi partade i en tom lägenhet. Vi avslutade sen kvällen på O'Learys en sväng innan hemgång.

Nu ligger jag i sängen och kollar på "Öppet arkiv" på svt play. Sån nostalgi! Just nu kollar jag på Vita stenen, och ska snart åka hem till mamma och pappa för att äta lite. Ha en fortsatt trevlig söndag!

Vilken dag! Jag ställde klockan på 8, sprang till Kungshamn och köpte bröd, och tog sen ett morgondopp när jag var tillbaka. Vi åt sen frukost i solen, innan vi drog ut på havet i båt och på vattenskoter.

Vi var ute i flera timmar, och stannade på Bohus Malmön för att äta lunch. Det var så jäkla kul att köra vattenskoter! Man får en sån adrenalinkick! Jag och Philip har länge velat skaffa en, och nu blev vi väldigt sugna... Denna var våra vänner Louise och Viktors som vi fick prova.

Nu ligger vi utslagna framför tv:n efter en riktig toppendag, och ska snart gå och lägga oss. Havet suger minsann. Imorgon tänkte jag visa lite bilder från huset :)

I torsdag när vi kom hem från Skåne, packade vi om och drog direkt till Hovenäset, till svärföräldrarnas hus. Vi är fortfarande här, och planerar att åka hem till helgen. Vi jobbar nästa vecka, så det är skönt att landa hemma någon dag innan det. Men, vi trivs som fisken i vattnet här på västkusten!

Vädret är väldigt varierande. Sol, moln, varmt, blåsigt och lite regn, men vi anpassar oss och gör lite av varje! Eftersom att Philips föräldrar precis fick tillgång till huset så finns det lite att greja med, men mellan varven slappar vi (mest jag) i en solstol med en bok. Det finns jättefina motionsspår 100 meter från huset, så jag försöker ta en tur varje dag. Riktigt skönt! Speciellt att slänga sig i havet efteråt.

Nu ska vi sova, och ladda inför en dag med sol (hoppas!!) imorgon.

Vi startade semestern med en liten tripp till Skåne, och första stoppet var Ystad Saltsjöbad. Har länge velat åka dit. Vi checkade in, och blev sittande i solen med lite skumpa. Helt underbart väder var det! Sen spenderade vi några timmar i spat, innan vi åt en trerätters middag på hotellets restaurang. - Ett helt underbart ställe var det!

Dag två åkte vi vidare till Simrishamn. Vi var och tittade på Ale stenar, åt lunch vid hamnen, och checkade sen in på hotellet Kafferosteriet. Ett väldigt mysigt ställe! På kvällen åt vi supergoda vedugnsbakade pizzor.

Dag tre, och vår sista dag i Skåne, kikade vi runt i charmiga gårdsbutiker, loppisar och besökte Kiviks äppelmusteri. Innan hemfärd åt vi crepes på Franskans creperiet. Sååå gott!!

Vi hade en grym dag på Liseberg i lördags! Solen sken hela dagen, och som tur var hade vi express-pass. För fullt på folk var det ju såklart... Vi gick före i kön på balder, helix och flumride, de bästa enligt mig. Två stjärnvinster fick vi med hem också! + att jag och Erika vann i airhockey :) Man blir ganska trött efter en heldag där. Vi alla sov så gott på tåget hem.

Just nu sitter jag hemma hos Philips farmor. Vi har precis ätit jättegod mat, och ska snart rulla hemåt. Imorgonbitti åker vi till Skåne för tre dagar där. Ska bli riktigt skönt.

Vi startade veckan med en helt underbar konsert! Jag älskar Coldplay ännu mera nu! Jag och Linnea köpte biljetter i present till mamma, pappa och boysen. Vi åkte till Göteborg efter jobbet, åt gott på hotell Eggers (förvånadsvärt bra!) och drog sedan mot ett fullsatt Ullevi. Det var helt magiskt! Önskade att jag stod längst fram... Mamma och pappa var dock glada över sittplatserna. Jag fick en nykärlek till låten Yellow, så den går på repeat här hemma!

Godmorgon på er! Jag vaknade nyss, och ligger kvar och drar mig i sängen. Vid 10 går tåget mot Göteborg och LISEBERG! Var så längesen jag var där, så det ska bli riktigt kul! Känner mig som ett barn på julafton. Ha en fin dag!