Vi anlände även här tidigt på morgonen i Civitavecchia, som är hamnen vid Rom.
Vi hade räknat ut att vi skulle i princip åka buss i 2 timmar, se en sak i Rom och sedan behöva ta 2 timmarsbussen tillbaka till båten för att inte missa den. Så även fast jag hade längtat mest efter Rom, så bestämde vi oss för att ta det någon annan gång, och då åka till citykärnan i Rom och bo där.

Civitavecchia var en jättemysig hamnstad och vi promenerade bland trånga fina gator och njöt av solen på ett café med en varsin god cappuccino.

Senare så var det dags för kvällens Bingo-aktivitet; Allsång.

Jag har alltid tyckt att det är jobbigt att sjunga seriöst framför folk, så självklart kommer Lotta Engberg fram till mig med mikrofonen (även fast jag försökte dricka mitt vin och se upptagen ut) och låter mig sjunga jättemycket för att sedan stanna mitt i låten för att säga hur duktig hon tyckte jag var, och hur bra hon tyckte det lät, för att sedan få alla att applådera åt mig.
Jag har rodnat kanske tre gånger i mitt liv, det här var den fjärde.

Men nu i efterhand så var det väl kul att få höra av Lotta Engberg att man är bra på att sjunga. Sen så fick jag Bingolott och en Sverigelott på köpet av henne så det satt ju fint!

Det var som sagt 100 andra svenskar med som hade vunnit samma resa. Av dessa 100 personer så fanns det två stycken som heter Ulla Eklöf. Och stavar likadant. Min mamma och sen en annan kvinna som heter likadant, har vunnit samma resa. Jätteroligt och sjukt, och mamma och den andra Ulla fick ett varsitt diplom; "Veckans Dubbelgångare" och lite lotter dom med!

Sedan satt vi i solnedgången på soldäcket och drack sangria innan maten :)

​Min vackra mamma.

Vi la till i Neapel vid cirka 6-7 på morgonen, och bestämde oss för att utforska staden till fots.

Vi gick till den gamla delen av staden och strosade runt i affärer och myste.

​Neapel var en väldigt trafikerad stad, och vi kom som sagt från hamnen, så det var kanske inte jättemycket mysfaktor på Neapel, men när vi väl hittade gamla staden så var det fint.

Vi klev på båten efter en lååååång resdag, utforskade lite och åt mat, sen på kvällen hade vi lite välkomsthäng med resten av Bingolotto-gänget (ca 100 stycken andra som vunnit samma resa).
​Det var Bingolotto-aktiviteter varje kväll på resan, olika saker varje gång.

Dagen efter så var vi bara ute till havs, så mamma och jag gick på en konstauktion dom hade på båten (det var väl mest den gratis champagnen som lockade oss, hehe), sedan på kvällen så var det dags för middag:

Vi hade 5-6 stycken restauranger som ingick i vår "all inclusive", men vi åt mest på buffén på våning 15. Där hade dom verkligen allt man kan tänka sig, och de dekorerade alltid buffén med fina saker, och hade temakvällar på maten.

Glassbar också, mums!
(Glutenintoleranta Ellen blev glad att kunna äta nån efterrätt hon med)

Sen var det dags för kvällens Bingolotto-aktivitet; BINGO!

Jag fick mitt livs första duttpenna, väldigt glad över detta, trots att vi inte vann något av dom fina priserna.

​Sen gick vi och utforskade soldäcket i solnedgången, det var jättefint!

Så om ni inte visste det så vann min mamma en medelhavskryssning för två personer på Bingolotto, och jag hade turen att få följa med!
Så nu kommer det komma upp ett inlägg för varje stad vi besökte/alla dagar på resan.
Vi började med att flyga till Barcelona där vi klev på båten, sen åkte vi en dag till havs och sedan la vi till i en ny stad varje dag resten utav den veckan.
Vi åkte: Spanien - Italien - Frankrike.

Det var en jättemysig och rolig resa, och jag är så glad över all kvalitetstid jag fick med min lilla mamma. Nu är det tillbaka till plugg och skola, men först kommer alla bilder från resan upp här på bloggen!

Enjoy! :)

​Nu har jag börjat vlogga igen, jag tog en liten paus medan jag var sjuk då jag inte hade ork för mer än skola och att typ ... överleva dagen, haha.
Men nu är jag tillbaka!

Vloggen kommer nog upp under morgondagen, men här är två screenshots från den :)

​Dom två till vänster är dom jag har planerat att göra snart, dom andra två är bara lite lösa inspirationsbilder :)

Jag kallar denna look för "den frusna bibliotekarien":

​Skor: Dr.Martens - London
Halsband: H&M
Klänning och kofta: Har jag fått av Signe :)

Fotat av Signe
Länk till Signes blogg
--- > KLICKA

Signe har börjat fläta mitt hår på olika sätt, så vi ska börja ta kort varje gång hon gör det eftersom att hon är så duktig och gör så fina flätor!

Idag blev det en vanlig inbakad fläta, och igår hade jag boxing braids;

Det var ingen bra idé att åka till Göteborg igår.
Jag mådde dåligt redan när vi satt och åt tacos och kände hur febern började komma tillbaka, och hostan med. Men jag tog en alvedon och tänkte bita ihop.
Väl på Jazzhuset så var Zeth jättegrym som DJ, men jag mådde verkligen jättedåligt, så jag åkte hem direkt efter hon hade spelat klart.
Är så trött på den här sabla lunginflammationen så det finns inte.​

Idag mår jag inte så bra, febern är tillbaka och jag har jätteont i bröstet och hostar mycket. Vi får se hur det här utvecklar sig...

Men nu ikväll har vi kollat på första delfinalen av Melodifestivalen hos Alva!

Det var jättemysigt, och vi gjorde egna poängtavlor där vi betygsatte bidragen. ​Allas favoritbidrag var Robin Bengtsson och hans låt "Constellation Prize", så kul att han gick vidare!​​