Vår view över molniga Miami från båten igår

Just nu befinner jag mig på hytten på vårt kryssningsfartyg påväg mot Jamaica. Idag är vi bara till havs vilket innebär att vi har mycket tid till att utforska båten. Men den är otroligt stor så man har inte ens möjlighet att hinna med hälften.. Vi har hittat vår favoritplats redan och har hållit oss där hela förmiddagen, nämligen vid en vuxenpool.

Vår gårdag blev mycket trevlig. Vid tvåtiden klev vi på båten och satte oss med varsin drink i handen och njöt av utsikten. Till lunch är det buffé som gäller och det finns så otroligt mycket mat att välja på. Vi blev positivt överraskade av detta igår men insåg idag att vi inte ens hade upptäckt hälften av all mat som fanns att välja på.. Sedan på middagarna är det trerätters varje kväll. Så vi kommer definitivt inte gå av denna båten hungriga..

På middagen har vi den sena sittningen och delar bord med ett svenskt par som är jättetrevliga och som vi hängde med resten av kvällen igår innan läggdags. Ikväll är det "gala night" och finklätt som gäller. Det är jämt en massa saker som händer och aktiviteter för alla åldrar så man går aldrig uttråkad. Internet har vi däremot inte i överflöd så jag varnar er redan nu med att jag inte kommer vara så aktiv här eller någon annanstans, så ni är medvetna om det!

Hoppas att allt är bra med er hemma i Svealand, ta hand om er❤️

Tiden har gått väldigt fort här i Miami. Våra dagar har i stort sett bara bestått av sol och bad vilket har varit otroligt skönt. Igår testade vi på utelivet, vi hade en väldigt rolig kväll men blev lite besvikna på musiken tyvärr som inte var speciellt dansvänlig. Vi har även varit på bio och kollat på Beauty and the Beast och den rekommenderar jag verkligen! Ikväll ska vi lägga oss tidigt så att vi är utvilade till morgondagen. Det är nämligen inte vilken dag som helst, för det är Amandas 21-års dag och även kryssningsdags! Hoppas ni har det fint, kram!

Några bilder från de senaste dagarna

Såhär otroligt skönt har vi haft det idag. Det blev stranden för hela slanten och oj vad man har längtat efter det.

På kvällen tog vi en mysig promenad längs med stranden

Därefter gick vi till Lincoln Road och köpte frozen yoghurt i värmen och tittade på alla människor. Amanda har tråkigt nog fått väldigt ont i halsen så vi tyckte att det var en bra idé att äta lite glass. Vi gick även förbi ett mysigt italienskt bageri som sålde en massa fina bakverk. Där köpte vi ingenting men kommer nog göra det någon gång de resterande dagarna. Vi stannar här till lördag för då avgår vår kryssning från Port Miami, gissa om vi är taggade.

Hallå på er mina älsklingar! Idag blev det återigen mulet så vi bestämde oss för att skippa stranden och åka in till fastlandet för att kolla runt lite. Trots molnen var det otroligt varmt idag, man ska ju inte klaga men det var nääästan för varmt. Men skönt.

Såhär trevligt hade vi det igår förresten. Vi satt och åt och pratade i flera timmar, vi får aldrig slut på samtalsämnen och skrattar alltid tillsammans, vilket jag älskar med Amanda<3

Bayside - Downtown Miami

Vi stannade på Taco Bell och fyllde på med lite energi

Wynwood Walls

Och så var vi helt plötsligt i Miami. Tiden går verkligen fort när man har roligt. Vår första dag här har tyvärr varit lite mulen och även bjudit på en skvätt regn. Men det gick att ligga i solen några timmar iallafall. Nu är vi precis hemkomna efter att ha handlat lite gott inför kvällen. Då blir det plockmat och vin, mums. Vi bor i en lägenhet som ligger precis vid Lincoln Road och väldigt nära stranden vilket är perfekt. Den är dessutom fräsch så vi är nöjda. Hoppas ni har haft en fantastisk påskhelg, kram på er där hemma💛

Jag måste erkänna att Las Vegas är över mina förväntningar. Vår enda heldag här har vi utnyttjat på bästa sätt. Vi började dagen med att träna på hotellets gym som var superfräscht. Maskinerna hade stora skärmar med appar som Netflix att underhålla sig med samtidigt som man tränar, synd att vi inte har det hemma på Wellness..
Efter träningen åt vi frukost och la oss därefter vid poolen. Vädret har varit super och det var riktigt skönt att bara ligga och ta det lugnt ett tag.

Vid femtiden började vi gå mot the Strip för att äta middag och se den kända gatan.

Vi hamnade på en italiensk restaurang som hade otroligt god mat.

Därefter strosade vi bara runt på gatan och tittade på alla människor, butiker, lampor och lyxiga hotell.

Vi var ju tvungna att gå in en sväng i Caesars Palace

Hotellen är verkligen mäktiga här och går all in vad gäller utsmyckning.

När solen gått ner insåg men hur häftig denna stad är. Men för oss räckte den lilla vistelsen för denna gång och imorgon bär det av mot Miami. Ska bli skönt att ligga och slappa i solen om dagarna och bara vara. Nu ska vi sova för planet lyfter tidigt imorgon bitti. Vi hörs!

Idag bockade jag av en punkt på min lista över saker att göra innan jag dör, nämligen att besöka Grand Canyon och wow vad häftigt det var. I skrivande stund sitter vi på bussen som tar oss hem till hotellet men förmodligen kommer inte detta inlägg upp förrän senare eftersom att bussens internet inte vill samarbeta. Inte konstigt dock eftersom att vi är mitt ute i ingenstans. Det må vara otroligt häftig natur men jag skulle aldrig någonsin vilja bo här. En dagsutflykt räcker gott och väl för mig hehe.

Klockan sju avgick bussen imorse och det var några timmars bilfärd till vårt mål. Vi stannade några gånger på vägen dit för lunch och kisspaus men nu på hemvägen har vi bara ett stopp vilket jag tror vi börjar närma oss.

Även Amanda uppskattade den fina utsikten.

Det blev många bilder knäppta men jag känner att det räcker med att bjuda på dessa. Tyvärr går det typ inte att lyckas fånga på bild hur mäktigt det är i verkligheten..

Just nu utanför fönstret ser jag solnedgången bakom bergen och livet känns väldigt bra för tillfället.

Tänkte bara ge er en snabb uppdatering. Vi befinner oss numera i Las Vegas och ovan ser ni utsikten från vårt hotell. Tidigt imorgon ska vi åka till Grand Canyon vilket vi ser fram emot väldigt mycket. Nu ska vi bara ta det lugnt på hotellet (som för övrigt var mycket finare än vad vi väntade oss) innan läggdags. Vi hörs snart igen!

Idag blev man ett barn igen och ni ser ju hur lycklig jag är på bilden ovan. Vi har varit på Universal Studios i tio hela timmar så fötterna värker en del nu men det var det värt, definitivt.

En av höjdpunkterna för dagen måste vara att jag har varit i Wisteria Lane (från Desperate Housewives för er som inte sett). Vi har även lärt oss en massa om hur man gör film och sett många inspelningsplatser till olika stora filmer. Givetvis har vi åkt karuseller också, vilket var en väldigt häftig upplevelse då de flesta är i 3D. De sista gångerna var man dock rätt snurrig i huvudet efter allt åkande.

Vid åttatiden kände vi oss färdiga och tog en Uber hem. Helt otroligt vad smidigt och bra det är!!

Imorgon bär det av mot Las Vegas!

Idag vaknade vi till strålande sol och klarblå himmel. Vi bestämde oss därför för att åka till Santa Monica för att lägga oss på stranden och även gå runt lite eftersom att det verkade så trevligt när vi körde igenom sist. Så denna dagen har mest bestått av strand och sol men även lite shopping och en lunch på cheesecake factory. Imorgon ska vi till Universal och vi är såå taggade.