Heej på er! Hoppas ni har en bra lördag? Jag har jobbat hela dagen men har avslutat den bra med en god middag på stan med min kära mamma. Hon är här över helgen och hjälper mig att flyttstäda. Nu är det inte långt kvar till sista flyttlasset går och det känns väl sådär om jag ska vara ärlig. Karlskrona känns väl inte så lockande just nu men som tur väl är så går vi ju mot våren och sommaren och då är inte KalleK helt fel ändå! Sen har jag ju en resa att se fram emot också så inga sura miner här!

Världens bästa!!

Innan middagen tog vi varsitt glas vin och njöt av varandras sällskap.

Till middag blev det oxfilé med ädelostsås på Mando. Nu är vi båda trötta och ska snart gå och lägga oss. Imorgon jobbar jag min sista dag i Lund och därefter ska jag träffa Frida och krama om henne lite extra.

I fredags kom Amanda till Malmö för hennes sista besök här. Vi hade en lugn fredagskväll och åt fajitas och kollade på film.

På lördagen tog vi en promenad till Scandic Kramer på Stortorget för att äta frukost med mamma och Kent som hade sovit där.

Frukosten var supergod och därefter gick vi mätta och belåtna på stan en stund innan vi körde mot lägenheten för att bära ut lite flyttlådor som Mamma och Kent tog med sig till Karlskrona. Lägenheten börjar bli tom nu och snart flyttar jag tillbaka igen.

På eftermiddagen mötte vi upp Kajsa för en fika.

Och på kvällen lagade vi carbonara, drack vin och gjorde en nyttig (och god) glass till efterrätt. Sedan satt vi och pratade i evigheter innan vi gick ut.

På söndag förmiddag tog Amanda tåget hem och jag tog det bara lugnt. Nu har min sista hela vecka börjat i Malmö och det börjar kännas lite vemodigt. Men samtidigt bra eftersom att jag har ett så roligt äventyr framför mig!!

Malmö har bjudit på strålande väder denna helg vilket har varit helt fantastiskt. Det var så otroligt längesen man fick se solen så jag började nästan gråta av lycka när jag kände solens värmande strålar. Givetvis passade jag på att vara ute i det fina vädret och gick på promenad både igår och idag. Igår jobbade jag kväll så det blev inte så mycket annat gjort. Idag däremot har jag varit ledig och hunnit med en del men ändå bara tagit det lugnt. Jag började dagen med ett Bodypump-pass, därefter städade jag lite hemma och tog mig sedan ut till Västra Hamnen för en promenad och det var riktigt härligt, folk satt till och med på uteserveringarna!! På vägen hem handlade jag inför dagens middag som blev en thaigryta och jag passade även på att ladda upp med lite matlådor inför veckans jobbdagar. Nästa helg är jag ledig och då kommer Amanda på besök men även mamma och Kent ska till Malmö för en hotellövernattning. De ska nämligen hämta lite av mina grejer, det är ju dags för mig att börja flyttpacka igen...

Nu tänkte jag göra Raw-foodbollar till kvällens avsnitt av "Innan vi dör" som går på SVT. Det är en svensk serie som är lite i samma stuk som Johan Falk, så tips till er som gillar sånt!! Hoppas ni har haft en superbra helg!

Dagens bästa måltid<3

Har varit lite sugen på att köpa en ny klocka på senaste och dessa snyggingar har jag spanat in ett bra tag nu. Älskar själva bandet och att de är så enkla. Dock har jag lite svårt för att bestämma mig för vilken färg jag skulle välja men det lutar nog åt att den guldiga är favoriten.

Bilder från Pinterest

Den skulle sitta så otroligt snyggt på armen tillsammans med några enkla, fina smycken och fullända hela outfiten.

Såhär spenderar jag min fredagskväll. Vi har gjort pizza på Naan-bröd med mozzarella, parmaskinka och pesto som blev supergod och nu ska vi titta på en film. Trevlig helg!

Som jag berättat tidigare ska jag och Amanda åka till USA på semester och även kryssa i Karibien. Denna resan har jag velat göra länge så jag är så otroligt taggad!! Vi ska alltså åka runt lite i USA och har bokat allt vad gäller flyg och boende i förväg då vi tyckte det kändes smidigast och säkrast. Till skillnad från att resa i till exempel Asien är ju allt betydligt dyrare och därför tyckte vi att det kändes bäst att planera allt för att ha koll på priser och inte göra någon större miss.

Vi ska börja vår resa i Los Angeles där vi stannar i en vecka. Vi kände att en vecka var minimum eftersom att det är så långa avstånd och mycket man vill göra och se. Där ska vi givetvis se Hollywoodskylten, gå på Rodeo Drive och besöka Beverly Hills (som vi dessutom kommer bo i). Vi hade även tänkt gå på Universal Studios där och åka till bland annat Venice Beach. Finns ju så otroligt mycket mer vi vill göra, har ni några bra LA-tips?

Vårt nästa stopp blir Las Vegas där vi bara stannar i tre nätter. Hit åker vi för att se Grand Canyon och bara få uppleva staden.

Från Las Vegas tar vi flyget till Miami där vi kommer spendera en vecka. Här har vi inget speciellt inplanerat utan kommer mest ta dagarna som det kommer och njuta av solen och staden. Från Miami avgår sedan något av det jag mest ser fram emot....

... nämligen vår kryssning i Karibien. De platser vi kommer få uppleva är Bahamas, Jamaica, Mexico och Cayman Islands. Ska bli så otroligt spännande eftersom att jag aldrig varit på en liknande kryssning förut!!

Efter all sol och bad tänkte vi byta till lite storstadsliv och bo några nätter i New York. Både jag och Amanda har varit där förut så vi tänkte väl ta igen lite vi inte hunnit med och bara shoppa och ha det bra. Kanske besöka lite mer "udda" platser och inte alla typiska turistfällor.

Vi kommer att avsluta vår resa i Boston främst för att besöka mina släktingar som bor en bit utanför. Det kommer bli ett mysigt avslut på vår resa.

Jag kan knappt vänta tills vi ska åka och räknar noga ner dagarna. Tänk att jag ska få uppleva allt detta!!

Nu när jag bott i Malmö ett tag har man sett staden från en helt annan sida och kunnat utforska den på ett annat sätt än när man varit här tidigare. Jag har upptäckt en massa mysiga restauranger och butiker som jag aldrig annars hade hittat eftersom att de inte ligger mitt i smeten. I till exempel området jag bor vid S:t Knuts torg finns det många trevliga restauranger, affärer och caféer och jag tänkte tipsa er om två av dessa som vi har besökt idag.

Spoonery

Spoonery har en varierad meny med både svenska och utländska smaker och har en mysig atmosfär. Ett väldigt bra lunchställe enligt mig som har något för alla. Det går även att hämta mat härifrån. Jag åt deras svampsoppa som var supergod! Det finns dessutom på två andra ställen i Malmö.

Söderberg & Sara

Söderberg & Sara är ett supermysigt café som har såå mycket gott. Allt bakas i stenugn i deras bageri i Ystad med endast närodlade produkter. Det är en aning dyrare men jag tycker verkligen att det är värt de extra kronorna! Här hittar du de perfekta frukostfrallorna och de godaste bullarna. Tyvärr har de inte så mycket sittplatser men hon som jobbade där berättade att de snart ska flytta till en större lokal alldeles i närheten.

Hittade denna goding inne på Bianco och kunde inte låta bli att slå till. Väskor kan man väl inte få för mycket av?

Den är i svart mockaimitation med en mörkare silvrig dragkedja i en perfekt längd enligt mig. Supernöjd!

En bra dag för mig börjar med en god frukost som den vi åt idag. Jag älskar när man kan ta morgonen i lugn och ro och inte har någon tid att passa. Jag vaknar alltid runt åtta numera tack vare rutiner vilket är så skönt för det känns som att man får ut så mycket mer av dagen.

Vid elvatiden tog vi oss ut i det gråa, trista vädret men det blev en mysig promenad ändå. Vi gick till Davidshall och runt däromkring som är ett mysigt område. Där hade jag verkligen kunnat tänka mig att bo om jag flyttar till Malmö igen där det finns många fina gamla byggnader. Jag tycker det är väldigt trevligt att gå omkring och kolla på alla fina hus. Efter vår promenad på fyrtio minuter tog vi oss till centralen för att åka tåget till Emporia.

Jag blir alltid lika sugen på att köpa tulpaner när jag går förbi några. Mina vänner blir väl inte förvånade nu när de ser vilken färg dessa har, vi har nämligen kommit fram till att jag alltid dras till lila. Inte när det gäller klädväg kanske men framförallt blommor och inredning.

Väl framme på Emporia laddade vi upp med lite ny energi och åt varsin god smörgås. Jag tog en med lax och mamma med räkor.

Vi båda fick lite saker shoppat. Jag hittade bland annat denna otroligt fina blusen på Mango. Äntligen har affärerna fått in lite vårkläder!! Jag tycker det är så tradigt att gå i affärer när det är en massa rea för det blir så stökigt och man hittar aldrig något (förutom en del superfynd man kan göra om man har ork att trängas och rota). Jag köpte även lite andra saker som säkert kommer dyka upp här på bloggen! Hoppas ni har haft en fin dag!

Igårkväll kom min kära mamma hit på besök och vi fick tips av Kajsa att gå till Lemongrass som är en asiatisk restaurang och wow vad gott det var!! Så tack för tipset Kajs!! Och tips till er om ni besöker Malmö! Kajsa har förresten börjat blogga igen så in så gå in här om ni vill läsa hennes blogg!

Nu ska vi äta frallor med bacon och ägg till frukost, det ligger nämligen ett supermysigt stenugnsbageri här precis över gatan, lyx!! Jag kommer verkligen sakna livet i Malmö:((

Efter frukosten hade vi tänkt ta en liten promenad och sen åka till Emporia. Jag är ledig nu söndag-tisdag så för mig känns det som att helgen precis har börjat, underbart!! Kram på er