​Näin leveän hymyn sai eilen aikaiseksi sähköpostiviesti koulusta johon hain. Olin siis viimeviikon tiistaina pääsykokeissa Vaasassa,  hain sinne  lisähaussa sairaanhoitaja tutkintoon. Alustavasti olen aina ajatellut, että haluan lähteä lukemaan Ensihoitaja amk: hon ensihoitajan sekä sairaanhoitajan tutkinnon ja olinkin keväällä Helsingissä pääsykokeissa. En kuitenkaan päässyt sinne sisälle ja päätin noin vajaa kuukausi sitten hakea tuonne Novian ruotsinkieliseen amattikorkeeseen Vaasaan , koska tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluan opiskella lisää ja kehittyä ammatissani ja myös nähdä laajemmin tätä alaa kuin vain Ensihoidossa. Eilen sain vastauksen koulusta ja minusta tulee siis sairaanhoitaja! Luin todella paljon pääsykokeisiin vaikkakin ne oli samasta kirjasta kuin Helsingissäkin, mutta silti jäi tuntumaan etten osannut tarpeeksi pääsykokeissa, ilmeisesti kuitenkin osasin. Voitte varmasti kuvitella riemunhuudot kotonani :D! Ensiviikon maanantaina alkaa siis koulu Vaasassa ja olen niin innoissani!

Tällä hetkellä istun junassa matkalla Ouluun. Minulla on muutama vapaapäivä tässä ennen viimeisiä vuoroja ja ajattelin lähteä muutamaksi päiväksi sinne Eetun luokse. Eetu siis opiskelee monimuoto toteutuksena siellä Amk: ssa Ensihoitoa ja viettää aina viikon kuukaudesta siellä. Tapaan myös lapsuuden ystävääni Juliaa siellä huomenna, joten pientä virkistystä arkeen :)

Ella-Noora Lönnroos

Bloggaa matkapuhelimesta - Nouwilla on ehkä Ruotsin paras blogi-sovellus - Napsauta tästä

Me lähdettiin toissa viikonloppuna Eetun kanssa pienelle viikonloppu lomalle Tallinaan. Menimme Helsingistä laivalla ylitse Viroon ja olimme siellä muutaman yön hotelli Swissotellissa. Syötiin hyvin, shoppailtiin ja rentouduttiin. Tuli kyllä niin sopivaan kohtaan tuollainen pieni irtiotto arjesta. Oli myöskin minun ensimmäinen kerta Tallinnassa!

Hieman uutta kosmetiikkaa tarttui Tallinnasta mukaan, tässä muutama niistä. Vasemalla puolella Chanelin bodymilk, joka tuoksuu aivan taivaalliselta. Tämän ostin laivalta, jossa hinta oli hieman halvempi. Toisena uutena lempparina ostin Urban Decayltä NAKED SKIN sarjan meikkivoiteen, joka on ollut hakusessa jo pitkään. Tämän ostin tallinnan shoppailukeskuksesta Virusta. Testissä on ollut monenlaista meikkivoidetta, mutta nyt vasta tuntuu siltä että olen löytänyt juuri täydellisen. Tämä meikkivoide ei ole liian "tuhti", mutta tarpeeksi peittävä. Lisäksi kävin maailman ihanimmassa käsityö/luomu kosmetiikka/saippua kaupassa Lushissa. Se on joka kerta pakollinen käynti, kun pääsee kaupunkiin josta se löytyy. Sieltä tuli jälleen muutama juttu mukaan, joista tulossa hieman erilaista postausta pikemmiten;) Ps: kynnet jotka minulla on kuvassa on laitettu Tallinnassa kauneushoitola Miranessissa.

Kävimme molempina iltoina syömässä hotellimme ravintoloissa. Ensimmäisenä iltana olimme pienemmässä ravintolassa hotellin keskiosassa, ja viimeisenä iltana skykerroksessa viiden tähden ravintolassa. Siellä meinasi tälläisellä maalaistytöllä hieman hermo mennä, kun en meinannut aluksi ymmärtää ruokalistoista mitään :D Se meni kuitenkin hyvin nopeasti ohi kun ensimmäiset ruoat tulivat pöytään. Ruoka oli aivan mieletöntä! sekä näkymät 30:stä kerroksesta upeat. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos Tallinnan reissu on suunnitelmissa.

Sunnuntaiaamuna kävimme vielä rentoutumassa hotellin spaosastolla.

Ainiin! Syy blogini hiljaiseloon on ollut pääsykokeet, joissa olin tämän viikon Tiistaina Vaasassa. Niihin olen lukenut päivittäin ja siksi blogin päivittely on hieman jäänyt, anteeksi siitä! Lupaamani postaukset ovat kyllä tulossa nyt kun normaali arki pääsee jälleen rullaamaan.

Ella-Noora Lönnroos

Heissulivei! Viimeviikko oli todella tapahtumarikas. Alkuviikko sujui töiden parissa ja siinä ohella olen ehtinyt nauttimaan muutamasta aurinkoisesta päivästä, kampaajakäynnistä ja samalla hyvän ystävän Hildan näkemisestä.

Olen myös yrittänyt, (lue oikeasti yrittänyt) ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta jälleen lenkkeilemään. Huonolla menestyksellä tokikin... Ikuinen ongelma juoksemisen suhteen on aina ollut minun penikkani ja niiden kipeytyminen. Olen onneksi löytänyt niihin ratkaisun zero-point merkkisillä tukisäärystimillä, mutta jotta juoksemisesta ei tulisi liian helppoa, rupesi viime lenkillä oikean jalan nilkan nivelsiteet vaivaamaan. Olen viime talvena nyrjäyttänyt samaisen nilkan oikein huolella, ja luultavasti se ei ole vielä vahvistunut siitä kunnolla. Uudet juoksulenkkarit ovat ostoslistalla olleet jo pitkään, mutten ole vielä löytänyt oikein sopiva (lue edes vaivautunut etsimään), joten jos jollain lukijallani on vinkata hyviä, tukevia lenkkareita tiedossa, niin vinkkejä otetaan vastaan :D!

Alkuviiksta tuli myös tilaamani Dermosil paketti, joka sisälsi vaikka mitä ihania kauneudenhoitotuotteita. Niistä on tulossa tuote/kokeilu esittelyitä lähipäivinä. Kysyntää postauksen tekemiseen on herättänyt mm tilaamani hampaidenvalkaisupaketti. Siitä on tulossa mitä pikemmiten postaus, joten stay tuned ;)!

Käytiin viimeviikolla Eetun kanssa pyörähtämässä Ähtärin eläinpuistossa, kun oli hieman sateinen päivä. Odotukset olivat korkealla, että eläimet olisivat olleet ulkona kun oli niin viileä päivä. Eniten odotin lumileopardien näkemistä, mutta niillä oli ilmeisesti päiväunet juuri kesken, mökistä näkyivät vain korvat. Oli kyllä hauska käydä näin aikuisiällä katselemassa eläimiä kun edellisestä kerrasta taitaa olla yli 10-vuotta aikaa.

Tarkoitus oli myös käydä kiipeilemässä flow parkissa, mutta säästettiin se toiseen kertaan.

Viimeviikon keskiviikkona kävin myös ensimmäistä kertaa tekemässä vuoron Pohjanmaan pelastuslaitoksella. Siellä vuorot kestävät 24h ja oli erittäin mielenkiintoista tutustua pelastuslaitoksen alaiseen ensihoitoon sekä erilaisiin toimintamalleihin. Aina oppii uutta ja erilaista!

Lauantai aamuna olikin aikainen herätys. Lähdin ennen puoltapäivää käymään optikolla, mittasimme cielä viimeiset mitat tuleviin silmälaseihini. Minulla on siis ollut 4-luokalta asti silmälasit, nyt uudet silmälasit on ollut hankintalistalla jo pitkään ja vihdoin nyt olen saanut aikaiseksi hankittua ne. Asiaahan ei helpota se, että olen hukannut tämänhetkiset lasini teille tietämättömille, siispä jatkuva päänsärky etenkin töissä on ollut vaivana jo muutaman viikon.

Optikolla käynnin jälkeen lähdin ajelemaan Vaasaan, kohti isäni siskon häitä. Ihana vihkitilaisuus Vaskiluodossa ravintola Segliksen pihalla sekä juhlat sisällä kera maittavan ruoan.

Sunnuntai vuorostaan pyhitettiin pitkään nukkumiselle, sushibrunssille, auringon otolle sekä Netflixin katsomiselle ennenkuin molemmat minä ja Eetu lähdimme yövuoroon. Täydellinen sunnuntai!

Tänään olen käynyt aamusta ripsihuollossa seinäjoen Hair & Beauty spa:ssa. Iso suositus kosmetologi Merlinille, joka teki jälleen täydelliset volyymiripset minulle. Loppupäivän vietinkin pikkupikku veljeni Laurin hoitamisessa. (Minulla on siis kaksi pikkuveljeä, Elias 18-vuotta sekä Lauri 1 vuosi ja 3 kuukautta).

Minulla on enää yksi yövuoro tällä viikolla ja sitten perjantaina lähdemme isäni kanssa jyväskylään Neste ralleihin. Olen siis yllätyksenä hänelle järjestänyt isätytär reissun meille kahdelle sinne. Viikonloppua odotellessa! :)

Kiitos tältä erää ja pysykäähän kuulolla tulevista kosmetiikkapostauksista ;)

Ella-Noora Lönnroos

Tjena! Viikonloppu vietettiin mökillä, Kivijärvellä. Lähettiin perjantaina iltapäivällä ajelemaan ja tultiin sunnuntai aamupäivästä kotiin. Mökkiviikonloppu tuli todellakin tarpeeseen, sai heittää kaikki ajatukset narikkaan ja vain rentoutua. Saunottiin, pulahdettiin järveen, istuttiin nuotiolla ja käytiin kalassa. Täysi rentoutuminen!

Sunnuntaina kun tultiin kotiin käytiin Eetun vanhemmilla syömässä, ja he tulivat sitten myöhemmin "tupaantuliais" kahville vihdoin meille. Leivoin tuollaisen helpon marenkikakun, johon päälle tuli kerma/rahkatäyte ja tietenkin tuoreita kesän mansikoita sekä hieman valkosuklaarouhetta.

Alkuviikko meni töissä ja tänään onkin meidän yhteinen vapaapäivä, ja itseasiassa minun viikon ainoa vapaapäivä. Nukuttiin aamulla pitkään ja lähettiin ulos syömään lounasta. Käytiin pyörähtämässä hieman muutenkin kaupungissa, kun molempien piti hankkia läppärin suojalaukku. Matkaan tarttu myös tuollainen supersöpö FLAVR merkkinen flamingo puhelimenkuori sekä käsisaippuat Clas Ohlsonilta. Loppuviikko ja viikonloppu meneekin kokonaan sitten taas töissä, joten viikonlopulle ei juurikaan suunnitelmia ole. Tähän loppuun haluan vielä mainita että edelleen voi laittaa kommenttia tulemaan siitä minkälaiset postaukset teitä kiinnostaisi :)!

Ella-Noora Lönnroos

Heippa! Monet varmaankin jo tietää, ettei ole ensimmäinen kerta kun minä kirjottelen blogia, taikka aloitan uuutta sellaista. Lähdetään kuitenkin liikkeelle samalla tavalla kuin aina ennenkin. Kuka olen, mitä teen ja sitä rataa, koska täällä varmasti tulee olemaan uusiakin lukijoita, jotka ei sitä jo valmiiksi tiedä.

Olen siis 20-vuotias tyttö Etelä-Pohjanmaalta, alunperin Pohjanmaalta. Olen ammatiltani lähihoitaja ja työskentelen ensihoidossa. Asustelen Seinäjoella pienessä rivitalo kaksiossa poikaystäväni sekä koirani Nirpun kanssa. Harrastuksiin kuuluu tällä hetkellä urheilu eri muodoissa sekä ratsastelu satunnaisesti. Ratsastus ja hevoset on kuulunut elämääni jo lähemmäksi 15-vuotta. Nykyään enää harvemmin, eikä omia hevosiakaan enää ole.

Blogissa tulen kirjoittelemaan normaalista arjesta ripauksella muotia, kauneutta, terveyttä sekä liikuntaa. Tässä vaiheessa siis kehotan teitä kommentoimaan, minkälaiset postaukset teitä kiinnostaa? Onko jotain mitä haluatte minusta vielä tietää?